ik se nlp gi | .sl 'Tiyatro | del - ın "| Milli tiyatroya, edebi heyete ve İKİ KELİME <isütemi bügünkü tyatromuza dair Kaybermiştim. Hayat, benim ay “ v YAZAN: lerde kabahatsiz Yazan: Halid Fahri Ozansoy (iye ve vmimedan ağa vE çer) aklamlaan in Nusret Safa Coşkun pe alir SA sevlidin» | se dinlendirmek için , en sonunda bE.İsenelerdir yüzümde derinleşen astırab| di kan davanın teriş olmak üzere ese dark: Ka Sayman mü?) nin dsllarma bırskacakı. Ve kim bi.| ceyiletni adeta bir sihirle kaybolmuş) Ne acı hakikali... Bu satırları Vardı.) riley in temsili Okadar > etmeğe o benzer, Yok. kam sekleyen ei Bir) ir. belki de bir gün © mazisi vmsbtcsk | görüyondum. Güçlarımdak aklar oamei| ken maasanm Günün Yara, Hamas.) eirmes, Japon © baskini .İ«MUM tiyatroz İle bumsiyetleri üm helatanenk pimli unlıya. unutmağa çalışacak ve beni bir Deroa| yeniden tyahlaşyor, göğerkm “bei dan bİr ir lt 2 yal De kaba Deki Tpolnnne aki Meli) başka alama idim Br ek macar A mam | aerebüecekt Same ve li ye iğ ea müş MRSA er İn bü DE kam” mele ra Te istiyor. Yarrambimaz <n, vay) Ve nihayet gene bir gün, © kaÇMIlL| sından, sanki duvardaki resimlere hitab | Şu satırların karşısmda, içim sss. |kaybetmesine sebeb olda, İlk gü.lsak, bugün bu imkânlara malik ol larımın yarım ağırıncayâ kâdar x'maz, mukadder hâdise vukna geldi.) ediyormuşum gibi «Mesudum! Mest, | yarak, acı acı gülüyorum; rültünün şuursuz tezahürleri, orta-|madığımızı, bu imkânsızlıkları da bekliyecekiim ? Bir ba'o gecesinde, onunla danseder.| dum!» diye fınidayışım, bele odada bü) «...... Boni affet, seni anlamadrn-İya atilan gelişiçüzel hükümler bu. mümkün kilmak için başka yoldan ken, işkinin, scağın ve çıldıranya WEV.İ dür duvar arasnda heyecanla dün | hayatla bir daha aldandım. GÜNKÜ) gön Biraz daha manalaşmış bulunu. | yürümek lüzumunu kabul etmemiz O kadını sevmiştim. O kadını, bütün | diğim kadını kollarımda tutmanın te. duruyum ve arkadaki apartımanların| fena bir tesadfif, karşıma. senden — yor. Bu İstikreri fırsat bilerek, ti.ilâzim! Biz, «Milli tiyatro» ile Ka, aşklarımın üstünde çilgin bir ihtirasla/siri alunda rururumun eridiğini, İra.| balkonlarına bakan pancerer! açarak | ra bir başkasım çikermicii. ve bed, |Yatromuzun bugünü, yarin ve ba.|ragözü, orta oyununu anlıyoruz. seviştim, Nihayet br gün. ik Haf. demin myıladığnı bimeliim. “TüME0-| belki yiren; kare, otuz Gere, ufak bir a. | veli karamnda yenldim Gndi Medi) sözteülipiiiei “İddia asi > Karaçi Get esimin Eee dü Biz ümidim, num a bedbaht olaya | uşrları ya pümümde onun saglar | çepamma'bakaam, en damak Gere) e Sanmek istenm. Hem|ği tiyatro meseleleri üzerinde biraz| amda biz de sayin Balkactoğlu He dil. Bir Ümidim, onun Ja befbaht oluşu | huşırtılar; ve yüzümde onun Çeresne A, e e d 2 â 1 isi. Sevdiği adam, bir başka yanal dalılan geyredici koku ve SONraİ anaya aparımanın zi: çalımmor.| va, bem hekiomiz deği bi > durmak yda olacaktır. Heper İn az e tara bağlanmış ve artık unaklamıyı. o | ozmya bensyen bir şehvelir açılan GL) kondenda arak sesleri. Ve bir Misa) inen Geğli miyisi... Mor i Son zamanlarda tiyatroya karşı |fa birakarak söyliyeceğiz ki, üstad Almam. Boğazın suları topu lâcl.İdaklerı ve sicek gül nefesi beni SiİL| sonra odanın kapısını vuran nazlı par, | habikrmiz deği mi derin bir sempati gösteren ve ken.|tiyatrodan daha başka mevzularda verd bir durçunluk'a önümümde wa,İdırtt. İşte o zaman. dudaklarımdan.İyaklar.. gevilmistin. İrfa: ii dine göre nazariyeler, fikirler orta. | bombardimanla meşgul olduğu #. Hayor ve kargı sah'ln va'ılaında, güneş, ervekl itiraım bir daha Gö. Zavallı kadın ve saya'lı ben?.. YER de mapa İN aa İya atan ve bunların da tstbikina| ralarda «Karagözs için gece yapıl || Peneereleri keskin aktlerie parlağı. kid. aa : an a ee birini lüniackısi. AN e girin ind mail Hak Bal an biker amindan bei nunda, bii e Pa sn önüne ik, fu "birl — Seriliyorsun! esevildin: kelimesi çikiyor! Fakat oğlu, «Mili tiyatros yor, imsenmesi younda neşriyat yap e a çe ağ m ei de SEE bu kelimelerin ilki e BadariBagön «Mili tiyatron sızasunun|miş bu İşin nazariyat sahasından — Six roriyanum. Berin ADAM, Ve ala mi? ADA mi? Tam üç a7 ir cennet saadeti yaşa, | egm; düşte, irireim de Kulakta OlaMilli pabuç İsteğinden daha bü. Filiyata geçmesine sebeb olmuş bu Mllvoram ha, | PS MADA VAP e Saartadı, m. Tam üç av, haftada iki gün, onu. | çaaar mekte ginlyori ,,İyük bir manasi yoktur. Bir defa, İunanlardanız. Birden sözümü kesi: — Evet. diye inlefim. İnanmayör)o küçük odada bağrıma bastım. TAD), sandalı. gurbet. yalnislık. ve Dİ) agiyi tiyatron diye dünyanin hiç Böyle bir davanin İmali Halli — Ve biliyorumuz ki, ben de br bes. | musuruz? e ay, dünyanın en mes'ud Memeni Gİ.| se odası, — parlama sapi bir tarafında bir müessese kalma.| Baltacıoğlu gibi, kuvvetli bir kalem kasını eee Bünüs benden vak.) — na. e. dum. öğe na ani Kim? miştir. «MÜ tiyatro» artik sadece sahibi, taninmep liyakati tasdik ey eyl mek 1 nn he pelerin YE dostlarile öbminğu Sa eri vaziyet karıştı, Önce bir bas Hallâ Fahri Ozansay ra m Mm Vakıa, |dilmiş ai otorite tarafından mü ! Bu cevabı betlemeh “dim. Bu cevabİmasapa götürürken. kulaklarımda DEDİ -ix, sonra bir akraba siyaseti baha, ——— aponyada,, Çinde bize tamamileldafaa edilmesine teşekkür cima, | | ükadlerdi. Pakat mele çer Da «fakat m bir saksafon hiçkıziı Kİ.İ eyle bir haf'a hiç gelmedi. Hafm iL.) * Gönül i leri yabancı, eski üdet ve an'anelere da.|mek, bu alâkayı heyecanla karşıla, Sik, ellerimi ellerime birukenıyış © — | bt ipelesmlar!a genişiere genlelese DİL) önde pansiyona her uğrayışımda boy. önül işi yanan orijinal, tiyatrolar verdir.İmamak mümkün mâ? Ancak tari; | 3 yüdüğümd, çanlırarak bütin tenkidi ese ösiieik ve kalbim endişe ayrıldırı| (Baş tarafı 3/1 de) Fakat bu tiyatılarda oynanan e-|hi temaşanın | İhyasma giden yol, Aradan aylar geçi ve sonra seneler... gösrettiğini hissediyordum. Yalnız haftanın sonunda ondan geleni y, « girniyerek esözlülük; e iklfaİserler tamamile enilli değildir. Bu.|Şehir Tiyatrosundan geçmez. Şa, Çon. basan, bir suvarede, bir sa'onda| Ne demek istermieti? Ba, tir Ümldi ye manita, bana, memerellerini EE BESİ edişimien anlıyorum. Belki | İhtyala) ralarda her çeşid eser oynanır. Mil |yed sayin üstad. milliliği, Japon ve | Biray gn buzlu. Pana dügun vE) kekmesi mi Mi? Jeçek hata ia amaa rte haç, TAyet ederek ba sözlülüğü de ESÜİlilk yuhta değil, çatıda ve halk ta.|Çin tiyatrolarindaki şekilde anlıyor Dil e Mim eri ei birkaç dela . baml EN 281 yer pe e rafındaki o mizansendedir. ez Kğ dram tiyatrosunda ge ho. yirirmeğe ktfi id. Ondar artik fezle | ir pozahenede buluştuk, Corum İKİ mer nemi diz'erne kapanmış ve e | “yu anada mantığın gösterdiği tiyatronun sabahtan ukçama ka gazoz mgparın pazadiye wa bir sey da beklemiyordum. Kalblmelen | erimi artık ondan hiç saklamayor, bİr. | yinemden ağlamıştım" Wi yol vardır. Birmeisi delikanlıya çak |sürmesi, halkin yemeğini tiyatroda |yak takımını urup nüra atiir, İ | iF 5 bi Ye fazlarile gururuması x idim. ğa karımın bir camekân Giçr i: müddet tayin ederek dilğünü,| yemesi. yerde bağdaş kurup otur)mak, bir iki kanto koymak. perde, mz, bitüm ba KİR SEM o De aim keimsr katmer ©NUD| ak Adet (edinmiş, ORandevra ker ike yuva kurmayı gelecete bislması, sahnede perde olmamasi gi.|yİ çıngrakla açtırmak. halkı tiyat, şii #kpamıma ve o akşamki mözlere| gözler; üründe açıyordum. Hisaediyor.| germesi günler sklaşıyor Ve her de.| iner derhal nikâh yapmayı âekhf et.İyi. Mili edebiyatı, «Milli musi.İroya öğleyin alıp, meselâ «Fazilet “ulak bir telmh bile geçisi. | dum Xi sesinde bü'iileşen bir MAĞEE| şknda, beni hiç İnandırmayan. İRAD-İ ektir, kabul ederse me iy, kabul et.) e, “eMili Mimeri» evet. «Mil mağlâb olur mu)», «Ekmekçi ka, or ERA geçebilir, mademki basan apiayan, banın gilem, sevineten| grammvan > takım behameler İCnd|mmeme meseleyi bitmiş SAYMAK AM ri», «Sen nehri cinayetin, sAflika. © | kmde ön büsbülün bir. boçuir| ve sandetten gülen bir terennüm var.İkaıyendi Ona yalvardım, BAE GTA) eder. ikinci yol ise delikanlıya hiç pirltiyatme bayi. ile milli eserlerİna», gibi sekizer, dokuzar perdelik Mâyan, e ei ma Ne.) Gini ya e — sevdiği lam vi h Ken er oapiemlen, A — — tam e alel müessese kösdet, melodinnlar oynatmak, komedi . AR, el ; . İamadı. - , Pakas o, her m. a iz: ,- derhsi evlenecsi M e el 3 haplar ergin Mn viii oaytiama eta | eee BE DUAM E mek istiyorsak, hücumlarimiza mu.) tiyatrosunda, Hâzim çıkmadan ev, eüka pip Kanla evlenmiş, hatt go.| amm arlX cüminren ettmiş sörünen| yazık: Bir erkek için vatie ie bir zamen,|hatab olarak seçtiğimiz müesese|vel teneke yuvarlamak suretile ca, O balda Fia. sevgilim. bana, daha gizli ve | SAMMMİ) ça gzime. neden İNARMYO.| peptâ olun beşine, hatiâ kırkını &ndarİ ye şahis yanliştir. Milli eseri mu.İki tiyatromuzun hususiyetlerini âh. | Gi ilmi! de biyteirimitne soktu. | yir meyüktam vdimi esiryemesi, s4n9. Emin ci Zi seviyorum! © — | geçmiş sayılmaz, fakat be genç E3İ3 aşir'yazar, tiyatro temsil eder. Se|ya İcab edecektir. : Belki ben eke m "mia ele bul. | Diyordu. igiz hafa my: ey dü gene BENMARİ yad maharrirlerimiz milli eser yaz.) | «Milli yyaton tekniği yoktur; Yala ona ll bank daha ii tem küçük odan daha sebehtan çi | Simdi ec acı hep bunu cüşümüşo,Jdir, Beğenip, ip, yi emire İniz mıyforlarsa, kabahati tiyatroya yük. beynelmilel tiyatro tekniği vardın. kt. Belki, bu yavru kun, başta | çeklerle öyle denetim. öyi südefim|rum, hep bu <Sevliyorsun. sönünü.| manları kaçırmamaşı TEYZE lemek, suçlusu. bulunmuyan hidise. (Devamı 6 nci sayfada) bir dalda incinen kanadımı . hiç deği. 'ki,,, ilde bir aynada yürüme bakıyor, meden bep böyle meçlsui file konuşu manbğın Gözü.