z desenler bulunan - siyah ipek- Ki emprimeden yapılmış bu rop, mevsimin en güzel modellerinden | birisidir , Hangi rengi seçmeli ? Hoşunuza giden ve içerinize ferahlık veren rengi tercih ediniz Roakler, gerek makiyaj, gerek elbise,, gerekse moda bakımından kadın tuvaeltinde çok ebemmi. yetli bir rol oynarlar. Onun için. dir ki renkleri seçmek bir kadın için dalima ea ehemmiyetli mese. İclerden birisidir. Renk intihabında da, kadınlara ait diğer meselelerde olduğu gibi dalma hislerimize hâkim olan Üüç esaslı sebep vardır: Şahsl zevk, moda ve alışma. . Fakat bu üç sebebin üçü e sa bit değildir, değişebilir; gahsi zevkler gün geçtikçe te. kemmül eden, inceleşir. Moda ge- ger ve alışkanlık ise etrafta gör. düklerimize tâbidir. Bundan bir kaç sene evel bir ka. dına kenarları siklamen renginde parçalarla süslü koyu mavi bir rop giymesi, yahut sart bir blüz üze. yinde gri bir tayyörle sokağa çık. masiı, yahut menekşe rengi etek - likle açık yeşil bir korsaj dikmesi tavsiye edilseydi, böyle garip tav. #iyelerde bulunanlara deli nazari. de bakılabilirdi. Halbuki bugün bunlara alıştık. .Pek beğendik, bir müddet sonra bayağt bulmağa başlayacağır. İnsanın gözleri göre göre biri birine hiç uymaz zannettiği renk. lere bile alışıyor. Moda bu husus. ta bir kaç canlı örnekle fikrini söyledikten sonra herkes bir gün evvel çirkin dediğine bir gün son. Ta tereddütsüz güze) diyor , Renk meselesi hayli karışıktır ve zannedildiği gibi — terzilerin keyfine, yahut ta Holivuttaki ma. kiyaj san'atkârlarının arzusuna Spor — Ahmet Beyin genç karısı ge. şen gün bir kır gezintisinde elli metre disk atmağa muvaffak ol- müuş. — Ahmet Beyin yüz metre ko. şusünü kazanmasının sırrırı şim. di anlıyorum, akşam beni sinemaya davet etti. imgiliz fıkrası Kadın gazete okuürken başını kaldırarak kocasına : — Okudun mu, dedi, Pasifikte bir adada hâlâ üç bin yamyam var mış. Hükümet oraya dört misyö- ner göndermeğe karar vermiş .. Dalgın olan kocası cevap — ver. di — UÇ bin kişi için pek az Meğil mi?, Moda Elinde bir tek eldiven görerek sordular: — Tek eldiven kullanmak mo. damı - oldu?, — Evet.. Fakat bu modayı an- tâbi değildir . Renklerin insan sıhhati, insan güzelliği, insan ruhu ve karakte. Ti üzerinde büyük tesiti olduğu yalnız bugünkü ilmin iddiası de. Bildir. Bu nazariye çok eski za. | manlardan beri bir çok âlim tara .| fiından ildla edilmiştir. İklimler İle renkler arasında da - ruhi bir Mlnasebet vardır. Şimalliler beyaz rengi sever, | hardanberi mavi renk modası de- | dizilirler. Ondan sonra bir tabanca | Bastıllstüsa — sencileri kırmızıdan | vaim edip gidiyor. Bu, insanların İşaretile yarış başlar. eak iki kişi biliyor.. — Birinin siz olduğunuz anlaşı. hyor. Öteki kim?, — Eidivenin öbür tökini bulan | adam| , | güneşin altında yaşarlar, Güneşin görünmiyen — ışıkları, yani ültraviyole ve enfrariye de. | dikleri şualar bugün — doktorlukta | kıymetli bir tedavi vasıtası olarak kullanılryor. Burada uzviyet üze. rine tesir eden ışık ve kadar da renklerdir. Her şeyin iyisi ve kötüsü oldu. gu gibi renklerin de faydalısı zararlışı vardır. Şu halde robunuzun, mantonu. zun ve şapkarnızın rengi o günkü neşe'nize ve kederiniz Üüzeriride müessirdir. Ayni rTenkte elbise | giymekte devam — ederseniz rm)ıW ve buylarınıza ve nihayet shhati. | nize de tesir edebilir . Binaenaleyh elbiseniz için bir renk seçerken moda kadar, geç- miş tecrübelerinizi de düşünmek Kâzımdır. Meselâ geçen sene yap- tırdığınız. koyu yeşil robunuru Biydiğiniz günlerde fazla asabi ol. duüğünuz, her halde hatırınızdan çıkmamış olsa gerektir. — Belki o vakit asabiliği bir takrn hâdisele- re bağlamıştınız. fakat bu hâdise- lerden fazla koyu yeşil renk asa- biyetinizl tahrik etmiştir. Sarı rengin insanı bedbinleştirdiği ise ötedenberi malüm bir hâdisedir. Diğer bazı renklerin hususiyet- lerine dair ileri aürülen bir takım fikirler var: Kırmızı renk insanr tahrik eder, mavi renk asaba sü. künet verir, O halde bir renk seçerken (mo. dadan ayrılmanızı tavsiye edecek değiliz, tabit bu renk modanım beğendiği renkler Aarasından ola- caktır) hoşunuza gideni, içinize ferahlık vereni beğeniniz.. Şüphe. | siz ki bu rerik — tabiatinizin ve| sıhhatinizin ihtiyacı olduğu ren! Hr. ı:cak!ık ve İman henilz cızaraya —alışmış de. VER C de biri fil yar Büyük bir manli İki arkaklaş sokakta biribirleri. ne rast geldi Biri sordu; — Nedir halin? Pek kederli Börünüyorsun ?, | Öteki içini çekerek cevap ver. di: — Sorma bitader, Evlenmek is- tiyorum, fakat patronum mâni o. luyor, Arkadaşı şaştı: — Bu ne iş dostüm? Patronun senin evlenmene ne diye müni ol. sun?, — Nişanlısiyle evlenmek isti. yordum da ondan. , Cığgarasızlık — Parasızlık sıkıntı nedir bili. rim ben.. Öyle zamanlarım oldu ki cebimde cıgara param bile bu- azdı.. — Kimbilir cıgarasızlıktan ne azap çekerdiniz?, — Hiç azap çekmezdim., O z2. ğildim. | — Yuvamı yapmak iç'n bu kor- kuluktan daha münasib yer büla - madım. Fedsakârlik Karı koca o gün mutad kavsa. Tarını yapıyorlardı. Kadın söy - lendi: — Yazık oldu bana., Güzelliği. |mi senin uğrunda feda ettim. Erkek mukabzle etti: — Sanki ben fedakârlık yaptha a mı için berberlere az mı para feda ettim?. Gaf — Saçlarımı gördünüz mü ? — Evet, kestirmişsiniz.. — Güzel oldu Geğil mi? Yürzü- Senin güzelleşmen Fald Bin türlü boyalara, “Jolduğunu — söylemişlerdi, HİZMETÇİ KULLANMAĞA ALIŞMIŞ ADAM — Ahmet, yanımızdaki parka git, tüne benim İsmimle bayanın ismi nin baş harflerini kazı.., Kadın Genç kadın, erkekle karşılaşın- ca: — Geçen gün — buluştuğumuz zaman bana ilânı aşk etmiştiniz, | dedi. Öyle kızmıştım ki sorma. yın., Erkek biraz prsırıktı ; — Evet, menetmiş olduğunuz aşkını bir daha size itiraf etmi- yeceğim.. Kadın gülümsedi: sefer belki kızmam, Taze balık Yeni evli kadın, akşam eve dö- nen kocasını karşıladı; — Bilsen kocacığım, dedi, &a - na ne yemek hazırladım. — Ne harırladın bakayım? - — — Komşular bugün taze Bülik hemen gidip bakkalradn bir kutu sardal- ya aldım. Şaka Aşık mantıkı — O adamla evlenmen değil, kızım?, doğru — Neden anne?, — Ayda otuz. lira kazanıyor- muş. Otuz lira İle bir ay nasıl ge. | mün ifadesi çok değişti. .Artık ih. tiyar bir kadına betzemiyorum. — Hakkınız var, .Artık ihtiyar | bir erkeğe benziyorsunuz. fil sporlardan | Valinin yesinde yapıları bu Esasen moda da tabiatiyle bu| Yarışlara yalnız yerliler iştirak eder ihtiyaçlara uyuyor. Geçen sonba. | ler. Kocaman filler sıra ile yanyana | hoşlanır, Çünkü gimallilerin mu.,dünya vaziyeti karşısında gerilen Bu yarışların talii hemen, hemen çinirsiniz?... — Biribirlerini sevenlere bir gün gibi gelir. Bir gün için de o. “tuz lira kâfidir , — Siz gene ilârı aşk - edin. Bu| Blııbcıhirkırhmıdçıun—klh..- Eti nasıl kızartmalı ? Yazan: Dr. G. A, Et yemeğinin en kolay hazmedilecek, vücuda en zi. yade faydalı olacak şekli, va- ı kia Çiğ ettir. Pek, pek eski zamanlardaki, ilk atalarımı. zın yaptıkları gibi, çiğ eti dişleriyle, retra ısıra, kanları. nr akıtarak yemek. — Zaten bir rivayete göre, dişlerin çürümesi de etin pişmiş ola. rak yenilmesinden ileri ge- lir. niyete girdikten sonza, artık eti böyle çiğ yemek âdetin- den vazgeçmiştir. Çiğ et yerlerse hastalıktan kurtulabilecek olan hastalara bile öyle et yedirilemez. Yedirilse bile türlü türlü hilelerle, eti reçele karıştırarak.. Onun için eti pişirterek yemek zaruridir. O halde eti en faydalı olabilecek şekilde, nasıl pişirmeli? İlk akla gelen şekil de, tabil, çiğ ete en yakın olan şekildir. Bu da eti ıska. Ta üzerinde kızartmaktır. Iskara üzerinde kızarmış etin - Pirzola, kebap, biltek - etten Üstün bazı faydaları bile olur: Bir kere insanın iştahın: açar, bu sayede mide usaresi de daha fazla çıkar, Kızarmış et, çiğ etten biraz daha uzun za. manda hazmedilse bile, daha fazla usare çıkardığı için bir ta- raftan edilen kaybı telâfi edilir, belki biraz da fazlasiyle.. Daha sonra kızarmış et daha lezzetli olduğundan insan ondarı daha çok yeyebilir. Bu suretle et yemeğinden istifadesi de artar, Et kızardığı vakit, lop et tarafından hazmı biraz güçle. şirse de buna karşılık, başka taraflar; yumuşar, daha kolay yenilir, daha kolay hazmolunur ve daha çok istifadeli olur. Bir de et kızarırken, hiç olmazsa üzeri ateşe karşı gelen yerleri mikroplardan kurtulur, bu bakımdan temiz olur. Kızartma etin lezzetli ve tam faydalı olması için üç şart vardır: Iskarada kızartılacak et parçası kalınca olmalıdır. Böy. le olunca içerisi az pişer, çiğ ete idaha yaklaşır.. Et dövülünce nesci biribirine karışır, ortası da hemen hemen sathı kadar pişer, hazm: güçleşir. İskaranın altındaki ateş kızgın olmalıdır. O vakit etin satlır çabuk kızarır, ortası az pişer, hazmı kolaylaşır. Eti kızardıktan sonra tuzlamalıdır. Çiğ iken tuzlanırsa tuzetin- kamını tikıtır, | eunılıçmı- kıymetini düşürür. * 4, A UAGS öyel salllakı iyice pişmesi için fırında çok tutulur. Ondan dolayı etin sathı çok pişer, hazmı güçleşir. Fırına konulan et parçası büyücek olursa içerisi daha uzun zamanda pişeceği için sathı daha zi- yade kavrulur. Ondan dolayı fırında kıraran etin yanmama- 81, kavrulmaması, için üzerine aratla srrada yağ sürerler. Bun. dan dolayı etin rengi güzelleşir, fakat zaten çok piştiğinden hazmı güçleşen et, yağdan dolayı daha ziyade güç hazmedilir. Et fırında değil di ikta bir ateş Üzerinde kızartılsa da, üzcrine gene yağ sürüldüğünden ve daima büyük parça, yahut bütün bir hayvan olduğundan çevirmelerin hazmı daima da. ha güçtür, 'Tava içinde una bulanarak ve yağda kızartılan etlerin hbazmı daha güçleşir, Güveç içinde pişirilen etlere ayrıca yağ katılma. sa da kendi yağı eriyerek karıştığ ndan gene güç hazmedilir. Kızartma etlere salça — vurulunca lezzeti artımakla beraber hazmı gittikçe ağırlaşır. Demek ki en kolây hazmedilecek, sağlığa en uygun ola- cak et sskara üzerinde kızartıları etlerdir. h F Fakat insanoğlu mede. b k £ İ — — a — A —— —— ” TT O AĞ Hisagi a e gll AL L Ekseriya ilk öne gı yarışları hayvan ; kazanmak için fillerin üzerlerindeki arışın sonuna kadar bu mevkiini müsabıklar çılgına dönerler, Avaz, | »yuhafaza etmek imkânsızdır. muhalaza eder, Çünkü fillerden biri avaz haykırarak, garip sesler çıkâ- | yiyar çıplak ayakları, başlarında ötekileri biran geçti mi diğerleri ön Tarak hayvanları teşcie gayret & | va sarıkları beyaz libaslarile PP EIĞEARIPDİ Dün ve yarın tercüme külliyat! 7 nci seriden 61 -67 .7 kitap Vikontun ölümü Leneit TI Liza Evlilik Gizli Pamuk harbi Bizanş tarihi Senyolbeos Avrupa 61 62 63 64 6S n olmaz, Bu fark gayetle azdır. 'Yarış bite rbitmez halkı den giden fili saymağa kendini â- derîcr Seyircilerin de haykırışma., ya atılır, galibi alkışlarla deta mecbur addeder. Öne — geçene lın ayuka yükselir, Büyük bir gü-, lar, yetişmeğe ve onu geçmeğe teşehbüs Tültü içinde kocaman hayvanlar ya'| Bu yarışların galibi ertesi ve o haş 'rış sahasında ilerlerler. Bir filin di-, etmez. Arkadan gitmeği iibif| yarışa kadar memleketin et hitini cergeveleyen kar yığınları- | sinizlerini uyuşturmak için ııl- ilk tabanca sesinden itibaren tayin dır; zenciler ise herşeyi kavuran| dukları bir çare midir acaba . edılmışur denilebilir: hayvant takip etmeği tercih eder.. İ ğer filleri çok büyük bir mesafe !ır._ lt insanlarından biri olarak Buna mani olabilmek ve yarışı kile geçtiği bemen hemen hiç vaki 'edilir, ZÜŞERE T