Tezer TAŞKIRAN Dede Korku Masalları t 15/9/1945 Yeni bir sanat asıları çak ik bir kav dinin bir ede si göziyle “değil bir plâstik sane çi Eöziyle tahil edilmiş ve bu m. yük — vessam üzerindeki ER ar de bir 1 icelemesi g-k e e ee ge yi katın KURAM 1 ciheti gayet gü- Eserin yâzılmasında' önemili sir mokta da kolay şöhret ve" kolay eser yapmak bugünün sen büyük bir emek duğunu göster mesindeki #zellie Anghlari harb! tablosuna on sene emek veren dahi sanatkâr on dört sene de akşam yemeği t9- a e m Zün nard'ın topu e Mi gpu geçmez, Hinni beraber her bizi üzerinde ce çalışan, Du. eserler İçin üszelik uzun incelemelere Kalkışan. büyük e xi olen e r i ile mal vize bu dâhinu daha birçok hattâ acaip: ve garip ia. edebi bir uslüp iie saalandırmaktadır ili eseriyle prensiplerin Leonard- da tatbikım metodik bir. çalışma Şeklinde görinskteyiz. sanat xirın tizerinde — nlam fazlaca durduğunu! estetikçi bize eş diyor: kalkınmamıza vir kn. gama zın moda eryanları, tepki arala. ere dene. 1 öy amanmir araştırmayı, sonsuz bir seher ve Tektiren kanmuzisyona Jönmelesiy le oimi ru * SAİM n penye emar in biiyük klâvuzları, Leonard zi. di Kök - Değer'lerdir. Onu izn yürümek süzmdir. İşte Ce e gg ri e satırlarla devrimizin. elek” snban si nce di ğaç Ri aieik Ekleri, kendi Yaa Diş emini inip ki bereler dalarım tnadefi ev buzünkü medeniyet havasıdır. Bu ana eyi “kesinliği ve açıklığı ile ortuya atmanın cesareti şimdi Kiel ML vee b b tar. HASA, Lİ deta vir ir. orlun ank ürün ç balm ar taralimi, sama dez Ki Dale veseleye ali zi gekmektedir. Suut Kemal bi o'a- GA yeiin belirtilen gk sn hayatına, ou ra büyük bakimi yaren se lee ei m sayası bir darlık aid ardı. Öyl zamn Şti e eml da akn he bir bor r bu güc m e MK a pailam Bl e Eserin estetik bize DE bir tarafım, © sanatin bir e e sabır mahsulü Pin vi dersi çıkarıyor, söemnce yZ8 e çarpa ie his Si acin. a O Kadar ki, « istedi en güzel "kirlerin doğması e rine. diker b edermiş... “bül cismi eriten, ler. içindedir. laca n si en göle “essam völgeye kli tina im çi an hususiyetleri herkösten fazla kıs b saklama oziki de göl sevgisinden ileri ye Sürek yaş “ilmiye bp ilmevan bir sabır zi Anh örnek of yaya srssuvur ©. Diren vi a Şal AN a marea vermekle Kusm-yacak. son yapa MM lemizde devam sedecek olan esi” are birisin DEL 'marlar, beyaz defneler, Ke Sağlar ald İşte o şarkıdır ki hâlâ direkli dişlerini in ii lin Bir nebi nefesiyle kımılda, Ama uyumakta: Hâlâ altında o Kostantin — Hiçbir şeyle yıkılmaz bu Bilir misin o kalbi buran eski şarkıyı, Defne'yi, ln çil Kl karlar b, eski tohumdaı r, yaşlı gözle beklediğin dönüşlerini! tadır o lâtin yan da kadın FICA zeytinler, mersinler, Söylendi hani, i Seyman, mâbedini. in yeri var? n bir canava KN Na yi yerini; e tin kemer. ane de NERVAL S8. TEOMAN ç BR | Ömer Bedrettin UŞAKLI Yayla Dumanı ŞİİRLER F. 150 Sayı: 77 SANAT BAHİSLERİ Wi 1 gölüseler vız sanar Eserinin. a ya > “serinin vücut e iliak ediyorlar. Bir paalıkümdü. a a silerim Ge sar ös bir derin gaz atla Dünyan maeliği içinde lerde, güzel & en ei hir ua rilen önem İce zammaktad e bir ka ol ne natkörları tanıt mek ve enini yol hi alam Tani üzerine alan faal-bir unsur DERA le veya a rünhasırd di malarda. Tabi Dilme in östiyan nini pr siplerini, - okumaktan aciz halka basit ve heyecan verici bir şekilde makta üzyldan sonra İngiliz his ilâtının iktasat. sahasın daki geniş selâhiyetleri büyük ask e hez nkü büş b el » gibi yerlerde para yap- engin tüccarlar da Tesim örerken #lalana vermeğe beşla- anat eserlerinden zevk. Tyorlandı. 15 nl yün he bnm emel hi MİMİ ile e alabi- hemen ha bir kı e yordu. 1g uncu asırda Sanat sergiler sadüf edim anlayışı bir vaziyet ine artık silk sık te ekte ve basın alanında tenkid geleneği geliş- mekteydi. Hayatta olan sanatkâr. ların eserlerini satın alanların sa değişti. Zengin güzel sana. gine ni etle: deri lek ez a de çimlerini temin etmek | suretiyle vardım ediyorlardı. iz müsat len çalana istenen resim. ler hariç, Devlet güzel sanatlarla hiç ilgilenmiyordu. Küsadi şartlar, sahi rl blmaye etme ii değildir. Şimdi böy- bir kaç nini şak harexdar. an afili gemi ve yi irket ra İlarda Bu, yep Yeni ir mi ma ir, zira 18 la buna ben- nat koru- an doğruya NG iltere'de yeni is e olduğu emire 5 Kanali katmaktan ibarettir. Hükümete ile diğer sanatların üreme ve yaşan melekmi özlemeyi, de mukamiyalıa: Miamlaketin her taya, fında tertip edilen ve harp zama- ında bile İngiltere'nin en ücra , İngiltere? tarihi kiymette olan tabiolar, hava akınları nasinda emin sığınaklara taşınırken ww e Ai “wat sevgi ve konserlerini hep bu ku- umun gayretlerine borçluyu Devlet, güzel sanatlar hi deni esli ciddiye aldığını ali İhgilterede Güzel Sanatlar is arlığı diye birşey yoktur halk da bunu taraftar deği Herkes bilir kı, devletin veziesi resmi binalar için halkın gidip gö sin, sağlanması bileceği eserleri vücuda getir em de Tüzamludur 2 renieilerini mükâfat. — «i, bugün İngiltere'de larla teşvik etmek, teknik araşur- o yanlar si ek alk esime, piş 0 hariçteki sanat sergilerine bağlı tadır Yazan: John SFEEGMAN Jehn Slecgms 1944 senesinde alı ay müddetle İstanbıl Ak lale Güzel Sanatin adlemisinde niş bir İngiliz £ asilelerle ispat etmek- imali Gibi, dean b ik eeni e güzel sanatların teşviki na vie in gerektir ki vi ii id foransiar gleleri halle a karşı mek süretiyle | Kömpay ei gi tele «bil olduğu kadar da du köylülerin açtıkları ve kolaylık göster tün geç halkın bo- edilmekte © gldugu | Yurduruk altına girmesiyle sona e e e 0 00 köpeğe, at ata ne borel Hiç bir ser, kendi erer emri altında dı ğın Bu züngetlerin. faydalandıkları, ata pek uygun olan san oğlu da onlar az 3 dört ay a İİ el ni biri, 1 ken b ıyanı ii dir. Pillnca, ulama “Boykot alanda ka Jiri Siya pala denmesinin hemen hemen hiç yi, karnını doyurmak için, zon çafunan sneğli muna b üzerine saldırır, dayağı i işte hizmeteileri rgatlar, hizmet aileden, köleler de dayağı lt e Şu talihsiz dünyamızda bir ai da yaşıyan insanların iki sım bie devlette de püradiri U ulustan | Tus altını daha çok, cesareti | az olam 1 ME min dal hem milmkün, | tutacaktı Runun içindir iler men e loğuştan hükmetm e, zengi ya, zevke, le çileli bir meyil diy tenbellikten de pek hoşlanır: oni ilama. için ber insan başkalarının parası Me, he hayvan Di oğla a all de- e hâkimiyet kimsenin ia geğirme, bu: asının emri altında olmakta” ab”, ık bi yor, şindaki iki kü. çük ailenin de nankör, verimsiz bir toprakları var: bu iki fakir aile- hizmet i öbürü gi da yet sefaya LEŞİNYELİNK E Voltaire'den çeviren : Lüt AY | - nı, karılarım, kızlarını elde etmek, onların efendisi olmak, hepsini kem di kojifine boyun eğdlrmek, sonra hiç bir sey yapmamak, yahu 2 ancak pek zevkli şeyler yi mek ter, G yınuz ki, iki varzeinın, yah Senki dan hali; emen, mede ME m bir si çi şi sürü insanlar ok Sün-Günkü, hali vakti yerinde ola ö bir adam kendi toprağını bırakıp yardım etmesi gere. — da, sizinkini sürmeğ, e gelmiş sesi bize n ne hastalıklar, nede tör elbette, Hem, bir çift kun CRAZE OUN. Demis öğr hem ei de GN ar mi ların tesadüfün kendilerini dr yaya ya getirdiği ülkeden diyya akları olmadığı ileriy san yüreğinin masını emretmesi ge e #sçı şöyle diyebilir ii p aşı gi EİN le bir Be ine MA eke ik © a e (Felsefe Sözlü Tearapın DERGİLER: Uzun ömür i ve edebiyat Me Littöraires © dergi e gıkan bir yazıdan öz “İnean oğlunun en büyük kahr sani damn eğ rl aağa karar Tük | Bir genç ama is ha | vük olamaz. Büyüklü, e da | İvana verdiği kudrete, kafama Dna ydunlıktadır.” e ilanı, Goethe e Ye şamak, ibtiyarlamak, ihtiyarlamı/ un e Yı bilmek; işte edebiyat strateji sinin esas kaidesi Bir yazarın genç ölmeli selek bakan gi Se reai | gildir. Verdiğine ia sönen Şür deflerimlen solar. Utarid'e Ben aşka inanmış cenuplu g Ki — olanı söyl EE beklemiş miti itim içim; kenet avr girince dün al vi in şiirimde tim ei neler Umdum ki bu hasta kalb murada erer evim Küçük bir şehirde küçük bir e e ar ir gocuk giriyi şimdi day işi Benzim ne kadar uçuk 9 vaşındaki Hasan değilim Çoktan bitti faslı bahar sevgilim Hayatım değişmedi. i ; Bir am Yo: O genç kız geçi nımdan, Kuş kadar e ariel Elinde © çiçek yanan, Ağzında yepyeni bir nakarat. Odur, belki yeryüzünde yalnız Kalbi kalbime seslenen, Gelirken sliyi nur olan kız O derin geceler: Ama - gençliğimi alıp götürdü ii Veda, aydınlatan Di nn ik beni, - Genç kız, ahenk, k Saadet gelip li - Zi gibi. Gerard de NERVAL viren: $. TEOMAN mitleri düşünür, adıktan s i ömre hayranlık duyarlar, Bü 02 lara ei <çaavet veren bir misul olaşak gö ölür, ie ötüm üstün vii bi | ii ara mü türün üstü yi a ii tkâr ö bir zamandır. Çünkü ap ln dan 2 koparas aplardanı; lardan ku eni a hmet Adnan Saygın, Yalenadi Ee kanamasını ihtiva cü jeser yayınlamıştır, Türlü sanat pp İemlerinin bir mustktet sanat a lal e & alarm tavsiye ederi ruştur. li