g » e Mi — ” iğ m # ULUS Yazan: Röne Belbenua Kısaltıp nakleden: Nurettin Artam Kuvetli bir dalga elimdeki puslayı da alıp götürdü! TEK YILDIZ BİLE YOKTU! GÖKTE BİR erbest mahküm ! bir sokak köpeği gibi yersiz yurtsuz mıyi dikiz üm Bld ce le e ömrümün geriye ka- lan günlerini” geçirecekti aşa- e serbestti; fakat Sie yaşı- bir tek iş vardı. çengel Bi kale ri ve kelebek bundan b yaa Bİ vE endime göre bir takım a - lum, Bir o paskal; e a Ye kii haşlıyarak yedim. Her < böcekler dolmuş - an bunları ayıklar. ücün di dişlerim dökülmüş kat buca aldırdığım yoktu, çünkü gm sey Sek az bulabiliyor. izi para! para! bu cehennemden kaçabilmek için muhtaç olduğum o idi. Yüz franga bir yerli sandalı m alrmabi! ii erinde iki Mk tedarik etmek mümkündü, B ir gün Sen Loran'da bu dü - şüncelerle dolaşırken başında hazırlarken ne- yah bana seslendi ve bir ii ço- Neksin ağam gelince m yi — İngilizce bilen bir in ne- rede bulabilirim? Ben — Ben, biraz ingilizce bilirim, de- dim. Bunun üzerine seyyah, ingilizce - arıyorum, el ş Nayle, “Şey - tan adası ,, İsimli eserinde ondan bahsetmiş. il lu kadın; Guyanı ziyaret ettiği ıman kendisine bir kaç parça el yazısı satmıştım; o da bunların ü - zerine adı geçen romanı yazmıştı.) kayığın idaresini beni ii m enginleri- kadaş olan hiç bir kimse die ekli bir maceraya ve gi biz ne pahasma 0- gin m el Gece bir 7 Si Da yorgun, aç halsiz, sefil ve r haldeydik. Mataramı bir yı dm su ii buna da şmiştı. Bunu ee im Fakat nize rr pek fena olduğunu söy- ledi EE3 de ayrıldığımız Sli, Gi en Tedi, gene cengel- de tal Eee orak hiç ol mazsa içeci Ki — Daha a çıkalı üs gün oldu. Ben, daha yola ç âme E ak iel bizi yi ladıkları gibi fransız konsolosha- nesine götürürler. Kğ bütün ii üzü kav- ürültüyle geçiriyorduk. elan ül günlerimiz artık, Bein işinde geçiyordu. Kayığın baş tarafında oturan Beber homurdandı Kayığın rotasını ee o iii Gdraiageamkara /odbila. Ben talihime razıyım.! Bu sırada yı m a sürüne sürüne giden Dad e 1 diye bağ; neyin in cebinden böyle buh- Binal ai için sakladığım tabancamı çekip çıkar- dım. Pek ufak tefek ei bir adam olduğum başvı e yol rağ baelemer. dim . Fakat ne sağa, ne de sola dön- memiye karar vermiş, âzmetmiş- Beş kişi kızgın kızgın bana bak- tılar. Ben de: — İsterseniz üzerime atılın, b 27-9. 1938 Edebi mesleklerden: Parna Bae (1) realizm ve natlira- nazımda tecellisinden başka bir şey değildir. Her üç telâkkide'de Si ai iddiası, a ipi müşahede usulü, aynı Parnasse mel e etmek mi ssızm Yazan: Suud Kemal Yetkin ee üç cereyan imkündür : — ekiiie de hileler gelen tez- iin cereyan nr sırf bedit edebiyat telâkkisi var - dır. Zaten nazmın ve romanın bu hu- Tel şekilleri zamanda aşağı yukarı leşleri takip yu | gö Catulle vE in etmiş, ölümü de natüralist ro-| küçi itine cereyan. Tezyini cereyanda arkeolojik dekor ze çarpar, François Sn nin ve kendilerine gör ük (Lögendes des Sideles) leri — Thösdore de Banville'den ge- | Muzaifer plâkları — Charles Bade laire'den gelen | ya H RADYO Ankara : Öğle neşriyatı tecrübe mahiyeti olark yeni silüyede yapılasaktır) ÖĞLE NEŞRİYAT: 1230 Alaturka, neşriyatı — 13 Haberler — 13.15-14 Kafi) gık plâk neşriyatı ve e AKSAM 'NEŞRİYA' 18.30 Karım neğriyati © 1818 Fr Emaniki inik ein (Hikmet Rıza) — 20 Arif yat ve saat ayarı — 20.10 Haberifi 5 Türk mnsikisi ve balk sark İlkar ve Semahat) —21 Sİ 2115 Stüdyo salon oükentresi 2- Valle. m ya İN stanbul realizm, matü- in ede- ridir. eşini yarattığı en orijinal şekil, Yos& Maria Dae yi redia'nın Sone'si olmuştur. Teknik NEŞRİYATI: 18.30 Dans W silk Sile 19 Konferans: Eminöf alkevi marama De resif. radeniz gecesi: Hüseyin Di ine um me eden felsefi şiire ehemiyet ver- işti, Parnasyen şiir romantizme bir E nasye, sülamel olmakla e vi ei “koğmuş ol nüştü Zi zan ten im zme önüş, tadan kal- e istediği it) itin takili uyanışı ile kendini göstermekte- | My issizlik ve âfakilik parnasyen şi- rin esas vasıflarından biri ise diğe- ri de şekil mükemmeliyetine olan der in Ahenkten ziyade rit- masyenler, manzumele- pi i e) > İğiram ohent oşkuya 5 Borsa haberleri — 20 Saat hin s rçevesinden daha uygun bir . Bunun Di Par si vw sone de elde ettiği mevkii kay- e ve emi fanta sikime > ana mensup, a a F. Coppe'yi, sayabili- ip ii yi, sü ailede — Entimist cereyan: Obje! yeniyi iddialarına, ei ia rağmen Parnasse, aşk ve İ- ün göneride Gi in izi ü- imi ,en kendini alama- Ei eğ oppte, 108 de neş- retiği Sir ir İntimitös ismini Fay şiirin müjdecileri: Gaütier (1811 - 1872), Th. de Birine e - 1891), Ch. Baudelaire lara lam asyen şiirin büyük müjidecile- sinden vi an > utier'nin bir unutmamalı. Paraya ii ie e kemmeliyetine olan düşkün! sald e için sanat ira müncer olmuştur. e büy nn pi Lime. Giz 94), İM. de Heredia (1842 - Pri ud, homme (1839 - 1907) dir. münekkidi (1 Bu tâbiri Temps' Andre Thârive, P, «is ettiği kitapta kullanmıştır . As- şairledir e sone mi zirvesine vardı. Hör&-| si ve di be- b ©-|— 1420 Lüksemburg — 5 ve ai a 7 edebi e ere il | ye 103 Yarı, - Suzan ve arka ei ları taret (Türk musikisi ve kr 20.4: iyaun, Al habere Ve ertesi günün programı t ayarı, istiklâl marşı, son. Avrupa : OPERA ve OPERETLER; 1515 Do? landzender — 19 Kolonya, Stutgart Milano, ORKESTRA KONSERLERİ VE SEN FONİK KONSERLER: 1410 Franktif) 19.30 Frankfurt — 20 Brüksel, Recyonal — 20.10 Doyclandzender — 20-8) Paris — Eyfel kulesi — 208) Monte Ceneri — 21 Viyana — 24 Frankfuf ODA MUSİKİSİ: 18.15 Doyelandrs| der — 1820 Münih — 2115 Ştutgart “ lop, iris İ Biz Taybe Te 302 Dr Brçal —21 Kopenhag FİF Ştutgart — bura MA Belin lis Dm Yunanlılarla yapılacak baytari mukavele ENE Yunanistan hükü- İstanbul Şehir Tiyatrosu temsillerine başlıyor a DANİ S MÜZİĞİ: 20.30 Kolon; ga yük dans gecesi) —2i İayDiik 2 :yonal — 23 ei Roni Budapeşte — 23.1 Droytvi — 2330 Kı tamamla- mukavele- a i başı tiyatrosunun sahnesi beton ola- temsil edecek olan heyetimiz. vete- ça aç e ile mij- eşekkil- it N vi iş g lektrik cereyaniyle ve şavir B. Naki Cevat'tan gi $ pinizi birer birer haklarım. ber, Şilfo'ya: — Yelkeni tak! diye -seslendi. — Belbenua benim, dedim. karâk ça; Aynı zamanda Dadar da elimden li a Tundu. ne çaldık. Ben daha ateş etmeden Dadar'ın > ğ i üzerine düşmüştü. İkisi de yuvarlandılar. şti. Güneşin ışığı ve Üzerimize İki Kasket, birden bire haykırdı: sratörü idi dağ lan, içinde dramatik bir Tel tuzlu su altında pek peri — Bakin bakm; karş ile İİ firâr sahnesi de bulunmak şan, pek sefil bir hal Ğİ ık. De göründü! * #ilim çi 5 iddetini Mu , Paşkaları bu söz üzerine ayağa Fakat bel igin Bu adam, w mahallinde tetkik etmek i. Şimdi küm kaçabilmek için ne yapmaliy- di? Allâhım, ev ne güler annes başını bir şi te bulunmuyorduk. Kuvetli bir dal- ga elimdeki pusulayı da alıp gö- türdü. Gök yi in bir tek yıldız bile veli üyor. Sonuncu gün e ıslanmış, yüzlü ve tuhaf ve u sözün beni gafil avlamak için uydurulduğuna izne vazi- yetimi asla değiştirmedim. — Trinidad, gel Belbenva, sen de rına doğru Atina'ya hareket edecek- Ge ğ bi sanar temsil Beyoğlu caddesinde komedi kısmında verilecek ve Şehir tiyatrosu iş ii anbul, 26 (Telefonla) — İluhisarında Kızılçeşme e v Siyasal bilgiler. okulunda imtihan İc caktır ik oyun Avni Givda'nn tec- ime ettiği (Yanlışlıklar) komedisi- Ankara Sıyasal bilgiler okuluna il bu gün başlamıştır. | ede- bi - Hinsiteeinin 7 inci günü tamamlan. det, ziyle a cereyana e birdenbire ül olmuştu” Tahkikata devam edilmektedir. arayı otel o hanları İmkanlar bir kaç gün devam e li töreni Mefharet Er ereime ettiği “Vindeor'un gen Çırağan ola: a 26 tn — Çıragâf | sari en bir otel ha e si tetkikler yapılıyor re Şekspi- rin en güzel komedilerinden biridir. at yapılmışt Otelcii Mi İşleri genel müdü: çok Avrupa memleket ilinde, ol- Bi gibi ye lim idin malt polis Muhsin koyacaktır. ir, iler; buranın “160” modern ve lüks bir otel haline a edilmesini istemektedirler. teşkilâtı > e eşi etrafında Bu otelin 7 odalı lüks dairelerinif| tetkikler i de şimdiden hesaplanmı$" (Sonu var) ORİA cebini “bilmiş ra z h arip görünür ama, yordum. lakikaten, giz eri ki bu tarafla- evesine kı Ay X ice ile sali ei man senin buraya ge- nası ve babası sevinçle - lar ikram ederek dönüşünü kutladılar, Saçlarına kır düşen ve ikisi de pek iyi insan anası ile babasını gö bir he- yecana kapıldı. Her şey onun abm duğu şe: Hndek aşi etrafı gezdi, gidip değirmeni, Yazan: Knut Hamsun taş ocağını ve gölü gördü, ormanda daha şimdiden ile karuılaşmadı. Şatonun parkında, bir kadın gör. iki de ü selâmladı. Şato sahibi- reği titriyerek . Sin kocaman karmca nin yi ör kadın. Em a gibi köşkü yuvasını zu ancalar m » Yuva ve 1. Sayrsız 7 ee al ee etsiz, can Yürüyüşüne m ee Ke şato ormanm hayli, ke ii ona al telkin etmi; ei oldukları hürmet evam e a erken şato sahibine ait Se iniş ördü. eski ADE rini nl İleri karşı taraftan e İREN Pie Di çe mz Viktoria- nes sıkıldı: tem yolunu tuttu, Ve rkal d— Ceni, N mavilikle mavi idi. ken, şatodan uzak, ormanlar ei dil Böyle olacak olduktan sonra onunla ls Tier Di Şato gine e konuşmakta ne mâna vardı ip ettiğini söylemesinler — Ditlef bana sizin çok Dream söyledi, de! Bir eğe ca taş ME üzerine o- Johannes. İmtihanlarmızı parlak g İni Kuşlar muhteris ve ab Â- nuz. Bundan başka sizin şiir yazdığınızı bi söyledi. ini etrafa es biribirini üye gagala- Sahih mi ri çal çırpı iyle uçuşuyorlardı. Havayı Yobaz sıkılgan bir İl cevap verdi: tatlı ir nebati open, filizlenme, açılmış tomur- Hi elbet hi BAYDAR ia, birdenbire ona öyle imei görü- miz maksadiyle * — Nasıl kendin yuralara yabancı hissetmiyor musun? dedi. Senin 4344 kara tavuklara rastladın mu? Onun — Hiç im e Orman eyice seyrekleşmiş. lirlerdi. BR yavaşlataral Ağaçların, red, onli ii sahibinindir. rkesin Şato sahibine ise ara lâzı Günler gelip geçti: güzel, tatlı kulâde inziva saatlı leri, nefis çocukluk eğin seli kendilerini tâkip etmiş ol ağ Bundan ri Pi m rk akel mı yel emeki ları mk le ve LR e kadar kaskı şannedebi- te müte- etini elinde tuttu, Onlar da selâ bi ağır e rla yürüyorlardı ve ikisi dı la ei imei ona dimdik yüzü hat 5 bilmeden Viktoria'nm tı. özmen ia desdeğri ona doğru geli; isen, beyhud. le bir hiddete kapılan vaa yoluna çıkmış- Johannes şal bahleyin bir yaban dağı ml Kcal Kete) Ee bir kimse; durmayıp geç: diyordu. sadüf eder ören tâkip ediyordu. ne .cana kapılmıştı. Sinirli ii ne güzeldi; ne büyünün e her v "Allâh, kadar büyümi me ğelen m güzeli leşmi; ir 1 kaşları âdetâ biribirine nin rengi koyulaşmıştı; şimdi, e semalardaki zamankinden ne kadar iki İce kadife izsiye benziyen temas ediyordu. Gözleri- Mim güçlükle cevap verdi e. Herkes şiir Düştün. Meinen bie me side cek mi di?) 'yce mânasız değil mi, bugün de beni bir yaln we ipa diyerek ağzını Bundan ani yok- gösterdi. o ii Mk LaL çok uzaklarda bul! te dolayı bu haldeyim. menni edi; lu. Viktoria, hiç şüphesiz, bu sefer e me EK ire gimme ann bu da kendisini tâkip etmiş olduğunu sanı imi Acaba (delildir: bizim tanımıyor- ii selâmlamak lâ: dı?.Hem debue- lar. şek arısı sokarak şişmiş dudakla... tan dolayı yüzünün biçimi Fakat Viktori: daha yak i İk- değişmiş veya değişmemiş olması Viktoria”, dı. Viktoria gülü N la olmamak gerekti! selâm verdi. bir altım topuzla süslü kı — Gün aydın, dedi. İşte memlekete döndünüz. r. la duruyor, ve sanki başka bir şey Safa geldiniz. kalandırmıyordu. Halbuki bayan kendisini ona kaç Dudakları sanki titredi; fakat hemen sükünet (defa taşıtmak tenezzülünde bulunmuştu. buldu. (Sonu var) . e yi, di 3 & > ör haa in