KR eme İNÖNÜ HAVACILIK ŞEHRİNDEN RÖPORTAJLAR | Bir dünya birinciliğini nasıl kazanmıstık ? Plânör'ü Anka kuşu sanan köylüler'i ın enteresan hikâyesi ir dünya birinciliği nuşma i yetini dikte ettirdi iği, liytlerin ir tiklâl şartlarını bağladıkları, Liya r, hür, mesut toprak parçalarının, tini muhafaza edebil- mek için ii muhtaç olduk- ları bir mevzu olursa; e e ya birinciliği almak, çok güç iştir. © nönü'nde, bize bö le bir birinci- — Terki dünya sekr iki ki işilik plânörler üzerin- e. Haini havacılık federas- yonu reisi Prens ibesko, hava re- İnönü kampında plânörle uçuş yapanlar erki li eee ri Yarali tespit edebildim: imali a ii azan; “OJ Sandıkl kazası üzerinde hangi bir spor şubesi üzerind vaffak bir netice almıya asla bense Cemal Kutay Saat 11 de havalanmış, 11.50 mer, Evvelâ havada uçan bir tayyareyi terkederek airni tünlük elde etmiş demektir. de Et yapmak, bu üstünlüğü erişil- ilmi > sko'nun, bu sözleri barak li Yıldız'a, bir dünya ine a nasıl İse sörma- nasıl imkân ardı? ? , Fal kat e iri mehtap, güneş, deniz, Se gok | dir Fakat hiç bilinmiyen bir âlem, Biz, gökten kampı, gene yıldızlı zerine gelmiştim. Bizim halkın, ka- anlatılabilir. — sabalarımıza ve şehirlerimize isim rirki ğ Ni ini rece göz önünde bulundurduğunu, Jan âmille başbaşa kaldığı vakit an- da” iken anladım. bambaşka ve belki de bir daha inlemiye muvaffak olamıyacağım ie lambası, gök yi 1-9-1938 Dış ve iç Ehemmiyetli bir sanat psikolo nin müellifi bulunan Müller Frein- fels, şekil sanatkârı (artiste de ra r- me) ve ifade sanatkârı e d'e; iye sanatkârlı mler İl tezadlı, har eketlidir. Eserin tertibinde daha fazla bir ut Kemal YETKİN edeki sanatkârlar için doğru o- a vi sanatkârlarda ifade ve şekil tam bir ahenk teşkil ii intuitio- nin kayn v dir. fade Rai dışarıda görü- SI, yaya bir ii halinde gü vezin bo- len bir şeyi esere koymaktan ziyade | içindir ki yüksek şiirlerde ak Mallara al çalışırlar. De-| zulmasa bile kelimelerin yeri eğimi.) yanlı bir şeklin önünde durmazlar; | rilemez. Aksi takdirde doğup çağa ud gözlerin beliesiz bir gölgesini, hare- mânasını tesbite çalışırlar Üni t ve değişiklik ile İu ol sanat Friedrich Nictzs- che'nin deyişiyle dionysiague bir sa- mattır. İfade sanatkârı — daima al- man estetikçisine göre — gördüğün- O, âlemşumül büt Mübalağadan, yüz ral Firari olan şeyden ziyadı Magi österir. 3 sanat; o- ni suz bir rüya gibi önünden geçen ev- yi m lüle çevrilmiş hareketsiz Alman setetikçisinin bu gani! | biri disini kati surette a iktir en mal e şekle ehemmiyet veren en du, Bu hü z kim. kadar, hiç bir hük , Marius gibi bariulür kitaplar yazmı , far kat içi a “e diri ye aynı tesiri hüsule ge- 6 şekil esas itibariyle bir- abi ser Me vi fikir ken- eden ancak tek bir şekle mali Geçen gün bir leş Yahya Ke- k şairimizdir diyor EEE Yahya mal'in ii sanat telâkkisine x. Şeklin “ifadeye veya in olduğ ib) VE Olene seki year? Bİ: lu b e a Ek üçün ide ai) il e Men eye elik sanatkârlara ait bir eyt ç et olduğunu evelce söylemişti - Wagner daha sn ifadeye ehem e e miyet veren birer 'Rodni ifadeye, bir e Maillol şekle alâ- r inden, parlak ka gör ren bir Ayen görüşle, Trophöes şairi ki ile yi ayırt etmenin imkânı mıdır ba dini yali gibi yi rünüse, gülüyor. Kasabayı gevreliyen. Alaçadağ, beni Jos& “Mar da a tiva ettiği şeyden Biye anlattı; üzeri içine İde Mera şekil, Sagesse şairi Paul addetmek, ALO a ve likleri Bu sefer 24 saat 20 dekla a karakaz İnönü eteklerinde rüz- (o doğru itiyordu. Halbuki benim ar- mi ifade sanatkârr addolun- e alâkası olmıyan mutlak bir sa- â 6 kalmayı büsbütün b Plânörle İma etmek kadar mânasız- söylenir, işehir, Sivrihisar, Kütah Af. i i yon'u aşarak. Elimdeki pusla, Kü- bakmış. Son. hıya” ğ öl! İmıyacaktın.. Bu ihtiyar e! yaladım hn ri vr i çok mda mi Jim imi E Sezai ii vardı. e pek az W yeme tahmin miyordum. Hi iy: müsait oluş yi yle bir nn olduğu emine dınlık olmiyan bir gecenin etrafımı- Sipan İN ka, yorgunluktan gözlerimizin ka- panmakta olmasına rağmen, gök ei 20 dakika lm Vee Bu- n bizi eyler diği erimi FE Ali Yıldız'ın daha çok Me Ye Bizim bilmediğimiz bir ait pl için bu hâtıralar iyii din- '— Geçenlerde bir gün gene, bi- zim “Coşkun, adını rdu, Bend ğ Antalya'ya doğru kıvtılmak arzu- kazandırma. o sundaydım, Fakat ah o Sandıklı. kendine doğru çekiyord köyü hşerindeydin iti Ve ie sıkıntı çekmedim. Fi. size bu seyh a- sıl anla ii vaka, ni ha dike” iri vermiş bulun. O etsiz havası içinde yı e ür Beni, lame” biz k sesler Mi - ai ğını görmüş ve bunu görünce, avazı koşmıya başlamış. ni Ema dişlerin Ki miydi, vererek eşine ae ei g bir kuşa EEE e köylü ile o kadar karşıdan bana bakıyorlardı. B ta e e bir insan km şeleri geçti ve bana düğü ei İhtiyarın macerası- nı gülerek anlattıkları zaman kendi- ie yaparsın evlâd, diyordu. Anla S zannettim. ği le üstüme RADYO Ankara $ Ö: . ğle Neşriyatı m. 2 neşriyatı — 14.50 Plâkla iri müsin halk şarkıları — 15.15 Ajans haberleri Neşriyatı : vi YARI vas karişik pil neşriyatı e musikisi ve hâl şarkıları Türakbu Z İstanbul : 12.30 Plâkla tü siki — 12.50 Hâvadis — 15.05 Plâkla tül panik 13:80 Mabel pâk meştiyani 1400 Son. Akşam Neşriyatı İ kisi (plâk) — 18.50 Spor müsahebeli ref Şefik — 19.15 Dans musikisi (plâk) a ekeni Te nie ibidin 22. m Ajans haberleri 2220 Orl yi. Novoiniden naklen: M. Kema esit ru .50 Son haberler ve el iri imi royal APO Keli eğ SON Avrupa OPERA VE OPERETLER : 19,15 Mü e — 19.30 Prag — 20 Kopenhag —21 R. SENFONİ VE OSKEST LERİ :20 “> m. SN a arbrüken — 20.30" Bresliv, baris, Sottemi Diğer iman İşaya cer Kopenhag — 22.30 Kopenhag — 23 A. istasyonları —- 24 Alman istasyonları ODA MÜZİĞİ: e a Lüksenburg — Varşova — 22.20 M SOLO KONSERLERİ - 14.15 Stokholi — 15:30 Vi; il Köhlesbere e leman int yanları — 21 Oslo, Münih — 22.15 Stok NEFESLİ 8 19.30 Stokholm, VE KORO Müztei; 820 Köl — 2 İl Sarbrüken — 19.30 Ştüten lin — 21 Viyana a 20) Ee — 22.45 Kö rankfurt, mUZtO: ii .30 Ştütgart — 18.40 vam — 19 Laypzig — 22.30 Şti map ANS MÜZİĞİ: 17 Ştütgart — 19 Br: 2! ibi m Ham bura, Laypzig, Sarbrül mi 16,14 Königeberg — 18 Berlin — 1830 F: sunu Die vg. yım, biri kiz, vi e Bun no Tadi Anka 1 bir rüz- andaş, Anka kuşu zannetti. odalarımıza mümkün gi Yard Yağ b > e Plânörümü, üzgün ML üzeri di serdi 5 bırakmıştım. onra İnönü'nü © bir ihtiyar köylü tarlada | ee bürü şerefli bir netice için gökler kaybe | ei lori, tai Hi MER a Aik Sikin gecelerde yere ne kadar © Gini gösteriyordu. Düz bir hat üze, ei yn kuğun beğ bakı hüsiini görmeden anlat- bilmem. Bir bala gününün 2 güzelliği, €şszi bir — İri sana bir şey söylemedi mi ? ai ti elbette öğrenmiş olacaktır... Muhtemeldir. — Onunla i; iyi anlaşır mısın? — Eat ei Doğru mu ? Rober sevap vermedi ve muhavereyi de uğraştı, Felisi sından pe ve Mösyö dö ya Paris şei ve mesleği bakımından diplomat olan Mös; Linyi, haddizatinde pek şerefli bir adamdı. erden dolayı undan sını e Pon, in İngil akkındaki enlemi imzala dam dö Kii pek e şekilde Li siyle birlikte yaşıyordu. Fakat kiç bir serveti yan madam ik yet geniş ei ve lr ER zaferlerinden birini teşkil ediyor. du. amli e eski bir büyük elçiyi ii edi- A İhtiyarın yan lim fikirleri anları, bü; iz serveti bu sebete hürmete sâyan. N et veriyor; ml Milla dö Linyi, Cumhuri; dese kendinden uzak tutuyor v: e dilediği 2 za- man da onlara muaşeret ni ii Kibar âleminin fikir » ei bir irdiği. ye te eeap Gb yeklerişii harta üzerinde bulunduğum yeri iştirmi bahset ailem ve ne iyet e M: ö çi Hattâ imi Fransa'ya Km oldukları diplomatik ler şerefliy- al ii snr Fakat ondan amy “Eelii i'nin ii edebileceğinden Kayi vi Sirel bn görmüş. kuşunun hikâyesi, çocukluğ, ke trasma Gini insanı boş yerlerde yakal arala kar emi ğİNİ Deyi de onu Beni yiyecek sandım. telin! bir de ağzı vardı.,, ğ ki metre havada İle -serek paraştit- lari r. Nihayet, eşine az rastlanan e me ih- tiyat paraşütlerini açarak hiçbir Kazanç Vergisi ve Tatbikatı 3470 memiâralı kanunu da ihtiva &tmek üzere en son hükümlere göre yazılmıştır. Yazan: Nihat Âli Üçüncü 616 büyük sayfa, fiatı 3 ire Hageti li diğ ğer mi mesini bilen bu iki Türkkuşu çocu- GÜLÜNÇ Yazan: ANATOL FRANS ürküyordu. Daima korkuyordu ki Felisi bu âleme Midir söyl 1 dene eli v5 leyiversin. Haksızdı: Felisi, madam dö Linyi'nin mış olsaydı da ayıplamazdı. Bu kadın ona çocuk” > al Aşıkı ona anasından bahsetmek iz ihtiyatkârlıkta eki serbest genç kız ve halk Mik kadirbilmez- Tik gi ölciyürlmi Ona emden bahsedebi rim”, diyordu. Yi karla Ki İlive etmiş “Annem annen değerindedir. Fakat bu sözün ba- yak ğılığını farketmiş, ve bir daha e ve Fel vel bira ir ve hattâ Şimdi salon bojti Saatine baktı, ve, üçe ii e görünce: — Gitmeliyim, dedi. len sonra Par- maklık prova ediliyor, Kai ark tiyatroya gelmiş olmalıdır. İşte acayip ie ye ime e Mike Mü Kalenin eş harita le eti sn Dama se yi e Benden HİKÂYE Çeviren: NASUHİ BAYDAR Öyle haraptı ki yerinden kalkmak cesaretini — Garip şe, iie makele r. Doğru nı Tb urada ae Fakat Si bip Tüzum yok. Felisi ei Benim makü. yes Tiyatrosu'na Fransız Tiyatrosu'na girmiş oldu- ellerimi okollarımı e ei iki yüz otuz sene sonra doğmı rl altıda, Rober onu ipısı önünde! hepsi bindirdi Felisi sordut dej ii ii ikçe insan i hemen itirazı Dahi iktifa edebilirlerdi. ar, hakkın var, biliyorum. —H w n İl Küçük kafasından hayaletler çabucak dağ gidiyordu. Doktor Sokrat'ın diyebileceği gibi, hiç « bahsini işitmemiş, ve bununla beraber kendisi idrâki kullanmak yolun: tan — Nereye gidiyoruz? — Oraya, evimize iie istemez misin? uğunu, gün başka bir xe ir. Lei İN bir la inden iri olduğu Dekart'- provadan çıkınca, tiyat- ki sütunlar altından alıp bir a- ru ELE kendini m lay sarardı ve acı yal ağırdı. Sonra p kapandı. Ve nefe- inin daralmakta ledi. onun göğsünü açıp in bir parça ileal, Felisi: — Bir papas! Bir papas Arkasında tören cüppesi va, e e oynuyor ve sesi çık- muıyordu. Yüzümü — Canım, nasıl olur da cübbeli bir papas lokan- tadan geçebilir? i si i, Ml sabit ve ağir, Ml i e ken- ğını ve ensesini ar; iie yak Ze kolları ine çekildi gevşedi, ht — Rober'im, sana söyliyeceğim şeyden dolayı bana darılmazsın, değil mi? dedi. Bu gün vaz geç.. Yarın. ye bu fedakârlığı göstermeyi zaru-