ON TELGRAF 8 MARTISI akanük FILIPİN ADALARINDA GASUSLAR Türkçeye çeviren : “Filipindeki şirketler görünüşte maden işleri- le, fakat hakikatta baş| Kakmel Vele çok zeki ve kurnaz bir adanmlı; hararetle Bentila elmi sıka, Tak: — Yeni mü geldiniz Lusan'a Biye sordu. Misler Benei: — Evet, Kolonel! Dedi, Herüz- bir bafta bile oknadı. — Nenden geldiniz?. — Nevyozilas... — O Hakle yabancı değilemiz? — Halis Amerikalıyım, Kolanel! — Sirimle tanişlğn pek memrun gidün. Filigin bir dvst Amerikak da- v ba kezandi demalelir. — Baradaf; yabancılardan — müşte, KL gi; gürünüyarsunu? — Kayır. Müşteki değilm amma. Fek 0 mtnnun değilim. Sön — yallar içine Filipine bir yabancı skını biş- sadı. Bir çok madan araşlırma şirkel, leri tetamcüs etli. Halbu ki bu şirket der haç te esmak bir 6 görimüyonlar.. Böyle olduğu halde adada müsasam gervetler sarfediyorlar, Bir çok kim- BEler u gibi para zarlederek, görü, nüşte maden isleriyle faka! bakikatte başka işlerle meşgül oluyorlar. Bu şöpheli kimseler hulkundü tan bulunmluyor musunua?. Takibatla bulunsam da neye ya- Taz, dostlum? — Hiç birisi beni kanumi dakibata mecbur edecek bir vaziyetle ddeğildir. Ben de bu suretle burada başka devlettor hezabına dünen entri, Kaarın İçyüzünü öğrenmiş oluyorum. Kölenet Velk, şieketin yeri mühase- Beciri Mister Benat'len çok — memnun almzaştı.. Ayrılarkon: — Yarın akşıın üslü evimde beş ça iyıma teşrif ederseniz pek memnun olu, Tum Müster Böneli Dedi. Mister Benet söz verdi. Kolonel git- fiktan sonsa, bu mmihavereye gahit 0- lan mübendis. Kuper güldü. — Azizim, Beneti Bu sdamla dost, luğu Hlerletmene niç rozı değilim. Çün- kü cnvulk sık sık görüşürsen, muhak- kük başma bir felâket gelel . Diğer Cavusler, seal de sasus sarırlar, O za, man başla belidan kuürtelemaz ve rü- Batın kaçar, a) FRTESİ GÜN YAAT BEŞTE. Mühendis Kuper öülresinde çalığı- yordu. Muster Benet arkadışına görünme, Ben Oymkdı ve doğruca Kokmelin evi ne 2ti Hediye K Mükâfath bulmacamız doğru halledenler arasında çekilen kur. ada hediye kazanamların birinci Üüttesdni düm neşrekmittik. Bu. gün de devamımı neçrediyoruz: Bifler roman kazananlar İzmir erkele lişesi 2 Mci sımf ialebeterklen — 45 mumaralı Nedret Alıtına, Beyoğlu akşam kaz san'at mektebi talebalenin. dex Bayan Rebia Güngörmüş, Birkecide Alem hanında 4 muma. Tada kamlayoncu Leon, Koskada Poyraz sakağında 12 numaralı hanede mütekalt gümrük müdür, fi, Beşika sınıf ta. R'ta n sanıf falebeleninden Hay #öye Tulga, İstanbul 1 ci Gik mektep 1 imel S den Şekip Aredlan, Dizdariyede bakkal Lütti Uğurlu, Ankarada Samarpazarında — kahveci Refik Özcan oğtu Şefık Özcan, Alem. dar caddesinde Cihan apartıma. markla kaptcı Vahram, — Kadaköy 8 inci R* mektep | inel sınaf 2 . €i şube talebelerinden Bayan Nev » Tırak, Beyazatta Kutulü. banda kapıluracı Eyref Dizdar, Şişçikle Hakisikimgazi caddesinde Şahimpalas apartımanında 4 ün. cü Ikadla tücoar ve müteahhit Halit Cevri kızı Müheimah Cevri, DÜELLUS — No. İSKENDER F. (,ım-ıuı.l ka işlerle uğraşıyorlar,, Hüzler Benet, Kolonalin evinde da- veti: olmadk bir çak kimselerle karşı. laşacağını umuyordu. İçeriye girdiğ! zamen Kolenelj Düyük bi salonda yaksız buldu. — Acaba eeken n geldim, nel?, Kek peldiniz. Ceç tç gekeyömniz, bu ak- Ş arada benden başka Lic küshmeyi bulefiyâcaktarız. Sonre gülerek ilüve etti: — Bu Skşlen çayını temajniyle siye Baltettim, destum! Sizinle uzun usun kanuşmak niyetlncey — Kolonet Hasretli le bu kadür uzun baylu ne konuşar ceklar?. — Evet. Hakdkınız var: İnsan, yeni tanıştığı bir dootla büyle uzun - boylu nelor konugabillr?. Ben de sizin yerim nitde oisam, ayni suzli şorardım. Köokcel, Benel'e bir nefis püro ik, ram etti: — Suden, çalıştığımız sirketin eyü- TÜ balkında mahrem melümst almak meksediyle davet ettin sizl - buruya, Fiğer aradan beş on gün dahs geçeme, güphe yok Ki siz de ötekiler gibi olar Caksınız.. Ölekilerin arasnna karışı, cakrın: — Hik önce bit rinde kenumamızı Tica ediyorum. Ko- lcnel Burada bep «ötekiler» den bah, sediliyor, Bu #ötekilerr kimlördir? Tüllen biraz tenvir eder mdsi- Bizt. | — Eret, Sizi bilhacsa bu mesele et Tefmde tenvir etmak istezim, dostumi Buragı beynekmilel bir casus yatağı, dar. Üzük Şarkda ufak, bürük allıkası elaş ber camas buraya gelir. — *Ölekiler> ded'ğiniz, bu casumlar zümresid” — Eevet, Yeriler bu adumlardan çok çökinirler. Çünkü bunlar yenlileri todhiş etmek ve onlara kendi kudret- Jermi taçımak için rasıra guraya bü- Taya bomba atıp Zararcız veya ae za, rar'ı hidiselere maydan verirler. Av- rupal, tüccarlara gelince, zaten camıs. (Dovamı Var) demetk , () Filipin adaları bine yakandır. B böyüğü bu adadır. Adanım Merke, zi Manilla gekeridir. azananlar Sukanhamamında — Amtalya pa- zarıda tezgâhdar Narm Çamar, Bursada Sedbaşında manav Dur. muş oğlu Memiş, İstanbel Cum. huriyet kaz orta mektebi 3 üncü sınif talebelerinden Ba; Türmisa, Ticaret mekteb. ntf talebelerinden Suzan, Edir. ne lisesi muallmler'nden Şevkı kazı Sevim, Kadıköy kız san'at mektebi talebelerinden 210 mau. maralı Bayan Nimet Şen, Top. kapıda Kaleçıkmazında 9 muma. ralı hanede Bayan Şule Serab. Beşiktaşla Vakdeçeşmesinde Maç li hanede Yi Baz Ay 3) Vassii d Di Vakit | sard yazılırken — kelemin Tiyatro TenkidlIleri: p A Yazan: Selâmi İz bir İtalyan muharci- onudan benimsen. diğini süylediler, Beşerlikten it- sanlığa:yükselmiş olan milletlerin edebiyat târihlerine göz gezdire- cek olursak, bu milletlerin birüi lerinden düşünce, duygu ve tek. nika örneği adlıklarını görürüz. Edebi. tarihler içe , benzet ve bonimsemeler üstünde konuş- malarkı doludur, Fransada Ron. vevna- Pleiade dolanır ve Ronsand'ın çok «ski Yunan, Lötin ve İtalyan şair- Jerine neter borçlu olduğu sakla- namaz, Bir Frahsız aydni *Mon. taigme'den konuştuğu zaman Plu. tarka ile Senekayı yan çizemez... Corncille'in destanı Le Cid İspan- îıdaıı. Molöre'in de Don Jusn İspanyadandır. Lesage da -Gil Blas'ı İspanyadan almıştır. Vol. taire, Diderot, Rousseau fikürleri. ni İngiltereye borçludurlar, Bu incelemesini benimsediğim Sorbonne'da kryaslı edebiyat kon- feransları venmek ödevini başar. mraş olan edebiyet doktoru Paul 'Van Tieghem yazıyor — «1885 de Jules Lemaltre: Dillere deslan olan şu İbsen hüç de orüjmal de. Hildir, dedi; sosyal ve ahlâki me kadar fikri varsa hepsi de George Sand'da vardır» Buna büyük Nor- veçlinin gençliğinde içini döktü. ğü Goorge Brandis, İbsenden hiç- de Sand'nı okumadığını söyledi. Dağödet de «Petit Choserden sonra | Dickene'in benzetiri sayıldı. Hal. buki o, hiç durmadan, Dickens'i okuduğunu yadısadı, okumadım dedi, Jules Lemaltre ckuyup oku- mamak işine önem vermiyor. Paul Van Tieghem ise: «Bunun büyük | önemi vardır diyor: Ayni akıntı. ya kapılmışlardır, fakat büribir. İTerine alacak verecekleri yaldtur.» Necip Fazıl Kısakürek, benim- Muharririni tanızmadığım, eserini okumadığını söylüyor: — «İtalyan muharririn eseri ile bendim piye. Bim arsamda bütün —insamlarm Tealı, wmümi mevzu haklarından başka tek kelimelik hakiki ve il. mi bür vesika güstersinler, ben in- tihal fiilini misilsiz bir zillet ola. zak yüklenmiye razıyım» — diyor. Eğer Necip Famıl Kısaküreğin «Parassındaki: «.. bak ki, ahlâk dedikleri Zürarüdü- | amika kuşumu yalan kaçırıyor, doğ. ru da her zaman yakalıyamıyor — «Ahlâk yok, akı! ver, üstül menfaat hesabı var, İşte bütün fel. getem ve usulüm! Eni löm da dörüst kals mamussuzluk olduğu için değil, enselenmek namussuzluk olduğu için» — «Söyle, ne yüzden bata. eııkbuınerr,h-ket’ — <Ah... lük... »e Jık... tatı — «.. Ahlâka dö- nuyomm siz döndürüyorsumuz! Düşünüm, siz ne kadar ahlâksızsı. Cümleleri konusunu benim. yledikleri İlalyan mnu- harririn eserinde yoksa «Para> Bugüne kadar ortaya bayağı bir dedikodudan başka pozitif bir şey | gtlmadığına göre ben «Parasyı Necip Fazıl Kakürek'in öz malı sayarek yazımı buna göre yazıyo. rum «Pare» Şinasidenberi Türk sah. nesinde temsil edilmiş olan eser- denin «Unutulan Adamsla #tbaşı beraber göden en güzel esenlerin. den biridir. * PARA 'Tablatta nasel hiçbir şey yak ol. maz ve hiçbir şey yaratılamazsa, yeryüzünde de yeni Hhiçbir şey yaktur, Para konusu da insanlar arasında mal değiş tokuşu kalktık- BAŞ, DiŞ, NEZLE, GRiP, ROMATiIZMA Nevralji, Kırıklık ve Bütün Ağrıları Derhal Keser * İş'n felâketine | lenmiye- | cek hırsız çalsın! Ensekmecek 0. | renzlık | aha üstün gelmiye yeltendi. çağlarda ise edebiyat paraya | her yerde diş - bilemiştir. Makina endüstrisi, bilginin & yesi, dde “inir yolları, telgraf, fabrika; bü- yük kredi kurumlarının esmafa, tüccara, toprak sahipierine önde. Yik vermesi istifçilik atoşini kö. Tüklemiş, pana var kuvveti ile or- taya kendini atıp meydan okkumu. ya başlamış, iş adamları peydah.. İanmış, dorsızlık - anlanı değişir gibi olmuştur; «Binlerce çalan memadı - ikbalde ve- refhraz B kaç kuruşun — mürtektdi cayi kü. rektir> | eBeşeriyette vorsa bir v0dar Ya gümüştendir o, ya altından « Bak sawdetimize ne kadar, ehemmiyotsiz bir engel var: Ba- bam yazlığa çıkımak istiyar... Son. ra elini kaldırıp görünmiyen bir düşmanı tehdit eder gibi «Ah pa- Ta!> diye söylendir «— Sana çok para getirdim. Gö- Türsen çakadak bayılıraın! — Bu mur İkinçi talaamı idi, Hüseyön kü. laklarında — borazan gibi öten: Parrrat.. Jâkırdısmı — düyar düy- Mmaz birazıcık sendeledi, geriledi. Genç kadın tekrarladı; Parra... Çok parrra!... Tanzimat ve Tanzimattan sonra para bizim edebiyatımıza da çe- git çeşit çerçeveler içinde girmiş. tir. Ziya Paşa, Tevfik Fikret, Mehmet Rauf, Etem İzzet Bendce de bu konuya dokunmuşlardır. Divan edebiyatında da bu konuya ilişilmiştir: «Selâm verdim, rüş. vet değildir diye akmadılar» diyen Fuzali paranm önderlik ettiğini Necip Fazdım tipleri ise şekil bakımımdan Fram gada buluyorum; fakat anların höçbletsi ruh bakanından Necibin «Parartındaki «Ov doğildir. 1855 de Auşrler'nin yazdığı «Ceinture Dördesyi ele alalım. Bu'eserin kahramanı Roussel Parise tahta der. Ona göre düpedüz ve açıkça kazamlmamış olan pa- | yaya kimse hücum ademez. «Para da da «<O:; «Mektebi bötüreli bir D sene olmuş! bitireyim diye beni du. diyor. Halbuki çocuklar | büyük babalarını bir bankanın | Gireltörü sarıyorlar. «O» babası. ıDı] para... Şoref de bu, na & sözün t *O> mak, hesabi. bilmek, | kurulmak. <O» üstürkönü görüşle Mürbau'mın Les affaires | sont tes affaires ka , | öore Lechat'ya, Bmile Fabne'l | şamnmış eseri Les Ven | deki kahramanları Baron Tlhan 'le | Urün'e, Pransız ğündüğü H, Bametetn'in «Borar diye oynanan: La Rafale, elimsaz» ve #Samsom> kahramanına benzeti Gelgelelim bu © | Puzulklen, Ziyacaşa ten, Rauftan, Rtom İzzet Benice. çememi şierdir. P: r.ındw kelmi: akürek ilk de. bir at | T | madlenin — değersiz mutlaka isbat ezmek ( hattâ bunun beyhüde olduğunu söykyerek, ruhun maddeye | tür. Bumu «Para> nın sön perde. | sinde söylüyor. İlk ilç pendade | âse *O» tamamile başka bir adam İ -dir: Acgicr'nin <Para> konusuzu inceliyen Cetntüre Dorec esecin. deki Rowmsel'dir. eRoussel yara. dılışta ahlâksız bir adam değl. dir, Ancak haklı ile haksız anla. | I ni ayırt edemez. «Para> da da «O»: «... Bir var. | zmaş, bir yolumnuş.. Allahi ve ah. | #erden bunu 1 değildir. «O, son pendede ba: tan adams 1 çök hatırfattı. Tuma. le ayrı, bambaşka bir idooloc. ya güden iki insan olmalarına körlük «O> ile «Daktor» ayni a. dammış düygüsünü uyandırdı. «Unylulan adama , bize, az çok. yabandi idi, «O> da yabancıdır. Acaba İtalyan muharriri Gha Tardo - Gherardi — Necip Fâzıhir benimsed ğini söyledikleri — bu mevzuu hiç bir tesir altında kal. Capus'ü, Mir. Fabre'i, Bernstein” o. kumadan, okuyamları — dinleme. den mi yazmıştır!. Böyle bir şe. ye kabildir diyemiyeceğim Mutdaka imtihal demek lâzımsa Gherardo.Gherardinin esari de. | mek ifzımklır. Ben kendi hesabi. a Noip Fazlın «Paru> sında <«Unutulan adam>, «Bora», <Hhr. S7 ve «Samsom ile yalnız. ve yalmız ebirlün Znsanların malı, u. mumi mevzu haklarından başka> hiç bir benzet bulamadım. OYNANIŞ «Para> da dekor — ve aksesuar yaktu. «O> Dun otrafında konu- ganlarla hepsi güzel bir dekor, köpek canlı bir aksesuar. Aklımda kaldığına göre bunm dan sekiz dakuz sene evvel Serik ba Bedr' Göknil'n almancadanı tercüme ettiği «Gün batarkem de bir avukat rolünde gördüğüm ve kulak kesilip dnlediğim; «İs. tanbul Efendisk — üparetindeki zatbam. rolünde hayıran im Hadi Yiün tek eri yaşalabileceğ ni bize çok Hbat etti. «Para» onun da Tabit göbi, Cahide gibi, Müfkl Kiper gibi, Sam: Ayaroğlu g'bi Muhsinin değerli b'r talebeti ol. duğunu orlaya koydu. Nec bin cümleleri o Hadinim bu cü rarlaması o kadar candandı ki yememek ve alkaşlıyamamak moyu seve seve dinlemesini ler'n elinden gelmedi. adar gü Fazılın eseri tezli bir e- yalnız cemiyet larınan çizdiği ftüler değil. lah bütün ibitiyaçlaramızı vasıtas'le yerine getlr. era bu dünyadan kal. lekle medikçe, G para dünv Bdır srama, cemiyet yasalarının h bir de ahlâk, aile, bü. ürmet vardır. Bu valnız 've yalnız para için sayılmaz> sa. Jmaması gerektr. Yolsuzlukla, kmızlida, yasa tanımamazlıkfa kazanılan paraya — saygı göste. rzenler, bu praya b'zzat sahin ol duktan sonra asıl sahibinden yüz gevirenler, para için adam öldü. zenlerden, bırtızlık, yankestci!'k edenierden çok daha ahlâksızdır ir, onlarla eçit bir de işsizler, güçleri yerinde olduğu hale iş bulmak iwlemiyenler, gidli ka. | paklı arcapıdar vardır. Bunlar. | dan cemiyete hayır gelme Ve Necip Fa dım tamyalı hiç saşmıyan Misti. ko - retl ükidesini bir kere daha görüyor; berim vülgerlize etti. Bim bir dif e: Konk Allahtan borkmıyandan! diyar. SON SÖZ 'Türk sahnes'nde — göndüğüm âm telif tYyatıro esemle Kemalin «Vatan> », Hikmetin «Unutular a. nasıl söyrederileri hbeyo. cerilandırdılarsa, Necip Fezıhn «Para> sa da Ginleyip seyreden. öylece coşturdu. Tıyatro za. ten burdan başka bir şey yap, maz: İnandınmaz, kandırmaz, #adece coşlumur. Coştaramayan, heyecan ve an uyatıdırmı. yan esor kendiliğinden ölür. He. yecan uyandıran, caşturan eee dcmez. Misal: Purayı Yantlurlar;- düülküş ater dürenler de beyhude zahmet et. leleri duyarak yerde pullu kutuları — ısrarla İsteyiniz, Mükı inkür edan bir adam varmış. | Tenbında günde 3 kaşe almabilir. Her Amma bu adamla ... Allahsızlık | ve ahlâk ruhunda deği Ü:küdar İcra Memurluğundan: Rizd mür 1 Cevilet, n İN Ş Nütiyyeye © Hu A Riza, İ $ İle rmahdut t 0 Xra kiyn dalresinde aç Xet Üç kasımdan ibaref olup yeki 1 kusim” Zemimi tohla bir sofü üzerinde bir oda hir Belâ Orta kamtn: Zemini malta Xüçük ve harap sandık odasi Guttur. e bir aralık Üzerinde —zerüini tabi Meka bir miulfak ve bir. merd'yen Kuraftakt kanm: Bir #ofn üserinde ikl oda mevollur. Kezalik b üç kar Tam da bahçeye ayrı ayrı kapıları — vardır. kat: Bir sofa üzerinde iklek yükiü delaplı ve ikisi de sandık odası ol dört oda Ve Lir beli mevett t Ahır kasmi: Ahir bühçe kapısı yanın de op ahşap kapı ile Kln! toprak bie aralk tzerinde bir uçak “odanı've'bir ocaktı bu cdeğin yananda da ahir vardır. Pahçü: Rahçenin sokağa müteveccih olân kıemı düvarla — tahilit &ğ Üç kuyusu mevcut elup bü kuyoların ikisi dölâphi birl " dolapsuzdır. - Be duf, erik, eeviz anmat; ayva ve bir servi, bir fıstık dört Kadar incir ağacı vare” ::—hl:hııııı a0t Ka muhtacı temindir, Kisir olup terkos ve elektrik. texesti Mesrhası? Tamimı 11154 mölne mu râbbu «i op 125 mekre mura a ye meütebakiej bahçedir. T a 1 — İçbu gayri menkulün arttırma şarinzmesi 14/3/042 tarihinden a Mbareni | stx/675 No, sle Üsküder İcra Dajresinin musyyen numarasında herkesin gürebile mesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardtn fazla malümat almak İstiyenler, işbu gertnameye ve B41/673 dosya mumaraeiyle memuriyetimize müracast etmelidir. S—Artlırmaya işiirak için yukarida yazılı kıymetin yüzde 7.5 gu nisbetinde :.y,;:;,.ı veya milit bir bankanın temlasi nektudunu tevcli edecektir. (Mad te 3 — İpolek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahip- lerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususiyle falz ve masrafa dair olan | Sadatarını isbu ilân tarihinden itiharen 18 gü içinde evtakı mürbilelerile bi. Tikte memuriyetimize bildirmeleri leap eder. Aksi halde bakları tapv sicili ile aabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. — Gözterilen yünde arttırmaya iştirak, edenler arttırma şarinamesini oku- muş ve lüzumlu malümatı #lmış ve bunları tamamen kabül etmiş âd ve itibar olunurlar. $ — Geyrimental 642 tarihinde Pazarleri günü aat 14 ten 16 ya kadar Üsküdür İora Memurtuğunda üç delz bağırıldıklar zonra 'en çokvartira 'ma jhale edilir. Ancak arttınma bedeli muhamdmen kı | veya sahış istiyenin alscağına rüçhanı olan diğer alâcaklılar bulumup ta bodel penkul ilç temin edilmiş alacaklarımın mecınvundan fazlaya çıkn Tilrama tashıhüdü baki kalmak Drere arttırın 10 gün dal tarihimle — Perşembe gönü se.t 14 ten 16 y uTluğu odasında arttırma bedeli satış istiyenim ai aklıların bu gayri menkul İ fazleya çıkmak gartiyle €n Çok aritırana ihale edüir. Böyle mezse ihale yapılmaz. Ve salış talebi düşec, ©€— menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verllen let içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendilinden evvel en yük4 sek tekliftle bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağs razı ölurta ona, razi | ölmez veya bulunmazta kemen T gün müddetle #rtürmaya çıkarılıp en — çok arttırana #hale edilir. İKi ihale arasındaki fark ve geçen günler için yüzde 3 ten hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuzi- yetimlace alerdan tahsil olunur. (Madde 133) 7 — Abçı arturma bedeli Maricinde olarak yalnız tapu ferağ haremi yirmi senelik vakıf tâviz Dedelini ve ihale karar pullarını yermiye mecburdur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve dellâliye tesminden — mütevellit pelediye rüsumu ve müleraklm vakıf Jearesi slcıya ait olmayıp arttırma bede- Tünden tenzil olunur, İşbu gayri menkul yukarda — gösterilin darihle Üz dar İcte Memurkuğu odasında işbu ilân ve gö: bedel ekle edike Adıpazın Sulh Hukuk Hakımlıgınden Adupezarının Çaykışla köyünden Yusut oğlu Murtata Çı .ı:,." ul.vno.ıı takdirrle bedeli olan 42 lranın tohsili davaı ta olan mühazemelerinde — müddelaleyhlerden A tebligat, ye gelmemiş okluğundan bokkında gayap karan Hükaz ve tet karar verikniş ve çıkarılan gıyap kmram üzerine müddeisleyi All moyıp ikâmetgi meçhul kehniş olduğu bildiri'nsiş olduğundun gıyı ilâmen tebliğine karar verilmiş olup mahkemenin muallk — bulunduğu 20404 Cuma günü saat 10 da Adapazarı Sulh Bukuk Mahkemcesinâ gekmeleri ve gel medikicri takedirde hakkındaki muamelenin gıyabında cemeyan edeveğinden M. yap Kararına kalm olmek Üzere ilân Glunur. — <3902> rmen bedei! (4500) Jina olan 520 kilo kromlu Kösele (202 1942) Cum on beşte Haydarpayada Gör binası dabilindeki komdeyon tı | zetindan açık ekstlime usulü ile salın alınacaktır. Ba işe girmek istiyenlerin (381) lea(30) ku manım teyin ettiği vesajk'e birlirte eksilme günü enatine kadar korr'syona © eacnatleri Yazımdır. Bu içe Bi Şehir tiyatrosu | N vü mııı,...ıııııwm PARA TEPEBAŞI DRAM Yazan; Necip Fazl KISAKÜREK Bo xt |ma günü ssat (18 KISMINDA 3 Mart 1942 İ 2800. Program, ve Memdeket Sant A- ZAYİ — Kılıçali Askerilk Şubesin- den akdiğim aakeri terhis terkeremi sayi ettim. Yenisini #lacağımdan çaki, sinin hükmü yoktur. İsmsil Kalyoncu Doğumu 1321 — | | 1803 1e.da 1456 İtyen bör edâ tekımıp 1050 yasetin, iradenin, cemiyetin, ta. at karunlarımın — üstüne çık. istiyenler yamı yolda kalır. . Necip Fazil a “Tohum» da Hattâ «Bir adam yaratmak» da bi yarmak istedi, Bu mezhe. bin yokuları gibi yarı yalda kak | d «Para> onun en üstün esen. | 2100 dir, çürkü mistisizmadan sıymıla. | madığı hakle - bünü ondan, onun | 21 ir karakterindan yana yazıyorum - yeni ssn'at peygamborlerinin bir Çeşit Hiyolemasına, — inanç göbi ileri sürdükleri Mnarsızlıklarıma, inanmuyarmış gibi davranarak inancı İmş gibi orlaya koydu. Evvelki gün «Vatan>, düm «Taş parçası>, «Unutulan adam», <Kölü güzler» Tüvk tyatmsu tarihinde yer ettilerse yarın da «Pa. tüyatrotoriherüzde yer alacaktır: Unutulan adamla at- başı beneber, ötekilrin önündel. | K Hukuk Kurüe müu Adma), Müzik: On yedinci Âsır Klâsik Musikleinden Örnekler (PL) Müzik: Klüsik Türk Müziği Progrası, Şef: Mesud Conall, Memleket Sast Ayacı, Ağandi Haberleri ve Boraalar, 2245/2250 Yarınki Program, ve Kö. panış. P sıae DLAS 2220 Babip Ve Başmuharrir| Btem İzget Benice — Neşziyet Direktörü Cevdet KARABİLGİN SON TELGRAF MATBAASI. —