ayılar * behemehali murakıp Yer isdiki ırakabe he ieyetleri #8 169 peratifi şi ie ikinel dez oplantısında ğı yoklar FİKİR HAREKETLERİ İYASEN ri bk gina darda. çıkan lim TİR mii po- yap, maksatları birbiriyle ağu kaynaştırma, en sonunda da cemi- yetin dalmi inkişafım” sağlıyac.k hedeflere ulaştırıcı vasıta Ve im- yı erçekleştiri devler! siyasete di Böylece ilmi görüşe ve dolayi- &iyle bilgiye dayanma gerekliği be- en metotlu, isabetli bir siyase- iyi bir şekil yakan Siyasetin ruh v demek e yasa gaye Karylaşılaa dehlieli bir kaan e soysuz bir hi doğurabilir. Dü- Şönee disiplininden, ahlâki kaygı dan uzak bir politikası için bu rak Machiavelli luğu bilhassa politik Yİ lneriz sgm tali anlitenak zere kullanır. oluyor kı -siyâsette — gaye münasebetinin in de har payas Ban karakter umu üzerinde biraz durmak Mın yiyor. rakter, asli tibariyle oki Yur Bancada damga, baskı, Alamet an- kullanılan © tamamen karakter çeş leri var deme Hakiki mânasiyle karakterdi aneen in ie yenip mânayı daraltma ihtiyacı açık ve meydandadır. Gerçekten biz, ka- Takteri ancak sabit ve istikrarlı bir irade tarzı anlamında kullanı- ire karakter- ypak, oynak ve prensi ket sahiplerine kacekimie. dai gas vurmakta bir an bile tereddüt <aiz değildir. HRASINI ik ge- rekl ki Karaer baş- lüğü manda di pi ensiplere uydura- bilen dir. a böyle ,bir İse, AYI pEtiiğlere YATAK hem kendini mizacın tahavvülle- * Yazan: Yavuz ABADAN BARARARAZ ARR çimen siya ve araları tahak kümünden, hareket kararla: dan kurt, karakter sahibi ol- gu miş olur, hem dö dan'sonraki yazımızla ize Yapma bim ME vi Mayası yla Mat yolan bağlı iz dmii byiin zu a Sie rm Mr3OİE celer şunlardır. Siyasette gaye * yata münasebetinin y ve hayal aids ein öldün gibi yasi hayatta ileri ip 3 al ve si yakl büyüklü > Ahlâkf premier tal va yeri aatletin ettinde ilin ie terek ülküleriyle gene kelime ile iyi k: İt hayatının da;ziyn TIBBIN YENİ | İSTİKAMETİ > Hareketleri” nin ge- sında zamanımız tab- binin seri devrimden bahset- miş ve buna bazı misaller vermiş- tik arüz ettirmeğe çalıştığımız. sonlara birisi şu iâLKi tek ta- raflı ve İn. yi mezliğini göstermiş ve ins: bu boşluğu doldurmak için ara - tırmalar yapakkcen farkında olmak- sızın Yunan tıbbının bazı prensip - lerini bir defa daha keşfetmiş bu- Yunuyordu. azifesi İk De sürreal yeni yin a vakları Kufank, Bin çin yeni buluşlar, mazide örnekleri yar iye bir gerilemi ni yapak gi beniz tabiat leri nin olamadığı birçok biyolejik hileler vard Geçen yazımda: işaret ettiğim İH b hala şimdilik en gö- Fibİ tahriş tezahürleridir. Fakat Kişayevi Tnlekaz gil fuz edemesek bile tabri, Eliş ani yönünden dikkatle Deticeler “alağa ihdisele- şayet karak- erik * aıt bp nel ME Be eter, cıva, arsenik bu- e ri he m mühar mn a rim girmeleri. yazim mahsulleri) hasıl olan maddelerin şedit tesirleri görülür. HEAT şeyi yandır ki bazi eildin bir yerinde enler sakin vaziye şte ayrmakta olan bi dun mevzii bir yerinde cilt kılları raş edilse kısa zamanda vüdüdi hemen her tarafırtda kıl çıkt rolü. Bütün du tazahtrleri ahrış âmliyle ve vücudun bütünlüğü fikriyle izahtan çare yok - tur. Böylece tabba ai ir Ber lr in gör de bütün vücudu bir büt mek esasım tutmuştur. Yeni tıbbın ön plâna sürdüğü Amillerden biriside «izlerle bedeni Arızaların lebi » ceğkini tap tarihimizin manayyan bir dey - resi nevral devir ismini alir ve maraz hâdisesini bep sinir cümle - DERGİLER ve ve FİKİ İRLER i ECMİJALARIMIZI | takibe- den bazı arkadaşlar fikir kargaşalığından şikâyet etmekte- dirler. Bize öyle geliyor ki bu kar sas meğe H : ir Bu Görünüş yine bugün- rü karışık halinde bile Türkiye Galnhryetinin Şiki Müren de- kunmamak, istediğinin ve ygun olan v: ın. müspet fikir k liyeceğiz ve bugün “geri fikir” tabirlerinin Se et- 10 e lamı aydınlatmağa . çalışa- * İCMUALARIMIZDA müna- kaşalar olurken sik sık kul- terimlerden biri de ileri ve in mi- nil ne a göre ileri fikir, top- memleketlerindeki e »li bir yazı 5 Mila ie kerr Fakat değeri mecmunlarımızı! haklı olarak, “garbın take bark ler bulunduğunu, yeni surlar ikiden kalma köh- palkşmiy kğ imiz fikirler, orga: nizasyon şekilleri olduğunu daim ULUS , İLERİ GER mamız gerektir” diyor. Şu “ei kir, Songul. gliiie bu balazi olan fikirler debisi. Fakat yazıcımıza göre İleri fikir garj Tapan ekine Ml buhlardan baz m vazife basitleşiyor: garptaki Hkirlerin Men om refaha a götürecek ol nın: al rada bir soru kar- leşmesi şekli olan or, 1s ın kendi memleketi halkinin re- fah ve hüriyetine vasıta lir, £ üzerinde hâkimi- yakm oya Bü halde o fik m Way :asyon addedecek mi- dir e asyon bütün insanları top- efah ve hüriyete Kavuştura- cak olandır. Biz bu. türlü fikirlere Faki ır. dememiz lâzımdır. Böyle FİKİR FİKİR bir fikir ise başkalarından öğre- nilivermez; memleketin maddi ve e me gi ymalarla ile edilecek. melabet Yaylara dayanir. Onun İçin. Jae Mi emekrerei me ie ğe ki duruma düşme alırız ve gerçekten il- uygun yol tutar. Gene bu #öyede bülüz gençliği Birbirini ye lanlıyan fikirleri benimsemeğe ii rapmağı, kukmalarından. kart U ukala ya arp Kr itiraz edilecek bir “nokta dir. Haklı olârak denilebilir kİ bir cemiyet diğer milletlerden ay. olarak refah ve hürriyet yolu- vi bulamaz, d dece bugünkü cihanşümul olaylara “siki o sikıya “bağlıdır. Bunda şüphe yok. Fakat memle- rine uyan ve bu ba- kumdan refaha götüren yolu acap. dünyaya karşı gözümü. büyük 'kalarının da titihak ede ler ve örganizasyohlar yarat eni tiz. Gerçekten milletsever ve idea- list olmanın bizce esaslı yasfı bu- dur, kk 11 sonteşrin 1943 Büyük adam nasıl yetişir : 1 AKSİYON “ADAMI ÜYÜK adamdan, zekâsiyle, kurnazlığiyle ve yahut tal hin ve. pal yardımiyle ce - miyet içinde yüksek mevkıa ula - yanları kasdetmiyorum. . Büyül ırmiyen Be ei Marla İli yi asmmeilird Büyük alinin kategoriye ayırmak lâzımdır. Bir kısmı aksi- gn çalışırlar, ve sonra büyük bir lar buldukları yeni prensipler, ka- Bublar ve hakikatlerle. insanlığın tuklarımı dur, yenileş- madan, trirler ve. zenginleşti ata hâkim olmamız bunların gay- ret ve himmetiyle olmuştur. Üçüncü katı lar güzel sanatlar sahasında. yaratan büyük natkârlardır. Bunlar insanların asil lerini bi âmiller vardır. Bu mu hit bazıları küçük ve ehe görünmekle Yazan: * Dr. Sadi IRMAK sinin eseri olarak tel vi tn nel in lim « ağ Yuh ye sinir faktör! hatı gışaide lokalize olan bir “rastalık m rn yn haştahğın bir ne VE Devl va Ol ey zene bozukluğunun esine âit olduğu ve bilhassa damarların Me ki rolü olduğu- ui kabul etmekteyiz. de mazariyat lan bir ii aa 2 ir. Büke 'nın tibba getirdiği bu yön görüş tedavide yalar 3 yörmekteğir. Bu cümleden ola: rak mide ye müptela ins m İK ŞA pd tedaviye gayret etmekte ve bundan çok iyi neticeler alm mA Yeni, biyol ma in eğe e silis mi eskiden hasta - ieadele edilecek ta iken şimdi ona aman uzviyetin pe e bir yar. dımı dan eta yerek a humma meydata suretiyle tedavi etme İMDİYE kadar çifasız bir SİN Bahılan karışır böyle #unl humma ie Ma olark tee davi edil iğer birçok elma ve gr hastalıklarda da hu değerli hizmetlerini gör” erir en la da dikkate lâyık * taraf, ekiş çok eski mr Da in vasıtası olarak kullanılır Tar ay serez key” te a sinir. Vu çen yükselt. RAK mik - ve tir miş asıtaları ne ön plâna geçmektedir. Tl bu sahada Naki İN ar ta uygun tababet” tıp şubesi di OğmaktAdI. V TERBİ ŞTE iki kelime ki biri-mut - Taka diğerinden bahsetmeği icabettiriyor: tuhi ve Terbiye. Bizde bazan “yasat” da denen bu muhit, unsuruna asıl Türkçemizde “yöre” ve “çevre”. denildiğini de batman Balim e van kaz yöre veya kı unsurun iie e zn a Aristo tarafından göz önüne ai imla Karla bi a ilk heri "cudun veya hâdisenin içinde yaşa- irden verilen dığı eşyanın topuna bil Tk te'un ve ve rey soktuğu zan- başka ilimlere alt odağa sai bu fransız. mü ei me yazılarında da- ie mi ine mi © ne Baline gele edildi. Zira bir iinde halil Faki “ağu eti maka ia a e âlem yaşlı başı s bahs dem vurma) kim on doku: in B: eserinde bu tuhi” kelimesini, biyoloji dilim. sün rsi , “Be Comâdie humaine” 'mi Mİ men Biata uygun tahabet <eninice bun dan doğrudan doğruya fizik tedavi anlaşılmaz. Fekat her ikisiin kulasilığı birçok müğterek vasıta. lar yardır im kaplanı Teli zümre” ei Yanlış ayna için defa daha işaret edelim ki e uyar araştırmalarına EDE ÇL m3 Yaza Prof. Dr. FNDIKOĞLU leri tarzinda kullanır ve insanları haya yard kir gl Muamafih bügün vi deminde böyle bir li in yok- — Yeni terbiyeciler, mal hit - terbiye münaseböli dik, sik batksizbeni iie SAMİ Göcuğun, ley çırağı değil, ' İm ie ük “adamı se insanları küçülten görüsme, bik ir miyer bakımından garuri bile saymakta» yiz. IRBİYEYE gelince *-bu mef- m ihtiva ettiği mâna: le kendisine v e tel- ek ye “dı ar dam mesi kadde, İngili mesleğinde hi tir. Şimdi bir mesele ile karşılaşı «” yoruz: terbiye ile alâkalı kimseler, mektepte ve oto- e z .. : ... ? Çocuğun, tale nl, Yal biri kendi da- hili muhiti ei mizaç, uzvi kabiliyetler, huy, Allah ver * gisi diyebilirsiniz), diğeri - hrici uhitinden (iklim, ferdin bir uz- et teşkil eden “kt nane, teessüls etmiş Tikin çocuğun, bin bir dolu olan bı e mahni az iz. Bu bul etmek. ha me hitler. vaki olan an yay. b bu mu- ye Kem eni aş a adamları an UM bö 2 vi ale den az ha fazla sivriimiş olarak göze bat- milat Mn İşli li il ! i Di mi j mii pi ERİR mii in ,