* PARTİMİZİN B GÜZEL SANATLAR Güzele Akın Yazan: Mümtaz Faik Fenik in kokuları, | Bu güzel sanat hamlelerimizle tel- graf telleri üzerinde e arın yazdı selâ Eyi Hdi a e DOLAYISİYLE * İİ İnsan genzini tıkıyan ka dünya şehirlerinin ciğerini saran i art sisleri sâde kul Avşarlar yaylaya doğru (Turğut Zaim) Melez Musikiler RESİM SAN'ATI ÜZERİNDE DÜŞÜNCELER Köylü e (Sabri Elmalara dalr Yazan : Ahmet > ven Yapıcılıktan SADEY.E Yabancıdan GE Yazan Vedat Tör değil, cesetleri irmik tırmık di- nârin imkan nini diki makine homurtularının karşı nda. bizim de bir cephemiz abimi; bir han Yaş bre rak ebedile: ll toprağın Bu 2 altındaki mermer, topi ni de 7 koldan güzele doğru | tünde dile gelecektir. Şiiri, onu N Si başlamıştır. Yurd dun en tâze hisseden dimağa en yakın duda- © rahat kokuların tatlı ve a- ğm tadı haline ge! e Sah- ein renk bol ışıklarını ve isl rin, “ih serin gölgel , kirpiklere vus- ni bütün ri lat veren boyaları, asil ve mert zin, zaafımızm bir komprime- ye la lal demet halin- si, LE maketi kin de, bu toj iı bağrmja topla- Mağa za Güzel sanatlara doğru akm başla- > Içi, 8 e Betik ünl ıştır. Onu 7 koldan çeviriyoruz. ölgelere vücut halkedeceğiz. | Bunun ayrı bir mânası daha vardır: | İlminin şiiri, heyecanı, has Başka yerlerde siyasi entrika ve iz, en güzel kelimelei tibariyle pie ayrılık Ne vücuda getirdikleri geri eden e ydı Ağ Yapi 1 ayla hi ir bir. bütü aza hâdiz Gümküri v zin, hisleri halinde e 1 aksetirecektir. akın Ban Ken Yeni m iğ 'n kötü olan modelleri hüsi etle tah edilmesinden doğan al ve , köksüz bereern JE acemi dikkat etmek pen doğru 7 koldan akım başla- Ai ar haydi hedefe doğru marş! :$ ve çember hareketi ei ; sl Partimiz, son koyduğu üzel Sanatlar mükâfatlariyle e akınm en muv; Kurmuştur. Bu, resi ©, heykelde, mimarlıkta, şiirde, romanda e nihavet tiyatroda en | e zele Bob yol almak Ne la stratejisini düşünüyor, mü ediyor ve gi musil ruz. Yeni mi gerektir, Yazan:Mesut Cemil Musikimize yeni bir üslüp getirmek için | ve firmaları Afrika pazarları için Av. di, â, musikisi ri alışıyo” İri hea dikeile ye paklar dol ik ye ruz, pe ei plâklar ormüldür, Her yerde ölümle top | £ el ik ape kültür ve medeniyet, yi. rule GS omlalğ sın arkasına doğru ka- ? e semi ye müstakil bir deç e bu, her ikisini de yerin- olan Türke klar musiii ile Yabnt Vi cak, v ve Liya edecek bir w a zenginliklerin başi Yapı formülüd ler aras ie Nitro, gliserinin, dina; Türk hal A b amli yanarım e durarak geniş al pmacıkla Sâde, Yabancıyla Öz, Topraklarda hep karşı karşıya aştılar. Tarih böyunen; Güzele yoldan gittik: Biri, marifetli, ici lü, YE la Şark Ürek side sılak doğru, lu yolu. Sa Mei pi lere iki ayrı eili, süslü püs- özentili, | bulanık yalın, ke İva bal i, Çin ve Japonya'da varittir. Burı indiştan, m mai Ju demiye bir rl dile varmadı: Güzel'den iler, Tanı yakl küş teşbih ve ist ostümlerini giydi aval aneryi daima öz'den a arasında gerçi kısmen esi jinal, değerli, mahalli sanat ve mi sikisi nümüneleri vardır. Fakat bu li kısım çok azdır. değer e yeikdöllertn “yeni bir şey yaratmı Bu pi vik Yeportüarının maalesef soğuma) biye ve göz oyalayıcı sanat e o kadar leme ık Hâmit, Tevfik Fik- âp Şahabetila gi kel ei de gi Maş meşhur in uzunluğuna olduğu kadar ei amitin ve barutun irmülini bi im Ni y sü ark aker acaba uş, orada Güneş € iki ziyaret - açı nzara T. Fakat sağdan ve ir ışık dilinin, elmaları yaladıktan sonra tuvalden dışarı fışkırmakta olduğunun far- e ark; rengi - in edilemiyen görebiliyorlardı. Bir Tess: aptığı elma, yenen ve koku- bi dır. Ben, el- , on Elimi göstermek iste - dim. Ben toprak; ağaç, güneş, su ve hava değilim ki, manavdan kolay- ca alınıp yenebi manın ay: blomi asına doğru yürüdüler. ” Ni bir ressam vardı ki, lo) dı ci €lmanın eşini yapamâdi. Kendisi bunun farkındamiydi? Bilinen bir a: bir ağaç gibi çalışmadı. gli adece, elmalar üzerinde da) bir düşüncesi vardı O öldükten sonra dahi, bu düşünceyi tamaml: kendisi çapında bir üstat m 1. Zira, anlaşıldığına göre kımından olduğu kadar Avru ğunu görmüş A bile bir sai ve hş şeyleri resmetmeni demi aym bakımından da re par e siz, muvakkat ve sahtedirler. Bizim mem-! zelinin makiyaj isi Kak tığı bir muamması 5 Kendisin. leketimizde e! ği elnsten acayip, melez fara lar, Ve b kara sevda e-| den sonra gelenlere bir çok işaret. ve mahlüt musiki parçalarına plâklar 2-| serlerinin ii maloldu: daha e vw di ei i b doğ ın öldüler. Halbuki, öte valla yasında pek çok tesadüf edilmektedir. Bu| doğarkeı gibi üslüp eN ne milli ne de beş eynelmilel Avrupat usiki bakımından 1 mamak Ha yukardan aşağı eler rupa tesirlerine tem bendi asli kültürleriyle Şaşmakia yu ki ler z ir. mükâfatla, alın diyeti değ rip sürekli bir 1 z mi için Nobelle, bu mükâ- herni nik etmeğe mus mailinde devam a artık hiç kalmı eski hayat vaar v pim m w mukayese etmek lerinde. ri m en İslâ- ii ususta rol oynamış ve hi- dini, saliklerini rh “sibi, İslâmlık tiği bölgelerdeki zenci kabi m tar, pera ven AE ku mal i Fal, inden sözsli 1 deste toplamağa başlıya- ir, y” Kayseri'de esi Türk eserlerin - den güzel bir kapı £ eşyasıdır ve bu sanayi İl ben bir cihanı sarmak istiyen selim, Yan karlı dağları aşıyor her a di ran K okal içimin diyemi i a İnsan tutmak isterse gö) öğün maviliğini, öküzer eni e elini ! Sonra parmaklariy arak emelini.. İh ia eği hakiki yasında ? Böyle binbir emelle doludur benim içim. Orda duygular temiz, ni ve a He , & > hiçim. ucizeler kaynaşır içimin DR MUAZZEZ KAPTANOĞLU Gökmedrese (Malik Aksel) A EŞ A AN DUNYASINDA Avrupahlaştır- da Afrika'da nüfuz et- m'de Türkiyel 4 ei iri re gisi e sahibi olan Türk b ni vir maal ve ire te değer ti dur? Şu kubbenin altında e dimnla ll ei bunun da, hattâ sarih bir mâna: Japonyi Mısır'da an bir mıya doğru bazan e halini kg: köprünün vam menele yar. gar İzi li er uğr. Si e em olu wi mi na il ve çiplak gi imibdeni ii dar. Kik olsn yeei göl kenarına, SARE Beni gör üz yürmiye durdu. Çalındı pi çıktı ken. Pİ lesinin Sine uğu bu meseleyi de içine al-| Yüzlerce yıl önce e olan bu muş ve mi meni “Yen vr i m sâdelik ve özlülükteki büti eser- namzet Tupa musiki dünyasiyle doğ-| ler, yer yüzünde Tür ai ” ei » şuurlu ve bil-| şadıkça, yani sonsu ola- gili Türk bestekârlarından başka, plâklara caklardır. Halbuki bundan İN © m | ilâveten artık sesli filim ve radyo dola- tuz, bal yirmi yıl önc pe siyle Avrupalının sesleriyle ülfet etmi- kâr#” es enik bisi e başlıyan geniş halk kütlesinin içinden WE hir liyim va Beli le ani imei bu işte bir tol almış bulunu- yor. Ne rupa musikisinin en kötü cinsidir ve bin- ör dahi, bu kütleye öğrettiği musiki ekseriya, Ay. İşte Öz'den çözülmenin, Y a es bağl (x) Erzurumlu Emrah (1780-1850) uamma: İrini alel; beki tükdkip gitti. Bu çetin didinmeden bugün bie an oy. yaptığı elma resim » göz e, kaynaşa! bayanda BEb ml başka y değildir. * Hw ve her yerde he: alâka verici, görün çe- kii idi Ra şeyin, her. cismin, hı Tza- Hatay'da Âsi nehri (Refik Epikman),