SNVA : 4 ik Kahramanlarını ÂYE üstüva hattından geçirmeyen hikâyeciya dair gr“ e yazmak için Salt Fan İm Km okudum. Bu da bir şahe: mm Eer — lecek kadar çeri ME ni o kadar iyi davelope edi e Mr da ize yutarcasına ge amiri Mae Vasat bir oku- riala “niküiyeyi gelişi içinde yazdığına kana işin esası hiç te bu le, hiç denecek iki üç sayfa timin edebilmek sanatıdır. İs- terseniz üç sayfa yazınız.. isterseniz, yöz. elli sayfa sonunda « yazınız.. Eğer hikâyenin yu tatmin edecek bir iamamiyet” temin edemezseniz, neti- olmaz. Muhakkak surette ya- “kelimesini okuyan »teden veya gazet ban © hikâyenin okuyucu; hususları bear zaar bir kimsenin yazacağı , yüz veya heş yüz —— le mekizeyi verir. Ancak, hikâ; geyin çok uzun olmaması lizımdı en Hulüsi de aşağı yukarı ayni fikirdeydi. Lâkin o, yi cağı hiye m9 yeke başlayıp teceğini göstere! ikten sonra tekrar okur ve ya- Kenan, bir hikâyeyi on şekilde bi- Ürebilirdi. Fakat daima &n makul — nna karar verirdi. Hikâyesini okud. son t başka bir şeydi sası iyice kav- pa icim siteme: özek 2 kı ve iyi hikâyeler okumalı. Hat- bir hik&yeyi sit defa o- een dır. Bir yu yola Sen etmek suretile sürp mak mutlaka lözim değildi Cevad Tevfik” Enson ikâyenin tatmin edici şekilde bit üzerindeki meşrediimi- yemi bir daha od m; ve be- eğildi. Başı ve ekşi bitiyordu. itmiştim. a sonra, esli vakit. Geçen gün getirmiş olduğun hikâyeyi oyy. Dedi. ikinci bir hikâyeyi — Neden?. Diye vam di terini Bizin Saga geçir ve bunla n e Bak, ne güzel bir hikâ- Ben yi alir ım. Hayatımda değilim. Niçi” ından, pi çalışayım? Meltem yenin hüküm map e sahillerinde ' ie etiğin gibi bir hi- iye gti iel gayet güzel bir resim yapılabilir. Iyi söylüyorsunuz ama; dedim; im gittiğim köy kahvelerinde mü- tekel orman bekçisi altmışaltı oyna dıkları vakit, bir ei kaç baltada kesilebileceğinden bahsediyorlar. İhti- yar as kırk sene daha a emi sü- TANİ SİNEMA ye 'un 1915 tenberi en Bir natkâr ailesi, nin oğlu da geçirdiği 35 yılım anlattığı dar ciddi bir sanat ii; dört yüz kilometre süratle uçan Moskito mürettebatı üstüv: ağn geçtiği çe peş dökeceğini cu, tasarlıyan yok ıyucularınıza haya», inizi *kilde bir hikâ- sunmak e elk resm da bir hikâyedir. işte, bu Şöyle yaza- çakım. böyle yazacaksın -diye kayıt epsinde de ilerine Seri! iler ardır. Hikâyecinin hikâyesi m —İZER m de ber ere emme ni eya in El racağını savvur etmek Wi imkânsızdır a her şeyi; 'hikâyenin son ke esimi okuyan o adamın “evet” veya “haya demesine bağlıdı LR N sese ilerile bir e- e perdede — ma ve Eroği şehrinde yaşudı- ğm 30 yıl hayatımın en çekse: Şehir Notları (Baş tarafı $ fincüde) tefrişatı henüz tamamlanma. Odalarda gir 2'ü — Kişilile. sileler için garpı- yordu. Suadiyenin sikinti havasından kurtulmak istiyen bu iki nüfuslu a- ileler mezkür kiübün geniş odaları kulak misaliri oldum. Meclise tasarısı verilmiş olan kimsesiz ço- .cuklardan bahsedi; iyorlardı. Birisi; Birader diyordu, kimsesiz çocuklar meselesi moi memleket fakir, para nereden li ak?” Diğerleri de bü zatı tasdik edi- yoğ imsesiz. çocukları ben de m yrvaş de —. — ni ve onlarla ocakları, aş üm eki sayim 72 oi Çocuk Esirgeme -Ku- &. geldi ve düşündüm; ME Hakikaten Odedim bu bir muazzam davadır. Ondan, kimsesiz evvel yardımlaşma his- simizi tatmin içi #elere 60 bin lira gibi küçüelk ser. mayellerie kurulan müesseselere ih- tiyaç vardır. Bunlar zarurettir” Bu düşüncelerle klübü terkeder- ken kapıda nöbet bekliyen iki zabı- Sİ m ve dk, e mağ Dari ge is aklımda m gö- si ai üne hvecilik yapan çumra para ile KAR nim deni Sp ben vr olrajlinaşintiş, Xa yanlar eren İsesyei pala - m kumar tahrik eden bir delta su altında kalmıştı. e ai Hayır. Sahlide, — tufan sırasında 1 ve kaleci kain gm görmüş — tata gezmiş ik, daima abm ziyade müstevli olan GÜRESİN | Ron'un kumları ve çamurleri ile, det sonra göller ve hotaklıklar ha- C. HP: api yine linde hareketsiz kalan dalgaların hü- ettikleri alçak Harb meydanının dü veda yeme nd mesi KİME La evazun ve hâkimiyet . Bimer ye bağlı fa . e kilometre uzunluğunda olan ve sahili A kısımında şöyle de- Lionel Barrymore Hollywood'un meşhur karakter artisti, Metteur en Scene'i ve musikişinası büyük Kimmer biri — — Lionel Barrymore Hollywood dtabında sinemanın imi ka- olduğunu söylemektedir. 30 Yıldanberi Amerikada perde, sahne ve musikide büyük sükteler kazo/n sinema yıldızı, bestekâr ve metteur en scene Lionel Barrymore | vinç dolu devresini teşkil elimenin bugünkü mânâ as partiler ilk önce İngilterede tesis edilmiştir. Bu hâdise basit bir tesadüf tır. 1688 ihtiltlinden son skar ilam ilter de siyasi hayat, Miele nok arlara istizametler siyasi teş ere ihtiy; teydi. Filhaki z lın iradesiyle tayin olu rafından idare edildik bu mevi teşekküller imac © mama beri Parlân na rağmen, yasi hayat, kralın muhiti ve ariston sine - gidi jimle, bütün işler, halkın hakiliyetini temel a) Le bime — a vreditiyordu. meş- da he inal daha önce olduğunu söylemeli eee selei — ze bep vir > uşundan | etnek olur. Partiler diğer tütün İngi- iz. müesses Seine slellie Dini azan : 4 TEMMUZ İS Siyasi Tetkikler İngilterede Parti Mücadeleleri İlk Partiler: Tory ve ak Cavit Yam miştir. O günden sonra siyasi üçte geçmiş ve kral de ni müdafa Tery keiimesi kilise eden partiyi ıfadı miştir. siyasi teşekktilün im m'ştir ila Ski sein army ii Kcal iradesinin e e —— Teceddtit devri, a siarak “Tory,, ve “ku. siyasi anlamda kul! mii İrlânda menşeli Tory tâbiri 1670 — York dükünün v er ge çıkarıma- için verilen kararın aleyhine ii caielede ilemi! ve bu ka- rarı müdafaa edenlere istihkâr maka- tarafından söylen- mınca bu iki parti temsil ediyor ve her birinin alam. tir. ii sinema yıldızı roda way ve Hollywocd" kâr | dal ailele: yi Birinin oğludur. Bun- an tem 30 yıl evvel sinemaya | nie Licnel Barrymore, sanat eseri aligarear? em kle Halywodöhun en çok alkış kazan. | müsavidir. mış en büyük ka “. erime | Z zin | Muşambayı boyayan vesmum- nda | la” cizen ressam başka, tarzlar ie amma ikisi de resim seene'lğini | YAPANI , Bunun gibi ir sinema im DARİ ia, Geek yi büyük bir | de iki belik tarzda sanat ya- aa ore Er geçirdiği 30 yılını ema “için, aktörün kabili- yazdığı hâtıralarında İ etini Kö ikmetini' savuran mişt ke Lionel Barrymore bu hâ- | ca r şahsi e mah- be rum, rejisörün de olan RK A en kai diyetin bir tekniğini iğnemi ve van saha- Tefrika srın ortasında Yununistana hicret et- Karısı, Desmianos Es takrar alarak, “sr Sel KAYBOLAN HEYKEL mında muhalifler a m m GK ok Söylediğimiz gibi Whig Üz hal- da çalışmasını bilmiş ihtilâlde asl hürriyeti Sinema artistinin rolünü oy- | için mücadele e Bam Seti ie narken sahne aktörü r ii | memleketin bütün müessese! e mis ğin sö ii ezeli oölyok ve : Bü ğini eüyisyonlie e ağar öülelkeler Simya ki” gi Bu iddia da tamamen yanlış ve | pi imtiyazlar istiyordu. Fakat, bu isabetsizdir. Sinemada, sahneden | prensipler daha pratik bir takım daha tabii olmak icabeder.; Bir | faatleri yecek ar mi ğ di iş Böylece, Whig ni rin müda- yeceküir. Sine al şia artist baza açık hı nurjuvazi . ile ittifak yaparak halkın ru tek bir o siareğ tüze tir menfaatlerini unutuyordu. Tory Parti- sahnede rol oynamak mecburiye- | si ise, amli bütün müesseseleri- El kalır. Bu ağaç hakiki bir a: | nin ve an'anelerinin müdafii olarak ta Teme; ermeni Aktö, mm aka tabii olması şarttır. hsi tecrübelerime istinaden Mi e sö; deniyim ki, bir çok tiyatı ma tekniğine de bii sinema aki ala- rak, takviye iliş » oi a dak & sinema - | enter ik takviyesi © dem: in a Bü anın İ zumlu görülüyordu ki, genç Pitt, hü- > “kolaylığı, > Artist, (Sonu Sa: 6, Sü: 4 de) film namütenahi kri see geçtiği için, ye m mükemmel — 40 ee ee ve en cazip bir şekilde görünme- nereler İ sini temin etmişti dir. No. 22 da, Atina bankasını tasfiye etmiş olan ve babalarının eski ortağı bulunan, on- lara bir nevi vasilik kat «yri bir pavyonda Zoris — kendisine or- manda Veronik tarafından | tesadüfen takdim edildiğim beyaz saçlı ve ni vie. — İskoçlu prespii e denmiştir. bağlı bulunduğu rıhtım Mine: > o adını taşıyor. Faka* bütün bunlar yun ve eğlence idi. ben hapsine üçünür. daha karakteristik olan, her Sırasile ve yaşlarına göre. en etegi biz irdi Eliant ve üsia, bir eğlence gel tan salmak marie denizin serbest sahasını seçi- Li Le Ve- > “Lötisin'nın hususi e ait, em e ein beni kabu. ve miş rm ie m — rr burada bir erde süt mn veni y sö — — ye vimli bir çocukla be duğum a Aİ e ne ayrılık yemeği verilmiştir. Bir gök gör A Se ti ve şaran ti heyecanlı bir söylev verilmiştir. Ihsan Başaran'ın gençlere aydın bir istikbal diliyen özlü e mek yirmi m veya otuz met- pa pe yi bir ii gürler, zam: Sl se — eN meağen ettiği, taştan ima ve görülen muazzam m kaşa her türlü * hücuma hes hemen muhakkaktır. Ne olursa olusn, XIV. asırdaki artüler'i Esmian r.âlikânesini hatır- mr Şato, bu Esmian adım bu- emi mmğ ailesinin arşivleri, XV. .. Kel şatoda çıkan yangın- da yanmış , bunlar “nak: kında sadece servetini kaybetmiş olan Raymond dEsmiane'ın laşmaksızın ve kendilerine nezarel e- | dilmeksizin, tabiatlarının İn ai göre, serbestçe yetişiyor “Nezaket, aslâ! Simdi | ah eg pr bii Ke m var, bn bet Mirad; raber, | kesilmiş beyaz sakallı, henüz genç fa ii Di hiç Bir gey sü 'ka - lemeğe cesaret yorum. kite ni meram ia. | me isteği kabul ae SİA mirden ini kardie değin veriyi a nazik konuşan. bUİ sna ekammndı Bir çün e ie yon inşa eti sonra, bu Zoris ancak, eski Yunan tin > irmiş olduğu ve ire rae Eye LL ye m ye ai oi estetik imei vermek, Epi- lük gibi izüken düz dı kür'ün felsefesini anlatmak ve mcate — söği “İşte akkında sz rağ maddi güzeli; me beüeni ijmanları, o- | faKlarından Ea eğ ar- Hal? Ke ami, göre ta €- İ temıp'in ilâhelerii alanin, p "in veli kadaşı İren Karef'le denizde çok dola” dilmiş harikulâde bir bahçe, gren e lerimi, >Poriklan “98 img devirlerini | #79 çamları arasında, bayırın yamacına | heyecanla betateiz Spin; “sohlaiN “Şatonun zemin katımı gezdim. Ge- tırmanıyordu. Düzlük, taraça ve Ççi- ol niş salonlar, ihtişamsız odalarda temiz. kısmı süsleyen memleketin ha- i lenen meydana xoyan ve zevkle dö- kiki dolmenleri arasında, münavebe ile Kynr er e deği ai şenmiş çok güzel eski ae ul ol saksı” vap “ di ik yi çok basi deki bir m bunu, ahilik ifsadının gizli bir dü. | © “Diğer üçte, 8 liğe â Ta ştincesi gibi yim ol. | buduar'ı bulu ağa. yemi "çim yüksek burunla ayrılân iki koyu ve, | du galiba? Di Re ei da ve soldaki, Yavrımlarına “İlk önce, en büyükle vi, yir- m ie hâkim. e rg Burada, bu küçük | mi yaşında, şatoyu e yor ve > ve “Hizmet edenler olduk krallıkt edilmiş denilebilen kan yüzlü Mari'de çalışan yirmi - pole yi için, yanına varıl- seriden ibaretti, Yemeğim ve ikamı ın imkânsız aidedilmesine cevaz timle m. İ olmak Üzere, emrime kü- veren bu yerde, deniz ve Kamarg ara- çük — gingene kızı verdiler. smda, dört kız, hiç bir mani ile karşı- yelker onu satın aldıktan ve ra'ya ai verdikten sonra mak istediğimden, kendi evimde pi (Devnan var)