& TETETTİ TESTTEN ATETETUE SEEFTEYTPTEA REN PZE BRERT RERRBPLSBTAANTNE İkERENLE Bu Sayfa Haftada Bir Defa Salı Günleri Neşrolunur. Dünya Matbuatında GÖRDÜKLERİMİZ Bu Suyfada Dünya Matbuatında Çıkan | Meraklı Hikâye, Yazı Vel Makaleleri Bulacaksınız. |! — (03884) senesinde kadınım elbi- ali SİN şekil, â72 Ok kille anda yek nl 5 Amin en gi le ae ibare ai Küm ya vat de sardım güleceklerdir. soğuka ve sıcağa " Slbalila ebekii Yavaş, niş isminde bir yama yan iddia ediyor. e Çünkü bile kadınlar hayvan Hi gre bilhassa kadınlar, bu- k seferber olan mahlük- | insanların e ole ml si eya gk ii fesör bu kita insanların k bir ipliğe dizerek li insanlar — ıkarıp bir e, gre ki Modam LE ga kay- | süsüz — - RE ema derilerinden kendilerine gbieler esme - mena Tan tak ii mi Bu da kadı maştığ aristir, Ora sunuz 1 insanlar yapmıya — b arşı muhafaza için değil, ken- | pın en ieldel zamanlardanberi nlan kollar (Oher anlik lak yaşıyorlardı. Onların örtün- | profesörlerinden e a dilerini lemek omaksadile el- | kendini süslemiye özendiğine des doğru akar. melerine yegâne sebep vücutla- | hususta “Elbiselerin Ruhiyatı,, | bise yaptıklarını ve giyindiklerini | lâlet eder. > e Var Mıdır? Öldükten Sonra Ruhumuzun Uçtuğu “Doğru Mudur? Birçok âlimler insanlarda ruh denilen manevi bir kuvvet Kiz olmadığını in zamanlar: ri araştırıyor! En iptidai mal ruhun nefe- simiz içinde olduğunu kabul et- mişlerdi... Meşhur Yur nan âlimi “Aristot,, bir eril ki de tetkikatta atinin < bir meleri ürek — rumuartı ilk bulan wa küçük bir kalp OlkğıK müştür. Oda bu tam neti- cesi olarak kalbi er Sadin aliyi başi iy ruhun ca be içimde bulunduğunu kabul B: tidai insanlar: mebata geçer ve onun ruhu De kalır. Yine öyle kimseler mışlar. Asrımızdaki âlimler ruhun İdi insana gölge Ye ç Keyfine Bak Dünya Var İmiş, Yâ ki Yok olmuş Ne Umurun t dır... Kim bilir... Belki de akar. inde hafta e bütün m söğpel birahaneler, bi inç içinde çalkanır.. Binlerce halk işinden gelen kah- kahalarla her tarafı inletirler... mes'ut in. Tudur. Öyle içer, öyle lela ve öyle eği: nirler ki, hay: terisiz kalsın. Büt kun. eğlence ibtiyacı, ünden güne artan sıkıntısından İoğuyor. İnsanlar nekadar ya- şarlarsa okadar mes'ut olmıya çalışıyorlar. © sanlar Barlar, alarm dap do- | Ayakkaplarımız Kunduralardan İnsanın Tabiati Anlaşılır Mı? Bir kimsenin e m birşeyler anlamak ist o kimseni, emre bilirler. Eğer bir if asri köselesi öJusolininin kunduraları başparmağın yukarı doğra Se bind aşınmıya nl imsenin çok İml binleri Talim boş bir kafası bulunduğunu anlarsınız. kimseler muhakkak bir kaza neticesi olarak ölür! ayakkabı başparmağın aşağı Markoninin kunduraları doğru gelen kısmını Çok meraklı olan bir ayak ise bu kimseler merakli, e kabıcı Diktatörlerin oayakkapları sahibi, ukalâdırlar. Üzerinde meşgul GM ve şu me Ki parmaklara doğru es- | giceyi bulmuştur: iyen © ayakkapların (sahipleri Mosulinin a; kal di ekti yakkabısında; borçlarını ödemezler, sadık bir 1 oca olamazlar. Fakat ekseriya — imiz e irçok şairlerin ayak- assastırlar. Bi: bi e tetkik edersek bu şekli siltmapieizi ayi rürüz. Lenini: manda he tarafından eskirmiş. Ayakkaplar kadının vödeğil, LA kaplarını tam orta yı den eni kuvvetli ve dimağı yalnız erkek tabi ” iati hakında bir sahip olan sakin kuvv li ler haber Ataği Kadıfi* ayak» fi kâr. kii erdir kaplarını tetkil er, Mr ei ai İtal içbir neti ide edememişler, beraber insanlar öldükten sonra da ruhun yaşadığına kanidirler. Fakat bali ne gibi bir şey olduğunu, el ie ll şeri acağını izahtan ş ki, rul ile Bö babir hareket ettiğine inan- | mevcudiyetini inkâr etmemekle almışlardır. 667 dil içöe. nazarı dikkati ti celbe- | kadınlara Şire bir tavsiyede bu im akk lardan biridir. Bu | lunmuşlardır: “ Hanımla; rl Evlens akkaplar her in dan aynı farkla eskimiştir. Bu tarz kuvvetli | ayakkapları bir işadamı olmağa delilet eder. Herhalde bir şeyler öğrekirsiniz.,