Düşündükçe: ÖYLE böyle bir şeyin bozu. la derin €klenirdi? a Beğen basinda” rın aşma ie biz: k bir omuz silkm: eri akat oğul yi gördü; müz makine, ty yet gi Ni bir 2 ale “Bum üğü- üzel, sağlam &l FE ydu zaba Nitekim seli biz gecin fe- na yollarda kısırlaştığını mek, bizi gönül ealemyiiik e Belki hissimi biraz mübalâğa h erim gine bö öyle Bira ima) otobüs nedir, gi Üstü 'k pek dört ây ge çince, ek İlan: da bütün gü - sağma silen bir kalabalık hı. İçine bi ni lerinde 50 im Halbuki “dün Kem Köcüklerinden birine Zavallı otobü sler! takılınca, gayya ibi oldum. kuyusuna Can düş - e yetmiş beşi geçer. Bir dıvar- aki üğlalar, hiç amima birbi . ame bir harc taba ayrı ot tobüs tahsis ediyor - Böy le Ali bir ağırlığa şu lir tobüsleri or iralım! Hakkı Süha GEZGİN ( KISA HABERLER | * Yeni yeme ri gaza . b 0 Mi ral al dr mıştır. dar Kuzguncuk o Yapraklıç- ei 13 numaralı hanı Oskar m Toma ile gene oturan Agop oğlu Heyil kav, ven lerdir. Neticede Hayik Tomayı ri Mm ya peta apre hâkim o oturan. far yan — tir, Yaralı genç lşitiliye kaldırılmış eşek be el m batında 3 kız ee ni zeri olan i ölmekten ve 327 ğmiz Yı yoluna devam et lmaz vapuru yüzdürülmüş ve aniştir, erbank umum müdürü Hulk: m . balunmak © üzere ize gelmi; İnhis arlar i İzmirden kilos« * Kabini vi bağlı Balya bein bir hayvan pa yarı açılmış Panayır çok bü; yük | bir al alâka u - seki Vi de iyi cins hayvan er eği asyonundan har ket di e A Külli » Ve marşandiz. Biye zeki > Gi geldiği tai me e “iki iailin; pm * Çankırı memleket hastanesinde mesi ve ida a * İtalyan Glam bir çok m. törlü ve yelkenli ufak © vesait biz va yeniden iltica etmişlerdir. m içinde mülteciler de bulun ga berna * Ertuğrul | Sadi Tek tiyatrosu tem Ve m e Ni , gelmiş. yete Muai ox m köyünde, 8 ya: da Meme ez yaşmda ir babalarına kızarak muhakemesi & bm “ Peli sir sap mahkeme- edilmiştir. cemes. tasdik ederse meclisten emi son — VAKIT — ” izine ei er e bir kimsenin durak- il çetin mesele erden biri, yıllardır, de zi mıştır. Bu, fertle söniyein ilişiği o mesel ?sidi, ir. Pekete e ile şöyle böy ve uğraşmam bana öğretti ki, zorluğu ve asaleti, Extre ihnimi kurcala - birin. yakaşrallmekcr. İnatçı bir red vw inkârla körü körüne, taassupla ve kabul ve Gi tikin felsefeden ziyade. “inde yeri vardır, Pile zat erd Cemivet Yazan: Yünus Kâzım Köni dikkatli, insaflı ve b ia şü ile bu amire kurtlmağe çabal ye ında basit bir ei len ibaret kalmayan terkibi mahiyet mi buluta Zıtlerr bağdaştırmak öyle yü- e bir tır ki bunun tadını bir köre du, yil nun gn zıtlar 10 Yirineiteşrin n198 Aİ Ankara maberler! Kahve falına bakan kadın a, 9 (Vakıt muhal ye — rn peşe mahalesi hepimiz hak veririz. Kendimizi bir He ve kanaat için da etsek bile çok e e sn içi feda etmeğe razı olamıyo! koruma- Laz bana nefsimi feda etmeği m n dinler bile mredip du ruyorlar. vw bu yar kendi iradem” sin rok akbih ediyorlar. Düşünülürse yaşama hak vo selihiyedmi kendi ielğamle iie kalkmasam da kendimi aşırı derec mz ei re yeriz a öl ü tuyorlarsa bu da “holkâmlikte tan bas a nedir? ün neden dolayı ım geldiğini isbat etmesi bile kâfi değildi Eeasen bu hususta söylenenlerin çoğu mücaşriyeii v ve izi kuv. mist Peeiyig çin alemde erişilecek imal Bil sonu bulunmuş demektir, En büyük tilozof Te da alıyorlar, Ferdi, yani aklı ve turu pi in» âtun, kâinatta her şeyi geçici sayan Heraklit nı tıpkı bir makinetin, yalnız başına hiç bir i natta e in i sü- | | işe yaramayan bi rervatasr, bir vidası meneelesine KL se si ren Pitagorasın tamamiyle zıt ara - | | indiren bu görüşün Ein giz meyip sını pe m ış mıdır? Ari; dde alçalttığı meydandadır. Öyle ise fer cemiyet iniyedi hakknda eserler suret, kuvve » fi ie imkân â olunaca! çarduğun büyü tafizik sisteminde yekcihet | | ötekini berimseyerek | yapılacak Ders kitaplar hükmi in atmimeiliinden kurtulmak için | | zihnimizi, ne vicdanımızı aa BE SN uğ dakik. Eni li midir öyle ise fert ve cemiyet bir antinomidir; bu an - 2 v yar 2 e daha açık e bu sıkıntı içinde kıvranır, ve ade edeyim: Ruh ile madde, fert ile semi © bu artinomiyi çözmeğe çalışı akıl ile ihtiras arasında muvazöne kuramayan | Zorluktan kur EŞ iz ip adama Bunların müna- | | pre. Zorluktan kurtul ör de sebetini a çalışmı isimi e ana meselelere dokunmayan adama tta şahsi üşün e sakini bile demek doğru ru dej ağ lir, mn avramlarını basit mede, parçalardan ferklörin sapla Clip tin 5 kendi kendi sine ve kendisi için bir m güye ferttir. Böyle bir deki moi lie) iktisat bahsindeki Gi leki liberalizm olmuştur, Fakat bu mebdeden hareketle “işlere ge kalkan lar-konsekan olmak MAİ ĞR ya seye gibi mutlak bir nihlizmde kılmağa mecburdurlar; yahut da felsefe- an lr du; ymunlarsa. u iddianın aksine d e ik umu menfaatten ve liberalizm mesleğinde de bir ahdini een diyebiliriz ki endi- lism Ve) ânar$izm ayni düşünüşleri hakiki bir felsefe 1 “te eserin daneler sayıyorum. Bu if- ratlarda saplanan hiç bir büyük filozof yoktur. Fert yok, cemiy: e var) iddiası da (yalnız fert var) iddiası gibi çürütülebilir. Bu görüşe yöre cemiyet gaiyeti kendinde olan, zamanının orga: tabirile dahilt g; Bu bakımdan bir bütü aiyeti olan bir anizmdir. -> de ün bi notaların toplamı ol ne kadar a fertlerden ferde mutlak surette hakim anlayışa göre dertlerin. u üstün ai m EN kt ie a ii değeri yoktur. in hi irekk r bir Kamer. © hâkim var. . Fertler içene b mürden 4 bütün ii körü körüne yok k sevdasıdır, Nefsini eki deliliği, Müfrit şeklile.bu görüşe ö fi ir tarihinde türlü Ml Testiklağie tayız. Şimdi bu düşü; leri Falım? Kendi varlığı doğrudan doğruya ve e i i | de | litelerin bini kandır Beri netice vermemiştir. Neden Gör ki ver cemiyet de, Cemiyetin ii ii ii imi ben de kabul ediyorum. Yani Sie krlerin toplamı olmayıp fertlerde olmi lunan ağ gerçektir. Ferde gi a a vE nizmanın sadec9 bir hücresi değildir. Biyolo; lojik varlıkta "bile her Rİ evvelâ kendi hayatını ıktadı, yaşamaktadır. Her hüc yrenin “kendi hayatını şa, rganiz: ğe çalıştı; ğın çö Müz ent 8 öldüğü ir” halde hüceyreler müddet yaşamakta devam edi > eat ula, en elverişli hırsızlar dan bir vasıta düş: çldukları bedenin || duğu o nn. 2 ölümünde asnn .. dala ii kle yaşamak ister. || yanmdaki gardiy: ler. Bundan fertlerin cemiyetten kaçmak ve kur- mak He pençe i tır. Serir aranmakta: ii 4 bir şey olamaz. inin sonuna kadar yasamak iradesini haiz o canlı hüceyrenin bu isteği yeke için bir bedene, bir toplu- rardı ır. Bu analojiye göre cemiye - - bari SİS Sik mikaveleci eler saymak iy 4 elçi imiz da a yaş 8) barmak dini ii LE Taner. dün buluşudur sna li halukların yah u eeileiei li bir konferans vermiştir. em şurasımı itiraf etmeliyiz ki şimdiye ki Se diye rn reisi Bel gaibiyeti üzerinde düşünmek i esi elediye Tr: Mayevi idar parti reisi Lütfi badi n büyük eke Gür meden be hicmde cip vii edeli ie tadir abei konsolosu ve di; er © bu neden bu âlemde cemiyet var, sorusu mış gahsiyetlr!e münevver dü işte. Nitekim MN zümresi hazir bul ei Onun gibi ferd'de var. işimiz bu ikisi || tu (AA) arasındaki ilişiği göstermek olmalıdır. Birini e kralı Habeş ii imp luğundan vaz g' âleminin katladı. Bunlar birer reel ze pere ! m ve, mantık âlemine. dei realite âlemine ait el rdir, ME ra her iki Ne N kli Ki a al ii yi gr saim Lizbon.) (TP: rada di k ütepdt - meni) en olan çift fikirler man dde, fert - cemiyet gibi kav. irer Faal mevcuttur. Bunlar işin iL andan itibaren halam len yorum. v ra hüküm infaz edilecektir. e ps müspet, ya menfidir, ii mere ya var, yâ yol (Devamı 3 de > ir. Yanl bir Gy y üncü: irtmesi, sonra #nalığımın mezarında ben. ği z ı M8 Iosan öldüktet ölü birşey işitme Dü t > ; i Sonra nikbin i ? ; du. Buo kadar i 1 Ün rel ie yarn z la lığının bütün acılarını ire ediyordu: be len İlik kimsenin bulunmaması çok tühaf. © ınsanların hali ona sıkıntı vermişti. Bir tuğl. 'n.Sonra, neye yarar. Adam sende; çamur kı i tecr etti. Bin ta» maktı, ez ki,. a€si için beş kuruş veriyorlardı, O ji miri o serseri arkadaş bulmakta güçlü bir m e a yağdı. Kestiği” prn yakin har nef — Yaşamalı, yaşamalı diye zi ve gemi kafilelerini himaye We > Ni dolduz» ki tini yalnı üzerinden gelip geçen; yüzleri tozdan kararmı: sıkı vu. Onu buu 15siz yerli e kaan malına el im ini kasabalardaki" tn Yalı Her yerde ayni kire arşılaş - şaklık çiflik hiper racak halj yoktu, e sokağın nihayetinde» ki sabahçı meyhaneler mak gd Burat © biseler içinde olak kö ğa, cüz'i bir etme dk i lâzım. ie amm şişeli 8 sini İçlik Satı lal yararak şehrin yan e Bir ai kadar En sinden doğduğunu bilmiyorlardı, bedii ğin. tarmdan lez saptı, Cebinde on kuruşu . ii Küpler dei i seyretti, Bir gece kayalıklarda başbaşa v çtikten sonra, ağla” Bu parayı bir mavnadan vapura kömür yi yan e denecek e di Bi li kek köylerden ii üç Kii ya udı. Dâkil kai larca o» m, ba: mtidi bodrum katında e arap kokulu, petrai nesi nim n apak Islak masa. lardan bi: ine çöktü, Sızmcaya kadar içti, Sarap in ii ancı di eğildi. Geçen yıl şehre in. diği zaman Hemgerilerinden birinin Sariği le bu um güre: nereye Lena me İŞ e i - acele ettikleri bel ir Venedik Ni iel iki üni 2 Düşünceli, Bezgin bir yi ti. Parası olsaydı isteğini köyde de yerine geti ğ: karar verdi. Karni acı yakalanırsı kötek yiye. kiti tekti, Sırtına, kaba butlarma e gö sopanın İZ. a bir kararla Şeytan leri henüz a ind Sar hadleri e muş, hilebaz, fakir rençberlerin hakkını yiyen il ayn e maruf çiftçisinin evinde te