arya GP) kida < No. 19 LK TERBİYESİNDE 18 ve Hi hu iyor, Halkevlerinin Bn a ma n gözden dei du N ne kadar ağır ve cişi" bilirler. Her şeyden önce erinin çalışma kollarının bunu açıkça göstermeğe Bunlar arasında “Tarih ve Klünun halk terbiyesi ba - pacağı hizmetler İçir: iizeler ve sergiler yele ve en nin ye mi RU sergi pek güzel göste- ia yalnız bu mevide, e Birr a ği iin a baki- ae kadı “ize” miz me olduğu hak birtakım yanlış fikirler ve di. i (YENİ KİTAPLARI; | kişin tar. Hüseyin ye ame ORKUN a ban ahisle, Türkün anayurt ie Yürotoğarm. gövünleri yese ödilerek tesbit olunmak- ağ a koy V ve İndo - Ger. öre, ver” belir- asıflar ü- ia poor Türkolojinin. ka- dir hel erme ve türle bahiste, Tür vir ye del ine #tmiş olan şahsiyet» ezelimle Şinasi, Ziya Pasa t Vefik Paşa, Ali Süavi, Sik aş ha ee te, nazarive halin- ki Girerim vavılmamı ve tatbik Vimesi hninarmda kurulan terki. ğ iv yi dei iyii fanlantıla- yatı lü belirtilmek» olarmeularınıza sağ. —ş0. o Yazan Dr. Halil DEMİRCİOĞLU görüşler hâkimdi. Uzun zaman feri kes müze kelimesi ile, kendi mil - a başka veya elki kendisi ada kaleilaz doğru. ya bilgi edinebileceği bir yer odir iri düşü müze evin halk yetiştirme, halk yaral çe Pe ep ayan mışları AKAT vaziyet çokt miş bulunuyor yazıl yen undan, ir e a da müzeler içi gi öğ ar vasıtaları amlamağı gaye di balina vi mi Cömiğinin kle vasıtaları ile gösterm emi gün halk terbiyesi bakımı zelere düşen başlıca ağlar. Mi zeler hu iş bilhassa sergiler açarak başarıyor. ERKES teslim eder ki halk kütlesini b vi w yani iyle daima bi ei ir iv renin Dz ter. Çünkü insan kendi iç âlemi ile madidir ve derindir. mal'i gi arkadaş dertarlarinden okuyo kadi ve ize mış alâkalar, n aiyle ar vip vE oil ni e geri ben iyi lek lem Bu aş ebe onu tar bi ka yeyoi. la, seki hn halet- ölüyor. Ez unlerlğr güzele” ea iuyor. İyi A daye . YMY A1 zit olan A veya Banadâ ir calip. gi v. dur li sokmak- * ir player e dai iz muharrirleri yeni baştan O- man ne kadı gum yar. A yasın ki'nin Büşümdülü mkün! güçtür. #arfınazar, e geçmek tahlik: bulmadan vaz- ar, iyi okuduğum Bau saire vi vala kudüm. tir ki #öleeninden seyrettim, Şiir dilin mahdır. * Kemal'in sanatının baş "Türkçeyi bilmesidir.» Elgbi un kadar sev- ads yani me e a görme tanımağa tree Çünkü. en ken onun devrin. Yahya Kemal'in büyük tarafı, ww re düşüren şeyi anin miyarında çarca- buk bir eli kr şim gibi hakikaten müstesna bir duyuşun, hakikaten müstema bir Ahmet Hamdi TANPINAR payalcinin Fikret'in katarın kıldığı ve AkiFin öğütecek bü dayı bulunimıyan bir yel 'değirm Bi gayretiyle harcâlem fikirleri yani “bir boşluğu aruzun çıkı taktığı bir devirde Yahya şiirin özünü, — hiçbir. mül rüşün karışmadığı bir zev tatmin eden dili, müneseene imiz kın beraberce kullandığı a ta- m Ken zi “Yahya Kemalin dil ya Fakat çnun Şiiri mir bakireler alli Büğklelmyeyakk Geli imtiyazıdır. Onu en tabii bir hak gibi tanı- adıktan sonra Müren vazgeç mek. ilieetiz. yalan - * Şiir ne Namik Kemal - Recaiza- de neslinin epi sasiyet mesel de ve, der in mi miki parken, sadece yaşadığı za- e Ze tarihini tab yoluna. söku- ii ken geldiği şafağın güze e a DE ıyredebilir. Çünkü onun bu tabiat hidlscsi iyük bir şairin doğduğunu far- edemez. ya Kemal ilk şiirlerini de- yu vray bei ma ürkçeyi yepyeni bir yokk Haibu A Kuyordu. * Beki! şairlerimiz. bugün herhan. TEN FIKIR HAREKETLERİ. YAMA | D A LR NOK LTE E. NM IR gi bir lezzet tasavvur etmek im- nıya ie) bir ktada bir ve 'Naili'de, olan şey > 0 düm hayaller hepsi oyu- nda Kalırlar/ “Türk ında « her Şi- bu nâğmenin te- izi diet eazinse b irde olduğu gibi - kömülü görülür Yahya Kemâl, Hamid'in ve Fi Nb cn Ere SE nde - tekrâr 3, daha yla fik helen gebe dur. Onun kafa: ir. ce vari 9 * Erenköyü'nde bahar “Katırlıyo- Ş ki Şunu ki pl ila ie yiz. b sai e edebiyata Güzelliği, kelimeyi “Adeta, “sade be e m Kulazına, ike köşede * soyunmuşlar vu elimle deyen çükmüşlar * 'Nedim'den sonra eski şiirin emre bu idi. biir Di leceğimiz o hayalleri, yacoazhar, üz drtni m een #edolu bütün bir tarihin ge ci akmları ani Ti kalan şey'hu “müstlei,, ve tir. Şeyh Galip buna devam kertdj yam mame düve etti İşte li Kemal buradan işe başladı. * İstgnbub'un * öyledir baharı Bi sak lap verdi Gr ea neki he Zanm male arfi Görmez Tel öle iç baharı alar “ses “kıymeti düşün! Türse üm ve hattâ yi Türkçenin, mucize haddidir. * Bugünün gençleri şiirde halk i- fadesi e yazl şi irdi; si ii Yaş bir şey ©- ai Şir ret dünyası- Sonu 6 ner sayfada Pasan | IMENFİLER VE MÜTAASSIPLAR rk layları içinde, çö zor. birçok örer o Yaza Dr. Halil Fikret KANAD me geçilememesi mümkin değildir, rinde bumu sezmeğe de yoktur. Ve gene'nice e ruhlu ve ahlâk» 8ız tipler vardı veri görüzüne. mind iadelerinde bir malelk çe iyi tal abisi rlar, "yizamafık b yok dei mesken ihtiyaçları-. İledeceklerine kuv- un aksi tipler gili Durukan vat m duğu yenmeli ği çoğuna ip kimseler denil- men. Bundan başka menfi ruhlu yı EA Bi başi lanan birtakim 2 San tipleri vardir ki bunlar da tür lü sebeplerle bu yolun yolcusu ol- iiaşlardır. pu şebenlişia başiicala- rını şu şekilde hulâsa etmek müm. kündür: v Manasi bakımdan tatmin &di - lemiyen Çalışan beda ve kar m marine ed vi işe hey kâm nişteti ai Dem gre menfi yıkıcı bir p teşkil a eği tahsil müesseselerinin; tedi mürli İn ilemi ve egim öğrencileri si- “ e Büyük. er e imtihana tâbl tutmaları ve mü- buhranından ak olam, hiçbir üm ku düşünül bar radikal bir yiv önü kum alm çok “daha te girl oluş ru hal derelerinin iri eğer de işte geliyor. Bi Muht dan hal e med Halk için gifi a di 16 getirmek lâzımdır. FEDAİ ergilerinin müli li siklet merk de ali buyadakır. iYi ik tezahürleri halk ile hen nasebete sokarak, “hal” in ir halle le etin içinde göründü eni va imi Tabii dir ki bunlar bu işlerinde inielâp - ların min pi karşı olduğu kadar ylit İgiede hizi © “Klşmiyen e de azami gösterirler. Bövlece ateli Şi Je Bedr delen Ma ir. bunları 6) esi; ea) yi er emin eh kudrete “ harici oil biribirleri ile mü hakkında, fikir ve görüşler kazanirlar.. Eğer sergileri memleketin her “da pinel eniyi va- aları imkânm veren olacaktır, H AYATIN meslek faaliye- tinden sonra gelen m kuut, yani oturmaktan kat mine bu, devri yam, mışlar, gey devamlı oturma» ğa mahküm bir. insan saymışlar. devrin nasıl geçirilmesi ge- yi in belirtmeden önce şimdi irdelemek iplerini tadan e koşarlar, Tatbamdiliri, ceplerinde şeleriyle yel başlarında rastlıyabi- diriz. Bütün takatları tükenmiş ni- ce m ball yeni başın- ikleri görülü 2— Hi ir anin olma olmasına. edenler, Bunlar, dünyanın Kehdilepiyle "birlikte sna ereceğini düşünüyor. gibidiri 3 — Ereklılıpi, kelimenin Td gat mânasına vak bei bir 0- turmadam ibaret 8 ki! munda, beden ve ruhça Hükenmiş rağmen, yer .tulmakta e hırkalariyle SOSYAL HEKİMLİK MESELELERİ ik ve ihtiyari ık çağı Dr. Yazan: SAAZRRARAR AA da almaktan gayri yazlar, — Emeklilik devrini tam me- dener Mm pir insan, olarak geçirenler de va IKLİLİK devri nasıl ge edelim: Ve klretleri kez Jinciye “kadar av a Yar inn A ağir İnsanın birtakım arzuları olür ki esk Bayan ağdağam. La de dek ral in ei ii a übsia yeblet b İhtiyarlık, aydın bir insan için gelişmek, derinleşmek, giz merak sardırmak Gi dır, Okumamışlar. için de, rülen ge Beda al boca V ules esime sayi vardır. idare ve siya- sariyaakların: Birçok. değeri . alman rerde Meli a tatıhine mi t şüphesiz bu güze mii iri gm gittik > rw güçler seçin vi iarı bi mtiyan si bü yor aimakiliei Meri bir cemiyet, her çağla ol- “Sadi IRMAK endişe tanı duğu gibi, emekli ve ihtiyarlariy- de a mecburdur. Bir il in mim. sre düşmesi Bazi adır. alanda ne gibi yardımlaş- ma imkanlı Vardır? KÖK a peki ln ği içine alan Hüyük e #onya) vi İnd, Büpam ein ye bir yazımı gli 1041) sn (Ülkü, 15 hir iü sigortanın lerine temis etmilş- ie, Şüphe edilemez ki fertler an- cak kendi: başlarimn çaresine baktıkça ve her iyiliği ancak ken- di faaliyetinden bekledikçe haya» Lan bin bir sürprizi karşısında kâ- fi bir pe #ahip olamazlar, Onun için sosyal bir dayanışma, a yağ Varlığının en önemli unsu- ru ve fert ha; a, öte taraftı hizmetinde Bre için de imi Yağı rhk o fonü'u' “kurmaya lk, şi indilik yılda yirmi yen e BAE maaşı vermek- tedir, bu parayı bir esasi Şi in dinlenme yerleri kurmak ge- yi yeke lanılan. #MİA5 maktı bütün bu madli tedbir. leri a mesut bir ğe cağı için bazı manevi faktör! de a olduğumu uv Yer rıp başında asli bir ihtiras » Ruhta iç eğe ne kurulamazsa beden de büşbü- ©) tün kötürüm olur, Bizce bu muvazeneyi kurahile- cek en kuvveti vapıta eş ve MEDA İM. kimler ve filozoflar ynilow) A ihtirası dabişta kör vi Vakıa bazı hö- kler, Ne- sökünce â3 sağım iddia ederler. Pa-