25 Mayıs 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

25 Mayıs 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

dine mai olan el Ta ilerleyen büyük bir KÜLTÜR HAF ikir mecmuası : Mehmed Kai yal inkişaf”, Ziyaeddi ön kültür faaliyetlerine a Ağaoğlu al iş teşi mumi bir bakış”, “BIBLIOGRAFYA zel fil © EE 19 uncu ir in e Partimizin türk köylüsüne ârmağan a 15 mayıs ni olarak meşe en uzak köylerimize ür ve e ir mecmuasmnı her zamai rarmcaya kadar dağılan bu ei faydalı gibi d catir buluyoruz. ae tarihli 61 inci sayı. | Bu di Has an Âli öbek: “Şiirde fi- sı çıkmıştır. Her sayısı We daha ti Jizler devri”, Yusuf Şerif “Başta şiir ol- miz ve mükemmel çıkan Yurd'un bu sa- ün edebiyat her yerin yer resimli dıvar kısmında kan ade Süreyya “Tolstoy e m bez fabrikası, dünya baş Naci Kum Atabeyli pehli ürk, Çanakkalenin tahki-. Me Said Faik mi gibi in hâdiseler köylünün an- si”, Orhan Şaik layacağı bir dille ve ayrıca da büyük ME küçük k kiab, riya hikâyesi: Iatada resimlerle anla . Fen Dünyaya ikinci geliş, tercü eden: kısmında da bilhassa bir konuşma olan | Ferzan Aras, Nahid Sırrı, “On beş ba çok fa; ela Ek başka | günde”, yazılariyle Fuad Ömer, Hâ- halkevinin köycülü ğlık, id Macid, Vasfi Mahir, Cevdet e toprak ve hayvan bilgileri hakkında çok | Baki Suha ve Süreyya Baydargilin Tüzuml lümatlar herkesin anlayabi- | irleri vardır. leceği bir dille e a ken- 3 adımlar. İsparta halkevi tarafından ayda bir e vi mü mecmuasının nisan ayısı TASI man ri “Si- , Sa- oğla | kimdir?”, in Fa tesiri”, Si e lu “Katırcı iz ULUS m ON diktatörü r gazetesinde Valentin So- iz imei gıkan bir yazıdan: ir kışlasının bina: ları akril ayakkabıları döşenmiş bir taşlığın nihayı çük bir evin kapısında şu EDOUARD RYDZ - SMİGLY Ad ve soyadı. Hepsi buka syn Tokyo'dan yazdığı lundukları Yoşiva in ısrarları ve - Soir gazetesinde Lowis San- bir mek e da, a Heye “ların bu- allesi lacaktır. Japon hükmet, misyone derasyonu"nun devamlı teşebbüsleri ne- Tokyonun zevk mahallesi İl «Geyşaların acıklı tarihçesi» 'oşivara mahallesi yavaş yavaş par: kle başladı. Ziyaret erinde memleketin en e sek si t, iş m ve dl Sammayi rın isimleri örülyordu. “Geyşa” ların en sadık ve devamlı e il , Kendilerini beendirmek mesbariye hatı- damı, ların ei — olduğunu e çer i Je, bu ev en mareşal Pi ni inin hakiki EN oturdu- ğunu nasıl tahmin e . medi, Etel “Keçiburlulu bir hat- tat” ZİRAAT GAZETESİ emirin japon çiz leler ekseriya üç sene meti gözetirdi. a ana wi rInI, İL evlere kiri alıyarak ie in lerini düzeltmiye gr © ikaw ik kanun! ticesind. hlaki en kudretli adamlarından bi ki Nippon'un edebi ananeleriyle me; nazik olmaya başladılar. Eski sade gizlenmeyi sever. olduğu bu garib zevk şehrini kaldırma- tik annaesi ge terkedilmişti. Evler, Bu küçük levha, bu evde oturan gö- | ya karar vermiştir. dekorlarla süsleniyor, gey- rünürde mütevazi şahsın general unva- Bu münasebetle “Geyşa” lar ve on. | Şalar pamuklu elbiselerini zengin ipek- nma sahib olduğunu belli etmez. Ve | farın m la kısaca malğ- | lerle e iye Böylelikle gey' saf ziyaretçi bu adamın Polonya ordu- | mat verme! dasız ke şalar, i hayatı üzerin- fa- | de gi artan ei aldılar, Yi la- E ük adamları tesirleri altında tuttu- ve sarayların gözdeleri haline gel > İçlerinden keskin bir zekâ gös terenler de çıktı. "lik âdeta bir sınıf haline gel- bir hiz li seda Gi gram Sri - — ği ile görüşmüş imdi, hükümetin karariyle, “Gey- al Rydz - Sl ner “ May kurt e al mişti. 10-12 yaşında aileleri tarafından se rm ari MEZ tamami: şsizdir, olamadıkları iç mi satılan kızlar, ilk ös dir, iki, a- lar, Li ve güzel ikin leri ibi. 1 muaşeret dersi alıyorlardı. Yoşi- ii li fazla maltimat mi #in kayboluncıya kadar içine düştülkle- | ver ğe arasında, bir incelik, ne gil takhaned müsabakası Başkanı M. ei dırlar. im gibi ve Kendini e : miş haber verir, > miyin anılan ve Yoşivara EE Iten pi yerk kaynağı oluyor, bu ma- Ziraat mektepleri mezunları cemiye- en z iie çık- inde oturan yüz bin kız, kafeslerind. halle artık mi adabı muaşeretini ve ; ti tara! Ee ayda bir neşredilen alina. iy vi bubrunda çlülkle- | azad koli derde ce mi ii eden bir lüks mektebi i etesi” nin nisan tarihli 4 üncü | rinde ge: kati VE li ok ine ge b nn. sayda şu yazılar vardır: De Şev-| duğu ME al m ie oya ya Arasıra şiir ye ei Hüsnü'nün bir şiiri vardır. e il zara TAMŞüKLs ve İş, || ansamla berâber inde | meyan sürüler şeklinde te vi z X iyor e bunlar mesela Amerikada bi z eN işletmesinde köylü nevileri”, sahibi olduğu li e ve e aileleri veya bay. kazandığı rağbetten di al si YENİ ADAM Doktor Said Tahsin “Türkiyede değir- | dünya haberdar değildir. sille 6 nim sp paha- beetdeapeine ae em ki a en sanayiinin vaziyeti”, “Türkiyed. Hazon Pölenya kahvelerinde > ei Bu kazlar, toplan, | ek ve <5Y pişirerek dağıtmak, öğre- 1 mayıs tarihli 125 inci giy sma gül yetiştirmesi ve gülyağcı ph rk”, El Tamsar konuşmalar olur “Polonya ne. | dıkları evlerde, bir hayvan Gi is vi senelerce şb mi © ği Kazsesmen “Bune viliyetinde hüyven- | veye gidiyor Doğru" yolda “yüklüyor | görüyor. ölmiyecek kadar verilen gıda | “© birer ince sense haline Me. ki “Tatir araplara ” diye sol gıkar. bir. | ile en âdi ve insafsızca işlerde kulla eren k al lp | çar lam | peni een len ”, Faik “Dizanteri e > e - zi , haklılar Ter: nas Me al Rydz - ni vi der biz ii EE b ci Kili ve cali fe ey k kim, çırçılama ve ei kak İl dei dil y zl ermek imei raylar fakirleştiler, Yoşivararın başlı Kk kikler” ve daha başka mesleki haberler. z imi n BE e iks e olmaya â e rı yavaş yavaş ehe- AKPINAR du a İyi iin Kimi bir yer mk Burası Yoşi- Mi kiii öç e ed p şlıca kurucularından biridir. vara (saz tarlası) mahalesi oldu. Ve bu | yanan Geyşalar artık evden eve satıl 4 Niğde yedek tarafından çıkarılan 12 Mayıs 1935 de, a ölümü- ra > iri büyüyerek höginizi nie başlandı. Aileler, bu yüzden ek- ikir me: mayıs tarihli 15 | Dün hemen ardından, € aşkanı, OZ Şe e kızlarının izini kaybediyor inci pim şu yi arı görüyoruz: | Pilsudeky'nin s iri uyarak, — gireyim; KİNE n izale İl ii ödiyerek onu bir daha kur. 7 > ei gi urgud “Ayarsızlık”, Hüseyin Aral | meral Ridz- y*yi iyor ve suretiyle önüne geçeceğini umuyord tarmaya muvaffak razi ; vu mekteb”. Şuphi Nuri: “Salazar hak- i Onun için, Yoşivara mahalle: — 1923 li en fazla Yoşivara'yı onda sevk evjerinin şehibleelei, « baydıs e Zekele ve ei beri ve kız kaçıranlarla iş kayi ğ vi pimleri kani ; ÇAGLAYAN rudan doğruya kızların akrabalariyle Ee e e Antalyanın bu şirin edebiyat mec- si. mukavele yapmaya mecbur tuttu. Hat- Hikesine iie üç bin kadın, kurtulmak i muasının 15 may Nöbetçi Bez ir ikinci i çi edi vee ime rü beya a sında Şu Yi 1 mayıstan itibaren iki > rüyordu. Neden bakanlığa ka: çlarını bu mahallede batırmaları- | mışlar yele sonra stlar kayna: keli “Kitapsaray gece eczaneler nöbet cetveli sızlık gösteriyordu? Neden 1 is nın önüne geçmek için, “e bir erkek ii haşlayın, yani a isti ın “İki züm: dur: pekterliği tercih ediyordu? Cevab çok | misafirin, ya Zeki Kizi ödevi aza, basittir: Evvela ordu gel ENR fazla mağ m emrini ver» ir Ge el hazin k “Zevki”, â Sebat, Yenişehir ,, bakanlığı değildir, z kler İn son vermek için ça- a raptır”, vin e in Salı . kan kabine toplantılarına iştirak eder, ışanların eline kuvvetli bir delil ver- red öğuz” Kam Sr ç k Merkez > i el ispek asıtasız mek oluyor ki general Rid miş oldu ve o zamandan beri arkası ke- sıyan pori ies liye İlhan | Perşembe © Ankara > olarak, Cumur Başkanlığiyle doğrudan Li unvanı Pilsudski'den miras | silmiyen müracaatlar neticesinde niha: 3 “Ateşin babası” ve gençlerin bir çok $i- | Cuma Yeni ii doği temas eder, ve Cu alırken, onun hemen mutlak ikti- | yet Japonyanın bu eski ananesi de ta- 5 irleri vardır. i 5 nı onunla danışmadan hiç bir karar al- İ darına da tevarüis ediyord rihe karışmış bulunuyor. Tefrika: No: 97 dan Sir daha ileri giderek ve imi > gezdirmektedirler. Fakat onlar da, yerinin Tist'tir. Bolşevizme gelince, Türklere göre, lerden isifade ek bütün manasiy benzer! rlerinin — Ul ANKARA ii tün bu anlattıklarımız, Makina ne kadar : a Hr Li emil seyi değildir. tır. eder bir şey, ei ve muhteşem bir eser ii Bu yeni'deki e ve Ke ger- insan! sile 8 ii şeylere yeni ki, dünyada her ömrünü Jar da mam eden şey ölmeğe Midi durvees- oda dünyada ün ur ve buna diği ve bu ie içinde teşkilatlandığı içi yi ik tahakkuk er ğı gibi, neden bütün kudret damın elinde lin e bir millet pek a ve acri ile uy: luğu ti gün, olduğu rel bir demokri rmakta olabilir, Bu- gibi benim: oldu i iyi sefer kiye'nin bugünkü! rü politik e LEE Bun da şüphe ei ağ tarafı yoktur. Şim- fikrin asaleti ile e Sn yapma- mevkii, bolşevi izm ile türlü Avrupa fasizm- di artık bu kitabın öbür parçala tahlil ğa mukt ola iğ çünkü aynı genç ve lerinin arasında eydir. “Tür! Jimini gttiğimiz hukuku esasiye, politika, ekonomi tasasız inle ile t fikrine de sarılma- bolşevizm ile f; en “a; irk de risleri: sosyal dav: ok daha sını bilmiştir ve bu tiki, kendisini mutlaka omokrasi mefhumundaki başkalıktır. Faşizm, werişli bir ziyanın o tetkik edebiliriz. tenbih edecektir. -asiyi tamamen tah: k i Ve ncak şimdi i ki, Eskilere ve ihtiyarlara bakarsanız, on- ktedir çü devleti ve cemiyeti hierar- âb, sadece iri fikri ve Avru- . lar, yıkılan dünyacıklarnın eski güzellikle şik, ideoloj öy pal. malzemeyi nakletmekle kalmamış, bun- ri ve asil kibarlıkları arasında derdlerini esaslarına davanmak suretiyle a. erar jik temayülleri ise Roma ve garb ifade tarzı şi e tradisyon: oluyo, off reme- O (1) Bu “sağ” ve “sol” tasnifi başlangıçtaki yada ven BİSCHOFF çi şarktaki ahut basit lar da gör- muvakkat bir zaman için salmak kadar se günkü rejimi ii kler, bu tarzdı e rim Burhan BELGZ hi öl mi saf adamı da dl dasız bir iş olamaz. Öyle yeni” hakeme etmektedi er. Kendi rejimlerin! bu ği demiryollarına, hastahane- ka yi gine bskii 'nin tecrül azli tayin eğ de, ikiye Ti e Türg » Şimdi garblı adam, düşünsün bir kere bü- ere ve mel ere bu modem lerin ne ka- ikacrlara gelince, ii Türkiye de demo! sinin kimisi sağ kimisi de we 0 2 , kendi ha yatı duygu di pahalıya ii ir yandan açınmak- de ei felsefi görü iş bakımından saf- Giri urarak, i ya faşizme b e la sevinip hayran olma! Lied Irklariyle parlıyan insanlardır, politikacılar, yahut bolşevizme yakın EE ve ken» li ala | LE Fakat e böyle vi acınmadan uzak- kendilerini bu yeni tın babaları telak- di memleketlerindeki hayat şekillerini bunâ wi ler an hi Kendini endi üstünlüğünü ki ediyorlar ve bunı ivveti 'ki'ni göre tefsir eylemektedirler bir direk lde e ku esin n serazadlığı ve her zâfını, büyüklüğünü 'ürkiye'deki rejim, > si N işi kolayına: alması ile, bir terakki ifade etti- cesi ile ölçü; iyor! ar. Bu Se gö > devlet bolşevizmden vi Glide mektedir. len tekniği, mo- ve cemiyet şekilleri ola parlamentocu (Fakat böyle harici manzara benzerlikleri ek- olabilir ama muhalefet my bu anlaşıldı. dern işi ve hayatı olduğu gibi benimsemek- garb ek eri dil iadivialiize izm ve hibe- Seriya al Krl e milletlerin aslf cevher- e nüfuz bir a- tedir. Bir gün bu mat ein MERA ralizm, ömürlü yaşamış ve tarihe > hakkında bir fikir veremez. Filvaki, tan politikacıları grupu, adetçe daha doğrusu tuttuğu mevkilerin ehemiyeti itibariyle, bol şevizme meyleden grupa nazaran daha bü- yüktür. ır var) masını çoktan kaybetmiştir. Fakat elle başlet im Kelfarımaa

Bu sayıdan diğer sayfalar: