Diyorlar ki: — Ağaç kıymetini biniyoruz. Ağacı sevmiyoruz. doğru muydu? ea LER? Ağaç sevgisi li — Hele bu kışın başında, Me ki bahçede bir akasya ağacı vardı, yaktık, mak istedim. Şöyle bir sual ortaya attım; — Ağaç kıymetini bilmezmisiniz, a“ gacı sevmez misiniz? Oldul ça yaşlı bir erkekti. — Sevmem, dedi, Ağaçtan nefret e derim, p bir ağı p — Kim demiş, severiz, kıymetini de pat edebilirim, Üçüncü muhatabını, henal halinde bir zattı. Sualim yine ay KADIN Bazı yüzler insana ra - vlan vw Midi Yaş Bazı esi mi tabii, e ei üs te yen ve tabi olar: :e görün icap ettiği halde "ie 5 ne ai 04 Cenç görünmek "etlerinin semi de ai yer eder. — Niçin? biliriz. — Hiç fakat, hani siz, ağaçlara İs- Heker teker sorup soruşturmanın 24- minizi yazmaz mısınız, gelmişti. Po Değil yalnız abide, mezar gibi ufak tefek şeylerin, fakat koskoca şehirle- rin a len Eği ryüzünden kaybolduklarını, bazı ve masallardan, yazılı ta- sn. iyor ve işitiyoruz. yle vaziyetler bilirl in- ai alinde, şehirleri e sani DE İmei kalmışlardı dağın patlaması gibi ta- Di lr veba, kolera salgını, is- tilâ tehdidi gibi en ma sel - Bir malik olduğu fk- tsndt akkniyei keybedağık; tedricen boşaldığı, nihayet günün birinde bom- olm sosyal hâdiseler birçok (dir. SAN OROŞKA POSTA (Bi rik yer yüzüne ki Semiha Yıldız şehiri ıpei harabelerinden bir gi — Şayet, sokakta a biri soku- lacak e ne yani pardın sevgilim? ikeslel mi? KE IHIKAYECN TA LADEI n : Nuri zag bulunacaksınız. Ben, ıkça zengin bif ım. Bü senin yerine g8 hi amadeyim. ani şey... Sana bir) Suzet, sevinçten çıldırıyordu. Kocasi sma Gi a onu, > mii nladaza elipsinakia Suzet gülmeğe başladı: tiham ediyordu. Güzel; o şimdi bu dü e ahi al Ki im Hiç yenen ne kadar yanıldığını göre ir Zaman bun a Zamanımızda bı bi ye yö, ciddiyet ve sadakatınızâ sokaklarda sık sık ramak ol itimat etmek a Her ne kadar, Ku için, seni ikaz etmek istedim sevgilileskiden sizi Lanımıyorsam da; ben de karıcığım. Bun. ötürü et-İiyi bir intiba bıraktınız. Benimle birliğ- lenme. Sen genç, güzel ve a) te eve gelmenizi gok arzu ederdim. seni çok iyi tanırım ve malik ol — En büyük memnuniyetle matma- emrinize amadeyim. O halde ne hangi bir kimsenin sana dikkatle ei VE adamı tatlı bakışlarla bir kere ha süzdükten sonra: biraz da kor! , belki sana RE Tabit al, i, heme Ck erk bir kimseyi uzak-| Şimdi, adam ne yapacağını #imler, tavanlarda, ev eşyaları zerin. |199* ir olamıyacaksın. U- | Sendeleği, Harict görünüşüne göre, leki mozayıklar, madeni eşya, heykel- BY EE ROZ ON akan <A sany mi onun sukutunu hazı hiç tahmin etmemişti. O, davayı kaza” Bu anlattığımız şeyler bir müzede ait mn akmaz İt er im ga Mi veri tin kendinde husule getirecek heyecani — Evet, erkekler hakikaten, kadının e düşünüyordu. ii a Keşke izin gibi pi rülmüştür. Kendi yıkıntılarının. altında Diyecektim. O davrandı, ben söze e epralrların — Elimde olsa dünyadaki bütün ağaç * Seven de bir türlü söylüyordu, miyen de, Rivayet muhtelif amma, yazık ki matlâp Ki İemet Hulâsi İMSET | sırları rihi harabeler, zamanla, muazzam te- peler halini almış, üzerlerinde onlar, İş, ve tedricen insan hafıza- larından Gi Bu in, ir birinde eski eserleri iaşirn mütehassıslar tarafından me; akarılmışlardır. za Nineva, Tir, sig hükümet merkezleri, Mezopot sır, Sur İran, İn, eni panlstan ve eski Romaya alt diğer SE çök şehirler, Mest na me imse tarafından rahat dn binme Di toprak wi ie mira, günün buki ski Misir medeniyeti b pe elimizde namütenahi © kıymetli ikalar var. Menfis, Babil, Nemevi lan esaslı Ki neticesinde, © kültürüni İl anlandrrsık birçok eserler ve eş- sayesinde, iş macunları in beyaz- m emin. ederken, ii kii de enbelik verir, bunları tercih etmelidir. Tenin “şeffaf, pürüzsüz görünmemesi- er. İtoprağın altında kalmışlardı. ve Pompel ; şehirli hazin macerasını var. mı?. Milâdın 79. uncu yılının 24 Ağustosun” yanardağı -birdenbire patla istilâya, g Vezüv ğı vs ateşten seller , durmadan, "vr tazeliği yalız gençlikten ileri genç ya şu: Kadına bu tazeliği yalnız gençliği d: EU, saçlarının e derinin beyazlığı, teninin pürüzsüzlüğü, kaşları, — parlaklığı hattâ rnk, «m ir e göslerdiği ttiz itina bir e ee an durması için gerile- pari :9K | etmelisiniz. Siyah benekleri al İmek te mümkündür. bariz ır, Eğer muhakkak temizlet- di kaş udralanışta muhakkak. in. kaş rçasını. yağlı bir kreme dorma çe üstünden geçirme sai lr ille rap yağmağa Herkülünom. ve mz ekimi bayat en iyi korkunç “âfetin kurbanı i diri rl kızgın küllerin arasında - ir. Altı metreyi geçen kalını bir kül tabakası bu iki şehri, canlı canlı örtü- ei ateş pi er kd Ve ranardağı 4 e taşlar gi ii a v8 canlarını kurtarmak için ae rkefriyii Fakat felâket o , kızın bir kül, hava- | e. un devirlerin eknik seviyesi- dan evvelki devirlere ait hemen he- men iz vene yoktu. İsanın doğu .şun asır önceki Yunanlıları bi- ver. mat al idik, yin Yu- İki nanistanın muhtelif köşelerin: yü, mimarlai-| O, hiç ak- paştraak hızlı hızlı yürümeğe devam dan şüphe İyaptı heapek tl a imei ken ken-İ ett inerji VW Vi il geldiği debili |zAfından dalma iyiden kalkışırlar. | yukubulmaksı: #fakiyet © böyle sinin Fakat, müsterih ol sevgilim! Sana Vâ-| kolay elde since "adeta hayal suku- 1 şehri, eski eserler mütehaş. |dediyorum ki, eriş be vebiişiğmşer cari yin arad bike n il gir muhafaza sims bileceğim. aynıdırlar? ise takriben iki yüz yı Remon, derin bir mefes aldı. Gözleri- a ve igiiliğ ei ye inle 5 9 İn tavana dit, ii başını eğerek; | — Çok teşekklir ederim matmazı yi eme, ora ağ makin b mü, Geni anl. duygularından Denİz terkallde ir ruha mail m küm sürdüğü her yerde: Avrupada, kü, |katiyen şüphe etmem Süzet. Yalnız|saade ediniz de derhal bir kendini koru, tedbirli ol canım. e armalar ye 329 ; yım. rlaide ma inde, (e, | Bir seyahat esnasında tanışan Remon aaa hayri nan iizzek Jalğn ME sen nen devirler hakkında mev. (ve Buzet, bir ylidirler. Gengİsasen eve yaklaştık. tl Sünsivur ae vek ka, | kadın, inden hiçbi uzak-| Gerçekten, Suzetin oturduğu eve yak” dar Ml atik, bile © geçmiyen |:#$mamışt, Bu ki rdı. yeni yeni devirler ortaya” çıktı. Mesela |9ehir hayatının lr ” yabancı | Zavallı adam; artık yürüyecek halde bi iz elli yıl öncesine kadar, şar. |pulünduğunu tahmi ettiği karısını wi değildi. Elindeki paketler onu sırsıl «İl ilk çağ medeniyeti hakkındaki bir. | hususta fkaz eğ a ni neee - İgimiz, mukaddes kitapla, m Suzet, kocasınm, kıskançlık hasel Paketlere lütfen dikkat edini bu !kazı kendisi için bi kr a di tanedir, diye Suzetin kendisile alay hunsun> dedi. : Bir akşam, ellerinde birsürü paket- r yorg Suzet, birisi tarafından adım adım ta- Bir ara- lık bu sirnaşık adam iyice yanına 80- kularak: imdir el! diye sesli lendi. cevap vermedi. Adımlarını sık- zel, size refakat etmemi is- Hem, müsaade ediniz. ben taşıyayım. H olduğunuzu se let komplimanlar, mem- aymız. Sizi manda kocasına seslen. — Remoh ii iri Banı sişhn varkandı ime nasıl kabul etmesin? Adama İşin yoktur dedi. — Zarar yok efendim, diye cevap .. merdivenleri ile Ele ii kam dan da sn cü yet- tiği kadar Bu yor- sülün 4 acısmı ele sonra çıkara” kaan düşünerek Kendinde taze kuvvet Suzı idi ği açar: — Buyurun Möeyö, gi ve ayni za- di: Adamın eli ayağı kesildi, n« Her O nr Bide yere yu- ve'tam bu esnada kapıdan ba- rar ses- haiz, katlı birkaç ik saraylar bu- Tırnaklar boyanmayabil! raflarını saran a mar ta ke İç yer w “İİ başka hiçbir Le İk müvatlak olamamıştı. Het şey, felâket Ve ancak bundan “sonradır kl, Şairleri ân terennüm e- ta «efsaneler» in, bu eski medeniye- e İmane biihassa elbiselerin yaka- itina etmelidir. Henüz ütüden terzi elimden Sie irin bir yaka olsun yaşlı ol er kadının ta artırır. ttâ 1500 yıl gerilere gi Son kırk yıl içinde Girit adasında |rında, kı harikulâde yüksek bir san'at kıymetini |mi büyü! boylu, kırmızı yüzlü, şiş- an, klbar bir insana benziyordu. Bu tetkikattar Süzet, b tavrını değiştirir li gülümse: ve pakete ri eline; tutuştururken mem ilm. Bana refakat anma ratsladığı İ« niş mermer rnasâlar Di yarı- kalmış yemekler, ravi İlk lr İğ görülmüştür. tahta kı - İmür haine iş deriden eN Roma tarih- vah hi birçok dizeler bu mer ışık altında bambaşka bir. mahiyet aldı. Es- ki medeniyetlerin kaynakları lale mizde berraklaştı. ivan edebiyatı geces Mei Fakat duvarlardaki renkli re- M. kâtibi Padikaşireki küçük bir makyaj o dar yakışmıştı ki, sedirin üzerine tan zaman Avrupanın diğer köşelerinde de, za- (Devamı 6 ncı sayfada) Baki, Nef'i, Galip Dede, birer birer gö- tayfalar resmigeçidini bir cennet le. seyrediyorduk, - Huriler ner, feykinde 0- sevinerek | kası adam, “ümidinin ği ai takiyete ia aşkın Jâhuti bir leminde yaşı: rih, müslki, edebiyat kolkola ve- Geli İstanbul halkına güzel bir san'at — Ufakliğınız var lerimi ii taşım 1otfur mösyöye Biraz Buniyetle içini çekti; &. Remon — Of!'dedi, Düşündi Mösyö a ve nazik a bu çoci 4 are e edebiyat mı Remon? Paket- mda bulunan bu ahışışını ver e md sonra her üçü, odern salonunda ziy ya emi — Sen si sn 8 e İyi ki e si . Baş ni una muhakkak ki iş az ve en bu çocukça eli ni hakaret telâkki ederdi, dedi. sonl Süzet: — a tammadığı bir kadına sa- (Devamı 6 ncı sayfada) müntesiblerinde ayni intiba yaptığından akşam salinede bu iki bü- Yük şairi yine o çehrede gi buru ile yerleştiği eski teri“ İ köşkünde 4 musikiye heves etmiş asli bir çelebisile iha m sunuyorlar ve bu gecesi yaşattılar. Ri ea mizansenlerindâ yda biR di aa şans ri. geldikçe — divanların- |. Şairleri temsil eden üniversite talebe” sim ek temiz Bu devrin şairlerinin eserlerini o vene ayol a anız okudukları divan giplerinde |>u> ypuntazam olabilmesi seline ile evrin dekoru için de dinledik Münir Nuretün tavırları, ve teren- |lardı. lemediğim derecede bir varlık gös-|pelt7Ce Jetinas hasti etmiş olmağa mü Bâlarile hakikaten, Kanunt devrinin bir)“ Sakii kevser olan Hazreti “Ali, galiba | terdiler. tavakkif m e n: Kemal Emin Bara ia ğöei: olansa girer erk İşeğe bu vazifeyi hu-|“ Vaktile fotografın mevcud olmaması, | #9h9eYe ein bulunar gençlerimizi “Türk ifadesile Anadolunun son) Ondan isini. bağbiyiscak "olen ' divatil Hilere.tevdi eirsiş:oi #ofta düşüncelerinin resmi, & heykeji|J2U7 görmek gayet ini bilir barbini gayet güzel” anlattı. Sözünün! yerlerinin temsiline bir mukâddime divan paz arasında Na-'menetmesi Türk pey şaheserle- Kemal p iy rağ rini ie ratan bu büyü mik yi hakiki | sessemasnası Jindirilerek Tstik!gı “Marş, plâktan çalın. | 4“ bir şaheserdi. Neden, koskoca divan — olan Pı dı ve ayakta olçrekk dinlendi, b El meri ai Hma cehile> iddi- iri pal ili size ca) e bulurluyo, e i e ai e, aplike Be ap azli ağn bu yüzleri bermek çam 12 İlAM TATİfEMİZ yetinin. klâsik. müsikisi Hadiye Ötüge- düşman nlar her a ile me: — Nabi meslek İtibarile kadı di rinin, kasidelerinin beyitleri arasında be Tek sütun santimi nin güzel bir teksimile gul oldukları divan edeb ii mucip” için ahkâm kazada hata etmiş olmaliİliren hayallerinden çıkarılmak suretile Türk musiki ve divan t- zuli hücumlarını çürüten san'at cephesi. Mi mere Dede velrisi hem şair hem be: olan Nazi, |mefharet ima muhterem £ edebf-İki, cennete girem: Onun tarihi iedesile İstiklâl hazbinin b eserlerinden olmak üzere divan şa- pi doktorumuz; bir ifade ve) Müsamerenin sonu olarak Nedimin, © tasvirile başladı. e N diline nakledilmiş bes- ve cerhediyordu. | divan iy irinin ira) hayatımı te emiş. şey yalar Meselâ Tevfik Fikret, rihin karanlıkların. bir ta- yırla, galiba Ki irlyt düşünülerek, | milli kıyafetle da kalan bir ya ealeliesi kil) nefis eserler)dolaj temsilen eksi uzun ve ir saka- | çalındı. iile Dedeyi ha; hiç yerinden kımıldamaksızın kitabın-İrekkepti. Bu kıymetli dolayı ns ii tebrik etmeği bir| öden same 4âl, Nedim bir alanin yaz sun- duğu peymanelerle mest, sencide hiz re gaze! il geni de Balla gm ei çehre Me, el pe faka eniğu ve dolayısile küsmüş, dalma müte- birer görüyorüz. Füzull, Hayali, ei gib dirine yaslanarak, kâh kalkıp dolaşarak! 'i;, Bikretin bu hayali simaları bütün nn sevgilini? ©