h —:B_ !&ınımuıvvel i | İ f —— İA Son” Keşillere Ve Tetkiklere Görü HAZRETİ YUSUF HAZRETİ MUS UA Yaran : Ömer Riza —AB | İsrail Oğullarımıu Mısır'da Çektikleri Es_ar_*çt Ve ğillet | Yılıııı_ Ölen adamın, yahul varis- Tİnin vaziyeli müsait değilse 9 zaman matem zamanı kısaltı- brdı. Halbuki Tevrattan anlaşıl- "'İl veçhile Firavunun veziri olan | Usufun — babası en uzan Dütem tutulmuştu. Burada — gözden kaçmaması kap eden çok mübim noktalar Yardır. Tevrattan yukarıya nak- iğimiz ibarelerde Hazreti Yu- Sufun tabiplere şunu bunu em- Tettiği söyleniyor. Halbuki Tev- Talın aslı olan İbranide onun .rofıiıı,. lere — emir - verdiği için Böyleniyor. Bu kelime, eski Mı- | Srcanın “seyen,, veye — “sovenu,, elimesine mutabıktır. Bu kelime- Bin manası tabipten fazla mumya Yapan adamdır. Türkçe — Tevratla * matem Enl.'hd"u bahsolunduğu hâlde | maat gösterer ! 6 | rant Tevratta matem mukabilin- de “remi, deniliyor ve doğrudan doğruya matem — mukabili - olan tem , de bahsedilir, fakat orada Sebel ,, denilir. Yalmız, Hazreti akuba ait bu bahiste eski M- Sirca kelime kullanılmıştır. Sonra Tevrattan bahsettiğimiz Parçada Hazreti Yusufım “ Fira- Vun hanesine ,, hitap ettiğinden bahsolunuyor ki, ilk görlşte in- Sana tuhaf geliyor. Halbuki bu hareket eski Mı- Aırlıların âdetlerine tamamile mu- Yafıktır. Eski Mısırlılar zamanında | | intibak ettirmiş olsalar da, on- Maltem tutan bir adam, mevkiü he derece yüksek olürsa olsun Ctenazesini gömmeden, Fıravuna p edemez ve ona yaklaşa- Mazdı! Fıravun Hazreti Yusufun dile- #ini yerine getirerek ona “ git Pederini defnet !,, dedi. Yusuf pederini gömmek üzere hareket edince Firavunun bütün mdeleri ve hanesinin ihtiyarları, isır diyarının bütün ihtiyarları, Usufun bütün hane halkı; bira- İeılerl, pederinin hane halkı hep irlikte bareket ettiler. Bu da eski Mısırlıların âdetine Mutabıktı.! Misirlılar hiçbir) büyük İr kalabalıkla teşyi eder, başka / Yerde cenaze bu kadar mükellef TBerasim haline getirilmezdi. Bil- asa Miısir. ekâbirinin Ve tetfini büyük bir hâdise teş- ederdi. Hazreti Yakup ta çok büyük B_İ' şahsiyet olduğu için bu şe- ilde teşyi olunmuştur. Cenazeye tirak eden “Firavunun bendeleri,, tabirindeni) maksat saray adam- ndır. Bunlar Firavunun muha- zları ve mukarripleridir. Firavun hanesinin ihtiyarları, Aarayın en yüksek rütbeli adam- ıdır, Bütün bu tafsilâtı, ancak Me TUrlılar arasında yaşıyan, Mısır sa- Tayımın — teşrifatını bilen, devlet Temuriyetlerine ait kaideleri ta- Tiyan bir muharrir verebilir. ü Hazreti Yusuf, babasını gö- rüp gömdükten sonra Mısıra Avdet #tti, orada yaşadı ve orada » ölümünden — sonra o da Mumya edildi. * cenazesi, | | | | | | Mısırca kelime kullanılıyor. Tev- 1 EER Yamelil Tatın başka yerlerinde da “ ma- | Yusufün — Misir'da — iktidar Mmevkiine geçmesi ve Yakubun Mısıra gelmesi terihleri hakkında | bunların Hiksoslar, yani Arabis- tandan çıkıp Misiri istilâ eden ve milâttan evvel 1750 - 1580 tarih- lerinde Mısıra hâkim olan sonra | (1580-1350) arasında hükümran olan on sekizinci sülâlenin mücasisi Ahmes tarafından kovulan çoban | kırallar devrine müsadif olduğu söyleniyor. Bu iddia, Yahudi müverrihi İosefös'un sözlerine istinat ediyor. İosefus, Hiksosları İbrant sayardı. Onun bu nazariyeyi ileri sürmek- ten makaadı, İbranilerin eskiliğini ve Mısırdaki yüksek mevkilerini göstererek Milâttan üÜç asır evvel yazı yazan ve İbranileri miskin ecüzamlılardan mütesekkil bir ce- n Mısrdan kovuldukların: ariacar * unanlılaş- mış Mısırli kâhin Manethoya ce- Halbuki Yusufun bütün kı- sası, bu kıssada Misir. sarayının yaşayışı, Mısir ammesinin vazi- yeti, o zamanki halis Mısırlı olan bir idareye tâbi — olduğunu gös- teriyor. Bahusus Tevratta yine Yusufun kıssası içinde “ koyun çobanlarının Mısırlılarca menfur ,, oldukları söyleniyor ki çoban kıralların Mısırda hükümran ol- | dukları sırada bunu - söylemiye | imkân yoktu. Hiksoslar, kendi- lerini Mısırım hayatına ne derece ların devrinde aleyhlerinde kadar zefretle bahsedilemezdi, Tevtatın — huruç kitabında | (12:40) Beni İsrailin Mısirda ikamet ettikleri müddetin 430 sene olduğu söyleniyor. Beni İs- railin Mısırdan buürücüu — Milât- tan evvel 1450 senesine tesadilf ettiğine göre — Yusufun, Mısırlı bir hanedan devrinde ve milât- | tan evvel on doküzüncü asır- da Hiksosların istilâsından çok zaman mukaddem iktidar mev- küne geçtiği anlaşılıyor, bu' * | Tevratın Kitabilhurucu İsrail oğullarının Mısırda çektikleri esa- | reti ve zilleti anlatınakla başlar. Yusufun kıssası ile Kitabilhu- ruçtan anlaşıldığı veçhile İbrani- | ler Mısırda uzun bir müddet ge- | çirdiler. ( Hureç: 12;40) Bunlar Mızirda ayrı bir. kabile halinde | yaşıyorlardı. Kendilerine mahsus | âdet ve ananeleri muhafaza edi- yor, ( Tekvin 32:43) kendi ma- butlarına — tapıyorlardı. (Huruç 5: 8,17,21) Deltada Asya hududuna yakın bir yerde — yaşıyorlardı. ( Tekvin 47: G, li; Huruç 8; 22) Buraya “Eyşer,, denilirdi. Kendi- lerine mahsus teşekkülleri vardı. (Huruçd:29) Demek bunlar Mısır- | ldardan her hüsüsta ayrı bir | vahdet teşkil etmekte idiler. -— —— Bu —malümattan — Mısırlıların İbranileri yabancı bir kavim ta- mnıdıkları ve onlara yabancı mua- melesi yaptıkları anlaşılıyor. C Arkası var; ş Sgş;!’ı(')STVA i — — SONOPOSTA ©. BORSASI 7-12. 1932 Paralar («stış) kuruş| kuruş | isterlin —) 20 kuron 123,— 1 dolar 2lö— | | şilin Avus. T — 20 fı. Fromnsiz — Hüm | 1 pezela 1,— 20 liret Mİ—İ 1 Mark BÜ0 | 20 dr. Belçika (W7 — | —| zloti M— 20 drabnsl Z— | | Pengö s2— 20 fr. İsviçre — SS —| 20 ley 23,— 20 leva Zi—| 20 dinar Sö— | florin âs—) 1 Çerveneç —— | Çekler Lendra Gös,— | Prag 15 Nev - yerk — GATII5 | Viyana 440485 Parle 1206 Madrit 5715 Milano 9435 — | Berlin 1,982 Brükeel 3,40 Varşova 41967 Atina 8688 — | Peşte 4,57 Cenevre ZMN | Bükreş 79,5175 Solya 55215 | Belgrat M07 Amsterdam — LİTET | Moskova - Hisse senetleri Lira Lira | İş Bank(Nama) 10410 (Apadalu * 100V. 37,50 » (Hümfle) 105 | Şeçk D YE" SLAS » (sad0) — | baç Temueay 9809 Osmanlı Bank, 34 — Üzküdar eu — 11400 Selânik — . Şirketi Hayriye 1400 | Terkos B1ç15 Hal 090 | Havagazl N— Anadolu * G0V.* M0 | Tetefen 5— » &60P. 2215 | Bomonti 23,50 Esham ve Tahvilât Dird. birâ İstikrazı Dahlii 9900 | Reji * 120 Düyanu Mu, * 5430 | Tramvay 4407 Gümrük 600 | Rihtim 20,25 Saydi mahl 660 | Üsküdar su — İü— Bağdat tertip | 875 | Terkos 4150 * » H 52 | Elektrik mala a e BORSA- HARİCİ Tahvllât. Meskükat Lira Lira | | Türk Alünı — 922 | (Reşat) 4615 | h » M,42 | ( Vahle) 4620 P. » 822 | bacı ti Pee « mye | ZS0 Dodf Sit Mecidiya 36,50 | (Cümhuriyet ) 45ö— Banknot (Os. B.) 265 | (Hamit) armal 50,00 Kalın beşlbirtik altın :'_'î_'h'_:'ı ? g;:ı (Gümhuriyet ) 4600 — Misir Kr.Fo, 1886 158,0 (Aziz) 4600 » 1508 87,50 | (Hamit | 46,00 ü » » PS 8400 | üğinele yapılmamıştır. 8 Kânunuevvel Perşembe İstaabul — Hibaren 18,45 (Nebll oğlu İsmail Hak-) kı B.), 18,46-10,2) örkestra, 19,20 -19,45 Fransızca ders Çilerlemiş — olanlara), 0 orkestra, 20-20,30 saz (Saniye 0,Bo-t1 — Darllibedayi artistleri ve borsa haberleri Bükreş — ( 354 musahebesi, 20,40, gramafon, ile Kar- men operası. Belgrat (431 metre) 20 radyo or- kestrası, 21 diğer Sirp . İstaalyonların- dan nakil. Roma — ( 44i metre ) Zi haber ve plâk, 91,45 orkestra, ö Prağ — (488 metrel 21,05 Semetra salonundan — nakil, 88415 Salon or- kowtrası. K Viyama — (BİB metre ) — 20 90 Arten şarkıları, S1 noş'eli gece, 235 anlan örkertrasi. Peşte — (550 metre) 20415 halk şar- kıları, 21,15 sişaket hahleleri, 21,95 | orkesira. L Varşova — (İ4İ? metre) — 90,25 Bir anüenin kalbi, itmindekl komedi, 21 hafif musiki, 23 dank havaları, Berlin — (1633 metre) 20 edebiyat bahisleri, Y1 yon gece. 9 Kânunuevvel Cuma lstanbal Çi200 metre) — 18 den Jtibaron. e Bükreş (8S94 metre) — 80 konte- rans 20,40 Gramon, Si Senfoni, ££ konferans, £2,10 - orkeatra. Belgrat (KSi metre) — 20 gramofon, 20,05 konferans, SL orkestra. Roma ( 411 metre ) $1,45 bir öperet, Temsilini / mtteakip hafif musiki Prağ — (488 metse) 20,05 konle- rane, 21,80 konser, 99 beş kişilik or- kentra, 22,20 piyano könseri. Viyana — CĞS metre ) — 20,15 Spor haberleri, 20,86 orkestra, 28,15 dang havaları. Peoşte — (Bö0 metre) — 20,30 - Roim- gald ismindo bir piyes, Vargova — C14İZ melra ) be, 20,45 Radyo gazetasi, 80,80 91,16 ven . Berlin — (1685 metre) 21 Vaşing- ton'dan makil, 2816 Hamburg'dan nakil. eee —— 1500 Mmetre ) 18 den | P. c Mısı VU — ÇBaştarafı Tiinci sağfadla ) &, şimdiye kadar bütün içtima- larını burada aktediyordu. Fakat son zamanlarda Veft fırkasından | bazılarının çekilmesi münasebe- tile fırka lideri sabık Başvekil Nahas Paşa yine bu millet evinde | bir kongre yapmak istediği zaman | mühim bir hâdise çıktı. Fihakika Başvekil Sıtkı Paşa Sait Zağlül Paşanın refikasına bir mektup yazarak hususi bir evde umuml! bir içtima aktinin kanuna muva- fik olmiyacağım bildirdi ve men'- ine karar verdi. Kongre ge- çen cumartesi günü toplanacaktı. Daha sabahtan itibaren asker- | ler” ve polis Millet evine ygiden bütün — sokakları ve caddeleri tutmuştu. Firka lideri yanında eski — vekiller ve fırka erkânı bülunduğu halde evin bulunduğu sokak başına gelince önüne bir polis kumandanı çıkarak — şöyle söyledi: - Başvekâletin emrile sizin ve arkadaşlarınızın) buradan geç- menizi mennediyorum. Nahas Paşa: Senin ve başve- | kilin beni buradan geçmekten | mennetmiye hakkı yoktur. Her halde geçeceğim ve kongreyi açacağım. Kumandan — şöyle mukabele etti: — Ohbalde — sizi — kuvvetle menetmek mecburiyetinde kala- cağım. Nahas Paşa şu cevabı verdi: | — Getir kuvvetinide beni mennet bakalım. O sırada asker! | kuvvetler kumandanı Lükâs Bey Nahas Paşanın ve arkadaşlarının Üzerine — yüklenerek — dağıtmak istedi. Veft erkânı dönmiyorlardı. Kumandan emir verdi. Asker ve | polis sopalarla ve tüfek dipçik- (Baştaarfi 1 inel sayfada ) kasından, yalnız yüksek tabaka değil, baky tabakası da gelmek zaruretindedir. Bu zaruretin te- mini için de orta tabakanın inki- lâp işçisi olarak saf alması lâzımdır. İnkilâbın silâhşoru orta tabaka olmalıdır.. Bu yüksek işin başarılması için inkilâp ide- olojisinin, —inkilâp — edebiyatının | yaratılması icap eder, Türk ı inkilâbı, Büyük Gazinin ve .ıık'ı- daşlarının, asırlarca ihmal edilmiş, şahsf emel ve ihtiraslara kurban gitmiş olan bir millet için lnı_unı gördükleri siyasi, İçtimal ve fikri değişikliklerdir. Buhrana gelince; bütün dün- yanın müteessir olduğu iktısadi buhran bizim memlekette yok gibidir. Memleketimizde mütefek- | kir, san'atkâr ve iş bilen buhra- Dni vardır. Yoksa müstakbel iktı- | sadi vaziyetimiz. çok ıığlîıı ve | Jaktır. Hiç süphe etmiyorum I"htikbıl lşiıı temiz, pürüzsüz bir hayat verecektir. Ben böyle buhranlara karşı ruhumda — ve benliğimde mükavemet — kudreti rum, pey olıı meselesine gelince; ben dindarım. Her şeyden evvel Tür- küm, fakat din meselesinde de samimi bir inanışım vardır. Alle mevzuuna temas ediyor sunuz. Aile, iş ve vazife duygu- sile hayata atılan gençlerin a; na aşk aşılıyan samimi ve sıcak bir şefkat yuvasıdır. Derhal Hayat ve istikbal.. : söyliyeyim ki hayat normal insan- luy'ı::i:ım ak ve muvaffak olmak demektir. Şu halde, çalış- mak hakkını benimsiyen rdaSiyaset Yı Sayfa en <emea üzünd Kanlı Bir Kavga Oldu lerile heyetin lzerine hücum elti. müthiş ve kanlı bir arbede başladı. Busırada Mustafa Nahas Paşa tüfek dipciği altına düşen bir pa- şayı kurtarmak — isterken asker kumandanının vurduğu bir sopa ile elinden yaralındı. Mustafa Nahas Paşa son bir hamle ile ya- nında Hasan Hasip Paşa, Mü- kerrem Abit, Nakraşi, doktor Ahmet Mahir, Sin'at Hana, Hamdi Seyfelmasır, doktor Haydarşişini Sadi Mükerrem, Mahmut Sabri Merzuk ve bazı avukatlar bulundu. gu halde Millet evine girmiye muvaffak oldular. Fakat bu arbe- de arasında veft fırka erkân ve azasından bir çokları - yaralandi- lar. Osman Savi Bey başından, Şeyh İbrahim Bey kaşından ağır #ürette — yaralandılar. — Süleyman Acip Beyin dişleri döküldü. Bunlardan başka daha (15) kişi muhtelif yerlerinden yara- landılar. Bunlar otomobille hasta- hanelere — nakledildiler. — Osman Savi Beye ©o gün arka arkaya Iki mühim ameliyat yapılmış ve hayatı kurtarılmıştır. Akşam Üzeri hastaları görmek için hastahaneye giden Veftçilerle polis arasında ikinci bir arbede olmuştur. Salt Zağlül Paşanın refikası hastaha- neye giderek yaralıların hatırla- rını sormuştur. — Millet Evinde toplananlar akşam saat dokuza kadar içtimalarına devam etmiş- ler, bazı kararlar — almışlardır. Veft fırkası erkânı — evlerinde polis — kontrolu — altıma — alın- mışlardır.. Hükümet resmi bir tebliğ neşrederek hâdiseyi anlat- mış ve Millet Evine toplu bir halde olmamak şartile münferi- den herkesin gidip glmesine mü- saade edildiğini bildirmiştir. Gençler Ne Düşünüyor? olduğum için hayattan korkma- dığımı ve korkmiyacağımı — söyli- yebilirim. Enfüsi — temayüllerimin bana verdiği aşk ve hararetle mesle- ğimde çalışarak rahat, temiz, sakin bir hayat istiyorum. Hayatta —samim! bir yuva kurmak, — şatafatsız bir yaşayış istiyorum. -o — —a -— TAKVİM — | FPEREŞMBE Ola. 8- 1 Ci KÂNUN D32 Kacım Arabi Rumi | 9. Şaban — 1381 | 25 - 201 Teşrim - 1304 Vaket JEmanl Gülerş Üğa OLU a| Vak (Bevsl İvasat -— —-i 2 NİT 190 Azşim hd — BZ Gİ Yan İt 18 V47 (4 Z| imsar Fi a ». 8) 5, 25 knmpdmtleıinî istir ediniz. gö danya tkYEYE, vi G ymnral, DÜM ""u""ııık n gç Ve ' Seçimm AĞN ve v Ç nacl Üler KANRME eli A K Va UN NN