e «dine 1 takdirle taşı ım Cemiyeti. iz muvaffaki- )reni ti Deniz Müge i Gökdalay'ın le Eaşvekület lüğü müter > 'in düğün tö. abe günü ak i tarafın seğ- &leriyle Kut uzun ve me- , Ür deri, kitabevi. 526 Ege iyyetli yurt | & bağışlariyle No. 13 1 ket çocuklar. « Edebi Meslekler Suuf Kemal temal YETKİN atı e 180 k kuru: ii ei ele GÜZEL SANATLAR PE m Resim sergisinde otuz gün Malik Aksel Fiyatı 150 kuruş her kitapçıda bulunur İnsan ve sanat hakkında : V ENİZ ee en ii gil öten Yen iş m. olm ne güzeldir. İnsanlar e güsel San gel esin. BATU | e işler, dene kend - mesiorine fo haabıhallerine “ kneaktğ sönsuz gecede yıldızlara dalarak Sularda gezen son meltemler yor. | Kanra Ve e gi > ir, si kıyılar boyunca X ii ve ullar üstüne uzan- ni li ki Eran sl çağa Sarhoş bir denizi gül; yan da büyük. bir evim. unun. ik atina Kayacak, in it İşte, minin in derilerinden ir im kıyıda bir hayalet yürümeğe baş- Yatın en büyün sevinglerinden bi imıştı yeryüzünün. küük. vylE genirl sıdır. Kıyıların ötesindeki g 4 böyle den ayı FM ayağı Mekki m m b Tak enginin kıyısına gelmiş, kara. © nünde yağyalız bir insanin ken. Tan sularla aydınlıkların ve yerle — dini buluşunda; günü ve günlüğü göklerin büyük nispetleri Karşısın- © unutuşunda bizim en asil cehdimiz gir. Bu uautayle.. bi, hazal, önce bu sulara ıtırlarını bi- mw. Ri en bg gelimi Hr i genç ii sövinglerimisi ve m yakıla larımızı ve varlıklarımız ei gl, guler ZİR yumuşak ve ırak karanlık! e ii MERAM , bü- tün bağlardan geli likte erimenin ferahlığı gelmişti baş döndüren uğul- su içinde, her dakika bir yara la er imi yaşamı inden daha si he (ne girdiği büyük kaynaşakta ol- > rimel pe & rel ne gör merada meydanda, : da bular) kek a ie zalarını. m ruhlardan ve ek ve ii Yözivalariyle hayatları ii İİ tatmak, bir an için bile olsa, çem- © şeleriyle şer ve ığva şehirleri ara- ei ipa ve galeri a ahalmıyanlardan ak ne güzeldir! Şüphesiz ki ha- it kemal için ve Yatımızın en lemi budur ve “Cer emirin öl, har ça biz, sonsuzluk duygusunun bizi © kanan deniz üstünde kırık bir tek- ne olmanın bahtından kurtulmak için böyle bir akşam saatinde ken- yat güzel ma- © di kıyılarımızi ararız. Hel bacağı yapar, e kad Zenginliğimi. luğunu SE zin sarhoşluğunu tadarız. bir zın- pa Kain an m Mei GRE e vi Na ies ve kapal onar. Bültüsunüam köparak, Kendimi si re ear Balina ma ne kadar muh ve, böyledakikalarda açılır. Bir çalmak İçin bana me Kadar m Aleme, bu Alemden öte bir. inerek ufuklarında sükünun uza- adan bal Bu, bir du- iket saat am ogram (PL) ierberi,, ve ei 4 şatoda; Sirelrelam- la “hayır” h Haydn'n raryasyon » “Venedikte dan Med; teni tanıyor inin altın 1 aşka has- ina Chigule türü). 3 orkestrası -. Ya mi a m a bir akşam saa- or. ar kıyısına çömelip günün son ir bariş içimizi yıkadığımız, bir sa onu 6. mer sayfada) KANADLI AT) çeviren: Oktay RİFAT” İR atın kanadları olduğunu söylemek pek kolaydır. Tasavvur mek” imkânsızdır. Kanadlar derhal 'sırıtiverir. Kanad ata sor- veya ibik kadar yabancıdır. Zira bu uçmağa yariyan alet- Mi ve eray nerede? Göğüs ve ofnuz- u yönelmiştir. Bu yapının kanadlara, doğ” er ki o an Adkri Gla — lar kuvvetli bacaklar; Tu gıkması tamamiyle erer at di e ee Ri laa yada ei olmadığını anlamak için bir keklik veya sülünü parçalara ayırmak ekişir. Buna y tağmen atın sırtına kanâd takmış heykeltraşlar eksik değti- e ŞE değilisid. ardı. Düş adar, ete e ar. gitmiyordu. e iin başka bir üş. görüyorum, e sir iyorum. adların seyirel, dsl ağn ide gli yö eri &e gür vi ai Li vel e yapılmış olsunlar. Bu hususta Hakiki kütleyi, haklki müvazı veya alçıdan bir dekor taş bir direğin cskimesi gibi eskimez. Dem mimarinin uymak zorunda olduğu bünyesi icabı bir yasa var. Ve bel ki de Michel - Angex, mimari diğer güzel sanatlara yolsgösterir der- Kanadlı at olamaz. Hakiki değildir. debi ha bir çok şeyler getiriyor. *#aferi de kanadlıdır. Ben bu kanadları bir türlü kabul! wmek istemi - yen bu insap sırtına bağlamak istediğinden kendimi m. Köprücük ve kürek kemiklerinir, omuz adalelerinin biçimlerinde be- 8 orkestra liren ödevleri vardır. Hani kuşun yassı göğüs kemiği onu havada tu- #mgin) tan adale topluluğu nerede kadın vücudunda ne yerlerini ne 1 ve ajans de şekillerini görebiliyorum. Kanadlar bir miğfer veya kaput kat bu vücuda yabancı, Sıçrama ve koşmanın kudretli uzuvları kalçanm, baldırın. uçabilen bir mahlükta ne mânası kalır? Bu kanadlar, o hal ürküler, lebiyattır. Zaferin yüksekte durduğunu, süzüldüğünü bana tw). 4 m fakat görmliyorum. Bana sunulan tabiat alar, mlandıramıy: Bir rüyadan amı sanı - nati), ayaların parçaları gelşi güzel takılmıştır. Bu 0. yebilirim, uçahilirim. Ellerin, ayakarın bir kin. (Piya, hareketiyle Yi lr -Rüya kadar. mimariye uymuyan şey nan, (Ede yoktur. Flem bu tarz tasavvurların güzel olabileceğine de bir türlü (Violonsel). Kal Çİ) fanları gibi. O in- ları, (PL) eyi Made etmeli, Kükaeiyormuş duygusu” fi (W nel deği bn dpi iyim kani in, ee e gerin bile inanlar ami Mlehel” Ange'm Gizdiği başı ün) larma düişik, yorulmuş esirde ne mimari V. inin neti - (4) Meryem ananın melekler tarafımdan göğe . çıkarılması, Aym mevew Poussin, Murillo,. Titlen, Kubens gibi ressamlar tarafından çi- alimiştir. ULUS MUSİKİ ISIZ dut ağacının göy- desi soyuldu. Sayımız kap ei m 5 eklendi. At İk , ko- aya bakan - ında, kaplum- hasret rüyala- çekmesi yolun ie olmasın. Aya - ki eki enden sakınan yola düş- mesin. Ağaç, kökünü toprağa | saldı; gövdesini dört bucağın yeline ver- di. Yakan Şa dayandı. Oz vasıdır. sin; o, ve e İşte, karlar zman ie BE AE, Ja suda ummaz e koyulan - > ite Mihr airlan dak. dan halay'a koşanlar. Onlar da Hiyalarmn. peşindeğirler. aha 1 yi pilinin makaya n başka bir şey ya- pie alkINE IS, rüya gör- mek için uykuya yatmak yeter. İZUN saçlı peri kızları, top- rağın rüyasıdır. Şennet bahçeleri, ve kevser toprağın ri e KONUŞMALARI İ YAZAN Ahmed Adıtan SAYGIN KR yamdır. Mâbedin sihir havasında acı gerçekten, huzur veren rüya- ya yol arıyanlar toprağın insan. İmrıdin. Şapadanlar yakla; zmai r öylediler ve nağmelerle on- Jai iler, ve susuz. pınarlar. beya- sim ara- aş mile eksikler Mita yemek ninni rüyası- nın enginine Yumus; son e- sani MEAL ME diye, tevekkülün dikenli tacına yüzlerini kalçam. Denoreni B- leri boyunca, kendilerini kan- le e Onlar, hasretlerin adamı idiler. Yüz yıllar için serpilmiş günlük otlar. böyle ağaçların gölgesinde nefes m verişinin adamı olan Muhammed'i kırkına doğ- N Yu dağların kuytusuna götülen ne- ME e Yı bekliyen tahtaları bırakıp Ür- dim suyuna koşturan nedir? Paz niçin Kuran' sen. Miyan Pina Bep. ü Mem çilenin bi pey berin re tamamlamı len in ların &lemidir. Esi üstüne yağan kaya parça. larına “Enelhak” rüyasının se m RM b Şe ii op enler irani. m tarlasına serpilen tohumun oldu, ve “... bazısı z hi ki prağa mi m ğu oyuk teknenin hikâyesini bil miyenler, onun hasretine eremi - yeceklerdir. REN İKLİ DAL Besbelli çok usak bir şehi * Gocul ıkluğumun bahth ve ml ir yolcudur. kalbimden irden bana veya bahtsız günleri, Bakıyor bana mavi gök engin Dir büyüden, Güllerin en güzeli vâdedilmiş değil mi, Zengin B: Hür ruhlu biz senle ae Tomurcuk yeş ime bii oil pera İl 15 Hileyi, Yeniden seyrediyor - gülen, Siteni epeyne günleri, Smiheke üze Bi içekleriyle a1! gençlik senin olsun, RA ÇÜ Çoc YM iy salkamlarla baskin * Hi me toprağı apn aonamalak, dolu Niçin biriktirdim şu coşkun geneliğimi, e e e eyer Ölçüsüz harcamak istiyorum. 80 Ceyhun Atuf KANSU * Benli bir dal öpüyor bitimesle Di rlyayı, ek gün ışığında, çıkmaş, gök kuşağında. Samothrace'in Güzel Sanatlar Postası Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Dergisi. a Üniversitesi, Dİl ve Ta- yi » Goğekiy, Yükiltesinin. kl öyle. bir çıkardığı Derginin tem- ağuzkaz 1848 tarinl beşinci sayını da Baki yümlerin çıkınışlr. A a ve unda Prof. Suut Kemal Yetkin'in 'Leonürdo Da Vinci”'si, Prof. Jean .Cambörde'un “Kötülük Çiçeklerini a Huraphreys'in “Bugünkü Şi a değerli yazıla- zı bütün okuyucularımıza sağlık veririz. & Mahur sana? tezi çin cillon öldü Fransa'nın yıkılışından sonra A- ee başında Jacgues rektör bulunduğu Nev. yerler aki li Fransız Üniver- em © MIŞ, la (Şekillerin Haya: toritelerinden biri idi. En tani eserleri arasınd ta), (On dokuzuncu ve yirminci on asırlarda resim), (Garp sanatı) adlı kitaplarını sayabiliriz. vo lk in 20 nc yildönümi . Maurice Barrös'in ölümünün yir Bi ne. Ağ kn büyü bie şöle emma, ie e utan rös bugün ipe iyii. akman ime a dar hiçbir ini miş olan Bana sayan ve N 5 e e iletime alarm yazdığı . (Bere nice'in ai bi een ni milliyetçi lenskçi olarak az- diğ Ckümden Kopar malar) gibi ro7manlarıdır. Te leneğe bağhlığı kuvvetli romanın, uluorta her ia yin aktarıldığı bir zamanda, hâl gilimize gerim iş olmasına ie etmekteyiz, kei in doğuşunun üncü yıldönümü doğumunun. yüzüncü yıldönümü (15 haziran 1843) bil hasan Peer Gynv'i ile bütün dün- tarlıyoruz. dansları, hal bayanin Mn gibi milli ve yerli eserleri, üzerin- har eat ulak, GSMA cek eserlerdir. Friburg Üniversitesinde Fransız resim sergisi ressamları ve Friburg Üni- almıştır. Ereni stat Gi mili versitesi salonlarında Bu a 50'ye yakı ir edilmiştir. Ser; vk aylık ız resminin üstat douvard Vutllardn. © mortu ile - Matisse, Vlamin ile Othon Priez, de bulunmaktadır. Bu sergiye e dilmiştir. Bu üstatlardan başka Maurice 3trillo, Dunoyer de Segonzag o“ Mr e D e a anmış dan Se ME gs yam rın da eserleri teşhir edilmekte e Güzel Fransız gelenegine bağ hı bü eserleri veren sanatkârlar” inen ala ies. bulun gunu bir kere daha anlamış bu hunmaktayız. * 1 de Mripassant'ın dilini ölüm yıldönümü »t 18 ay süren feci bir Mev. hastalik — sonra şuurunu tama- miyle kaybetmiş olarak bundan 50 yıl önce (6 temmuz 1693) ölmüş- tür, Maupassant, ilk eseri olan “yağ tulumu, nun yazıldığı 1880 tarihinden aklını kaybedinciye ka- dar aralıksız yazdı. 160 dan faz iki İc getir. ve hikâ- di. gol yeleri dilimize çevrilmiştir. Bu hikâye ve romanların. birçoğu gazete sütunlarında © kalmıştır. Çekof'a, rusların Maupassant'ı di- ela, yen tenkid dünyası, bugün Mau- passant'da. sadece bir devrin âdet- lerimi, düşüncelerini ve. duygular rını bulmaktadır. Mütereimlerimi- irt Ma Aza de doğum izi bir hayli düşün- Friedrich Hölderlin'in üzüncü ölüm yılı Mruhteva ve Dakımından demi L “yferiher” ımı tana eli MN on,, ad Tomaniy edel rma aye bir maştar, 4 Ky” romanı caya çevrildi. Değerli rol rekin'i çe sevilen “alı su Max Sohulz tarafından Al K olarak “Bir Türk Kızın Ro- anı, adını ştur. (Resel anl e mem dene olnimehm überirazen von ei zig A. H. Pay- /erlağ.). E.0.Y. Rainer Maria Rilke'den genç bir ŞAİRE . mektup, Pisa'da 2 reel (Italya) m. 1903 'GİLİ ve saygıdeğer şa- Göndermiş olduğu- nuz mektubunuzla beni çok se - AE Eğ jünkü mektup, bana, hakkınızda çeke yi şeyler vE 2) MR mi le hata etmediğimi gösterdi. Siz şimdi, güzelliklerin ve de- Hinliklerin iitabı olen “lale 1. ik culerımı da a büyün b geyler, aya yorulada, yeli, kudretlerini kaybetmezler. — NSAN İ lerden her zaman zevk alır. Onlara dalma müteşekkir Kalır. Her birine bakarak her - angi bir şekilde iyileşir, âadele. şir, hayata daha kuvvetli bir &- e ii yazdığı müddetçe de kağ bu harikulâdelik - daha eşalz olan ve Ki a inin Grubbe” yi oki cobisen'in mel 2 yarım kalmış yazılarını ve mısralarını ime hısimız.... Kıyas kabul etmiyecek okadar ince ve şekilli olan “Burada gül adındaki ata e şeylerdir; ik bu görüşü, yarın da tama aksi bir görüşü ileriye süren Li irli kelime oyunlarıdır. Sanat €- ağası Dal tık e e yaklaşmanın i Di ları aricak el ran sev- i yaşatabilir ve her birinin hak- yağmen, yanılırsanız zın tabii gelişimi sizi ya Vaş, zamanla, başka kanantlara pptürecektir. Bırakın nü niz sakin ra doğurmalı. Bir duygunun her tesirini her tohumunu tamamiyle içinde, karanlıkta, © söylenemi; de, şuur altında, akla erişilmez. olanda olgunlaştırmağa © bırak- ike'nin “Genç şaire mek- pla! ondan TE BE oya pi Sanatlar — sayfa (8) Jena Peter Tacobsen, ie 1866 yılları arasında yaşamış Danimarkalı şair ve romancıdır. En, byük, eserleri: “Miol Lap ne” ve “Marie Grubbe” dir, 1847 Melâhat ÖZGÜ mahı, sonra; da büyük bir e zamanı ölçmek yoktur. Be nm m şeydir. Sanatçı olmak demek: he- sabeti ve vay demek de- mak, baharın yalnız sabırlı olanlara ru lm serilmi DI tasasız, a gelir. ii yü ia iyi any. Si mim tar olduğum sinde kavrı- yorum: sabır va BER Resmin dili Kendiliğinden RESİM Ya işref ÜREN ın Fran ea ge zel Ml Bir ve bei e ken. sim şar, Lâ - monluklarda yetiştirilen. . Üstüva Hui mobile, Mayvünat Bahgele del bir tetaması gülerin. Bu gülme bir a- O kendisidir. Peyzaje, por en yeapd Te dür. Aklın az yanıltan yürümeyip, gönlün e kendini kaj verip bı elde etmek de Bi Gnl Tie sonra halk onları Bombois, Biran ine Lowis-Vi eya in sayabiliriz. m aym seyle, bilgili ye Ya sında yüzerler ve | birbirlerine hiç benzemezler. Eskimiş Mont - martre sokaklarının, kirli duvar- trillo” ve çıplak ross e laton, u da bu zümreye katıyor- Tarsa unlar halis kan kendi Hiğinden resim yapanlardan değil rinin Vw kalmış büyük duvarları eril. i