21 Haziran sizi SON P OSTA uncu Ve "Köylü için ilk yazı Midhat Cemal KUNTAY. öylü de çi arasında ve İstanbul şehri ara ve 9 kiz dara Gi inci yılına kadarllık bir yangın duvarı vardır. hükümet a ame kadar köylü de şehiri goze, Sar ATLAR yone kim id Dozunu kaçırmış!.. azan: A. Çehov. Çeviren. Hasan Ali Ediz mel Girik Mei ik İstiklâl Şairi Mehmet Akif yazdı. ye Köylünün giydiği mintan bile tif- tik tiftik İM aile yazdığı köylüyü, öz de şu mısra'la anlattı: Çünkü mintan gibi etten de so nami anın üleri ayni m bir başka yerin yorl yunmuşlardı mısra'lara gelinceye kadar Türk deni ni ei dek utandı. «Hâri ellifi Ahmet keci ir” irminci ve ve gelmez bin türlü e bu dar para tahsil olun hali e mi ? da asker (bu asker o devir- de hep köy çocuğudur) suya çor ba za geçiniyor zümcü> den başka, yi 'Türk edebiyatının nazmına rine ME köylü kabul edilmedi, Biyer Atatürk'ün bir tek kelim: sinde hakiki m bulan Köylü bizim rokoko bir salon kadar ar ig “a adina bir türlü gi Sar manzumemin bir mısramda, Bir nazlı kadın on köyü bir ande giyerken; Diye hn köylüye karşı canavar he nlatmak istediğim, ve bir mahzu, mısrada Asker olan, vergi veren iskelet, içimdeki acıyı papuçsuz, etsiz sermek istediğim bu cılız mısralarım- ani ge salim Miz aden an a e bir ka- Boğaniinin sulten sarayların- dan birinin rıhtımına yanaşmak için kancalı değneğini “rıhtımın taşları arasına saplamak İster. Saraydaki damad paşa pencereden haykırır; — Herif! Sarayımın rıhtımın yı kacaksın! Rizeli köylü kayıkçı, topraklaşan izünü, ve bebekleri kay- yın pe doğru kaldırır, cevap verir: e paşam, yaparız! » kelimesi bir © rıhtımı da a bu köy çocuğu yaptı, ve Şehir, asırla:ca, 4) köylüyü istis- kal etti; Şehrin hükümet saray damadı da, öp sr de bu köylüye ne merhametini lâyık gör- dü, ne de san'atını, Yalnız 19 uncu asırda 8es, Namık Kemal'in e dem ünü Tan sesi köylüyü sâra; nin de duygusuz yi gibi haykırdı. Onun imzasını taşımı- yan, bir vüzuhile sesini fakat bir imza taşıyan bu satırlar onundur: satırlarla yaza vine Merk ml sahihan padi- h odur. Berikiler şerik ol- bere Lâkin unvanma olamadılar;İnun hâlen isimileri vükelâdır. Kek ahr> tırların , insanın inden şu sorgu geliyor: — Geçen gün hapi pa toprak «Köy ağası, ertesi er Hair hazır da İstanbula gel karı kınacakları Kıyafet uzun ıda, meydand: saab. iyi memuru Gleb io adama benzemiyor. Bmirnov, &Gniluşku? Gaal hn im is Çam yarınası gibi Yazan; Kı Ii Emin BARA Bınır sekme için çağırıldığı GE koladam, insana parmağile dokunsa canını ia dar, aa « Sonra heri suratı da vahşi hay lik ağası birinci defa ol Yüllür/ DlanbilandiybrmölâK e'nin ağı bol olsun-) gitmesi li Mind Tşeyed” ayabağı| anlata Bara «iyor! la gelir. Kiminin i lari Her biri “Şeddad'in Genmetine area veye Yi nee MİL $ 0€ |sarhoş ve beygir lağar değilse bu yol Kadastro memuru vo yani e. — -| yakını. Her birinde beş gile, üç çir-İ7* Ze ir ki, isterse harp e-İci Bn ri Yok eğer aruba-| — 3 bana 2 Aenin an p0? diye âyetinden başka hiçbir söz işit|te, iki çifte kayıklar. Açık araba, ka- akar beygirler de yorgunsn, Bu duvar,İmez. Gördi adamların kimi aylik- araba, küçük araba, büyük ara- k Medeni memleketlerin hepsinde bütün) Ki ğa verste kadar da çıkabilir.) mi?. adım Ki larının tedâhulunu söyler, kimi se-|banın had Kadastro pm Mtaayondaki Jan-| — sizin bural eleğetes kizla Öge m farmaz iman değil ya? Kiyma YAMA bir de İka, mühürdar efendinin başka, veki |(79J9€: Komedi gibi muhtelir di mrs nerede bulabili-| maz düşünür inde » köylüler harç üğini ee papa Dede serler oynıyan irinli vardır. Bu U- dim, Payla söyler nie” . dedi. L0) inayetile bir geyler yok. organını, i, bakırını, gömle-İler, etler aklın harlcindet,, Bi- Yayın emen m cseeseler Adedi inede- e arabamı”. Posta araban mi9-İicim soygun yapacak? Eni satıyor, devlete vergiler veriyor. çare, ilk gördüğü konak, ia pi Şiz Keşir mumlu varki Burda, gü e memuru: ül ler geliyor, mahsulün aşerliçin « Mimle iie r> — İyi ki soygun falan yok, ben her tal > a acai arala i sil liği Sadi ei yn güçlerin arala. Siz nereye gitmek İstiyorsu-İ tımale karşı yanıma üç tabanca al - yahud İranın elinden alıyor. Halkı tuz diyor-| cacaba birkaç PA-İbir miktar para konm ma dım, yalanım kıvırdı. Bilirsin ki taban- lar soyuyorlar; tütün diyorlar soyu- |dişah mı ği diye düşünmiye baş- sake Katla du Ü3E). vaaz pevkino'ya.. General Hohotov'un| ca ile şakaya gelmez. tabanca lar; gümrük, zecriye, hayvan res-İlar Ke vakıf bir adama Tastgelir,| ya girmek, oturmak, lemek 5 3 ELE on haydudun hakkından gelebiür.. |, pazar emmi, ruhsatiye resmi, ke-|sora ki müessesenin. ların ta im > pu resmi, mey iç padişah var. Fakat m — e yapalı de a. dayanın 87") encırdadı, inledi, sarsıldı uzadıya törif ve e Hasmer Memeli; Jaket taki. mı ile gelen bir adam opera tiyatvosı- tarafına giremez. ediği için yalız bulunmak zan köylü arabalar, bulunur, yolcu pr alırlar. reye memuru içini çekti ve > Orada, Eildir, kıyafetini de iktisa etmiş olnak| şarttır. Aktör bizi eğlendirmiye mahküm €- setimal hödisek bir araştırmadı ünün sırtında partal bir hırka, ay: ei emiyetin/ lem dı. AA binerken, şeklinde sunan bir müderristir. Onların içinde edebiyat Samara kazanım, ta gök mavisi, soluk yeşil y: te eşli iki parçalı bir kostümdü oner sal mi RR Etek yı Sağdaki yapılmış di halinde bir çift e Le yerde giyilmiye elverişli üç model yalnız beyazdan muş, düz çizgili işlemelerle süslenmiştir, iş eser yazanlar, bir Tessam, bir heykelir: tir mar İ e başı bei memuru ia buruş — Bun sai para diye söylendi, de kıçıl, — Bunda mke ne yar sanki? Seygirin kuyruğu bulunduğu batakhaneye götürüyor... İdi Kadastro m: hattâ bu san'atların bir ikisini başında, İn ellerinde Sam ler vardı Meoolâ, "müteveffa Monesolli, (Donki- iyarlığı) ei nefis bir eserin) sahibi iken, kızlarının türbesini yapan, arabanın Persie e se çi yin Kulakları ısırık içinde, apışıktı. Arabacı şöyle biraz gi pılmış kamçısile beygire vurunca, doğrulup iplen ya MAY | kalı ki mimar, parüliyeflerini oyan bir hey ltraştı. Kilim başını çevli ro san'atkârları arasında gerde r az değildir. e bu tiyatı ya dan doğruya da) aa Ee Veyahud varldatı masrafımı| 7 <2 hapamıyanlara | (Süpvansiyon) namile ir, ER de olsa e # renei- le eder. o ci — ir ola-) kamçıyı araba, âdetâ bir ma DAİ ge eşe yi iş mr eyi 5 . üçüncü kamçıdan arabi sallandı, dir ki Tİ . Kadastro memuru, gddetli bir sarsırtı duydu. ho ei 3 anaları. bir kap- lumbağa ip kadastro 'na baktı, suratını Beş ve yen vam » Kadastro vam etti — Xa pe işte böyle. Bava doku nanın vay haline. ni elli ayar ğını kaybetmesi bir şey değil, üstelik te eyi r. Bütün hâkimler, bü seselerin rak tavzlf 0 elinde bi Eşi Sekli zina yalnız İı değildir. b 5 müdahaleleri vardır. erin kudret olmasının en büyük mikyasi gişe hes aa Bunu kontrol edecek de müdür muvaffakiyetinden| adar u büyük idare | getiren kabiliyetlerine şaşarak sordu: Bir eserin seçiimesin-| müdürl ta gideceğiz sa» istesen de durduramazsın!, a yol devamınca hep böyle mi kk ai bi DAMARA dedi, Kısrak gençtir. ni bir hızlandı yi? zi > lelim mel'un bir ly aba, itasyondan. hareket erki Bar başlı de sorgu altında Fransezdi bulurmalıdır. Bir tarihte Komedi le oynuyan| p 3 halk, tiyatroda kıyamet kopara ard Bütün hücum o zaman müdür bulan, Jül Klartinin üzerine yıkıldı, oğlu baba hı. Siz inle Steyr Yolun solun-| da, karanlıkların arasında, geçen Gt yıgınları mı, yl hir köy mü a) takım ti ti, ölen, yaralanan oldu. Bütün bu,vak'ada ne bir aktörün, ne sekler yükseliyordu. Ön tarafında” neler bulunduğumu kaz görmüyordu. pü: bu “— ii ği taze ve açık renkler- 'aka ve ceket kenarları işlemeli” hemen klâsik olmuş ea bir modeldir. Göğüs altında ük az Ea kon- Kadastı emuru: «Gerçekten bura e arman ay Saşe. B Mi si heyec: — Bana bu kadar hızlı li ği Ben yor. ili Herhalde ayaklarının ma heyetinin ismi karışmıştır. g tiyatronun en başlıca mes'ulü müdür ol| niş ve Ortalık ynalıdır. sessiz ve ve ği Ayaz vardı. Aktör, bütün san'atkârlar > kendi) Kaputunun yakasile kulaklarımı örte san'at zevkine bağlı adamları idari ve fetimal vaziyetini re e) gunler, geçisiyördu: ağa uğraşa Bir tek kelime onu|bir yeri. Ne in var, me Sa cin mr va der, kırar, iin Sonra e da an söyleme ulan!, Yalan söye ün yaar Bak, bu kadar hizi) imse| koşturmanı tavsiye etmem!, Durdur" gu Devamı $ inel Sayfada) Biraz tereddütten sonra cevap ver Detektif istihza ile: — Evet, Buna yakın bir gey. — Şimdi açıkça bu suale cevap verme ru birdenbire sola sapıverdi. * Kimbilir, alçak herif, belki de beni e pe ER İRMİEAEEEARE a