( Yabancı basında okuduklarımız. |) Saadet nedir? nasıl elde edilir e adamların fikirleri Maruf romancı Maurois iyor im“ B u çok geniş bir eli. ghz bul tarifler yapmak mi e şamil 2 sapa © ik n, istikrar bulduğu, manevi ri ei ke m kendine © en W i tatbik anlamıyan ve sizin e bir ASYA iŞ tarzına mâl alik olması, (o anlamadığınız Bani temasta bulu- e her iği d olmak mümkün değildir. nizama uydurmasıdır. Hangi yolda yürürseniz yürüyün, dai- > R ii ei Li 7 olmak için ne gibi» yl iniz? A, mahayyel e ve il yan mmamalıdır. Birçok kimseler, “kiç bir sebeb yokken, kendi arzulariy- de e bet- baht dir- ler, e zi e ler de vardır ki a- cılarını unutma” ları icab ettiğ halde bilâkis ii nırlar. Bununla beraber, - toplamış idameden ya bunların, Fransız yazarlarından Maurice Romain, Fransanın birçek meşhur Saadet nedir? mevzuu üzerinde fikirlerini ve Les Ânnales mecmuasında neşretmiştiir Dn mii çalışınız. Öyle san:- erhan, bahtlıklarından saadet im > e diki ni e da muteberdir. Bi; söylenemez. dn az kazandıktan sonra, LR ne va LAN — Ve di sare ilen gay: cr inkisarlar çete öde iz maziye gömülmenektir. adamlarının fazla mağlüb olmaktan çekinmelidir. — Saadeti nasıl tasavvur ediyorsu- nuz? — Sükünetten ve rahattan ziyade eti bir nevi endişede hattâ müşkü- ik buluy — Her ii maddi müşkülatta de- — Neden olmasın — Melen Ee hayatiyetten “ Bu seneki festival eğlencesi... — TAN'dan Gökteki şems güneşi der gibi bir ta- bir. “ Bu itibarla kendisinin Türkiye Cumhuriyeti merkezine gelmesi hayli uzak bir ihtima labilir.” HURİYET'ten — “İhtimal akli olabilir,, deriz. Fakat madem ki ihtimal uzaktır, şu hal- de “uzak bir ihtimaldir,, demek cümle- ye daha açık bir şekil verirdi. “Nurullah Pen ın bu yazısından iki 1 — Nurullah a ın gitgide septik bir düşünüşe doğru varması.,, — “ür Varmak, ulaşmak, vasri mile jı Bişi di me ee ğru Ri ibaresinin ÜLKÜ Halkevleri Mecmuası Halkevleri mecmuası ÜLKÜ'nün ni- san tarihli 50 inci sayısı çok a çıkmıştır. 1 Antonesko ile e Atatürk'ün söylemiş o e e sözleri, başma almış « aN ri haki e el görüşler,, isim li makalesini görü; Mecmuada ei ik yemin diğer yazılar şunlardır r Barkan: e ipad si sınrf- arm hukuki si Abdul» ii “on e asır bak yüerinden Keşfi,, Profesör A, Metz türk - in dünyasında Fe teşkili, ösemihal “Bela Ba ei mak, “Abdülkadir İnan: "Dede sında mısınız, yoksa? — Belki, içi İşti kilerek saadeti iradlariyle ge - çinmekte obula- caklarını oOuman nice imi sis kıntıdı ire Tiyatro ve si- nema artisti Gaby Morley diyor ki: — Saadet bir ibaı > TE saadet de e şey mevcud değildi — edi bunları söyliyen siz misi- niz? Tabii, bazı sevinc silsilelerine sa- wv adı verilirse bu me: dur. He; yek m zevkler a Fakat saad ar ya- şamak, tamirsiz hatalardan nedamet d duymak, yahud da kaybolmuş zevklerin (| tim. OkurlarmıHuhiiee Uyamay ali - dai devamir surette anmak insa- (o maların: temenni ederim. Fakat su eder. Mazi mazidir, ona bağ- mma ez ve kısırdır. Hal için- e yaşamayı saadetin yerleri ndan biri eği ediyorum. Buna dökülmü: muvazi olarak, ağlamak ne beyhude değildir. Bize ulaşabilecek e tün fenalıkları tasavvur edip sızlanmak bikceki üz bir yyüliyle zevkimi ihlâl 5 B$ 3 ha başka tavsiyelerde buluna- bilir el — Şunu da söylüyeyim: kendini iyi ki hayatta amet almalıdır. Nice izi ii hiç uygun seçmişlerdir. ir abii, olmayan ire Ve insan bir defa ina s0- a kadar devam mi Kiri te - sizlerin ait kalmamaya çalı; dır. Gençliğin hi en mesud zama: nr olduğu dünyan değilim reddüdler, krarasızlıklar devresidir. İn- malı - Teltişa' sor 18 ; iü te- tek ba- şına bu kaidelerin onları saadete eriş- tirmeye kâfi geleceğinden de şüpheli- yim. Kadı Iı di b duran o saadet ,hayır. Hattâ bunun mev- cud olabileceğini bile tasavvur edemi - yorum. — Fakat nasıl oluyor da, sizin gibi ize derhal saadetin tarifini vere - yim Saadet > e iş unu si ie Böyle bir saadeti Saadet, e önce manasız bir kelimedir; tü ürlü saadetler var - dır, fakat yoktur; saadetin istikrarı imkânsız bir şeydir, Sonra sa- adet aramamak lâzımdır; onu vücude getirmek ya elinden geleni yapmak kâ- fidir, — ayan size e griye iktifa tm etin pargala- bir yenisini yapmak için en gli kadar yapıştırmak. Son- 1 edil lmez olan şeyleri ener - ie ei veya bunlara Ki çare bulmak. a daha ne tavsiyelerde bulu- ki — Sonra aşk veya dostluk hususun- da kendini fazla vermekten, hislerine — simi bildirildi. Bu büyük bir şerefti; bütün vr yerine era r insan ret bile... — Şöhret, evet, iyi bir şeydir; fa - kat bunun ne kadar sıkıntılar, endişe « ler doğurduğunu tasavvur edebiliyor musunuz? Şöhret öyle bir şeydir ki, muhafaza edilmek isteniyorsa, üzerine daima titremek lâzımdır. — Aşk dağ; dan k 1 â H. rez m Landowski sadete eri için biras pten « misiniz rsa insan tadı ğu kadar diz ideale bağlı Kabil ol il ya mak temin edebilir. at, kendini o! rebilmek a tamamen V. niye velâl b saadet kayra ola- bilir — Yaratıcı olmadan da güzelliğe hayran ve onunla meşgul olanlar için - bu ilemi sia racağı düşüncesin- de değil mi: — Elbette, sanatı temaşa zevki canlı ve kiymet tadmasını bilenler ri ka bir şey bulmazlar inkü bi etmeni ir. Bu zevkleri sadettei Her bir de ya- ratışta mütemadiyen tazelenen derin bir saadet vardır. Sanatkâr, işin, az ve- k ir ii gil fakat bi ik olduğu nadir bir istisnadır. Onun i işin kâr, k i plâ tamamiyle tali bir hale de geelbilir, ir sanatkârın yalnız kendisi için, d ik saadeti içi rattığına mı kanisiniz? halkevleri haberleri (Behçet Kemal), hal! ai RA ri yeni tercüme eserle sayfalarında bu kadar değerli ve ilmi Şikiliri bir arada toplayan Ülkü- nün sayısı yalnız 25 kuruştur. Ülkü'yü okumak ve Ülkü'ye abone olmak her türk aydımı için bir Sa ol. mi i Mesin on dokuz ve yrminci nüshaları çıkmış üshada Üniversite Ordinaryüs e Erzurum saylavı Saim Adli taban iye rarlarna Profesör E. Hirşin ticaret hu- kukuna Cevat Hakkı Özbeyin i is ten » Sami Tekinin eski adliye kem; ie a Giulio Moncerinin ve sair de- rli zevatın makaleleri, Emi a bela da istifadeli kararlar, mü vardır, Küçük evler yapı iyle değil midir? — Çok defala, “ > n içindir ki aşkın da saadet | dum. Büyük bir artist yalnız yaşamaya Kooperatifi ile enine kani değilim. mahküm olduğu irde, mesel li ği Mağa sanli e ona yak. | bir adada, man ebediyen kimse | alâkası olanlara laştıracak bazı çareler görmüyor muay. | teratından görülmiyeceğini bile, bile Kooperatifimizin parası Emlâk ban- gene yari YA arma ŞA Kep secem O bankadaki 596 ii riyetle, bu ek röleli. Her yaratı- le Me e mi fi eş inka BN REN emi m ime kendini düşünmek feci bir şeydir. Ha- ğ Bu e bağt Köldırma ve m en Sel lee i —Mücadele... İnsan kendisiyle mü- cadele e: e ve öyle sanıyorum ki, iraz irade sayesinde inşan muvaffak — me Hodbinlik ve hased teda» siz hastalıklar değildir, fakat bunlar- sonra bna 0 senenin nobel edebiyat mükâ- Tabii, nazım başta ei Yazdığım şi- 2 dinleyen annem arada nin Ee kırmak, bir dereceye ka e eki boğmak olur, Sonri zamanda sanatkâr, halkın iamiliyii şöhret kazanmakla teşvik - dilmeye muhtaçtır. Eserleri istihkar ae herkes tarafından beğenilmezse, bir sanatkârın mesud olmasına imkân var a ?. bir bunlar hak- Bunlar müsveddesini: bir defa okur, fazla gördüğüm tarafları hind mürekkebi il€ lardı defa dal ha okur. dığı » rinci notere simli ii 23 Nisan Çocuk bayramı haftasının ilk gü” nüdür. Yavrularımızın bayramı için hazırlanmız. a bir takım tefsirlerde bulunur ve beni 'karalardım. Ondan sonra bir erkesin kendi işi için kendine mahsus yük ğri. Lâkin sonradan da şu sözleri cümle! ” fla, up tutma bir a olmalıdır; fakat başkalarının vü- söylerdi: inceden inceye gözden geçirirdim. On cuda getirdiği eserlerin nasıl daha — Sevgili yavrum, şiirde ânne yoktur. sonra b un t bu hali ile — mel bir hale ğe eğini ye Bej ktebte iken onaltı yaşıma ka- rakm zımdır. Bu zaman geçince bir de ii için 2 ar tistin düşünceli olması lâ- dar yazıp sevgili bayanların evinde oturdu- daha okuyup ne Gi Yİ kısalabileceğ? zım gelir. Benr ine rler, Sl nculat dt di manzu- mülâhaza olunur. Nih boş ve rahat b ; çiler bie bel tutmak, balta kullanımı ni amanımda hepsini yük sk sesle okurdı Tanıdığı ve tanımadığun o dosliarıma a olmuştu ni kabına zaman da düzelmesi lâzım gelen il ire ki büyük şai onların ea ye kım noktalar ve ka ii araf ya Kipling Nurettin ARTAM i een bir GER çocuğunun resimlesini e dl Kiş imi e de böyle çakal ,, Montreal'de Makgil üniversitesi Sl iy bir seri ingiliz - hind hikâyeleri Yalnız. “bir işi yaptın ran ayd, artık, piş dan bana ilk olarak fahri bir derece ve- yazmam fikrini en önce kimin ortaya attığı- olma! da m bir müsahal a; a nı unuttum. Fakat onlarla i ii b hu- Kısı mrk Gi ayıklami daba si lnierize talebesi beni ei * susunda yaptığım danışmalar hatırımdadır. hakısa bekl er Eğer hikâye uzunsa bici atlı arabaya koyarak bütün sokakları Bunlar önce çıktı! zun laştırdılar, ayini büyüğü i ise bu hususta ancal ti- larak yazılmışlardı. F: tel Yollarda gösterilen tezahürlere mukabe- ni Gemi dı. m geçirince fazla yerlerini çıkardığım gibi le > edemiyordum. Hiç olmazsa kalemimle bu yazmak da benim için fizik bir zevk yer e de bunları iğ sebeb ol isi yapayım diye “Aileye mektuplar,, £ e Di, geldiği i için, iyi EPİ sokamadıği ın sureti tle bir hileâ âyeni ın n. Fakat iyic. adadı ider , bilmiyorum. mevzuları atmış, ei i maşa ile ka- lerinde işlemişim. rıştırmak eri bir şey olduğunu öğrenmiş- Bu seyahatten döndükten birkaç hafta sö»