an köprü — (Hikâyeler) i —— Mah: Naki TEZEL ÜZEL SANATI No. 53 dan piyes NDAN piyes çıkar - mak! Dünyada ri olur mu? Vaka h ir) hattâ aiylşlaı m da hazır. Bunlardan İk yin pala per bir My işi lediniz mi oldu epyeni bir kap sdındaki si lk plân ve va ahp bu hayaletleri ha- eğe ve konuşturmağa me ayak R ekemasleri one o yapana çoci icim ev- istikbal ve meslek a e onların > sa İN elime İman “be ari piyesin bu İk ek az bir. değişiklik Meydana det ir. | Hasılı müeiirin in bağla: ÜN öncen yaptığı umumi Honradan e vaya a Rüeltten ziyade her X die vin vb olan şa- lar. etli © ve he Yecaniz E eni kurarlar Ve mevzu, e e ağanın kabu- Bi ibi, larına tastamam e. AN be ei ne İstlayan ve leri- v a zu sün alan a ilamı şema piyesi çen. ar bir piyes m ameliye- M aşağı yukarı budu * erer 8 hele be - Vi gil enkimiş DE Tomandan. iban istenen pi- Yene geli Di v beş sene, epiyce uzun bir Za- andır; siz aa hemen hemen büğka pir yaya Yazdığınız zamanki Bütün ee rim Sesağ üs tüna, ozları — silkeliyerek * tığınız zaman, vaktiyle rd Yıldız denizi başvcı Yollar bitmiyor. le Yaşadım uzak aynasında Yıllarca ümitsiz göklerin. Ağlıyan musiki başı Yetmez koştuğum ardında Göceler Milim kaderin? “öğe kalmadı gözlerimde, Yollar bitmiyor, sular derin. m EDİBOĞLU Yazan: şal Nuri GÜNTEKİNE içinde yaşadığınız, agi acıl» — Tir tek cisim kayhe »k için ellerinizi boğazınızı zl Şahıslara gelince, söylediğim gibi lal aylik ie yarlamış, enerjisini kiybetmiş in- Sanlardır. Bazılarını hilâ bir par- Şa ma devam etseniz bile ürek artık bey söyle > mez meli Birçk hareket Terimi sebeptir luraulun; yak - çi sebil nasır gi DİE den vi line bi “insanları asa Olümma olsn, yenin n dirler siya yanl atınız körmak & dim gmız piyesin bir Mey ka Bir Şey olmasına ask yel i alde tutulacak tekyol ar- a görülmüş. NX ken» yn Ye ek der ai Mein MU berhaneyi elimizde elde kadar yıkacaksınız ve şahıslardanancak bi larak her binin 8 r yeşermesine kini hayatlarının. dinamizmini tire İk kimi yem Ye yeni personel kadrosu ypa » Sik * Mevzuu dağıtmak ve yeiden Burada romahın mevzuuni bir ve min Mâzımgeliyor. ve yıllarında Türk Basi di imtihan geçirmiştir ık usulü eek birkaç ce ae e biri m imam ve bekçisi e latıri fenerler ve Mi ka ek olan maz e seya 1 ürek ina a di ami are mi İm ra Fa at a ül A sami. son.j: dereca dar olan | yle İstanbul ULUS Şehir Tiyatrosu temsilleri: Ml “ANBUL Şehir Tiyatro; üç Semed Goldoni'nin medi pi ak- urne a bu yıl dk aa nr e vi sen. di Efendinm Uşa- y önce, İstanbul'- © erdim pi die mele ge yiz “Ulu şen ar yi ie, E Ti ai > ri Evvelsi akşam gördüğümüz Ka- allel m li hileviyle tanınmış El ii erler BAN komedisinden, ir. T.Bernard bu iliği, daha eğimi eml kn r. Piyesin ağırl Ge merkezi bakı b en çapkın le acınacak hâldedir. Biye mu- sv © Tür oni bi e bir yaban, ADA yaşa. yayma. la telâkkilerine daya: ran adaptasyon yoluyla ken- ” maya atımıza. pek tal e edile - müellif erimi kalm; Ve ecem bir adaptas. yon vü a JAN kalma ii ik le rahat bir bekâr hayatı süren Selim Kiye de yeni tanıştığı bir kadını ka- ul kocası bastırır. lim Ki yatak odasına Zor saklar. Koca, Silleyman İşinibilir. Karısını hususi bir istihbarat bü- 2 Ulas, 5.1.1946 M Sİ pal AY amlarına takibettir - ni, Selim'in evin gel rosunun adi miş, ihanetini, diğini haber almıştır. Fakat e be şöyle a Ye rısı e için bunu vesi- ie pelin eğer karısı .bo- şanır ve Belimrle evlenirse kendi- Si de pek tutkun olduğu ağçisiy- ie Te Selim bu “garip adamın gül gibi karısını bırakıp bir > kadınla. evlenmesine — erdiremezse de pek hoşuna gide, m, cası uydurmuştur. habere pek sıkılırsa da ven) mez, bir kere söz li için ar- tik kararından cayamaz. Sevgili- sinden apartmanın a m da oturduklarını da öğrenir ve akşama doğru işi halletmek üze- re onlara gider. arsoniyerinde Pembe kar, b yön m yin ilmi ar Bien sara ya profesör Arap ahçı, Şetar cr'ya âşık olmuş samlır. iy” dina, Süleyman'ı bu.grüzel kadını bıra kıp. Arap bacyu varaaak. zann der, bu ara yanlışlı ran isti Di , ni igin. bı Hiç yanlışlığı. Süleyman'a gül n sonra gasp ide- vim elen Süleymi rılatı kehdilerine, skn ve zeki bir kadın olan ve kime siz kaldiğn için Süleyman'nı evi de nâmusiyle çahşan aşçı seli de Selim'in payma diger, EW DA, keş e kalkış; ir yama imi gi tasyonunda. mus em “Diğer tipler hiç yadır - ganmıyor. Hele Şetaret mi bir Arap bacı haline kon: komik unsuru arttırıyor. man'a İşinibilir, dört Aşıklı şir bet karı enn de adale geler Yi bulunmuş. Yalmz bizde şunt amme öz akran rin takibeden istihbarı ve imada ei e Çe de, in perde de söylaniği e iz ye rihan ik casının . sevgisine © bağlı en ihtiyar bir. profesörle evlen: meği tercih eden; ök e'yi, kusursuz. Pe. n gün Zi Tarlamakta. va beki sahnemizde değerli bir yer kazanmaktadır. asi matkâr ol ir era gözterdi Re Gür zap, bir kere ii ksatmadığı mk şivesiyle, Süleyman ro: ünü, e hatarl kom» G ii gi er e a canlandırdı. testleri, anlasi' nız mübalefaya düşmemeğe, dan- gildüneyl konuşan Kayserili Sür 'a Fransizca etimleler söğ- fetal kaağikyan Kari den yola rolün- 'de çok tabii, Kusursuz-bit ihtiyar- yağı, eld Yal ME RAE erkek icin hayli güç si ii Kiz ka Gl mü- Harama ir Ar İN ile gü- 1 oygadı. deni ahçısı Belkis'i > atından, de ae ağa der ave meri dü “nan "bari önline beyaz bir Hik kuşanıverseydi. Söneiler ve ve İdebiyatlar İNGİLTERE -İ Roşak Nar DARAGO > , ister doğduğu ha- nde ister zekâ ei Kaim larin S3 m» Gi KİNE AK gm ei tanın esas âı Onda “tohum” yoktur. böylelik- le İngiltere büyük yn çin fakir bir muhit “teşkil eder. İngiliz halkı sanatı hisset ibi İspanya'da sanat bir sn e emek Li çikar; şt idür; İn- kuvvetlere, ir gelenekleriyle eğlen ine dsyanmı Böylece ii ri İn- giliz sanatı bağıdır. “birşey. anlatmak” Ta mükelletir. beyi “e RR özlü. bir 'mağa mecbur. Okur. ir katli 5 Zaten pek pi ik bil bir Amma ve- ii iz iie kadar 6 olsa bile, mutlaka bir hi- kya Asım. Hareket, ve , fasliyete düşkün milletlerde o müşahede (ettiğimiz “madde” ver e” ye verilen burada da yoğ e bir vka arkaya gelen'ha- aran ve Gini emr a eri sürmek de ızdır. (Me- Harlet” teki gibi). Mar aktüe ml Kp şeklinde Shake pare * bir türlü anlaşılamıyacak bir hi getirdiği vakit yapın işi meşru Bötermök, için Eümlecin bayıla gelenleri, yani maddi ( hâdiseleri belirtmek istediğini ileri sürmüş- Mü İ Ni İLİZ sanat hayatının Manusiyei. tiz olar 2 rizm'i (faydacılığı) da hatırlatır. Bu sözün mânasını şimdi bi be” in sanatta © suretle ye kılar. Sanattan vz maksat e en yar ei güzel! Fakat hakiki nen Mese Meşe eteği yarıyacak e Yarıya» calısa isbat edin. Yoksa sizin ol - eki ahlâ- ar İngiliz sanat eserle ki e bolluğu bur Fakat faydaclığın. Ne e pe ahlaktan başkaları da tesirler. | samlarında kuvveti za, İngiliz teni i izlere mahsus olan hal teretime- derle hâtırat bağlıdır. ANA itibariyle. sanatkâr terbi e Kk Ke ie Eren beraber, Beğ inde Gerçek sanatçı dalma ir içindedir. Onun özlediği Bir e) vardır; varlığı” pik sir m da içine kattığı ideale götürmek ister Fakat, çaki. kendisin, en bek- ği facdilmize çevrildiği halde ii du küçük parç gam teryimennde Gerci bu “Ör » ani; ya nl ndan bir tigisi yoktur. fakat taz olarak: müeliin bütün heyat mi ni Cİ bir tiyetre kum - dairenin ge ap ağı İç er Tai ori- Jlnal olması değişik konuları işler miş a ve her şeyden: önce hoşa gitmesi, aymı zamanda bir ye —— —— Müdür, uhayyileninde sadece kütleyi gö- rür, Gym çok önce, meselâ öğleden sonra Ri) dört raddele- — halkın kası ettiğin gmemmreensamrerreraneene, Önümüzdeki haftalarda bu sayfada mi — Çin'de sanatçı ere . — ilet oluş halinde bulunan a en EE olan, “dudaklarımızın titriya» yek ye kekliği şeyi ii dap açığa vurmak.demektir. Gere a agi İn — ee ortaya koy- Soğ öm yanl heyecan dola» etin üne e bir tesir pal - ir yn kıp geçer. Keerübelriyie biran parlamak için süzlük ması zim. ii iye, e ; a e yi m # m. durmaktadır. il r; riii ii