Ki ecün VARA Konya'da İnce minare ÖZE Dair Miğap lerde Terme yeni bağla özü la nilkadar dümenin söyliye - ip ri Sak çiy Haz yl an Delika; indi: ri vi öl Besin, lerde an bi ine g inden Fa rna lin Ne bir yelek mı? Giğmenihe! batizs Miramar. ba büyü Kai anin De 5 Kılar e yili rontaminsı inkâr edersiniz? al lanma mene eliz! #zam sütun gibi dayayarak Bi - e. ka. iy, ma mil dağlar kadar hkkiğ Bi Ten an e tirlıyorum. on) ME ucunu gö i Bedri Rahmi EYÜBOĞLU Re k bebeklerine da: don Geler Temeli. Doron | emen bi m bu portrenin üzleini Milli keyafet (SAİP TUNA) ina ve adlı hikâyesini doğrudan | bakmıs. Ne görse beğeniriniz? Esas yüzük lay sir #üze boreludur. bütün parıltsiyle oradaymısi” Yüzük mustu- çi xe ZON ne harikulâde gözler var-| ga falan değil, kızın işken birler iy Gol bazan turp ii sökülür, Be | mü Orada bir alm ni ören Miri y rl aç mezat satılığa çıka - | mast U şmişlar, fay izli ler, me mümkün! ay Bir türlü yüzüğü yudan çıkaramamış - | inn, Bözler ressamı o kadar altka- | 95” NE nina ent Ve bunu kazara el arkadaş benden ısrarla bu mev- hiş'en gp” atan! Sağdan, soldan mü» |zwu canlandırmamı (0) istiyordu, Gözlerini | ayagı dair Vecizeler, bl keler, Die | sı #aiyarks ven A ll - lostum! diyordu, Kuyular | NR bir çift güverem olup havala bir gözün en mahrem, Maine ağ hay mara çirası olup cayır cayır yarıya biz ela KK ni | rg, ir, SLİS hatiyesi olup mahalle Ma harikulâde MN yaşlar Darsız kovalıyor, Bliyor, BL N | alpay Hamamiyle istiklallerini dn o > bağları Altındaki çukurdan çıkmış, | O Gözün içerisine düşen yürük hikâyesi — yz İcin tün işlerini görüyorlardı! | hakkında demindenberi anlatılanlara taş m e e nt btn sikm e İN Ye şe lam aşka Dir e aye, | Kadasa benim zi hakkında ne düşündü: ağa NA hartkumş, or AEKAdaŞ ÇA | ema anlatıncn © da Kikeeri kopararak Kaytan lde bir resim mevzu | yan gözlere üoldurmağa ba e e e mi verisine göni yollar lie NB Va Ver adaş El muallim | gönm | Km izleri harikulâde güzel bir dem mnurldamlan bir ha iç — 1 a ml pr e gey hainin iv ke Mini Sok. yen Kavbolmus, aramışlar tara- | göyiiyecek kuvetim kalmamıştı. Tür ma, limon k Türk kızından zerre kadar | çu satırı yakaladım: w PAİR ve Ek e dört senedir yan ağla gas yi ia TAE ene mar se mn em Tak Anlaşılmış. Aradan bes, altı kılın kaşlar İzah etmekten baska care Nin > — miri Elis e rküs'ü Allâh göndermişti. İşte sevgi- Bary uraz 2 seri öde bir | Heinin gözlerinin içerisinde boğukmrsn vi Orm, eğ ha dikkatli | şair. İste gözlerin bakışına, a Kapıl- li Topkapı müzesinde elişleri ll imi ZEVK SOYGUNCULUĞU Vedat Nedim TÖR basma, fasulya gibi luğa karşı geniş ve sert bir s; $ açtık da, pala elde, ruhlarımızın üstünde cirit oynatan barbar z e v k soygunculuğunu, sabırl durgun, hâlâ seyrededuruyorn ana öyle geliyor ki, eğer, ,bu Devletle Milletin bir S & gelişip se B ncu: il her şeyden ön- a iz çe Bl eek vildmae, ee bile, modern Ceza- en zel duygusunuiş liyerek, Mi Camiye ra lr insanlar haline getirme! ni tina sonvermemiz artık ger Barım. İdealci gençler mi istiyorsunuz, on- ları, zevkleri Sana hadde den geçip incelmi; ruhlar e dia ilini lip arınmış insanlar eg in menin yollarını bulun. Soyguncunun, e laverecinin, şarla- üm dâvasıdır. sa Sinemalar, çok kere, birer ski yi iy ön va çok > hârad anca ir yp drill barmdı EE ii e kötü fra; işliyen luyan ie ince hastalıktır. unlara birer paydos bo- ez menin, zevk soygunculuğu- a EA amansız ve seviyeli bir savaşın zamanı'gelip"çattr. Zevk işleri, kör ve açgözlü bir ka- anç hırsına kaynak olamaz: Milletiz zevki, Devletin en tü- kenmez haznesidir. isi Kemal Pina ppm adar zengin ve > aa e pek a en aritlzlek türlü bulunu: n hai kina e Die Kiye ibi ği balamaraz ti satçılar ona kazanç getiren bir Hekimler, ek olatak bakarlar. en Ces göz önüne kerime e l bir» leşiverir. Sanat hayatı bir trajedi olan e zanne muşambanın birka, 1 çoktü. EE e ğin çalışan bu ressam, buruştuğu ve rengini bi incelik 1 Miri ve gelinleri (TURGUT Mia yük bir Uzun yorucu ça- lışma salride onunla konuşan ol için elmaları çiçeklere üstün tutar- d 1. Elma, Cözanne'ın sanatında bü. elma ne zaman elm elmad Konaşaldağumi isem krizi mefhum ea re doğruya © gözlerin çatısını las başka bir şey değildir. Nite- Şe İ yi rolü : uyan bir insan yüzünde göz kapak "düğünütken yonsmmlarımıki Ve Kaiların Koman gibi çekidiğimi, yılan: gihl Eğ meşhur gözbebeklerini kapatmasiy. e çeki Si , : yi erimizi nasıl düşünmemeli? Kövidiğimi görmüst a li levi le göz bahsi ressam içi edilmiş ola- Ida e bez tetiği yapakil 7 İsitmemistimi Halk türküsündeki kaşlar |mazdı. Göz kapakları göz hakkında yapı. | Bir Yılda ancak beş tal liz yikilirken kaş üstüne bina edil e Mü. ütün bir edebiyat üzerine kapanıyor- mi ellerini em ia devirmekle Kalmamış göze nit 68) | ar mma m ya si ayda deri TATN e! Air i mi 9 yi alak istedikleri kadar kirpiklere tu-| bir iki tablo çıkaran, veya Alla! n Yalnız rengini değil de, yüz tunarak rumu arıya darsunlar. Eğer | gü arpıştinyeren 300 mühim bir parçanının hareketini göste-| |. zi ger | günü bir manzume Çırpış Si ren bu türküden hareket ederek il bir vens N “ ressamın göz için an edebiyalla zerre | yüzüne bakmayı e göz kapal deki sanat cevheri ne kadar in kadar alâkadar Sam ah alışta. ları ei işe yarar bir şi ei olursa olsun, onu inatçı bir çalışma Bu KAH gelmedi, sanatına “en yakın SR e Temeli be sanat şii ayki) ii uzun uzadıya | “al yi il anmak 1 n (Elma) era Göşüncelerinden kür heykel sanatında ediple- Velhasıl ressamlarla dü olmamalıdır. Bu sabır, bu uğ- rn anılar ve içerisine rasgele bir #Ürü İpgıd, arla düşüp kalktıkları ekaik i a doldurdukları göz oktu. Onların “ru elçeki,, diyerek allayıp yuladırları göz. | Ka108 kelde doğrudan doğ-| mak istersek, firenk edebiyatına lerin yerinde sadece bir bosluk, nihayet bir | UYA yk ii ve hakiki resim sa- mize hiç de lüzum yoktur, #antimetrelik bir çukurdan başka bir sey | Natının 1 kavrıyan ediplere rast- ferinde bulan yoktu. Gözün renkli kısmının yerinde yeller | lamak Özünü iradenin za! İl ak misal Yahya Ke- . yonel ye siyan mahfaza alnın altındaki boşluğa Bö- £ burnun, bir kulağın, bir kalçanın, en | maj'dir. Şiirin bir şekil meselesi mület ii çıkıntısı büyük bir vuzuhla takip gr bir mâna is de etmeden sadece yar olduğ ğ um, şekli sa abrın yuğurduğu- ediliyoı r girinti a > lara arılı , 3 yle rnk alen sermdan a | a anlamak bie meret Gözün bla bu ba iyi, kiş biz sanat salatamaz. Br rarla istedikleri ve bircok “ işler rr ibm eki A İM akarağıl nzume üzerinde bir heykeltraş iri - kanaat getirdikleri meshur göz bebekle: kat bu bakı Ka > ” oldu- özeni He. yıllarcn galıştığını, üs - yoktu. ei buna rağmen Milo Venüs'ün a çukurdan. saramadıkı 2 Dali tadı tanı; yanlar pe k iyi bili; lirler, De- yüzünde hi 'y eksik değildi. lâkadar edebilir? i Şekilleri e hususunda Firik za Tes- Bir modelin ve çıkan sözler res- man bir heykelirş " amin ne İşine yarar? Bunlar ressamı ne mt d a irite bulunduk ie kadar alâkadar iiyeiel rsa göl sıktığı veya çıkmtz ile mitalea edilmedikçe | farzolunan ir, şike a hiğbir şey ilâve etmiyen lizumsuzİo kadar ederi gibi biyaımızın değil dünya « ny ın da birer baş ese ai ie şeyden cizesidir, Bursa'ya bakış (Hikmet deği onun veya man n mad» desi ne olursa olsun, o lal uzun, sabırlı bir çalışma ile yontulma - dıkça işlenmedikçe sanat eseri ola- ehâ uzun bir sabırdır derler; Dehâ nedir? Uzu; sabı uzun bir sabır olduğudur.