Bu toprağın RESİM SANATI © Bulopru Resimde sıra ile tezyini sanatların, Vedat Nedim TOR mimarinin ve şiirin yeri vardır. |Heaya,mmnne iz ii mimar, âdetâ sanatkâr olmak betti , mr ece bir he- oldu. Yazan : Bedri Rahmi EYÜBOĞLU a F iz kanin EE SAM Olara int |. Bir, ram batırmak İeüyenlerin dl te “edenlere, gerek Hobalarm/ gerek aki | Jandıkları en ka e dalma şunlardan talebelerin; enitskmndiyem “ öakrarindırları | birim olemmşfuri N masihınt şudur: — Desem'i zayıfı pe : MN : — Desen'den haberi yok! Portre (Saip Tuna) — Aman Desen'e çok ehemiyet ver! * Böyalaki etzieiörenlli sna attndr | PE yl ai çe: a yokt Yeri ki ed — He dan bs al sene desen yapın kalıp mi in çin- Opera temsilleri vd Ün yaramağa meb kaldi “Desen” kelimesi stelyelerde bazan her | onların alınyazısıdır. 4 ele nasip olmıyan bir hüner, el çabukluğu e baz an zluk ve Mk ; , i şi em mimariyi, modern yaşama ya kufhduracılık gi en bir ri mi i sea rtlarımızm ve makine zih- is masum bir zana, Bis ii niyetinin tabii bir zarureti olarak yle e alm si kabul edenler bulunabilir. Fakat ha; e olsa, mimarm sanat haysiye- ne ven finda resme tekrar başladı rl e iyi > 2 le s me temel ci- | bayrakları > MA > önün yileat. öl; e e atelyelerin | ğ Ha 5 uri açacaklar. Sirmen Kayseri'de bir çarşı (Turgut Zaim) üzde doksan arsin en ateşli, en cev- rini resme hasreden gençler del mez| ee ME | gn am Km İ —) RESİM SANATINDA mıyan zengin bir mi si- ; eni mem. | bir port er bi sen kelimesinde ir AE 5 si de | lek; iyii alog mi inin esiri ol- ri enler lere pri terke | mağa daha uzun zaman katlana- lara esir olduktan | mazları ergec yaratıcı goiyalarıl İt it kabaracak, gözleri benliklerine ve enki ve - Ü ne l ma çevrilecek, yeni x mn tm desen'in lay nasip e kal Jâkaydisiş 7 poze ama resmin kâbesi - addedilen | toprakları il Paris'e re edim. tahsiline gidenler hangi atel- ya & : adolu mima in ak < yede çalışırsa: çalışsınlar “desen” kelime- 2k dvğeteelir. Yazan: Arif KAPTAN sinin bütün ağırlığını hissetmelerine rağ- yakalamak fırsatı le geçire- i â ği y ER Lam ei m di itb ek Senenin bazı aylarında'resim ser - z i adı var eğil, İSİ in Fay | maşa erinin an müneiile y ide yere körebe oynamı#-| hasreti ve ihtiyaci var. Türk mi- z > marı, yeni Türkiye'yi Tarihte ebe. |s8dra şifa vermiyen birkaç tenkit, ne 'esmin ne olduğunu . anlıyanla- keme eserleri yaratmak öde; | halkın resim kültürüne hizmet eder, | ru sörl en tamamiyle tie Sİ vini taşıyı ne de sanatkârı tatmin eder. Resim a nama ar iri vü lar Kar a emri e EE sanatının. opiiardene a eserin vu. KK Rİ e aki a in a aktin kufla tahlilini yaparak, ik £ eden aksadiyle atel.) yim mıhlar ve per- | kiymet ölçüleri verecek ül elikiler na ların türeme- bekli i inler yoruz. : akil e sanat endi gi Güzel sanatların hangi kolunda o- a. imi e e G4 mimarlarımıza bu hırsı | lursa olsun, münekkit Bitaraf olmalı ei rar sokmuş ve Wes yalamalı Güzel Sanatlar Aka- | ve şahsi hislerine kapılmamalıdır. Sa- larmı da alelâde kalmi | demisinin arlık bölümünün ye-| natta birçok cepheler, birçok yollar ğe, ni şefi irt Sedat Elde m-| olduğuna göre, münekkidin sanatkâr- Desen kelimesi" işte bu atelyelere uğras| Jen Pu, başarıyı ne olarak isti-| dan beklediği işler, serbestçe arayış- dikip karık, siknalara; > garp Kimle DE ve Pelliyorni lar yapmasına engel olmamalı, ten - bürünmüş ve en saf, en berrak mânasını| Yarının mimarı artk bu toprak- | kitlerini her'artistin temayülürü ve benim ların ma, rengine, iklimine, ha- | sanatının istikametini göz önünde tu Usta çırak ananesi kaytolüiksen ame yaraşmıyan, Anadolu'nun tarak yapmalıdır. itimat kalmamış ve ke- | kokusi ei cevherini taşımıyan| genelerdenberi resim hakkında ya- fi SM i eserlere tenezzül etme-| plan neşriyatı tetkik edersek il — Ya kendini aldatıyor, ya beni alda- | melidir. yazılarının hep aynı kalıplar içine | |Ta iç lit devri kapanmalı, ya - ei kaldığını görürüz. Bizde mü- iy i Şi Yapdmİr e tm a. Süel ie koP-| nekkit ya edebidir; yazrlarında tek - piçi, melezi değ iş safı, va aymelıy aliriz. y6 tamamiyle kendi zevkiy y ğa çalıştığı bir yolda yürümeğe baş- vk Tk tahlillere yer veremiyerek, edebi lamış, bunlardan çoğu, sık sık | gördüğü- | KÖ fan teziler ve ri içinde çalka - Z | müz gibi ya bir çıkmaza saplanıp kal | —— ————| nip durur; yahut da ressamdır; bir mus, yahut resmi tamamiyle kendi imkân- ü Eski imari ilerden ei edebiyata, heykele Konservatuvarı Opera şubesi, bu ayın 22 sinden itibaren el — baik amil biyata, hı iz > WE sadece resi mn anlyabileceğ bir İ ye “ağli (Kayseri) Mai sahnesinde Madam Bukterfiy temsilerine Yen be vi ik ee Mi Bilgisiz adam, dile Emile Bİ? emen gi yram günlerinde halkımıza gerçek bir sanat zevki veren bül sonra resim dünyasını kitürt ekip ve biz meni tatmin eder. İkinci tenkit | ar ei ida kararı ü rai ikm Madam Butterfiy arahk bir kilim, bir halı veya bir Kütah- yarım adamdır. | şeklinden halk bir şeyler e ani Dalar iğ eni bet gü elli laşan bi e li ya çinisi | çeremlenmiz ve resim sergile - Resim tenkidinin icap ettirdiği ba-| MIŞ ler z i tün opera li elemanları ses ve mimik ba- | "inde yer almıştır. terimlerin ne oldukları eerafiyle e ac ani y deri neden kind lardır. Opera şubesi talebeleri, göster-| sonra arkaları Derik anan hea ikleri değerli başarılardan dolayı candan övülmeği haketmişlerdir. | miyie tezyint bir sahada koştuklarını an. ti ada e ukardaki resim, Madam Büktsktiy emellmdem Bip #nheyi köstüri- Ema ime vi Madam Butterily'in akrabaları ve dostları Trabzon'da bir sokak (Mehmet Cudaj,