S.YIFA 4 Farih bahisleri: “Tarihi eserlerden Ananeler hangileridir? ,, Enver Behnan ŞAPOLYO Yazan: kilde meydana yak mız, (anane) halinde halkta yaşa- yan bilgilerin he hepsidir. İayarak (tandırname ve tap e haline gelirler. ibelerin yinleri, vardır. nihimdrildi, | #inda tatbik edilmesi yolundaki 2Eğ Paris'te çıkan Vü gazetesinin mu- harrirlerinden Klod Burde, altın blo- ku komitesiyle arsnilusal mübadele bürosunun toplantılarında bulunmuş ve bu toplantılarda #lman kararlar halama in iy yemen iş Kriz içinde bir ümit ışığı: Milop pim da mühayan edilebileceletir, “Yabancı gazetelerde okuduklarımız. Balbuki md deki Zel yününden tün dünyada (30 mi yon > var. i halde idin iyi ne için dünya, bolluk içinde acliktan ölüyor? Muhtelif memleketlerin «ekonomi yn sileriniin vin bükün şahsiyet- lerde, sıkılığını damla damla verilen kont azlığına ve tahöid tenjanların edici tedbirlere mübadeleyi F kat yalnız arzu etmek yı sızlanıyor fakat hiç ek üc lamıyor, başlıyamıyor. 'Bunurila beraber, nihayet 'bir ümüd aşığı e — eni ie eli yor. Bügün? Gümeli dı suretke er ülei da wetım sildiği kadar mel setttı- Fra da Farmer endüstriler birliği 19 son #eşrin 1935 tarihinde bu plânm Fran- sa, İsviçre, Belçik la ik eikeeitl Jeyi kabul etmiştir. 20son teşrin ta- mez slim bloku yz «ofisi direktörü B. | onu kullanmak imkân; bulunmayın- — ik in Bi dı malı satın salıyor > bu bin franklik gidiyordu. “Orada ikilik sihmeiksil ve menkibelerle karıştır maklayz. “Bütün muharrirlerimiz ve menkibe yerine Xefsa- Nihayet Mi io yilân:, bütün memle- üyeli enli, emeli bilmek Di Ustureleri araştırıp, yan bil. giye NE (Mitoloji) adı Saileilğa) dir. Usture nedir? Usture, mabudlara aid söyleni- ture) dizime usture pek En höyük tanrı (Karahan) dr Yı i gibi. zellik tanrısı (Ayzit) dir. Ni ve (Talay) deniz tanrısıdır. Bu: mların hayatları hakkında pek | mları “ ler kalmamıştır. Bunlar bedii şekil alarak (halk bei) girmişlerdir. Efsaneler, çok kere hayvanlar cereyan eden hikâyeler halindedir. meye we igeyikler, 4 ik Avrupalılarda (Lafonten)in dine aid Tilayalerdir. Masallar ve ef- sahası- Bunlarla ir. Efsane ve masallar halkın em şifahi bir şekilde yaşamak- tadır. Bunları micüeriiyek tarihi çin çok Tâzım- ürk efsanelerinden / na girmiş ananelerdir. i a uğraşmak- a köbul. ettiği el plânı, her- bu sdeleyı- ii daha mai dikkatle tetkik ©- Re 5 Milo yiğen re yaptığı şlânm ne sirin gözden geçirelim: ye Cenevre üniversitesinde ekonomi lo | ar Bile gi ayla, la xw tacaketır, Big minik eli elçi, ilm RE e bir mani paranız ğin ez pri eme ibir ibilet dlemeiletir. » j Fakat: i peer yabaner “giden bu le ve sin tıka basa imes | zaman gidip gelme | vi. | we “İmutedil i li i) yan ailsa ibile bu mahöuü ibir şekilde j e ğa “mila silmuş silaceletır. Metice iyile: Altın Hldiru komitesi gibi “ciddig” dil” üller üareimöen kabul edilmiş olan Milo plânı, haki- Müiğ ihr üş siletidlir. Bu ilân dünya de, mı pas ire aid vakalar. “Halk, kahramanları Hktan, AE vü çıkarır. lam İşte bir m ilâh ha- line gelmiş olan vakalara menkibe 21 verilmektedir. . tureleri: rin ve masal *ür. Bizde de dır. le âbideler ve yazılı vesi- , ananelerin de €- hemiyeti çoktur. Tarihi yk manelerimizi de arayıp bulmak sını eimek, her türk olana çe Ber hı ın, menkibelerin, efsanele- ların ehemiyeti büyük- böyle olması lâzım- elk ak Sa de diline, | ingiliz lirası, esi e ik, gayet ya san bir tempo ile, ibekeil, | cak mallar için © memleket üzerine — mübayaa bonosu olmak değil mi- | mendiği | isinin eyl inanlı bir taraftarı liz ve te ömenileaciım söyle 9 my, Franz ml, bn işe e ! e i halkina Hamle eke” "il.