—31— Hareketlerinizden bir ideal kadın hareketidir ! — Eyi hatırınızda kalmış. — Fakat bu efendi siz değil- diniz. Ben değildim, Fakat o bana bu iin ve sizden e beam, üzerinde de (ismini okudum.. Nelliroz. Bu ismi ve Hn sık sık tekrar anidim. Jerar hâdiselere böylece roman| tik bir mana veriyordu. Çünkü Nelli Roz'un samimi rl Moris Löblandan: /a. her biri benim için — Benim odama girmemeliy- diniz. — Evet girmemeliydim. Fakat! de yada muhiti se kn mek istedim. Ayni akşam si; göreceğim mı — Fakat aynı akşam beni receğinize Sö cirrenimiz kabul etmiyebilirdim. gö- Sizi gözlerini ŞU içinde, i. Jerar kendisine dikkatle şarkının sonunu bakı- nal il In nl la: > Ig i sıl 'du. Bunun için hakikati v2 tahrif ediyor, tahrif de değilde, çaftan tekrar sesler yükeldi. ve süslüyordu. pahasma olursa) 1” eskı eğdi ve ei olsun buldu; hanim “mbvcudi. | Hımallkâr;bir.tavırla tiği söylemiyecekti) — İemiyor musunuz, dedi. un On ir gibi bir ha-) | — ii içiyorum. Tik sözlü > fümi ie reket olacağını düşünüyordu. Fa- yi ii 2 kya hel i boşalttı. İdi ve Melekte gösteriliyo: bu sadece, aralarında bir . şeyi siyeti irdenbire değişmişti. Sar- ei diyeti ie tığ > Böp öfükii Fikae'simdi bs Ma y görerek & dh yor, bir esri vasr yaratıyordu.) bütün başka bir şahsiyet p 2 heç oynuyordu. e pek nadir lüt- fettiği fırsat li Roz onu gözlerini kal- ri dinliyordu. Sesinin a: . m hengi, kendisine karşı gösterdiği örmet, maceranın arikulâdeliği ve gayri mümkün şeylerin olmak ihtimali onu eiürde O kadar şaşırmıştı ki Jerar'ın| Jerar devami — İşt er e ENİ Pe işten döndükte si y Mei tanıyordum ri — Pek di, , öğleden evel, lâborat- se: r e: iğ, du; —— Kieacala gelişirine, ne) garip hisler eş var - mak, şiddetle yaşamak icin - — Sadece sizi görmek istiyor- yük bir arzu uyandırıyordu. Evet, : | genç kızdı sonra, şimdi, bu ada- ya kabul etüğmizi ldi-. yan kolları er il den öğrendiniz? Niçin kendinizi) "i yyanmıstı. tı ediniz? t, bu yi tatlı ve kuv- — tekrar ediyorum ki si-| vetli ir kucaklayışla . kendisini zi sadece görmek istiyordum. Eve kan damın kollarmd a, ken- girdiğiniz zaman kapıcıdan, ziya-| dini koyuv vermişti. Fakat bu ko- Ski altında daima gi kendimi menedeme- dim. Ve sizi tekrar gördüm.. Ol lar güzeldiniz ki. . Hai ketle- rinizden her biri, benim için, ide- al kadın hareketiydi. Sizinle dans etmek arzusunu yı medim, sizi bir kaç dakika kollarımda hisset- mek er Sizin için bir ya- , siz d etmediniz. n ir kı erke- bir tatlı Tttihadı doğuyordu. Değil li Roz gözlerini ona doğ- dırdı. Önce cevap vermedi, | e ire : a şampanya lehini aldı ve içti. etti: a kalki dans et - valsi çalıyordu. Jerar Tokul r — Nelliroz, dedi, (bu ona ii eği vi Girik si iğ yhay, yl Ve a etti: m bugünkü vals!.. ii ikiçi onu cakladı, ve genç kızın ledi ini kolları arasına bı - raktığını hissetti. Nel ime kendini valsin pbengi sil edenler $u dü ardı: “Bu kala! balıkta Ebe bacak sir şey yok ki,,. rında gittikçe kendini rin hissediyordu. Onun sıcak ve kendine mahsus balık nu duyuyor, e Genç miri de daklarını, ince dudakla - ——. gözlerini, ya: nakle gölge veren iii ni görüyor. yade eğil - mek, bu gözleri ve Dağını öpmek, uzun uzun öpmek istedi. Bitmedi) ii Hn alakayı gösteriyor. Bun- n z. Bu, halkın öl DA -İ hayat “Milli Mare eki laa gösteriyor. Fen da olsa, muhakkak yerli bir esere sağbet betin her- kesin borcudur. Bu rağbat. mü- “Istanbul ka gine sebeptir, “İstan! e de alâka teşebbüsleri, iyi, daha iyi ve fev- lâde yapmıya sevkedecek ye- ul iradi, filmi, e matbuat âle- andırdı. pr edenler liler Buna Filmi : Niçin Avrupa filmleri Ka Sokaklarında ,, ilk sö çok neşir ge tatmin tir, zannederi DAVİD GOLDER i ardir. Kızı. Kızı Joyce. David Golder bütün hayatını mücadeleler, borsa mücadeleleri, mücadeleleri, ihtiras mü- cadelel se arasında eçirmiş, ve siği sayar! bir tip- tir. Ge lde ir vardır. ” b rtağı de, onu ölekileri gibi m atmak istemiştir. Fakat Gol re m aldatılmaz, lada Binaenaleyh ortağı ölecektir. Gol. yar kızı Joyce'i görmiye gide- tir, “6 İder'in karısı var. Fakir bir kız olarak aldığı ve şimdi ii yonlara si o onun sayesi a iyonları hip bir kirini e her milyoner Kalin gibi madam older'in bir... Aşıkı var. di der bunu biliyor ve ehem ermiyor. O, sadece şımarık lar ce ile meşguldür. Fakat bu se ferde Joyce birisini sevmektedir. Golder bunu istemiyor ve haya- ba İi imei olarak, kızına pa- ra ni siz kızının gönlünü almak için, Golder ki yor ve Rulet başında bayılınca karısı, onu öiseök zannederek sıkıştırıyor. —Emlâkini benim üstüme çevir! — Olmaz, alçak kadın, olmaz, ç ma duymadınmı, onları kızıma âne “ben İl hayatta yegân kızına bırakacağım, — Kanan hab.. hah.. o senin kızın değil!, Ve ye kısık, bir cadı gibi anlat — enim,, olan — irle, hatırla... Seninle biz, o ren beraber ei Beni Avrupada bırakıp Ameri: aya gitmiştin. Ve ban birisile tanışmıştım, Bu tanışmanın bir gece kaldım ve dir. zehrini yudum kendini paralar senin.. Cümlesi. AK pur, bi Dir hırıltı, Be yahudi. yudum vücudunu izah ettirecek bir tek döndüm.. Şimdi anlıyor mısın? Joyce senin çocu- n değil, Golder, yatağında ir Dinliyor, susarak, bu itira tatar: i hayata Boğlıyatı zencirin ie rd ii birer kopdes gör usuyor. Sonra, > Hep o, tıpkı o. Golderin gö; Gi — — göğ e bee 0 Ider kasten ilâs — Sariz noterime, limana zencir boşaltır cüzdan David Golder bu cumartesi bü sünden Gelder, bir eser itiba- olacağını enis İnce, rile, nadide görebil Mig film- 1 eldi i lerin başında gelir. David Gol- | bilirsin, ameleler arasında hesap , Zenginbir b a fakat | larınle m. olduğ batak: in s6) çektiğin; söyliyen;! buna rağmen fakir, manen fa- | lık yerde, seninle ancak bir tek | Yet bu yüzden inzivaya vekilen bir! e Onun bir tek hazinesi | gece, sade çi hikmet | dındır. el siyah bir artist olan yet bal mu; “Mari ştur. bet etiren bu hâdi, , Mari inziv. birdenbi rölün: a oynıyan Jackie de dır. Bu film, Almanya X sân'at eseri olari e bütün eledi affı ie Eserin müellifi pek ' fala sl saklar, lü Türk tarda er 2 Mari Molanın lenberi ikta çim “çatar Nolan ney şi alâkadar al yi miş, neticede bu izdivaç aybol Anel ali son a a an) m Bau. nişi. Gan rik Ver yi Ilerini pek güzel yap edecek ei 1 evler alakla Bh” Nolan,, a göre hayati8 To dbaht eli ve DE tlığımı temi de baht neticesi olar imiye karar Yel maşa a. ediyor, iflâsile şi ve her ke: iye de sürüklüy Si oldğr Daha sonra sr. e > aş ni Expres) ok Golder, Joyce'u arıyor. Nihayet muhabiri onu bulmıya muvaffak bir insan, zavallı, biçare, hayata | muş ve kendisile Börüşmüşlü al takılmak için bir dal arıyan bir (Mari Nolan) muhabire ŞU i De düşen yılana sarı- | söylemiştir edeceği lır. Fakat burada “'yılan,, bab. “Güzel Tik bana yardım çi lık hissinden daha kuvvetli daha | hayatımı felâketlere may e â bir histir. Bir ins. Küle yide keiki ma vaiz kini sevmek ii muhakkal er beni mütema. himiyet, kan ibi ear le yane p yiz bo geler muhtaçtır? an bir faciaya at tar. vi Bütün bunlar Rar Golder, bri Le te im ek Joyce için, sadece onun için dumuyorlar, Bükü bunlar leri ye tekrar zengin imi istiyor ve | bulunm: ve şöh: kil ME ge oluyo: çalmaktır Eskiden SO ati Bi , Golder Rusyadan e gene iyiyim. F* ii Ist. biler m bir vapurdadır. endi Tehimde kü Vapu tıpkı bundan otuz b - kadar sene evvel kendisine ben- | akşai mından itibaren “Tar ziyen zaif bir yahudi var. bi nem > ei yar ler, tereddüt, azim ve ümit u filmde bir tip eyes ka daimi ve Ma Irene iz ydir