FİKİR HAREKETLERİ ULUS DOĞRU FİKİR ez gr YANLIŞ FİKİR 5 ri biribirine uymuyor. dan bir kısmı “İnsanlık Şu halde zor, korku, uysallık FOMUALARIMIZDAKİ mü- Dd .hlil ve tavsife ya- şakiçiyle yapılan Marek hk i verime MM cr ye iliki yanlış koymağa ve idoolojilerle cemiyete gelecek bir h göstermeğe kalktığımız zaman “bu. usullerin çerçevesini zaruri olarak aşarız. Bu hallerde tüirlrin doğruluğu ve diğeri nasıl ölçülür? işlerinde bir Je mara Arıkan'ın tamisinde buyuran tea eder. Siyasi gerçek v ahlâki zihniyet e Dİ ani 25 sonteşrin 1943 Bayii adam nasıl yetişir: daki Bunlar Yazan: Prof. Dr. Yavuz ABADAN FREE EDA riyle: “Kıralız tebati vir şey yapamaz fakat tepsaaız yapi bir geler Kel diyecek ii ini hi miyor. alkali e gikirlerine hücum etmezden önce düşüneceği- miz nokta'doğru fikirle yanlış fik- 'ngini araştırma ve oku- ; : eri, ilimle aşama kudretimizi 'artırmağa yarıyorsa VA Syemlak ça İYİMİ nar ME e ri iz gok bak Şerseğe uygun tuğuna şüphe edileme Ümin, önle le yapılan ve başka- ları tarafından tkanamanüscak olan teerlibelerle elde ediimiş : ; serip Hi j Bin, düş elim ierişe DA Me inmniliğr mlamdinda Ab, la ahlâklı bir bapk bahsedebilmek için onun | l ji | tebesine yükselemezler. ; i : i yet a ll al e iç ne alan kötü iie ği Yil Ahilik kanununun ölçüsü iyilik olduğuna göre ahlâki hareket, kı- yaca iy barla demektir. Bi #4 bu mün: kazanabilmek a ba yn Sg MEL anada iyilik, an ho şik Hüyükllk; w gzl mey ei Her alı, Dn güzel önle mermi er hir netice olurdu. kare her hangi bir Di dağa sn dağa a İber maksadım güt - e zen ii rahat e © ene enerjimizi ve yaşama kuâretimizi iyon 9 rin erki yap, Yoğu iddia olunamaz. kullanmadır” diye cevap verebiliriz. ar ki gerçekten ilim &- ğe lm Se Me yaz- ıymaktan başka bir şe- ayanmıyan, çim körleten “büyün yazı ne Uw a a ee damlarının kullandıkları v- — mal larına hayret etme - dei * suller âlemde olup bitenler Büz vik rn ül arasında münasebetler bulmağa. & de bir mecmua var. Bu mecmu: |Terbiyede muhitüçlülüğü yl amme mektep muhiti > dir tahsise £ Yazan: Prof, Dr. Ziyaeddin Fahri FINDIKOĞLU A lr ret imamı Ji esaslı mek Olan P den a Keen Jiyen, beşeri kaymetler İçi modam m ie bir irade hürryetiyle işlenen İpi. rin ime mmi- İl eketlerde icakları, a karim Sir, Pakat terbiye 1k mi bunları aile muhitine ithal edis... urla ve kendi dileğiyle yapması, li Ahlâki as hürriyeti uyg ya dinen: ER 2 mizli sr Kimimiz teri ve yaşayışı da, teklerin gün, a mesi ik ağ modern ge te ij lâkkisi ile karşı- mektebin daha büyük gi damon e Ee talebe- kapiler Anabaha hos a #i, orta mektep: ve lise talebesi olunca, -aile-ve. mektep. v Me sike hi pe ari meli ir GRSE ET z Jar. Bir ileri anlamazlık — buluyor. Bir 0 ce ebeveyni ile ve akrabası İle mekapi iz göpa Besli yapım Balm oopam be Seba e güzel geyler ii sonraki yazı bugünlük “yi” ve “iyi > Gene âilesinden ayrıl ie he ie Seine b m agat ve J yahut yatılıdır Silaş yacak mete değişir İyiyi, işieiz al duş en asil a mi ön dikkati olmuyani şekide de kullanır ve mesel yine ağın Dü, yerde dilmez. Angk year çey deri ind iyilik yük tatillerde ailesine dö maksat hüdiselerin veya eya” bankalarn neticeleri ına, uygunlu i bi e cemiyetler, bir kısım şimal milletleri bu man- zarayı ler. i üzerimi vaktimi helerimin e yemek idi uzadıya durmağa müsait akar. Meğen ğe m : kin. muhit ile karşıla iie yerine — hoci er yerine arkadaşlar, aile pla e ir cemi üye yüks yüksek antler: pe değişici inden Ve yi sek tahsi İs- hke gl aa tatiller- Tuhunda müvazen. ike isaeder, iğ bulunduk mektepleri Bt Yağ ve tarayın ii kar inet asırdaki 2 içtimat eee 5 ahlak, betli bir iri temel direği, in. m ve. gerekli > Siyasi Doe hik zMmiyet ve) le aydınlanır. geçirm e geçirtmesini tüh bip rami e Dip ie ailesinin, hem de kendi cemiyeti » ln. yabana. ole biR mektep muhitinde bulunuyorsa aile ve mektep. ahenkaislikleri büyük o- »miyetimizin dahil ol- dimi Bir ka Vinzü kine tip üzerinde du. Tasma oturma itiyadım kaj rında hadsiz hesapsız kuvvet uyuk- lamaktadır. Bazi tahminlere göre Male ni a geleli emme Ri ya va ib emen mamıştır. daha büyük bir çevre sindedi ir. “n. kın bulunduğu mesleğin muhiti, sonta emi ee gi bade ır gün müessir olmaki alamı endece bk hare | hamdü menin tie dağ - İlle ir. Hikme dairele- | Kekler e e Tinde çalışan memurlarımızdan 8- bahları dokuzda işe gidip on ikide lanlar, öğleden sonra da ikide Eldip beşte çıkanlar vazifelerine 1 devam eden insanlar sayılırlar. Bu devamlı memurlar haftada 34 saat ii em mkılankanler ürü va ami mayi e amme fa amd çor” E ma en Mil e aba ei bir Millete mensup ua Be Adikleri dadılara keler e Yür. Köylümüzdü zn, irlilerimizin, memur ve aydı lk izin refaha erişmiş alelerdeki ka dinlarımızın kafalarında ve kolla Suret »faletin ortadan kalman ve va sapvakn; gağmlklmie yoluna gidilmiş oli ŞLEMİYEN kuvvetleri hare- ini gormez öname0 ve > geri gorun yukara ai diğer in e simi ai mi yettalikler meki e sefalete düşme korkusu- rn ağırdan yalamak, yak dik ve dalkavul ve ortadan sil li başlar Sefi etten ve sefalet korkumundan doğ” ma hllAzca herakatlar bütün ah- lik yakaları yekünunun bü- yi Yemin teşkil eder. Bu kısım yanı nuhun yaa, la rensel sefalet veyn sefa. X Sonu 6 net Sa: yfada, el değirmi — e ahval ile günde iy ç bile tuttuğuna lk LARDIR köye gittiğini far. zedersek köylü çocuklarla. e yavaş milli rakısların da düşün: v3 yutiğaplet) mektep ei e aliye me .. bir başka çeşit melodiye, mm. ailenin, cemiyet notalara © alıştırılmaktadır. necektir. Kendisine için yaptığı sörutunen verdiği Yar pek e değildir: tepte we bir iki yle leri ür düğü mühitlerlş memleketinin