Kari — Gözile Gördüklerimiz l Rüs'—l.nık!ık' Buğday i İstimali Meselesi Bu m—'hdın İki sene evvel gümrükte a '& hileli surette tatbikinden (40) bin h, Ti boğday eui tatimali” doğmuştu! İlimal Burhanettin ve Hiristo is- 'de İi Ortağa atfediliyordu. Gümrük bunlar hakkında mahkemeye Siacast etmiş, fakat İstanbul (7) inci —'"“i"iî davayı reddetmiştir. Dava üldiği için mühbirlere ikramiye Milnemiştir. Bu Tem kar, e hakkında ge- 'e müracast eden — muhbirlerin da bu süretle süküt etmiş oluyor. U*küdar öi &, Aayları beklemekten canları sıkıla- Ve “öbüslere bindiklerini kaydediyor. | Sörüyor Tramvaylarına Dair lidarda oturan (H. N.) imzalı bir dar tramvayımın yavaşlığından ediyor ve hirçok — kimselerin ,—* _Rıı arabalar ne arabamdır. Eğer *.'V'—: depolara - çekilsin, edilsin. İN POSTA : Bu tramvayların İşle- hakkında sarih bir. fikrimiz yok- n tramvayların şhıktır. Bu hat ta oralarda bekle ühdeler veyahut hat Da noktalarında Üzerinde nak İçin zaruri beklemeler snklk Lâvhalarına Dair ) Prelki günkü SON POSTA gazetesi ’:;“ Sayfası sokak Jâvhalarının Sfnin — dökülı M"lvıı.ı bu doj D*.l;:ıı gibidir. Fakat bu hususta aleyhinde yam — yazmak Mahallemizde de — yazıları Jâvhalar — vardır. Lükin bu yanıları dökülmedi. Geçenki “Eski — harfler,, Propagandanın sul tesir'le bir focaklar - ellerindeki — sopalarla *A vurdular ve minelerini döktüler. kapımın yanındaki Selvilik sokağı Küçlükle — koruyabildim. Bu İsarihini rica ederim elendim. Üzküdar Sultantepe Reszam Cevat POSTA — Böyle fena bir pro- YA kapılarak bu nevi zararları değil çocuk, büyük insanlar da . Fakat koca bir şehrin yerlerindeki İâvhaların ayni bozalmak istenmesine inan- Tüçtür. Sizin de bu noktayı teslim üzi Ümüt etmek isteriz. eanasında .ıklıı' mektuplarımızın de- dür. Ve vaziyot | Meşhur Ve Kudretli Sinema Artistlerinden Birkaçının Siması Moris Şövalyenin Son Filmi; Greta Garbo Fahişe Rolünde; Şarl Roeinin Bir Muvaffakiyeti; ( Rolan Tuten)Çok Soğuk Kanlıdır, Bakınız Ne Yapıyor? 47 1 — Moris Şövalye ismini hemen pek çoğumuz işitmişiz- dir. Bir zamanlar Paris kafe şantanlarında şarkılar söyliye- rek vakit geçiren bu delikan- hnın ismi, dünyanın en mu- vaffak sinema artistleri ara- sında zikrediliyor. Moris Şö- valye, şimdi “küçük kahve,, isminde bir filim çevirmektedir. Bu filmin (İvon Valle ) dir. N” 7 inci sayfadadır.J 2 — Greta Garbo, ( Anna ; e SON POSTA'nın Edebi. Romam PEYAMİ SAFA FATİH -HARBİYE q:îıolur. En büyük sui K.kerin bir kere açık la — izale — edilmesi B l'hr. hş, Evvelâ ben onu bu ba- Ritmekten ve Macitle bir selâmlaşmaktan — bile ek istiyorum. K.,_k"“’** konuşarak — bir ıı"'...':'tiıdılıı'. Beyoğlunda saat- Nq ddlllı. mağaza camla- &N::"nqlın. tuvalet — te- *s seyretti. Bir iki yere , Sktı ve fiat sordu. Henüz k"kit para — almamıştı. N İaybetmemek.: hiç ©O .. Stiyordu. y ü gişli'de oturan dayr- _[nülııbı bir gün evvel- | w-mu da — görecekti, fikir almıya ihtiyacı vardı. Son- seneler zarfında | onlar hiçbir. baloyu kaçırmı- yorlardı. Tramvaya atladı ve Şişliye gitti. Kızların ikisi de evde idi. Nerimanı biraz mahzun karşıladılar. Salonda, yaslar giyinmiş bir — ecnebi kadın vardı. Neriman salona girince bir sükât oldu. Taze — bir mateme hürmet ettiklerini his- settiren alçak sesle, dayısının kızları, Nerimanın — hatırını sordular, Tek tük birkaç şey konuşuldu. Yaslı ihtiyar kadın hep su- suyor ve önüne bakıyordu. Nihayet müsaade istedi ve çıkıp gitti. Arkasından, iki kız birden: — Zavallı kadın! dediler, Neriman, evvelâ, kadın kahramanı | | bizi şaşırttı. Çok kederlendik. İ | f Kristi) rolünü yapıyor. Bitik, » hastalıklı, sefil bir fahişe rolü. Greta Garbo, bilhassa bu fi-! Himde sesinin kudretile temayüz etmektedir. 3 — Şarl Roje, Ameri- kanın çok muvaffakiyetli ve genç bir artistidir. Fakir bir aile çocuğu olmasına rağmen Darülfünun tahsilini bitirmiştir. En büyük zevki amnesile be- raber yaşamaktır. Çok sevimli bir genç olmakla maruftur. kendisinden ziyade bir başka- | sına verilen ehemmiyetten kı- zar gibi oldu. Fakat dayısının büyük kızı gitmek üzere ayağa kalkan Nerimanı oturttu : — Affet! dedi, bu kadın Seninle meşgul olamadık, otur biraz... Ve dinle bak... Neriman gitmek. için 1srar ediyordu : — Ben buraya beş dakika için geldim. Perapalasta bir balo var. Ona gideceğim. Sizinle konuşmak ve fikir almak - istiyordum. İki dayızadesi de, Neriman için hayatının en büyük hadi- selerinden biri olan bu balo mesclesine adeta hiç ehem- miyet vermediler. Karşılaşılarındakilerin halini anlıyamıyacak kadar yaşlı ihti- yar kadının tesiri altındaydılar: — Otur, canım, biraz otur.. olur.. Baloyu da konuşnruz. kolay.. Fakt sen şunu dinle! — Vaktün yok, — Dinle bak ama seni çok alâkadar eder, Kadınlar Niçin İntihar Ederler? Kadınlaı_; Mı, Erkekler Mi Çok İntihar Ediyor? İntihar Vak'aları Dikkat ederseniz görürsünüz | ki aşk yüzünden intihar eden- | lerin çoğu kadındır. Er- | kekler arasında intihar vak'a- ları kadınlara — nisbetle azdır. Neden böyle oluyor? Bunun sebebi basittir. Aşk mescelelerinde — kızlar erkek- lere nisbetle daha ziyade ha- yalci, daha ziyade hassastırlar. Sevinciye kadar hayli müca- dele ederler. Fakat bir defa sevdiler mi can ve gönülden severler, Erkekten de — ayni şiddetli mukabeleyi beklerler; isterler ki erkek münhasıran onlarla meşgul Gece Er- öükkee olsun. gündüz onları düşünsün, keğin samimiyetinden, dün güpkeyetmek xeülair ida öldürücü bir azaptır. Halbuki erkek, kadın gibi mahdut bir muhit içinde ya- Üüğe Hayelim e oldukları için” femasları " fazladır;.. Bir l severken başka kadın ve kızlarla da konuşabilir. Gönlü- nü avutacak vasıtalara maliktir. Onun )/ bu; bayatı. < sördaya düşkün kızı muğber eder. Bazı erkekler kızları aldat- mayı bir marifet ve bir. mu- | vaffakiyet sayarlar, Bu cins 4 — (Rultabiy ), Fransız muharriri ( Gaston Löru ) nun ebedilestirdiği bir gazeteci ve amatör polis hafiyesi tipidir. ( Rolân Tuten ), bu resimde ( Rultabiy ) e ait bir sahneyi temsil ediyor, uçmakta olan bir. tayyareye ayaklarını - tak- mış bir vaziyette duruyor. Boş- kığun korkunç - derinliğinden hiçbir teessür duymaması şa- yanı hayret değil midir? Ve anlattılar. Bu ihtiyar Rusmuş ve fevkalâde güzel bir kızı varmış. Bu kız evvelâ, gitar çalan fakir bir Rus artistile sevişir. Beraber senelerce yaşarlar. -Nedense enci ir, oğlunun küçük bir odasın- da sefil yaşıyorlar. Rus genci lokantalarda filân gitar çala- rak biraz para kazanıyor. bu sefalefe senelerce katlanır. Çünkü hisli ve münevver bir kadın. Herkesin ehemmiyet — ları verdiği şeylere o ehemmiyet vermiyor, İlükste gözü yok. Fakat ne kadar olsa kadın. İhtiyaçları tatmin edilmedikçe büyüye, —büyüye, kendisinin farkına varmadığı büyük bir iztırap haline geliyor. Nihayet bu kızın karşısına zengin ve güzel bir adam çı- | kar. bir rum. Onu sever, Rus gencinden ayırır, “Osman bey, tarafında bir apartmana alır, beraber yaşarlar. Artık refah, | para, eğlence, her şey... Rus yine Beyoğ- hunda, azı Rus — lokanta- larında — gitar çalarak ha- yatını azanmıya — devam eder; © kadar magrurdur ki enci, erkeklerin eline düşen kızlar ekseriya bedbaht olmıya mah- kümdurlar. Bu vaziyete düşen bir kız, eğer cidden sevmişse ve eğer çok hassas ise bu bedbahtlık onu felâkete kadar sürükliyebilir. İşte kızlar arasında intiharın çok oluşu bunun içindir. Başka memleketlerde bu intihar vak'alarına çok tesadüf edilmez. Çünkü orada kız ter- biye edilmiş ve bu sukutu hayallere hazırlanmıştır. Bizde marari bir hassasiyel içinde hiç kimseye ıztırabından bah- setmez. ( Hikâyenin burasında Nerimanın — alâkası — artmıya S *A İ TE ada artık her 01 nüyor. (Nerimanın dıyıu::'kn?_ kızın tuvaletlerini anlatıyorlar. Nerimanda alâka daha şiddetli) Hergün — otomobilde. Fakat herkes dikkat ediyor ki Rus kızı mahzundur, çok mahzun. (Neriman, adeta — sıçrıyarak : - Niçin? diye 'or) Çünkü.. (diye anlatıyor dayısının kız- Bu, tahsil görmüş bir ve sathi şeylere kıymet vermez, bakiki güzellikler arar: Musiki, mütalea ve samimiyet :demîye getiriyor, — dayısının ), Rus gencile yaşarken kız bunların hepsini buluyordu. Fakat Rum gencile yaşarken bulamıyor. Yeni hayatı sahte. etrafını alan yeni insanlar çok manasız. Halbuki Rus - kızı, eski sevgilisile yaşarken, etra- fında hep ülü, — samimi adamlar var. İhtilâlden kurtul- muş beyaz Ruslar. Bunların hepsi fakir. Fakat hep kıy net- Ki adamlar. Hele başlarından o kadar şey de geçince böe- bütün anlayışları artmış, sefa- let onları terbiye etmiş. daha | Bu manto baloya giderken giyilmektedir. Biraz — kalınca kumaştan ve yakası kürklü olarak yapılır. Bu suretle s0- ğguktan daha iyi —muhafaza edinilmiş olur. | kalan kızlarımız mukavemetsiz oluyorlar. Yapılacak şey kızla- rımızı iyi hazırlamak, marazi hassasiyete — düşmekten — kur- tarmaktır. Hanımteyze -— TAKVİM —— Gün 30 29-Teşrinisani-9309Kasm 2 Arabi 7- Recp - 1349 Rumi 1$.Teşrinisani -131$ Vakıt-Ezanl- Vasatl — l 16.43 137 |18.20 1235 | 518 Velhasıl, bu Rus kızı büyük bir hata 'ulediînl anlamış, (ve yaslı ihtiyar kadının tabi- rine göre) hakiki kıymetlerle medeniyetin sahte laymetleri arasındakı farkı çok iyi gör- müş ve üstüne bir mahzunluk çökmüş. — Apartımanda ipek yastıklar arasında, hep ağ- larmış. — (Nerimanın — alâkası en son şiddetinde, artık sebep sormuyor ve bütün dikkatile Nihayet, kız, bir gece yarısı, erkek evde yokken atağından fırlar, sokağa çı- Lr. Beyoğluna gelir, eski sev ilisini odasında arar, bulamaz, ütün Rus lokantalarını, kah- velerini dolaşır; nihayet mey- hane gibi bir yerde onu görür, Rus onu görmerz. (Nerimanın özleri öyle büyür ki!) Kız giı kenra oturur. Rus genci kitar çalıyor. Amma eskisinden çok daha güzel, daha içli çalıyor. Hatta kız ağlar. Bir aralık dayanamaz, yerinden fırlar, sevgilisine koşar ve herkesin içinde bağırır: “— Ben bir alçağım. Sana Vakit-Ezaai- Vasatı Güneşi 2. 207 3 Öğle| 7. 19 2 Tkimdi| 9. 46 1429 Akşami Yatsı İensak tekrar geliyorum. Beni kabul e! der. ÇArkamı var)