Abdülgani Efendi; Üçüncü Ah, bine sokuldu. İki hoca atlarından inip mabeyn kapısına doğru yürü- düler, Hâlâ sayılan Ah. med Hanın eller; ve dudakları riyordu, Karşıdan karşıya sordu: — Nasil efendiler? İspiri zade ilerledi. Yüzü sapsarı ve gözleri donuk - bakışlı adamın eteğine eğilmeğe bile lüzum gör. meden ıslık gibi bayani keskin ve sert bir sesle cevab verdi: — Gayri bucağınıza geklebilir- siz efendim. «Zatı şerifiniz ve ev. lâda bir tarikle suikasd olunma. mak için AAfushafı şerife: el bss. tler! Üçüncü Ahmed etrafina me'ül melül baktı: — Bari Mahımsl Efendiyi zar eylen emaneti yedimizle teslim ey-| Y'P esek ğe Süt badımağası o şehzadeler dairesine seğirtöiler, Şehzade Mahmud hsremden ma beyn kapsı ardına geldi. Sadrt. zamla şeyhislim yürüyüp koltuk. larına girdiler. — Buyurun padişahım, Şehzade dairesinde, («kafeste bunalan genç şehzade sendeleği: — Aman; Amımi şerifim Ahmed Hans biz şey olmasun! Sadrazam gülümsedi: — Mübarek kalbinize elem ver. men padişahım. Ammsni muhteremi niz bundadır. İlerieğiler, Üçüncü Ahmede doğ. ru yanaşlılar, «Lâleler > padişahı» kn KESME ilerledi Benim sevgili oğlum Mshmud Birkaç adım daha atti, Şehzade- nin alımdan öptü: — Baka oğlum; buban ve birade rim cenncimekün Muştala Han ve ben vezirler sözüne uyup devlet ve millet işini anların yedine bırak. miş idik, İşte tahtımızdan olduk. Kimseye kanup kendünizi zevk ve safaya kaptırman. Allaha emaneti ölün halka acıyıp tahammülinden ziyade yük urmaya çalışman, İsraf eylemen; ibadullahı gözetleri; Taht ve saltanat. şana mübarek olsun, | Hayatım ve evlâdım sana emanet. mede görünmemek için; duvar di.) tr! ei Üçüncü Ahmed daha birçok şey. ler spylemek irtiyordu, Sesi kısıl. İayıp titreyerek soluk renkli ya. naklarına doğru yuvarlandı. Kız. lârağası Beşir ağa yavaşça eski pa, | kivircik saçk başını babasının göğ- Gani efendi güldü: — «Yarım ahirette verecek» der. ter. Patrona bir kahkaha attı: e | — Hoş! Bugünün günahı bilin. tL) di. gözlerinde medamot yaşları par mez yarinlere mi bırağılur? dişahın koluna girdi; harem kapı- süne dayadı: sında kayboldular. — Sabaha bir iki saat kaldı bu. Abdülgani efendi bulunduğu yer) be, den rüzgür gibi kayıp saray orta ağaca bağladığı hayvanına atladı.) tamı mami, On yedinci orta zabıta 0- dasında yalnız başına oturuyordu. danda yanan mum yana yana eri. yip küçütmüştü, Patrona babasının telâşli telâşhi içeriye girdiğimi görünce başını kal dırıp gülümsedi: — Sabuha «2 kaldı tubal — Beli sast dördü geçer, Şehra. de Mahmud padişah oldu. Ya; eski padişaha ne iderler? — Pudigahlara itab edilemez! Yar? İhtiyar içini çekti; wekileri sayılır. kıyordu. Patrona nöbetçiye sordu: Ya, cezalarını Allah dahi ver.| — Efendi yatur mu? mez mi? (Arkası var) Gümrük muhafaza satınalma komisyonundan Cins ve mikları Muhammen bedeli İlk teminatı iz Lira Hira Kuruş Saati 160 çul m 6 8 10 1060 kaşağı Kl w 8 » 500 yem torbası 20 “ 75 a 500 kolan 325 u , 500 fırça 550 “ > , 300 gere rs saz » 300 sünger pl , , 3 muhabere cavus camlası 2 ; w 5 9 küskü .—. r w , Yukarıda yanlı dokuz kalem mafzeme 22 Temmuz 94? Çarsamba günü hiza, VE avlusuna çıktı, Gelirken orada bir a Bimeydanna uçtu lam Hali. dehi iki apacn.| il Patmona Hali bu gece de uyu. bene il. — Nedir benim bubam? — İstanbul kadısı Deli İbrakim Odada pirinçten küçük bir sem-İyaca kangi örtada mahkeme kur- muş idi. — Altmış dokuzun ortasında, Patronanın babası ayaklandı: — Kül imdi. — Nereye gitmek istersüz? — Deli İbrahim hoca nezdine! Halil itiraz etmeden kalktı. Ya. tağan bıçağını silâhlığı arasına s0- kuştumdu. Orta binaları, önlerinde — Ya etdüklen; yanlarına mı ka.fbekliyen nöbetçileri geçerek İbra.| > bim hocanın bulunduğu koğusa . gekdiler. Hoca iki gecedenberi alt. — Anlar Allahın yeryüzündekilmış dokuzuncu bâölükte yatıp kal larında yazılı saatlerde ayrı ayrı pazarlıkla alınacaktır. Bariname ve nümünelesi komisyonda her gün görülebilir. «Son Posta» nın edebi romanı: 53 Erkeği kadın NUSRET SAFA e San'atkâr, şimdi tamamile kendi et sempati ve takder tezahü. âlemindedir. Yüzüne çarparak ye. ratı gösteren halka hürmetle selâm) çaldığı mı? re düşen ve syaklarının dibinde) 2Yor. Doğrulurken gözü koltukla. açılan notanın üstünü okuyor: (So mate (Si min)... Genç kızla göz göze... Sonra bir geri dönerek oda kapısını vurup çıkıyor. O gün ilk defa ru. bunda bambaşka hisler bulmuştur. Bu gece, yüzlerce halk karşısında) Dİ konuştuğu bu dil; o günkü hâdise. nin iHadesidir. Semahat; ne karışan bir a kulağıma Gibinde konuşuyor. 5 , #— Beni unutma Vedad!... Dü. şün ki; bu kalb yalnız senin için çanpacaktır; yolun değişmesin Ve. dad! Her zaman ben senin yanın. dayım. Dediğin gibi sana yeni bir hüviyet verebildimse, üzerinde küçük bir tesirim varsa yeni yo. lunda yürü... Nevmidiye düşmi. yecek, bedbin olmıyacaksın! Çök| çalışacaksın Vedad!... Bu hüm - malı çalışma arasmda ıztırabımı döşünmeğe vakit bulamıyacaksın! | dv. ebiliriz, Programa son parçasım galacak.| e gzümüz. şahane kadın, çok Büyük bir san'atkâr olacaksn! Ça. ış, büyük eserler yarstmağa ça - lış... Benim için... Mademki senin rın ön sırasına takılmıştır. Projök.|dın vardır isimli parçadır, türlerin sahneden taşan ışıkları pârterin bir kısmını aydınisk bırak anıştır. Gözüne çarpan biri var; Saâdet Hanım, Genç kadın, gurur, be aş dolu, heyecandan sarsılmış, yüzle mütemadiyen alkışlamak rak; fakat dinleyicileri teshir tadır. Ruhumda garb bireza O. nun yerinde Semahat olsaydı. ni, hayet kendine yakın bulduğu, hiz | dan çalıyor. lerine muhatab olmuş; hayatına miş bir kadın daha mevcud. İn.|!a başlıyor. r gem büyük şeyler beklerken kü, | Klâvyeler üzerinde koşan parm; çük şeylere kanaat mecburiyetinde |lar. Adeta ellerini takib e kalışı daima vekidir. Her san'at. kârm yüzlerce dinleyici, okuyucu; | talfk'a işlenmiş mötifler. Bu cür seyirci karşısında bile bazan haya.İtâr, tina karışmış, karışmak üzere; Yâ-| aşkı bilmiyen Vedadı anleti hud hislerine nüfuz etmiş yalm?! Sonra yavaş yavaş roma bir insana hitab etmek kuvvetini başlıyor, Aşkını ıfada eden kısımı ondan almak gibi zaaf, arzusu vardır. Vedad da; büsbülün beye. ön koltuktan gönderdiği sönük 3- levle ruhumu tutuşlurmak istiyor. Kendi gonatı, Semahale Mhal eliği, üzerin. için kuwwetliyim bu kadar... Bü. | de ttiz bir dikkatle çalıştığı eser. yük sam'etkârlar, büyük eserler; | ne garib? Ba eseri yarattıran kadın) 9 büyük ıtırablardan doğmuştur ir heyecanı bir başka kadın. sevgüim.s Gözlerini kırpıştırıyor. Fışkırı. ara hafit bir 'kımldamş. Veren iki damla yaşı belli etme .| Programa güz alanlarda fısıltılar: mek için... Eserin dramatik sü kütları ava eden kısmına gel - miştir. Iztırabını ifade eden en gil. erp inlerken, ruha da «Sema » diye haykırmaktadır. Nihai üç pri bir mabedin kubbesinden akseden sesler gibi yükseliyor. EL leri klâvyeler üstünden kalkmis tır. Alkış... Alkış... O kadar Wi. kin ve kendinden geçmiş bir vazi. yeltedir ki, âdeta müşküğitla doğ. — Kendi eserini çalıyor. İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan şel kısım, Ellerinin altında > şa Miktarı pre. Ez. 1âhama 20900 13000 Havuç 104009 11009 e yalin tenine Bağamleri Gİ ilynele liker ya mermi sazla A i çeldi sebe S/VE/M3 Pazartesi günü sasi 15 de Rehtörlükle açık öksilime İsteklilerin ilk teminat makbuzu ve kanuni vesikalaslle belli gin ve mat, İruluyor, Sol elile gene p'yaronumj Ve almarsiklır. lerde Galatada , Mumhane caddesi - S4 sayılı dairedeki salın alma komisyonu, | kenarına tutunmuştur. Eğiliyor. ma gelmeleri, © «7733» İsteklerin 1942 yık Ticari Odası kâğıdı ve teminat makbuzları ile gelme, eri, Şariname Reklürlükie görülür. o «TT .— ir zadyolarının dai; — Hayır, o «Beni seven bir Sonat başlıyor. Muztarib yüzünde ter damla rının toplandığı görülüyer, Vücudunu hafifçe sola eğer zaman zaman, derin nefesler al bir gençti müşkülleşiyor. Coşkun, fakat v dünyaya metelik ver Bunu şiddetli bir fırtına takib edi yaz, Piyabodan gök gürültüleri, NE leryadlir fışkırıyor, Bu ıztırabi orresdir. ci balkonun en arka sırasına çevle! Tiyatronun antresinde geriye düştükleri için sinirlenen kız, veslı adam; ve. onlarâ sonradan İltihek eden erkek. Kadın, yerine oturduğu dakika dan itibaren başlayıp gittikce şid. gelini aritren bir hepeconla sarsılmaktadır, (Arkas var) 8.50 7 1.1. 35