yep ai ——4 | POLİTİKA BAHİSLERİ | Arab meselesi ve Kemalizm (Başı 2. inci sayfada) isle “Sine İde bir mukayese, bir kaç bakımdan birden yanlış olur. Alman devletleri, ve efsanesiz. O ip vazifesi, tamamen ilk hes yecansız ve kurü, milletlerin oluşu da e olarak meydana en. Ya- ni po ” ze Mr bir ei im- zalı ie ir iye a e “Neden sonra il ağ ger # Slar dilde bir takım “tabirler”, “idi. om” lar vardır ki onları herkes istediği, dilediği gibi kullanamaz. olursa o zaman “şiveye uygunsuzluk” dediğimiz ya ir yapılı m | olur. Yu- iradesi > verimi faydalı ve iz bir güç nasyı zm tasavvur etme! A çi iz e. dünyasının . diğer rı, tarihin seyri da, amm birer r geçid yeka biser ve ekonomik ve kültü- ci müsl edebiliriz. Bilhassa müşterek tadır. Fakat Arap - Yarımadasındaki memleketleri ve bilhassa Lübnan, Filis- in ve $ ri i tin ele alırsak, bir devlet kura: adamın, her şeyden ön- ce, ihtilâflarını, din çeşid- lerini ve din ticar Ildır. mağa mı olduğunu Ayni ırktan ve ayni dili konuşan insanlarla meskün bei iz eket! bir yabancı, Meni Mer ve dinil hislerin ereddi uğra dığı ti karşısmda, içinde taşıdığı en son itikad ve dayi eli Tü- zumsuz ve boş bi: t kutusu gibi fır) atma; r lü ufak bir şehi bile, mahallı d hattâ evden eve çetin bir mücadele hüküm sürerse, muazazm bir müessese olan “Devlet” nasıl te; kül edebilir? Eğe muhtelif dinler, sade biribirleriyle değil, fakat - di insanlığın ve dünyanın en iyi kısmı, olurdu . 3 oplu olarak denilebilir ki, arap - islâm milletlerinin talii, hiç bir zaman “arap - islâm" mefhumunun dar ve tek cepheli çerçevesi beri inkişaf e ei Bilâkis r bölgenin kendine gör sie vâları İR Yoksa Panarabizm gi e iddialı bir ge sında olduğ orelei yer salli kardaki t 2— Bir devlet, esasen evelce mev- | kişi iseniz: “Aklım başıma geldi, da cud olan bir temel üzerine kurulabilir, | siniz. Binden fazla kişi iseniz: “Aklı- Yapılan şey. yeni bir devlet imes miz uza », veya ““ larımız ziyade, müşterek arsası geldi, ag 5 ç Fakat deki öz binada muazzam dit yay ör bayım eldi,, iz miy- rak Tarih'i di, o yukarıda söylediğiniz liği e geniş imkânlardan süznde” et VE Birinei in bni a ve tek- tli niği kuvvet kâfidir. Fakat i- kinci halde, ri Li mimara ihtiyaç vardır; zira en ufak bir yanlış hareket, mevcudu da o abilir, Gezdiğim lâm memleketle- rinde bir ir in ei görüş. tüm vw e m e vardı FE ir gözle ie bakıldığı za man, Mm. Yeki, Lübnan ve Si kii en tama münhasır vazife ve davâlara ma- meri isim ve tabiatiyle Pana. gibi, daha in i hakkiyle bn vaziyet Tani ında, arap - islâm dei için ancak e > çaresi. ırmak kalıyor ki, , çalış” pre ir ve biz ele badi ları içinde kâfi deri dern ve ve- ia ii “alarak ye vücude ge- ii 0 Reich'inin meydana gelişin. Nibbelung; de Gudrun ve en muazzam bir yi hat. tâ Wagneri bile büyük Friedrich ve Bismarc! ww e mi i dunde de kan olabilmesi için ie vü- cudun olması lâzım. Tarih AL Er safdilâne olan bazı arap el 'üelleri ve politikacı- Tarı, hayal ei koşarken ebi menfaat ve entrikal yorlar. Biz Türkler, ara) t Şularımıza hatırlatmak isteriz ki, bir millet ve bir devlet ku: gil, “ilelmerkez,, bir toplanma ve tekâ- inde kull: Tâzımdır. Bizzat 2 inim bir memle- e mes'ud bir aratmakla meş- gulüz. Kendisine am Me ev yaptıran her kimse, itibarlı bir mahallede otur. akat bii ye gündür. nı vazının son cümlesi de şudur : SE 'ayatın ne acı cilveleri varmış di- yerek gene boyun büküp sustum.,, Bunda da aynı yanlışı görüyoruz. Türkçemizde “boyun kesmek,, diye bir Bir vilâyet gazetesinde küçük bir hal a li ir; ği üdü kuyunca, de ünde mal başi raya gelecei tın kim olacağını ek niye > bu başlığı par lk , o zaman iş “Kim a tabirini biz şu mana iie kul dde adam mr ?,, desek o zaman kd bir mana çıkmasına ihtimal kal- Yapılan dil mi sie miyeyi? başlıklarında olursa is bü- tün göze çarpıyor ve lr çöle / RADYO İ RA: e neşriyatı: 12.30 - 12.50 50 Muheli e neşriyatı, S0 - 13.15 Plâk;: türk me e halk kıları, 13,15 - 13.30 berler. Akşam e 18.30 Muhtelif plâk meri. ü şar- hili ve harici ha- - 19.00 Saat ayarı ve atabça eni 20.15 Türk musikisi ve (Mahmud Karındaş ve rk, 20.15 - 21.00 Plâkla dans musikisi, 21.00 21.15 Ajans haberleri, 21.15 - 21.55 Stüdyo salon orkestrası. (1 — Puccini La Pille du Far West, 2 — Fetras Flux Valses, si — Wagner La Walkiri, Yeni Nazi sanati 12-8-1937 — Almanyada dadaizm fütürizm ve modernizm idama mahküm edildi ai — Harb-sonrasında bir takım soyal alel gören da bugün sanat telakkileri de AL yeni bir istikamete yönelmek üze- 'dekadan, geri, , hattâ sanat telâkki era pil ai de smlubuy resim ya- beli Meva sanat, bugünkü nazi Almanyada makça,, pan B. Hile A kini be caktır, filleri, bugün tün alman sanat mi büyük bir itaatla fikirleri bul etmektedirler. Bir irade ile Almanyanın sanat pay- tahtr olarak ve ie Münih şehrin- de iki açı ır. Bunlardan A sergisi, ibne in ev ee telâkki e sanat arklar, B ise iliğin ilham ettiği küller ve e mii eri: teşhir ediyor. Bunlar, mü: bel, al di) i ka - zumgeldiğini gösteren modeller mündedir. A bük. nazi rejiminin tut az usule T ve fes- teşhir edilen ie e tyler anasını, alman hulâsa töto: iz an olan her şeyi — la > len her resmi yasak et. 159 sözler, kabine nazırlarından en ufak adamlara kadar birçı leri git sl metin beğendiği sergide 1000 dar tablo ve heykel teşhir edilmek- ahi çoğu 1933 senesinden bugüne iğ vücuda getirilmiştir. Gazetelerde bu iyi serginin bir rn renizgleri Mi Meselâ ze yan bir ti çatık aş R lm kıtası tasvir etmektedir. Bu tablonun sanat amli olduğu kadar politika bâ- kımından da değeri olduğuna şüphe BE rlerin en büyük meziyetleri- nin ml anlaşılmak olduğunu kabul ve teslim etmek lâzımdır. ua sa. Ea RE k ar çoktur. ergiyi öven me ö- veli nl kağ ile 1933 arasında ni Almanyanın “utanç senelerin. a, pd marlığın terakki — ime ada Bay Hi Bu ar rafından ya- pılmış olan lim by şeref mevkileri verilmektedir. Fürer'in en gisinde! pavyonunun de iki eseri bulunan heykelti. İresklerine hayran protsi Adolf ni vardır. Bay Hit- r, alman romantik mektebini de be- erdi şeref mevkii tahsis olunmuştur. Kötü resim sie olarak teşhir e- dilen EY ir kısmının Tarı akıl hi çine liğe diye tarif ve tasvir ği Bu sanatkârlardan çoğu, esasen, bugün Almanyanm dışma göçetmiş bulunmaktadır. Ekonomi Bakanlığının Bir Tebliği » İktısad vekâletinden: 5-737 tarih ve 2-17005 sayılı ka- mensucat işliyecekl dair - hatı bulunan mensucat fi: in bu müddet zarfında iş ik e kilo idhal etmek istediklerini eylülün 12 sine kadar bir istida ile İkti: « etine bildirme! . ge CENGEL ij k ingiliz Pm ir in bu güzel eseri EN BİRİNCİ CENGEL KİTABI olan Nurettin ARTAM tarafından dilimize çevrilerek zarif bir kitab halinde çıkmıştır. A . “j5, ... yıklarını, e m Timi anan ie — Niemann Alt China, dam pılmış ED EE eaeileri de euina Ayrıca ingiliz maharririnin kendi parçalayabilir. teriz. Zira bize vahdetli, ahlâklı ve bah- Lara) 21.55 - 2200 Yarmki | go una yermektedi hayatı iğ Bir yl e iki bi ei tiyar bir dünyayı ancak bütün milletle. | Pr98" İstiklâl Mssgi: Bir amerikan inin iddiasma KENDİ! DAİR inkişaf istikametini ayır. | rin müstakil ol *min edebilir. Öy- öre nazi rejimi iktidar mevkiine gel. | adlı eserini de ihtiva eden bu kitab mak iş vardır: le'ancak en küçük kıt'asmın yalnız bir saa rağ sürmesine müsaade digeleli, alman resim sanatı büyük bi bütün kitabçılarda 75 kuruşa 1 — Bir devlet, teşekkülünü lüzum- parçasını bir Garden - City haline ko- den bir , bizim ne zevkimize ne kişaf göstermemiş, yalı yapılan satılmı lu kılan endirekt kuvvetlerin bir mu- yarak mütebaki kısımlarında sefalet de hayat ani uygundur. bir takım büyük ve resmi Hiyülariğa a mi- Tefrika: No. 97 'ndimiz, elinizi mi en bir kızcağızın hayır ei hayret ederdim. Kendi kalbinize sorunuz, bakalım kardeşi. Angelo: Angelo'nun zihninden geçen bu kötü fi- Şekspirden: Hikâyeler suçuna benzer bir ii im ir? — gömen dedi, yarın bana gelini m ze gesi bu gece, Yazanlar: Çeviren: Cezaya ceza Nurettin ARTAM — Haydi sükünet bulunuz. Kardeşinizi e ; kanun ben mahküm diyor. O, benim kardeşim ,hattâ gi olsaydı, gene bu Sazayı yiyecekti. Mary ve Charles Lamb ardeşiminkin e son Kil Angeloya evelkilerden ünkü İzabel Tin gü çok fazla t etmişti. liği karşısında li nee, b o zaman, seli hayatı- cadele yüzünden iy döndü. Fakat İzabel sesleni ea — Kibar ral dönmeyi- iniz; e size bü- benzer bir suç i- - du a ge- arkasını inin hayat e e afk ak bile kızca; mid ve neşe ile dol dan uzaklaşup gidarken Naibe dua ediyo: Elodio" hüda — Allah şanmızı korusun! Allah şerefi- eviden şerefsiz e suç işlemeyi dü- nizi k ! ii Bu sözleri duyan ie da içinden: — Amin, dedi, senin v. rin ime kurtulurum. tını kul rtarmak sl al- ölümh ızm kalbini ü- oldurmuştu. On için ora- çıl senin faziletle- e 6 an geçen va il se gecedne la muştu. diğfar ve alaya t Telimelerini Angelo mhakümun ge- daha istiral ünkü hapishan, Klodio'yu bir ed papa kığında ziyaret ederk iyi kalbli yollarmı Ra Zn , is- etmişti, e bir aralık masum İzabeli Da ar veriyor, bir aralık, heni an i ayn nedame- t sonunda kö- n pr değil Ona niz. Yüzünüzü bana çeviri yi bağışlayınız; bağışlayınız. Zavallı- ven Ki ye? ye vereceğim cık henüz ölüme hazırl: mıştır. Bi p w ii e lürüri karşı, ğimize karşı gösterdiğimiz saygıdan Gn azını mi ka östermeliyiz? Pe kalâ, alâ efendimiz, ayni suçu bir çokları idledikleri halde, bunlardan hiç birisi benim kardeşim gibi ölüm cezası giy- medi. Bu a ilk veren siz oluyorsunuz; ilk yiyen de — Ne, mi? Dedi kğ kızm gerçekten. kendisine rüşvet teklifinde bu- unduğ! etmişti. zl bel — Öyle bir armağan ki allah da onu si- zinle bölüşeci cektir; altından hazineler, pari gün öğe, cak bir duadır; şim- diye kadar kendisini muhafaza etmiş, mad- di ve cismani hiç bir şeyi zihninde beslemi- aklında; ve düşünceleri hatırlayarak irkildi v. u u nedir? Dedi, vi ona gi adil mü verdim ki tel sesini duymak istiyoj Gözlej çin e doya doya m için içim “gidiya: iyor ? Bu gördüğüm ir? İnsanlığın sinsi düşmanı bir a- zizi e yakalamak iz io Bu kadar burnu kadınlar, gönlü- ura edemedide şimdi bu faziletli ka beni ine ram mı edecek? 8 kekleri gördüğüm zaman onlara güler ve rlığındı acağı için mu eden ve: receği bir armağan istiyecekti Sabahleyin İzabel geldiği zaman, Ange- lo, kızın hı yalnız başına alınmasını re Karşı karşı ve tek rı zaman elo, kıza eğer oda Juylet'in Klodio'ya mize ağ bekâre- ni kendisine vercek olur: zaman kar- ayatını ei söyledi ve (Sonu var)