18 Nisan ii sali JUN UYUR a dee Sayfa 3/1 “Bir Medeniyetin Sonu — L ZİRAAT ar ve İRSanlık daYaslEEEZ:2:, Mısır Ziraati Mısır nez : Me snları birbirine kırdırlan, her millete aman, nasıl, hangi topraklara ekilir, Yazan : Ahmed Hamdi Başar em elan mat &e uman) bakım hususundaki kaideler nelerdir? birinin siyah dediğine ötekini beyaz di, («Son Posta» nın ziraat, ya Jsanları birbirine kırdırlan, hayal altösicanman Baklan göslerdiği heyecan, Dİİ ye saplıyan gerin ne olduğunu araştır. Memlekesinizin muhtelif minlahal, B İr medeniyetin e el eden, medeniyetleri bonan o barblerden,'kaç icbrik ve alâka, Zeyneb Hanim TANİ nn koyuldum, Nelicede orlaya aimakÇrmds mamır bukdayı, kokoroz, lâzot gibi nlarım üzerine benimic imei ka, bu kanlı ve kadarmı dünyadan e iş sabr. elğerli bir adamın üfürüğile| etediğim fikir şudur ii, insanık şuur (İT alan ve rirani ölçümüzde geniş kasa etmek, görüşmek ve ül alan her İnsan gibi konuyu - söndürmiye çalışması gibi, hâdise Üs6.| srsca birbirini yiyor, Onları aykırı haki g PT 70 tutan mısırın; insan ve hayvan pm insanın £ MAASbAİAİATA vinde dedir yapmıyacak bir şey Sanılır. lası ve ziraat sıfalları bakımdan ö.|. Misir; meledij kater peşinde koşluran şey kendi içle, ve halli misböten gi, 'sürüklendiğinden tutarak, yeedeniei A. Har lde, yürüdü. Buna me benimi Ar.| çinde yaşıyan şeytani bir Mm görüşü iyesirmi aran zi cak memleketlerin mebatıdır, Toyeai emini saram haydağlukiari ve bark İle mama ve me sizin isyanının mâni ola. medeni * e la ai MAİ ve vaktin“ Sasirinndiğı ” kalığl “ii; eönn okuyucunun DÜĞÜN max, Bir sel ki dekkinik yağ anl, eri iyetine bağlığırı, kırmızı) göre geşldlere ayrıldığı gibi| köklerinin nisbeten derine gitme — V akan flag (İM iznmmdan Üas Bu, böyle |» Yedi Onunla beraber doğdu, onum$ tanelerinin şekline göre (ufak taneli, bü| yısite kuraklan fazla korkmaz, Dm | lar b dör kaydetmek | MLErİM yaş aşi 1 ap harbden| vir ölüdü mahitlerde ve şartlarda yaşıığ Yük baneli Mi buna beygir veya deve) taneleri, 9.10 derece sıcaklıkla cnkaş ei. mn pirinç satır daha alarak YAZ “sira çeken, iz keçi Sateci duyan) Yarak genişledi, ve nihayet buzün bap “si denilir, ve şeker musırı olarak) ve (Devamı 4/1 de) a Postadaki yazımda insanbk sö Aİ kendinle verdiği Uhamın aksini İni a iy | Di görüşü bu medeniyeti harabiye sü. Gi sevinen, eat iyonlarva, belki nenni; R taya atmış olmamdan yüslermiye gakşncağın insanlı vardır. Zararın hayvanları yalnız öldür, iştir, Bugün harbeden ber mllle,i Son Posta nın «Medeni cerarainizle Biri “İsmek: sevkile ava çıkan süne, vali in, vr Yüzlerce üniversilesi, binlerce prole.ğ 7) etınız. Bu davi me.) ve > : YE davasını açtınız. 1. İsa kalbi dünya yüzünde çokluk taşkll | *'ü ver. Bunların hangi birine sorarsa. 9 Bundi i erek mmın.İyajfak olacaksmuz. Yazınız, bi 10. Es pe lan | Per sr kendi davalarını ilim yelile ie ardan 90 tönesini Pelsderek bir arada yollıyan her İl; önce arulal Taşkinbaşın FAsMin. vaj i harb beldsın:) neş'e ile|mi Kan kekumundun sarhoş olan, : okuyucumuza bir hediye takdim edeceğiz Fred i ciayı (yeni v in gibi, in, |N bir yelvel ibi deliren insanların | Ve isbu edirek, yecâne hakiki oldu & Soldan sağa: ii lenin enasına geçi «seyredenler pe 9 lanılaş emdlet, hayvani sevklerini bülün insan, | funu beyan eder. Bu, masıl olur? Neden 1 — Adkı w Ze yg «Şimdi mese Za Jsanlık davasına v ikselimiye|lik tatmin odiyarsa, banun köklü bir se. cemiyet ilimleri dışında müsbet İlimleri, yandıran (91. yorum. Tarih, içtimai niza: «hakikat» bayrağını yünsesir 5 İ TR 2 — Noa (a), İ zan bir hırs ve intikama kaynak, (fak olacaklardır. Bir millet bebi olmak tazsmdır, İvi sişvisine tabana md nelice, PELE a : sü. MV ” nk mel al ? ” oluyor. Tarihte isim ve şöhret he değil; bütün insanlık için mü! Bir tarafla harbden ve kandan nefret beri hakikat olarak kabal elniyer? dsi 3 — Bir ne fırlama (8, Yap 3 mak (3), 4 4 — Emmeklen #mie 12), Ask Zanmak istiyen kahramanlar, men cadele etmek lâzımdır. Dünyayı duyan şokluk bir insan kütlesi var Benim Birime kalırsa, buğünkü harbi sub oldukları millete fenalik YEP), .. erlik v ler (8), Bir unu, muz (3), gi muharriri Yazıyor) erken veya geç yetişmelerine 1 göre mauk, telif grup ve çeşlilere ayrılır, a İklimi ve ekim mevsimi; e üzerinde yaşıyanları;bür taraftan da bu insanlar harbe Bor. fedâke'i karşısında, insanlığı burst mai. malta kalmıyorlar; bütün bir a esir gibi idere etmek daime ein Çünkü harbodea her mİ lata ve hayvanca bir mücadeleye deniyeti yaktıktan sonra head: meketlerin yaktığı harb ateşi için mukaddes ve külün İA.| sürüklemiş olan şeyleri soğukkanlılıkla ler arasında yztırab çeken insanlı "İN lar arasında hakikati anlak işin hakikat olam bir dava WİN.) ectaya koyup güstermickten daha PAY i ediyorlar! var bayrağım dalgale'ir görmelirens silaha sarıldığını iddia simmekie-) dahı biç bir sey tasavvur edilemez. Ben dine nasil z verecektir. (dir, Merkes kendi davasını insani bir saga m « bu.Jdünyays ümid verecekti De al maktadır. Hari, | kü söcümün yeliği kadar, Miz GÜN) 5 ür dp, © bir taassub vasıtası olmuşsa, Sİ Harbedenler, medeni ilerey ea Ri v2 cünüz yettiği kadar bu üye wkuramağ yazık eg). gün de modern milletler ye in yaratığı gururla Isarlar, yoyjlarıllar olmu olmasın, bü DNS İN -i yara yorar ve çalışırsak, bir iuşan Ola.ğ .6 — Dekter (8). 7 üzüsadi dine kurarak taasjuba * iden aaerete almayı düşü 7 İssalık davası herkesi harekete ge irmiye İn « yide! vak yazifeleriminlen © em mwkeddesiniğ 7 — Oturma ç emrin Su 0. 3 — Kabı ü maş (3), Kesi. yata mensub (5). saglik 5 ei Bayi ölüyü gitmişlerdir. Hürriyet ve ad Mİ yanıldıklarını. pek yak da kin oi ed a Mİ yapmış olurur. Bugünkü şârtiar alımda! naruna her türlü cinayetler iri 4“. ocaklardır. Harb uzadıkça on-Jharb bir facladır. Wir delilik, bir Sefalet) Le e, yani, ani gaüsteana mevkide kâh ediliyor, ve o nama istibdağln” “Ün. çiran medeniyetlerileldnki oka, harbedenler bunu İskbs de ei ğ a yopiliyor. Milletleri idare edenler ali ölüyor. Onlürın medenilbir Yaman Mideye hizmet ettikleri dşin| Yk bir düne fikri dofabllr ve mem bir en f> teşkil ederek; eskiden er G limleri, sizin pek güzellyaptıklarını sanıyarlar, İnsanlara Du k : ” bir «sım» İyetleri ve ilimlert, ieketimizden dünyaya yarılacak İnsa din adamlarının cemiyette yapt İİ anlattığımız. gibi; maddeye, fesadallannı kim vermişlir? Ve bu inan büyle| ei Ri ei tahakkümü ve zulmü tatbika keme e Harb onlar için mu Jeon apn kakiksiler hallede masl çan,| Mir Veeüe wcak gelir. Yanı ğilerinde hak buluyorlar. Bunlari aynnY. santa oluyor. Halukijlamıklmtı, ve ber biri ayrı ayrı sehlet,| rum maksadı ba Mi ve ku olacaktır GM u dahi maskadder hak- Karr kudsiyeti yalnız cellâdlı İlerin ideali olmuştur? Hangi harbden | Aiz okuyucumun beni bölün sıcaklığile sd 4), O. Teri ph 4 4 — İlâve etmek (7), Haya (2), 9 — Sucu (4), Başına bir «Be ekler.) 5 — Bir çifiçi aleti (4), seniz evlenmemiş erkek olür (4). 6 — Aşağı (4), Geri vermek (4). 19 — Zaman (2), Nola (2), Bir kom.| 7 — Nola (2), Şarka mahsus mü | lara tecavüz içim maske yapıyor “ğendadır» arala saramanız sorunuz, size dünyayı| bağtandığım ve saplandığı bu mevanağysu müslüman memleket (4), keyyitattan bir şey (7). Okayucumun fikirlerini, biraz kıal,İcuntanmir'an, insanlığı kurlarmaktan | tekrar gelmeme vesile veren yazsından$ Yukardan aşağıya 8 — Bir erkek ismi (3), Yük (5), Sayın okuyoeum bu başlıkla urun ei ik yukarıda naklektim. Dünyayı bir.)bühseder. Fakat birinin kurlarmak İçin! momnun kaldım. Bu bahsi birz damı, | — 714 (5), Para dolabı (8, 9 — Ciğerlerimizin rüzgâr: (5), Tatli ih tadır, Onun meşe,|larak Dir. fackınn yel, âlekinin dünyayı bakıyor konuşacağım. 2 — Bir erkek ismi (4), Abanmak,| bir içki (6. Ti yaa birine boğaslatan müthiş Amp, Çor ci a), 18 — Falbol oyununda mühim mev, 3 — Muy (5) İt olam (6) -