EYLUL iysö FAZAK - Tarihdeki garib XX.V Yazan; Max yanii sinde yada yapılan mezarlığına mk ei ei ından zasından birini gömdü diye pl #tadt'tan namzed gösterilen papas Koreli) fından 15 mark para cezasma alman kazanamamış ve çekilerek yerini biri uş ve ip e: esi ev çe pini sosyal demokrat diğeri muhafazakâr olan şimdiye i m müntahibe iş gt. m lapazın in- | kette Mn vii rik edilmiş. hab dairesi sosyal dmokr namzedi ir EN za ire kii er kus cezalandırdı vı ri ın ia baml Km e ave cemiyetler bae ei İmam, a- Çünkü e etm. sosyal demol- sna ei ia e 5 iye Fat aleyhinde müntehiblerini tahrik a > m D rak bu haktan mahri lam yede Ee Kağar Polis bunlar: müşkül & il mel, a taraftar, N p > e sosyalistin e 7 ia çıkarır. Mesela Magdeburg'da buluna: simembeie Ke emye merkez ir er sair mülklerini tapuya kala : iz isteyince bu talebleri m se pi 1907 ii ll gi i hür fikirli deli ie | atı tarafından kilise meclisine asırda bir kilisenin hab edilen rahile Cesar kilise; amirleri: | 2 ir mallara sahib olmak tarafından kabul edilmemiştir. Sebeb: | pakkından bile mahrumdurlar. “Kilisenin kanaatlerine tamamen mam dır. Bütün cemaat bu te! ii se! ii e iş ise de fayd annover'de sosyal demokrat bir vermemiş İsa'nın kuzuları kendi ç gazete Pe Mi e iy İğ karman kene intihab etme! ğa bir “gizli cemiyet mü- hakemesi” enin € we ire i i halk, istet di ini ni ML mumiyeye yanlış âksettirilen safahatı EE iş, neme fikirlere uyma hakkında bir makale yazara s e le ya | enkei içyüzünü li unlar gi nda K m emelerin hâla münevverlerin hen yz çe | e e evi virmelerine hayret r var. Bümi ee e diyer hr an 'nım bile böy- le hâkimlerin ve unların elin- Leipzig'deki Gimnasium'da “stajımı | sen ku a çeri bir e ge le elave reddedilmiştir oi bu muallim hiç | demokratın İsa hakkı iie bir din ve mezhebe salik olmadığını te a edemiyen evrakına yı bulunuyordu. Sakson- | müddeiumumi derhal mesihin ş€ i ya meclisine müracaat muallim , hiç değilse kendisine şöh- buradan da netice r. Maarif | çeş gemin etmek için Westmeyer aley- nazırı Beck bu adamın tayini takdirin. | pine dava açmış ve mazmun 1906 sene- ce 'de dindar muhitlerin galeyan edeceği: hi ileri sürmüş ve fikrinde ısrar etmiş tir. Şi vakanm cereyan Gi öle # nyada vr görünen bir riya Jiyen merd bir insana tercihi diliyor: NE vakalar Çeviren: $. ALİ “yerbest iman” cemiyeti & imanyada he! Kl n ceza ni al his» çundan üç ay Samsun idman yurdu Ankaragücünü yendi Samsun, $ ii A) — bed bölge- i yurdu takımı Ankara arasmda yapılan saçı İdman yrudu bire karşı üçle ka- zanmıştır. yi yea başlıyor bölgesi Ensti celi sanat arı şudur: Gazi iken Mektel ei SAYFA 5 ———— Çocuklarımızı Nerelerde Okutmalıyız : 5 Gazi terbiye enstitüsü giriş bi ve Terbiye mekteblere ve orta dere- içi 'blerine muallim ve ilk tedrisat pi yetiştiren yüksek bir mektebdi » Edebi: in, a) Türkçe iyat, b) Tarih » Coğraza, v Tabiiye, d) "Ri Riyaziye şubesine girmek istiyeni Miyase ve Fizikten, mü Tabiiye şubesine girmek e Hayvanat, Nebatat, Jeoloji k y eli » Edebiyat şubesine girmel yer re ve edebiyat e » Coğrafya şul yili yener e ve 09 i vi dagoji şubesine örme İstiyere ler GE tarih, Ruhiyat Beden terble yesi şubesine girme! elen Beden terbiyesi nazariyatı, beden terbiyesi tarihi, anatomi ve fizyolojiden vie han edileceklerdir . Her vilâyetten müracaat edenlerin im tihan kâğıdları ve ber enstitüde Se ıktan sonra a edilecek ve kazanan! verilecektir, yu Ankara yaziye, e Pedagoji, f) Resim - iş, g) Be- başkanlığı 1936 zi cümariyet ssl den Terbiyesi şubeleri vardır dd itibaren başlamasına karar ir leri ikişer yıldır. Bu şübelere Lise ve Karar kulüblere li eşe ilim mektebleri , mezunları. alınır, bol ajanının reisi; oplanılmak ü ıl > sali gömü Ede mış olmaları şarttır. v Kl Müracaat edenlerin 21 yaşını geç- O gün, fikstör tesbit edilecek ve ha- seçilecektir. Güreş teşvik müsabakaları ii eyi, ge birinciliklerine mak üzere, müsabaka- ie ie ile m yakında ku- m ei ini Sa, alm gücü, Demir li ve Ki rikkale en ka gireceklerdir. Böl, ib W yıl Ankarada viii üren de yapılması ve Yayı ması için tedbi ler almıştır. Erzurum sporcuları Trabzonda SAA)» aram e ip cularından 20 kişilik bir kat Gaga rildi Üzere il ir Bugün Trabzon sporculariyle karşı- laşacaklardır. Erzurum spörcuları eri ge esti orada yaptıkları maçı bire kai e kazanmışlardır. i! da, altıya 15 ve 12 1910 snesinde idi da buna Ens ürkiye imi rt dışında, © girmek iiyenlerin A) sa Kül tür Baktnlığınn. iye Kimbilir) ak, peme, ar kör, sağır, e. topal, se ren olmamaları trahom, vi NE banalikimiin İç olmaları), > seç” me imtihanlarını tır, ida ile bulunduğu 1 kazanmış olmaları tüye linen istiyen talebe bir yerin Kültür direk Muracaatlar noterlikçe yapılmış taahhi yes b) çim ey giy di ve (maaş, Yı ve Serie edi ait hiç ia işiği olmadığa dair bir belge almaları, c) Enstitüde yapılacak sıhhi sağlam EM d) boçihin eğitin ğü takdirde veya yapılacak bilgi incelemesinde el neticenin birbi rini tutması 1935 - 1936 öze Şi mezunlarından enstitüye girmek İstiye: > e bütünleme veya engel kalmış olanlar da seçme sezin Enstitüye girebik ngeli tanamlamaj yatlıdır. Esti yatılıdır. Kız ve Erkek tâlge be alınır. Fine yılı içinde talebe yedirle itaB, giyceği içinde imkân nibe tinde Hin yapılır. verilmemektedir. Talebeye harçlık benzer bir hâdise olmuş ve bir yüksek | mış, Sadi iş olarak da odun. kır- | ye 15 le kazanmışlardır. mekteb mnallimi olan Prof. Sickenber- | mak vazifesi vrilmiştir. Mummileybin w'in bir Jise müdürlüğüne tayini e bu sıralarda aldığı notlardan birkaç Evlenme iğ Ene iile ei MEŞA angı İeçt Güvenlik giri asdirektörü B. İzzet- »e ile arası açık olan kimseler devlet 1 birinci teşrin 190 ği tinin halazadesi Bn. Huriye ile mat! in nazarında şüpheli “ipsanlardır!” diye | © ayuyamadı Me iy mız arkadaşlı 5 : Nihad Uzu lea beyan etmiştir. ot çuvalından kalkarak çekmecede z deşi rimel e eti mahalli arr Almanyada görüldüğ! üzere 'k kırıntıları arad ok. resi memi vi a âkitleri di Tetten e vi izi için hıristiyan kili. | k, dişardan yiyecek getirmelerine e i iL lerinde iç sesine ek Jüzem oldu- | müsaade edilmesi hakkında tekrar dil Va Sli s saadetler dile- edi ire görülen “haki- | racaat e Çünkü me riz. ki mümin"lerin yüksek adedine hayret j min: göre buradaki etmemelidir kazandığım paranın yarısını (bizim İüm halindeki e gl yanında yı “ ramızla yüz para) yiyecek şeylere sar- | payalnız. Baba min Almanyada birçok devlet memuri- fedebilirim.” merhametlisi a yı ankle a için yakizia yahudilere açık olduğu de- 7 birinci teşrin 1906 (“Dün a Mr Bu — vg “— e virlerde bile dinsizlere karşı ber yer geç vakit gal 'diyan karımdan bir Tüm Mk > ınıyor. Gözleri lr idi. tub getirdi. Dört yaşındaki bir tek oğ- çok sevdiği ba çö ea * lum difteri olmuş. Beş yaşındaki kızım 'y Nasırah i > aki y * © gooz senesinin 26 martında Wetxlar da aynı hastalığa tutulmuş, fakat İyi- sak e eyfin a yel Kırşehi yi Mr) civarındaki bir kasabanm papaz: x kilise İ İeşmek üzere imiş. Ve karım böyle ö- | zarn alındı!” sergi halinde teşhir etmişler! di el Keleş sa Kiarene Tefrika: No: 38 BİLİNMİYEN İNSAN ; Dr. ALEXİS CARREL Türkçeye pinli NASUHİ BAYDAR e —— hem duyar, riya bir baş eserdir$ İsi ii imal v iie ket eder; hemen hemen b Ele silahlarmı ve aletleri: *k imkânını vermi: olan erine, yi sasi asim in ve kemiklerinin #natomik istidadıdır. Parmaklar, yani el ayası nm ön tarafı ile ken vi üzerine tuttu- ş olan her biri ü fsal| li parçada: ibaret manivelalar olmasa; ikimi- yetimize hiç bir zaman malik ol il kaba luğu gibien yatar, ibak eder. El, ilkel avcınm A k taşmda; yapılmış bıçağını, ormanı ı kesi ip toj e eken ri İtasımı, demircini e wa, çiftçi cın! panını, şövalyenin kile; ayarini kumanda aletlerini, artistin fırçasını, gaze) okuyu Roka ee yürümeği ve koşma” alt uzuvların sekli, kuvveti beraber o ma, rma en kumanda si pi etmekle ik olunmakta- saire gibi uzuvlarımız irademize bnn b eke KA veridlerimizin kas tâbi değiller» ğı temin ve intibak İakiiye ti makina li ni i — ve mü i m Kiye Havsala ile mafsallı Si rle- o bibtirler lenilebilir. kim hareket ve faali- vn tekeli Ji hı İkmaiezaiyilek, ivela her vaziyete, her şekilde gay“ Yette bulunması adalelerin ahenkli Da ile. Şeki r, Bu fonksi si istiklalin sebebi bu ret Ey izumuna, harekete göre harikulâ- riyle kolaylaşmaktadır. reket uzuvların kendilerinde refleks kavislerinin de bir yumuşaklıkla bükülür ve bizleri, bir dans min düşünceyi tahrik ettiği zannoli lir, Bel. lunmasıdır. ve mahalli sistemler, solonunun cilalı sathında da, ba buzları ki bundan dolayıdır ki Aristot ile talebesi, yük- (ne, derinin altina, kan'damarların e arasında da, Park Avenue'nün yaya kal felsefe ve ilim meselelerini münakaşa ettik- ğilmiş sinir göni küçük e A larında da, Rocheuses dağlarının yamaç meli yürüyüp gezinirlerdi. Görünüşe bakı- larmdan müteşekkildir. Ahşaya otomatlıki rlar. Bizlere ye a 5 ak, düşmek, a merkezlerin hiç bir parçası yalnız veren sayısız refleks wieriileri ve ni tırmanmak, yüzmek, her türlü zemin üzerinde başına çalışmamaktadır. Ahşa, adale, —— vücuddan çıkarılan ve suni bir ren inde, ilerlemek imkânm ilik, beyin, bütün bunların Gl ağlmnk ayça Teli ili özen ir tesanüd vardır. Adaleler li baker ei yağl aşılanan bir emele Beyin maddesinden, sinirlerden, iğ e ida zi ni murdar iliğin ge: m > , kıkırdaklardan müre! kkeb bir sistem “değil ahşadan çoğuna akdi zuvlarm ei der EE a le bütün mahlüklara iri direktifleri asabi cümleden ve enerjiyi dir. Vücuddan gre kile istiklal dahi karşı olan üstünlüğüne, el kadar, yardım SE bitten ski A ge e iç Ee yapmakta devam ederler. Bunlar« bunlarm asabi cihazlar an sayısız sinir İifleri > b ki der, çe sayesinde bizler dü- Ve bütün vücudun ie) ir e an  be rağ ere inin şüncelerimizi ifade edebilir, seslerle, aramızda vi yiye bezlerden gelir. Bu bezli mere fikir teatisinde bambi, Heceli lehçe a Ahı i bütün uzuvlara kumanda ve onlârın faa saydı medeniyet cud olamazdı. El gi şah âsau cümlesi — Uzuvlar e — ederler. Bundan başka, mr z ei a — şuursuz hayatı beyinle olan münasebetleri sözlerin e bünlar, bütün vücudun ceh Öi inkişafın, yardım etmiştir. Elin, dilin ve, gırtlağın dimağ ası ÜZE“ kil mları rine yayılır. Bu asabi merkezler anlama. vaz iie ie merkez sayesindedir ki alı delalet ve Ar e Bağırsaklar, karaciğer, kalb v dir dini istile Kn telif ederler. aniden (Sonu var