Kit S KA AAÇıSKIŞ S46 - MA $*a Yaraşıyor EŞSİZ bir w özan : Melit l * beşine y v ediyor, san i varmış gibi Hem ne tuhaf iki. eĞi ayni Ayni şey için, ştim. Bu duaya, k ettim, yi Yüzlerine bakıyor . İçten dua ediyı bi T daha göremiyeceğime Ne bin İkiyi îıuî; baba, ne oldunuz? İN binger © Uzağı — göste den soru e t üü kı ödenmez. ““(le G BU kıyı, bu toprak dile Klerimizi Matsa. O günleri, çek.. Şlımlıî Bir hikâye etse. Gi SiL Z evvel olduğu gibi ğ":;hq., * birakıp, öteki söylü . tüyı GiğlRleri anlatmak için Xğşdlznmm ağzından K. Ali T. dağliya Mmeydan okuyor.. destanın yüce; kahramanı. a Avni SOZEN " Meliha Avni Sözen kapıyor. O günleri, v kara gün - leri.. Yana, yakılâ kâh gürleye. rek, kâh inleyerek kendi di öyle güzel, öyle canlı hiki ki, en ateşli bir hatib leri ve bügümüş yat bile o gü içi dolaşan, eşsiz bir refle coşkun, böyle içi anlatamı Onlar anlattı, ben ağladım, be. ni ağlar ki, yat öyle güzel, ö ş ki içinde dolaşırken in. n kendini poriler diyarında sa. Daha neler, he mışlar), ne Xa. Anca de taşıdığı e ramanla, dünyada eşi bulüu: dar sönük ki. O iki temiz yürekli, temiz duy. gulu, levend endamlı ihtiyar'ar'a beraber tekrarlıyoruz: — Ne çıkar altından? psak yaraşır? Ona ne yapsak hakkı ödenmez. güreşlerinin Ki Yepaği Alirin | Kakiğir Maçlar M düten uza mirde Hüseyinle ür duy - 'diği mektub. 3tunl &n ç Ve be M çğeçe DEDİ mücasir ve mü gör ümld ati efkârı umu. *rek tenvir edersi. iç yüzü ne K. Ali ro izahatım sırasında düçar: teca. vüz ve hakaret olmuş ve bu key, fiyeti jeneraller ve müstahkem mev may baş. | kanı Asım ve diğer hazır bulun: zabitan da müşahade etmişlerdir. Bu işin muhalliki olan zat ile Devamı 7 nci sayfada | ülâyin i kurun an Halksan'atkârlarının ihtiyaç- ükçe zaten ağlıyan. : dir ? Halk san'atkârlarının himayesine doğru ları, şikâyetleri nelerdir ? Halk tiyatrosuna mensub san'at- ikârlar arasında açtığımız ankete devam ediyoruz ? Anketi yapan: Nusret safa CÇ)SK_L:JN_ Son Telgraf» müt: sadile bir tahsisat alın. ve bu para - sânatki ni Öğretecek bir h: ar yaptığı neşriyat i tesisi arın ni rinin himayı k ceği bugün t en mühim dedi Benim fikrime gö ellerin idare nin lenin hükümet dan. e alındığını görmek. uyduğumuz sevinci mütesd. did defalar k Yine birkaç defa tekrarladığı - t emin ve iradeli leketten bir cemyete verilir. Ve o ce. t le bimayeye lâyık n grupları ve sanatkârları ter. fih edebilirse daha doğru ve daha i bir netice elede edilir ka. indeyim. 3 — Anketin en şümullü ve diğer bir | memlekete gidecek heyetlere Dev. | let Demi: olduğu gi | vapurlarda da tenzilâtlı bilet va. | lme: | Şeh ollarında v veri su dışında kaldık. ları için de tuli san'atkârlarına memleketin muhtelif ine mensup insanları | bir catı altında toplıyan bir ahlâk | ve terbiye kürsüsüdür. O kürsü. | den seviyesi, kültürü, düşüncesi bam başka bir kütleye hitap eden sanatkâr çok ağır ve çok ehemmi. yetli bir vazife sahibidir. Fakat Devamı 7 ncl sayfada Tiyatro; teşekkür etmek hepimize düşen bir borçtur. M. TARLANA GÖRE Ege - tiyatrosun anketimiz işi başaramıyacağına kani Bar malıdır. tin memleketin, bü | T nsanıdır zahatinde rin. e yalnız acımak 150 k o T önüne gelene Yukarıda! Behçet Güldürü dar üzerii nen bütün Muammer Büyükoktay iemlalile dÜ di haik g alâkadar almak, | n altına almak, müzahir olmak hatta Hüseyin Mat, uşa yük Bilâkis € i vesikayı an ciyeli, seciyesiz; kültürlü, kültür.| süz, şeref arada toplı fli, hakiki san'atkârları da| viyetsiz bir şekle sokmak de. mektir mız gibi san'at aşkile çalışar ve & —SON TELG dan ayrılm Diridiriyanmak iste Yaşlı kadının anlattığı bu hi | teessür içinde | n anlatışındaki | i, hikâyenin sadeliği mi, yoksa yaşadığım muhitin ri mi bilmem, beni çok heylcana atmıştı. Bu garip adeti takbihe lâyık görmüyordum. Bilâkis takdir edi. yordum. Ölen kocasile beraber, Halk- sa rını, hi Eyüb Sabri Ankara şehir tiyatrosu re Raşid Riza bü işle m mak için İstanbula gelinc, rları arasında bir an | 'ttık. Şehir tiyatrosu haricin. de kalan heyetlerin eleamnlarına Karı koca arasında Danimarkalı kont karısını Cehennem azabı karısını tehdid ü berbad Genç on edec YÜB SABRİ £ DİYOR? htiyaçlarımızı imkündür. terek kendisini korkutm n bir koca olduğu bulun: la maznun - ola var Londrada, bunun İngilterede mensub bir ailenin dikodusu etrafında Lon. mahkeme yatı ve ti yüle mevcud tiyatroların bir haddi makule indir 2) Halk partisinden bir reisin riyasetinde kıdemli üç büyük san'atkârla üç halk san'atkârından mürekkeb bir hı cud halk san'atkârlarını tesbit ve üç sınıfa tefriki, maaşları miyelerinin azami ve asgari ola. rak tayini ve patconların bu tos- bit edilen ücretleri vermeleri. 3) San'atla alâkası bulunmı - | yanlara vesika verilmemesi. 4) Artistu yevmiyeleri üzerin. den elyevm alınmakta olan ka - kiralarının | mal düşen mesini,, zetelerinde lâtı bir iki gündehberi «<Son 'T ötmektedir. Yeni mı menin diğer safhası lât vardır. Kont Pari: ısı Kontes kendisine miş ve artık kendisinden dığını, çünkü hakkında zekkeresi çıkartacağını ortada bir rivayet m hukuti işlerine bakan ve aa © iken ka. — Kont Pariste iken k: rafından kendisine telefon edil - miş. Kontes ko korkmadığını söylemiş. Telefon. da demiş ki: — Artık bana senden bir fena. if mü. | ylemiş, vardır, Kont boşanma meselelerinde ona akıl öğrettiği söylenen avukat şimdi teklif edilen binlerce liragğı az görmüş.. zanç vergisinin haddi makule in. dirilmesi, 5) Mesai in hiç olmazsa gece on ikiye kadar temdidi. 6) Türkiyede mevcud bilümum artistlerin her hususta hukukunu müdafaa Ve onlara yardm ede - cek şümullü bir cemiyet teşkili. Cemiyete bir bina tedariki ve sah. neye intisab etmek istiyen heves. kârları yetiştirecek ve onlara ti. mahkemede şahli olarak dinlen. mektedir. Bu m da kenta ve k: vukatlar ise- bu şahid lif sualler si arına göre aydınlat. mak istedikleri için bu suallerli ece dikkatle tertib edil « diği anlaşılmaktadır. Kontun a . vukatı şunu sormuştur; olan a. | esnasın. avukata, ’ hk geleceğinden korkmuyorum.. Bu doğru mudur? — Bunu da bilm Bir de kont. miş ki: 'orum. kocasına de . — Lüizmgelen — teşebbüslerde bulunarak sizi tevkif ettireceğim. Onun için tevkif müzekkeresi çı. | kıncıya kadar Paristen gelmevi. | niz... Bu doğru mu? diri diri yanmayı göze aldıran pazarlık bırakmak için nedir ? — Ben kontes ile konuştuğum zaman ifadesinden anladım ki, o. nun tarafından talob üzerine bu. nu yapacaktır. — Siz Haziranda kont ile kon. tesi ziyaret tem maksad, boşanma çarelerin mak mı idi? — Bu konuşi açtı, hatırlıyamış — Siz konta kontes, kendisine pek darda bir para vermeğe razı ol . müştür diye. Eğer ayrılmıya razı olursa bu parayı verecekmiş. lediniz mi ki üyük mik. | RA F — Y5'temmuz 1938 İki karılı zengin bir Hindli Efsaneler Diyarında BalR e Bir lmparatoriçe ölen kocasın- amak için.. di ve şunları söyledi “Biz sevmesinide, Sevgilerimizle beraber ölmesinide biliriz,, Hind kadınların fedakârlığına ça. şıyordum Hakikaten Hind kadın. anın ruhları da, sevgileri de başka, Karınlarını doyurmak vahşi hayvanlar, kaplanlar, sırt. lanlar, yılanlar, köylü -Hindliler biribirlerile mücadele ediyorlar. biribirlerini yiyorlar, Ve kendile. rini muhafaza için cinlerin, peri. Teti — himayesine — sığınıyorlar, bunlardan imdad umuyorlar. Hind kadınlarının İçtimai Mevkil Hind kadınlarının hayatını tet. kik ettim. Hariçte mutavazi, hakir görünmekli beraber evlerinde hâ. kim bir vazyettedrler. Aile efradı kendilerine hürmet ve riayet eder kendilerini sayar. Hind kadınları kocalarının se. verler, kocalarına tanrıya - tapar gibi taparlar, Kocalarını ve mal. larını bir kaplan gibi müdafaa'c. derler, Son derece kıskançtırlar, İhane. | © hiç bir vakit affetmezler. Mut. laka intikamını alır Bu gebeble, kaylerde, şehirler. de esrarengiz bir surette ölenlerin sayısı pek çoktur. Hind ormanlarında, hiç bir eser bırakmadan öldüren o kadar ze. lar vardır ki, intikam al. mak istiyenilen bir kirasinin içe. ceği kahveye, su: karıştırmak kâfidir. rinde açık ve s beraber sokaj tıkları zaman ka tüllere, örtüleri bürü. rler. Bu âdet İslâmlardan ka mıştır. Hindliler, karılarını di duvar arasana hapsetmeyi —asla hatırdan geçirmemişi pek küçük yaşta kocaya verirler, On iki ya. an, otuz kırk, ha altmış yaşındaki erkeklerle evlen. diği çok görülmüştür. Hindistanda, - bilhassa aileler arasında birden fazla karı almak âdet değildir. Buna yalnız, ilk zevce kısır olursa müaaade e. ir. Zira, Hindlilerin bir erkek ço. gında bir kı yüksek (Devamı 6 ıncı sahifemizde) “Devamı 6 ıncı sahifede)