1 Ağustos 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

1 Ağustos 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Beton arme köprü inşaatı ilânı Nafia Vekâletinden: 1 — Seyhan vilâreki dahilinde ve Adana , Karaisali yolunun 19 4. 000 mica kilometresinde betenatme olarak inşa edilecek Geliri köprüsü inşaatı 150.000 lira keşif bedeli üzerinden kapalı sarf usulle eksiltmeye çıkarmışlar. ? — Bisitime 7.6942 tarihine müsadif Cuma günü sist 15 de Naha Vekâ, lefi şose ve köprüler relsiiği odasında yapılacaklar, 3 — Elesiliemeye müteallik evrak 758 kuruş mukabilinde yese ve köprüler Te, iliğinden akmabilir. 4 — isteklilerin tatil günleri hariç olmak üzere eksilme tarihinden en az öç gün evvel bir dilekçe ite Nafin Vekileline müracaatla bu gibi bışaatı yapabile, oeklerine dabr ehliyet vesikası almaları Hzzmdır. $ — Eevitimeye işlirik edecekler dördüncü maddede yazlı vesika İle Dİ? Yılma aid Picaret Odam vesikası ve 9750 Kiralik mukavvat tensimatlarını havi olarak 2496 sayılı kanunun tarifahı dniresimde hasırlayacakları kapalı zarfları, Bı ikinci maddede yası vakillem bir saat evveline kadar komilsyon meleliğine makbuz mukabilinde vermeleri Hermdır, «5600 17180 İnşaat ilânı Sümer Bank Uumum Müdürlüğünden: 1 — İnmilke yapılacak memur ve işçi evleri ile bekâr paryonları, kanalimd, yon, yol ve harici su tesisalı omanel weilile ihale ödileceklir, 3 — İşbu iiyent ve aaeliyalın muhammen keşif bedeli 480000 hradır. 3 — Eksiltme evrakı Ankarada Sümer Bank Muamelâi şubesinden 25 Hira mukabilinde alemacaktır. 4 — Müvetelsat teminat mikdarı 10.000 liradır, 5 — Ekslilme 16 Ağmeles Hİ? tarihine müsadif Pazarlesi günü saat 16 da Ankarada Sümer Bank Umum Müdürlüğü inşaat şuhesinde yapılacaktır. 6 — İsickliler teklif evrakı meyanında simdiye kadar yapmış oldukları bu gi, Bi işlere ve bunların bedellerine, firmanın teknik Leşkllâlmin kimlerden te, rekküb oküğiee ve hangi bankalırla müsmelede bulunduklarına dair vesikalar koyncaklardır. 7 — Teklit mehbeklarımı havi sarflar kapalı olarak ihale cünü 18 e kadar makiir mukabilinde Ankarada Sümer Bask Umumi kâibliğine teslim oluna, caktır, $ — Powin ile gönderilecek teklifler nihayel ihale saatinden kadar gelmiş ve uarfın kanani şekilde kapabimiş olması İzamdır. vaki oleik gecikmeler wazarı ifihara alınamayacatlır. $ — Banka İhaleyi iorada werbesiiir. © «6911 , SATI. saat evveline Poslada T.İŞ BANKASI K. TASARRUF HESABLARI 2 İkincileşrin İstanbul buz nakil ve tevzi işi ihale olunacaktır. Karaağaç smücassntı buz fabrikasında! istihsal olunacak sönevi | iahminen «Allı milyon» kilo buzun, İrtanbul Belediyesi hudodları dahilinde naki ve teorti işi tadili edilen şarlnama ve veçhile 31/5/044 tarihine kadar devâm ele, cek müddet için kapalı zarf usulle eksilmeye konulmuştur. Beher kilo buz senmi beş karşı satılmak öner: nakli ve tevzli için bir kuraş elli samlim zu, | hanunen bedel vasılunmuştur. İlk teminsi anikları «16450» liradır. Eğsilime | yarmamesi we ovrakı müiteferrinsi «818: kuruş mukabilinde Karaağaç müesee, satı müdürlüğünden alınağilir. İhale 4/8/942 Salı günü sant 15 de İstanbul Belediyesi Dali o Encümeni odasında yapılacaktır. Taliblerin ilk teminat makbar veya mektulları ve kanunen Ibradı lâzim ge, len diğer vesikalarile birlikte «1490: No. lu kanumam tarifadı çevresinde hasır, layacakları teklif meklahlarımı ihale günü sasi 14 e kadir Dalmi Enelimene vermeler ianmdar, © «Tl» Sinob C. Müddeiumumiliğinden: Sinop umumi osmevindeki mahküm ve mevkullara 942 mali yılı içinde ve, tilecek 182560 İli 292060 aded ekmek 30/7/847 gününden Mibaren yirmi gün müddetle ve kapak zarf usulle eksilimeye çıkarılmıştır. Yermiye 500 (lâ 460 aded ekmek verilecektir. Röleli öyuhasmmen 3218) lira olup temimalı muvahkale 2409 liradır. İhale 19/8/942 Çarşamba günü sanal on dörde Sinop Cümhuriyet middel, umumüliğinde yapılacaklar. Şarlname, isli günlerinden mada ber gün Sinop Cümluriyet Müdde'umu, miliği kaleminde görülebilereğinden tajiblerin müracaalları İlin ounar, «11565 | çınız Dökülüyorsa, Başınızda Kepek varsa ? İ MAJIK SAÇ EKSİRİ | Kullanınız. tesirini derhal görürsünüz SON POST İŞÇİ ALINACAK BÜYÜKDERE KiBRiT FABRiIKASI MÜDÜRİYETİNDEN: Kibrü fabrikasi İçin aşağıda yazılı şartlar akinda erkek, kadın ve gocuk işçi alinacaktir. I —Tekmil fabrika işçilerine iş günleri parasiz scak öğle yemeği verilir. 2 — Ücretle a) Erkek işçilere: Normal mechi saatleri için erkek işçilere yaptırılacak işin #nahiyetine göre saat başina ücret hesabile günde 100 kuruştan 170 kuruşa kadar, b) Kadın işçilere: Normal messi saatler! için kadin işçilere yaptırılacak işin mahiyetine göre 75 kuruştan (10 kuruşa kadar. €) 12 yaşından 16 yaşına kader olan erkek ve kiz çocuklara: Normal mesni şnatleri için çocuk işçilere saat başi ücre. ti hesabile 65 kuruş d) Tahmll ve tabliye, avlu İşçileri: Bu kabil işlere ınlara işin mahiyetine göre 150 ku. ruştan 170 kuruşa kadar. e) Fazla mesai ücretleri: le çalış Koordinasyon heyeti kararile fabrkanım günde yapaca. cağı 3 saatlik fazla çalışmaların Sb 30 zamma ilâve edi dikte normal mesaj de 00 . 170 kuruşa kadar, ücret alan bir işçiye 150 den 250 kuruşa kadar; 75.110 kuru. şa kadar alan bir iyçiye 110 , 160 kuruşa kadar. 65 kuruş alan işçiye 95 kuruş, 150. 170 kuruşa kadar alan işçiye 220 - 250 kuruşa kadar gündelik verile ektir 3 — Kanuni vergiler İsçilere aid olmak üzere ücretler, fabrika da. bili talmetnamesinde yazil) bükümlere göre her 15 günde bir lenir, 4 — İşçiler, yatacak yerlerini kendileri temin ederler. 5 —Tahip olanların Büyükderede Büyükdere « Bahçeköy yolu üze. rindeki kibrit fabrikası müdüriyetine nüfus tezkereleri ve alti fotografia beraber müracaat etmeleri ilân olunur. TESVİYECİ, TORNACI, FREZECİ ALINACAK Kibris imâl eden dairelerde veya fabrika tamirhanesinde makinist ve makinist muavini olarak çalışmak üzere birinci s'nif tesviyeci, tomacı ve frezeciye Ihtiyaç vardir. Fabrikada yapılacak imtihan neticesinde gösterecekleri ehliyete göre maaş veya seat başi ücretle. ri tayin edilecektir. Talib olanların vesa'kle birlikte Büyükderede- ki kihei fabrikası müdüriyetine müracae'lar! ilân okunur. YÜKSEK MÜHENDİS MEKTEBİ VE TEKNİK OKULU Giriş denemeleri yardımcısı ÇÖZÜLMÜŞ» GEOMETRİ PROBLEMLERİ Yeni ilâvesi ile çikti, Fiatı 125 kuruş, Y, MM. ve Tek, Ok. giriş denemelerinde sorulmuş ve bazı miibimi proble, meleri halleri, Taşra için P, ku wa 2822, Geometri Prod. HAŞET: (Beyoğlu) Sergivadis (Tünel bası). İKBAL KİTABEVİ (Ankara caddesi İştanbu Festival Bulmacası | Öksürük ve Bronşit H“B.E-O-A Y TURAL i Komprimeleri derhal keser. İ Her eczanede kutusu 35 kuruştur. TIYATROL RAŞİD RIZA TİYATROSU Halide Pişkin beraber Harbiyede, Belvü bahçesinin z OR R E N B K Bu 14 harflen mili © oyanlarımızn başlıcalarından öçünün isimleri bulu , Bacaktır, Doğru halledenler urasında 10 Ağustosta çekilecek kur'a neticesinde birinciye bir yastık, ikinelye yağli boya bir tablo, üçüneliye bir dolma kalem, dörüüneüden on beşinciye kadar birer Rl a p feostivaj konsumasyon fişi, on beşinelden! Meinr Kali ri e yirmi şlüciye kadar birer fosiyai gür, | sasmusssnmmşaaas ii Riza kısı plâfı verilecektir. Son Parla matbansiz Bulmacalar 9 Akuslosa kadar Eminö. ————um-—— nil Halkevi Festival Komitesi adresine) Neşriyat Müdürü: Ziyad T. Ebüziya gönderilmelidir. | samiBi: A. Erim UŞAKLIOİL İnhisarlar umum müdürlüğünden: İnhisarlar müfettiş muavinliği müsabaka imtihanı İnhisarlar umum müdürlüğü tefliş kadrosunda münhal bulunan müfettiş muavinlikleri için yazılı ve sözlü bir müsabaka âmlihanı açılacaktır. 204942 Pazartesi günü saal 10 da Sirkecide İnhisarlar defliş heyeti binasında yapıla, cak olan yazılı Iwtihanda kazananlar sözlü imlihana girecektir. Her iki imti, banda kazananlar arasında en fazla derece alanlar inhisarlar müfettiş muzvin, Hiğine alınacaklartlır. Nollarda müsevat halinde lisan bilenler bereih edilecek, “lerdir, Ücretler 2686 sayul kanuna göre verilecektir. Müsabakaya girebilmek için: 1 — Memurin kanununda yazılı şartlardan başka iklasad ve hukuk fakülteleri veya siyasal bilgiler okulundan, yahad yüksek ticaret ve iktısağ meklebinden veyahınd da müadillikleri Maarif Vekâlelinse tasdik edilmiş bulunan yabancı fakülle veya yüksek mekteblerin birimden mezun olmek, 2 — Müsabaka tarihinde yaşı 39 dam yukür olmümak ve askerliğini yapmış bulunmak, 3 — Sıhhi vaziyeti iklim tebeddülletine ve ber türlü yolculuk zahmel ve me şakkallerine dayanmaığa müsald olmak, 4 — Ahlâk ve seciye Hiharile müfettişlik mesleğine almasına mani bir hali bulunmamak, «Bu husus idarece yapılacak tahkiksila belirilecektir.. Müraemat en geç 10454? akşamını kadar ve İnhisarlar umum müdürlüğü ne hitağ eden bir dilekçe ile yapılacaktır. Ba dilekçeye: 1 — Mekteb şahadelnamesi, 2 — Nüfes hüviyet cüzdanı, 3 — Askerlik vesikası, 4 — Sıhhafçe memleketin her tarafında vazife görmöğe ve seyahaller yapma Ea müsaki bulunduğu hakkında tam teşekküllü resmi bir hastaneden alınacak Tapar, 5 — Polisten alınacak iy! hal kâğü 6 —6 tane 45 © hoyumda feloğraf, 7 — Hal tercümesi, eklenecektir, İsteklilerin imlihan programını Sirkecide Inhisarlar teftiş heyeti riyasetin, den almaları lzmmdır. «1961» Deniz Levazın Satımaima Komisyoüu uân arı metre Pirinç Giris 60:54 Aded — Galvanizli sa; 2000 ,ç 1000 > kilo Düz başlı perçin çivisi 4 > 10 m/n pakeb Demir vida maa somun 4 > 28 m/m kalem Keresle gomulak, analin boya, aılmış pamuk, salışpur, sey. tinyağı, » Muhtelif kereste paket Pirinç ağaca vida hile Bakır çivi, kalem Bakır çubuk, muhtelf çivi, pirinç vida, siyah çuha, kar keçesi. aded Siyah saç 2000 3; 1000 X 15 m/m. « — Elektrik kaşmak çubuğu 3 ra/m. metre Demir çenber 30 Xx İ5 mlm. 4320 kilo o Paravan ağızlığı bıçağı “6vsaf ve Bümünesine gres, 50 melre Oksijen horlemm. 50 » Karpit memesi, 3 ade Oksijen manemetresi, ? » Kesme limbası 25 » Kesme lâmbası bekl No. 8, Yukarıda yaslı on sekiz kalem muhtelif cins malzemenin 4.8.042 Sal mint 15 de Kasımpaşsda bal Deniz Levacum Satınalma © Komisyon pazarlığı yapılacaktır. İstek racaatları; — «8174 4 vim 2 mm «nümune gibi» ZBeluüe 5 3 erin belli gün ve saatle mezkür komisyona mü, Deniz birlikleri ihtiyacı için alınacak olan £ aded orla boy kasanın 48942 Salı gimü saat 11 de Kasımpaşıda bulunan Deniz Levazım Salmalıaa Kemis, yonunda pasarlığı yapılaraklır. İsteklilerin belli gün ve saalle merkür ko, misyonla bulunmaları, © «8 2108 add sarı defter «100 zör yaprakke 1600 » sarı defter 6200 zer yapraklı 1550 » çingili defler « 50 şer yapfaklın 7700 w çizgili defter «180 ser yapraklış 39 kutu pin yen kola 13009 adedi teksir makine kâğıdı 70 kutu tebeşir «beyaz» 2 » debeşir emavi Hi » tebeşir ekurmuzes Yukarda çin ve miklarları yazılı mahementn 24942 Pazarleri günü sal 14 de Kasımpaşıda bulunin Deniz Levaram Salmalma Komissohunda pazarı, hı yapılacağından isteklilerin belli gün ve saatie merkür komisyona miraca, atları, 48230» —— 1 — 'Tahmin olunan mecmu bedeli «31103 Şira olan 509 aded kömür ve 590 aded fayrap küreğinin 5.Ağuvlas. 342 Çarşamba günü saat 15,20 da pa, sarlıkla ekstlimesi yapılacaktır. 3 — Kati teminatı 466 lira 50 Kuraş olup şartname ve nümmnesini görmek işleyenlerin her çiln pazarlığa iştirak edeceklerin de belli gin ve saatle Kasımpaşıdı bulunan komisyona müracaatları, © “Sil3, 1 — Tahmin olunan mecmuu bedeli 2678 lira olan 2000 aded çavalyain 5 Ağustos 94? Çarşamba günü sasi 15 do pazarlıkla eksilmesi yapdacaklır, 2 — Kavi teminata 401 Ilra 70 kuruş olup şarlnâme ve mümunesi bar gün komisyonda görülebilir. 3 — İsleklilerin belli rün ve sastte Kasımpaşada bulunan komisyonda ha, sir bulunmaları, Bile Tahmin bedeli Lira Er, . . .» 140 0 210 © 1 — Yukarda cins ve miktarlarile tahmin bedeli ve teminakı yazılı gerdel ön mastalyanın, 3/ARuslos/942 Pazartesi günü saat 1430 da pazarlıkla ek, siltmesi yapılacaktır, ? — Şartname ve hümutöşini görmek isteyenlerin her gün ve pazarlığa iş, birak edeceklerin de belli gün ve saatle Kasımpaşada bulunan komisyonda yukarıda yazılı kat'i teminatlarile müraesatları, o (8112) Kavi teminatı Lira Er. —— — 100 adedi Mastalya 100 aded Gerdel 1 — Tahinin olunan mesmu bedeli 4080 Jira olan 40.000 kilo sedanın, 3 Ağuslon 942 Pazartesi günü saat 15.30 ön pazarlıkla eksiltmesi yapılacaktı 2 — Kati temini T4T lira olup şartuamesi her gün komisyondan alınabilir, 3 — İsteklilerin belli gün ve saaile Kasımpaşada bulunan komisyonda ha, ar bulunmaları, «8118» —————— Babaeski Be'ediye Reis'iğinden: Her yeviden ve her İşe yarar hayvan yetİşlrmekle meşhur olan Trakyanın damızlık koşumluk ve kasablık hayvanlarile her çeşld emllayı ancak 12 Ağus, tosla açılacak ve dört gün devam edecek olun Babaeski HAYVAN Ve EMTİA panayırındıa telirik edebilmek sulimkilblür, Panayır her senekindeh daha İyf bir şekilde hazırlanmakta öluy hayvan ve emlla İlcüreti için panayırı gelseci tüccar ve esnaflarımızın slirahatleri temin edilmiş bulunmaktadır. — «6004