3 Haziran 1944 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3 Haziran 1944 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

o SON POSTA EDEBİYAT: “Manzum tiyatro Seneler sonra Bizd iren : Himet Musta e manzum tiyatro Türk edebiyatının Onu tam saman geç Vr roka çal gs alar muhakak e eliye Di şerefi ve zaferi olmaktan uzaklaşıyor İt oisun olsun ancak otuz y aşına | mikenm Öteki ise, çocuktu olsun olsun on ya-| Yahud onu daha bebek iken gören Y Kalit Fahri Ozansoy e zamandan beğenen erkeğe böyle E Evin kad, — Gidiyordum. Bı gözlerini yarı açtı: — Nereye, eve me bıraktın da gidi - Uyuyacağım, ei grama e A Mn MEME unun en küvvetli bir 3 sahne yök cek vie Ykm İleliğorei Erkek, ayaklarının ucuna basarak| koydum. di ia & eserinin il Er dye Ea e GR Eş sek ği simi k ir yürüdü. Fakat nasil oldu kendi de far) — Çok m Li t yi ayi iğ vetli bir edebiyat asm) pürüzsüz kız çocuğu ve tat Bir değişiklik oldu. > sia ra Esd NA dan sildikleri ini utu: Ligi Ki ie bana öyle geliyor ki, manzu- yata e taaa La Mi kel ami ağ ebola ime im dane hele ne aa daşiarile birlikte ak yayar. paşam z böyle münakaşa ediyor-| vada ne amel ne de turacıiârin| ©“ Nu 3m ke ir genç vardı. lirizm kı di Yaf edece bir | rürdü. laz « gn ki gün, bir hafta geçti. Bu e Böyle tire Büyük bir şair, hareket için anl ea > BADANA El vapurda devam etti. Onların birbirine bağlık” $İİ- | deki ihtirasları ie ederken, yer yer, yide larında arkadaştan ileri bir bal sezili- b İN mi m ilrizmi yüzde beş nisbetin-İiirik heyecanlarla en "güzel mısra'lanıİ& yordu. Bu hal sevgiye benzerdi, k i lela, Ea yen: kaybetmiş, cura| yazabilir. Sahneden bir şiir dalgası ha-| Seneler geçiyordu. Genç erkek sene-| Senelerdenberi genç huzı gören erkek kii 4 e helei çi t ? kadar oldu. Acaba bu genç erkek © f vE — Dolaşır, aa; dolaşır; evin için-| — İstemiyorum, tahammül etmiyece-|ro is e bugün zorlajpu ai estetik bakımdan hiç dı da seneden seneye büyüyordu. Genç er-| genç kıza küfüvmü idi? Gi de kimseyi yutmazsın. ğim yaşa a ii güme tür. Buna|nasız ve bir akış değildir. Hattâ a kek ve kızın büyümesini gün gün|. Nesine lâzımdı. Senelerdenberi a N gördü. l Yine gözleri kapalı yatan karısı söy- e nasıl oldu bilinemes, ka-|mukabil, davanın fikri didaktiği, mare ek dar lale şunu da söyliyebiliriz “ine Şu geng-kize o.n4 kadar üzdlt wi DE m Ge Banlğikekn Maecile ie A e A e ceren İŞ Kane Elinde beni e de onda genç kızığa doğru). Kimin kızıdır, onu bile bilmiyordu. İ sabah çekilir mi? Bir sa-|o günkü Mişti, assa tahlil potası md İnme bir ğe Mae ni ve sim hel. j bah uykusu e yok, karar ver) Kadın hemen yemi fırladı, köca- işiaz lil bizi, beş cuyumuzla vu hal ii yy Palas m sn e lm Pie — im, odamı ayıraca; sının boynuna sarıldı: him Si uğ ey BR e > mezdi. Mektep ve aiğka a iie onun her halini tetkik etmişti, dan bei erkek traş N : anfiteatrin basamaklarındı Emler» ipler GYRAİ Se a Ayaklarımın ucuna ba-| — Ha şöyle! bir vak'a ayrıca ilgimizi uyandır halkalanan ve ike karşıdaki sah-| odadan çıkıyordu. — Ben sana ne yaptım ki! Bak kra- mar. — giy ik ime son Per-İneve diken ümran | kızın yanındaki genç (erkek ihtirasların derecesini git-| zar, O onu kendi kızı gibi biliyordu. Çün- Kadın, gözlerini açtı: ların derecesini Sİt-| zaten bildil ya mı değil, kim YANE gta g ei tahkikat Sağl Bilenleri, ta- çe ; len ye kiyma defn © olarak | kö onu ken gini hergün görmün | yanları buldu. Aileleri hakkında, İkeh- et? 21, ben evde olanlarla idare ederim. ettirebilirsek (*) hem tabit mesir, ersanel a tale kızı gibi, hi boyna gr E yiğiyi; in git, evde ne ire Erkek yan gözle gazeteye baktı. Ka- ne m piyeslerdeki gayeye ere- dekika süren kısa vapur yolculuğunda). d ali v0 Ma ii. İk ini yek, ne olacak, ne bitecek, nsındaki bu ani değişikliğin sebebi bi|bilir, hem de safha safha yüksek veya), eni vel hayötamle'takiy SNaEL al Sy etmişti. belek — Rahatsız etmiyeyim, erimi sımı görmüştü. Bu tılsım dı. Ortada lirik bir atmosfer ismili Konuştuğu arkadaşları, etrafında otu yin se — etmemek ha! o Güleyim! birkaç kelimelik ilim siz inden zevk duyarız. Bu, bir taşla| sansa idi, ne Alskhylos'ün, ne hok- | ranlarla da alâkada da. .İ Ailesi — . aa karar : © Meri pat küt evi yılıp dökersin, bu ra-| eBoşanmalar kolaylaşacak. kuş iğneleri ÜNİ si üripiderenf isi çöz ha “ükşinrde biraz Liyak” Simli e sadi yene alacağı © beter etmez sonr. İsmet Hulâsi İMSET böyle bir vasıta olarak görmek. istemi-İo asırda, gerek sonraki asırlarda insan) sezse, kendi kızı küstah bakışlara ma- kalplerini bu “İruz kalı i üzüntü hissederdi. bir ke hall ir di; ik olma ari, inledi Me tyat: | on öiledeğ e emen ödeme 3 alaşaa z e kai takdir pi etmek lâzımdı. »denler, onun vak'a ve belâğat çerçe- izleri endisine adetâ e e etmek fakat bii mira Spor - Konser dağa rik li vesi içinde de lirizmi yaratı ii lie ayırırdı. nasıl söylemeliydi. Günler genç de yıkmak isterler. Hattâ Raeinede))9 #OlaYamamış. olanlardır... Binde dı ktan beğenerek|kız ve genç erkek birbirlerinden aye KR yi Selami iğ Ti mil. ene yalanlığı bağır Şeyi nhyorlardı. Belki de nişanlanmak üz : . alıyor. ir Tiyatrosunu ie SPOR; riyle geçirecek olan Sadi disi Ke ileriye giderek bazı mısrâlar bu- ee m e > LAK vE U- e e e Sl alym dini. ve ötesini e ve beliget adla. e ya wn) Seneler geçti. Genç erkek artık ço-| Tesadüf bir gün a kız vapurda il Bugün Ankarada yapılacak uzakla, iii lar. Böyle bir hükme|Y':79 İluk çocuk sahibi olmuşorta yaşı aş -| yalnızdı. Onu ikaz k için en iyi il v vi e a iyatroyu ayakta ty. Jbir gerefi ve zaferi olmaktan Yağan ME va 7 lv mühim rn ğ nıştı. Kız çocuğu artık genç kız ol -|firsa diğ yor. Bunu, son devir şiirimiz için ne a | mast. © pa ekil Şükrü Saraçoğlu tarafından se hani geo tmknmnlar ük ştu. Üniversitenin son siniında idi.) O, sinin orta yaşlıdan ileri erkek, eği rtaya konan ei Er a ği rek telâkir etseli LE azdır. Bununla | Yine isi onunla ayni vapurda yolcu-| yanına gitti. Bu hali: lir (Poesl esi pire bugün saat 16 m yâr Gpotele pure) meselemii er bu minnmum tiyatro Affedersiniz ve 21 de Evin sosyal ya, şubesi | sransada 1885 tarihlerinde, halis şiir, |d0ha üstünde aiiikmmi başka cihetleri|ki diğer genç kızlardan güzelliğile ol-| Genç kız, kendine hâs nazık bir ta- ; menfaatine caz Pa tarafından . şiir diye, her türlü belâgat de vardır. Fakat bunları ileride başkalduğu kadar, tavırlarındaki incelik, her| vırla baktı; konser verilecektir. yel sinden uza zaklaşan şiiri deder. |bir yazıma bırakıyorum. halindeki zarafetle de aymlıyordu. O,| — me bir Talim söyliyecektim. ii , Edgar Poe'nun keş- ia —— ONGRE: b inle meler Eğ böyle din HA R P — Konuştuğu! mek biz, genç var, onun Veta vk kangren 20/9 cu- |nüyordu. Ya Verlaine? © da, bir aralık, ıakkında tahkikat yaptım, tek sizi dü- martesi güni Şir Sıfatı isimli manzumesinde bu fik- Dünyasından resimler yün ii Na Letafet yin anındaki klüp mer- le etmi > Genç kızın yüzü birdenbire değişti. inde lm Sayın âzalarımı- pi boynun! , — Fakat sizi. > zın Eğe fleri ehemmiyetle rica olunur. | Fakat Mallarmâ yeis ileriye Elie: Bir şey söyliyemedi. Evet o kimdi? 1. Artık onun elinde halis şiir, hiçbir — Ben sizi tanımıyorum ki, ne de 1 tiği Maarif mükâfat, atletizm müsabaka «iz beni tanıyorsunuz. y / ları ajanlığının yaptığı program değiş- Son Post 7, İlseiyoran. Haluk diğer tarafta, fikirle ve üzerine gelecek haftaya bıra- dolu olan Valery'nin şiiri hiç de böyle imştar. Yerebatan, Çaculçeşme sokak, 25/1 || değildi. Bununla paz yö ie Valâ İSTANB 'nin ismi etrafında, esi | ABONE FİATLARI Ju isine arasını > Em cinli İli hayk rar vardı: iter Ben sizi tanıyorum, seni tanıyorum. Demek istedi. Fakat yeme Başım önüne eğdi. Genç kı uzakı va; ursa lerine Mim ir kas » yüzücül ei mi amam kız bu garip adamın sözünden 0) yö anla; yama A Acaba bu bir deli miydi? diye düşün eni rsa yüzü yaz müsabakaları- na mm er Vi bölgesi Erte, di, müddetle emme MUSTAFA biz müdül senmanen. Be xi belâgat şiiri ile e nevi kabul edile te mez. O hi e eserinin bı , . Re ATRO: e peşindi m ran şiir değildir. lân Tarifemiz. Ş Na ur. 5 di Tek t t ileri — em Kiris, wo a aa, de > ver ib . 10 aylık muvaffakıyetli bir turneden a ik oplara 18 omar sensemesensnassanszn R : tac pi liyim Ja hatta Hugo kalıyordu. bu mür o sanatkâr Ertuğrul Sadi “Tek ve si mi m yi kaalar yalı ir ii yorar Meşa elen 2086 ra şehrimize öönmüşlerdir. İl | Posta kutusu: 741 istanbul | | İldi: Fransız 3 Me 300 | il Sadi Tek, bu akşam ve yarm graf: Son Posta lâm ve belâgate rl Gan z mi — sadi Şehir Komedi tiyatrosunda bü- duğunu. Hele XVII inci asır rae R 3ü sahife » —— Yeni hizmece alınmış bir senil ma- © Zoğu vepdesmde çarpışan sebili Son sahife 100 » cektir. Yaz meveimini sayfiye temsile () Bir misal: Roccine'in Phödre'i. hafaza metörü ike geçiriliyor. © —2— rideki hergeleler,, Bunların ara- herife iyi bir ders veri ver-p güvenen, herkes girebilir. İçerideki kadın! — Oğlum!. Evlâdım!. Nafile çene uni ben de vardım... Artık, dayana- İdim. N Ki ni a a di : Bunlar e Hileyi sl iş li saz en dayanan. aş a Me , İmadım, hemen tabancamı ve le »k oda-İ Nuri Beye bir adım daha yaklaştım.) Böyle yerlerde, bu sınıfa mensup &- siye ayri tokatlar, tekmelerle Hayri, kudurmuş sirnyük Si Mimik allel da dimdik |Sesimin bütün kuvvetile; damiarla kon in Alışı e girmişierdi. dişarı fırladı. ii mecnunane cüret © Yehdid, müthişti. Beni, çok EŞ — Kim olutsa olsun. Sana, kapıyı| — iyi amma... şekilde girilmez. bin 0 kadar şaşırmıştım ki, vaziye-|lfade eden gözlerini etrafta i siği ki, © kadar “piğkinliğine ıç diyorum, Nuri Bey!, Eer şeyin usulü, eri var... Bu ak timi sz ai tayin edemiyordum. Şah | Kapının arkasına atıldı. Hiç bir suçu N Tieiyö: de oni, Günl “da ve Diye sert bir emir m sonra, li bağırdım. Ve, Çamur iş vag burada biz m Ve içimiz- | sen ven diş ir daa Tuza uğramadığım için, | ve göieiisei sineyn Gözlüklü Nuri Be- siye e; 7“ |urkasında titreyen Nuri lecek her türlü hücuma hazırlandım.İse, bir yabancının girmesini istemiyo-İp, yi patlattı. Hasta — Estağtrullah, ga” — As, şu kapıyı Nuri, titreye titreye kapıya yaklaştı. |ruz. Cadelelerine ilk etmek istemiyor - ili il imi ile ee yal Ve 88 demek?. Bü gedi'mran değik ; ye” vin a Demir sürgüyü çekip rezeyi' kaldırdık-| Diye, adı ladım. dvm. Esasen kadınlar, o çamur eritin ni oradaki m; yam dağa Bryan BANDAr sakır titriyordü. e sonra, eski yerine kaçtı. Ve) Bu EEE m bu çamurdan üzerine çullanmışlardı. Göz açtırma -|tutarak tekrar e ey ii Raya > vts ie ayini. ilnleye Gemi “İBir XI lm gm du. a kadınla, ihtiyar sdarın arkasına İadamı şımarttı. Derhal alaycı bir tavırİdon; kafasına, gözüne, burnuna, ağzı- - Hi aselladiin De iii. Emrimi tekrar et saklandı e ir: on yu mr iniyorlar. Demet, de) Artık duramazdım., , Mangaldan sav» sa an agi öle ee e) Hel Nur! Bey,.. Aç| O anda da Çamur Hayri içeriye dal) — beyim, yoluyorlardı ii li Tat bean mı?. Hele şu tarafa ki goğuk küfürler e ra yeni bir taarruza hazırlanan Hay» ç di çatırdamıya Lütfiye, esi titreye titreye, fısıldar Daldı sa beni de karşısında dim- ek da, o ani şu Lütfiye cacİlere rnin üzerine atıldım. Sol elimle onu en- fena hglde telâşlandı. Kapının arkasın- FN ap el dik görünce fena halde afalladı. Bir an |dıcı ile pay edeyim. Hayri, kuvvetli silkinişle, pesinden yakaladım. Sağ elimdeki ta- da mangal “ek ein olan ih. — Aman beyefendi... Ona kapı açı- | duraladı. Diye ileri atıldı. Ve önümden Cvalıayn pi rae Yıldırım ire Dan gi aya Boğuk de — adam, em be y en onun bu mütereddiğ vaziyetinden | gibi kayarak bedbaht kadının omuzla-İ;, odaya daldı. Hemen, masenin . (mirin temi uzu gibi: iri Bay de bön ll limi ei ie etmek istedim; madan yakaladı. rindeki yanar lâmbayı aldı. Odanın kö.) — Aman A hünerli Si sana 14 — titriyorla, — 2 Çamur ei Gi le hakla herkesi rahatsız ediyor-| — Ulan!. Sen kapıdan kimi kovdun,İşesine fırlattı; o anda, otada bir glev| Yaptım? fi Dişarı: sözle e.. Çamur Hi e bakayım? dalgalandı,.. Eğer Lütfiye koşup da se) Diye melemen ia mein bu kaldırım DJ — vi efendim... Said tanıdım.) Dedim. Diye bağırmaya başladı. Xdtfiye 'dala'rin üzerindeki büyük minderi oraya |kabadayısım öni tam. Süre süre i Tâ, kendisi, ik ann bir takkiien. gence, biyik. bie alışkanlıkla enem yakana | erisiimesey hiç şüphesiz ki yerde jevden dişarı Wi Birdenbire bütün kanlarımın damar-)beni gözüne yi Çünkü büyük İ larımdan çeldidiğini,., Ve, beynime hü- e pervâsızlıkla: rağmen hicap verecek küfürlerle caktı. ra kuvvetli cim ettiğini imtettin. Eh, artik bul — Buram, weum? tr avoir: Paramna| mücadele ediyorlardı, Ben, daha hâlâ sofamın ortasında dim MY

Bu sayıdan diğer sayfalar: