“Son Posta,, nın Tarihi Tefrikası: 40 > HAREM DEHLİZLERİNDE NAİLE HANIM KOCA RAGIP IP PAŞANIN | KIZIDIR, LEBİBE HANIM DA HEMŞİRESİDİR. BUNLAR, BU DİYARIN BİR ÇİFT PIRLANTASIDIR, EŞLERİ YOKTUR! — Daha ne olacak babalık. idan Hanım kaçmış, sen de — Neyi kaçırmışım? — Aklını! Kendi kendime *hafazank- haşa ominelmeclis, haltetmiş aklım da yerinde, fikrim del.. Ben söyledim ama arkasını getiremedim, hüngür hüngür ağlamıya başladım. O dakika da hain Gülfidanımı görüyor- Idum. Sanki o, gökte idi, yık dızların arasından bana dilini çikarıyordu. Bu görüş, kendimi sıka ska göstermek istediğim çalımı bozdu, gözümü musluk- suz bir çeşmeye çevirdi, Artık ağlıyordum, / hıçkıra hıçkıra ağlıyordum. Yaşlı gözlerim ne Mollayı görüyordu, ne kadın- ları. Hep Gülfidanla, ta gök- lerden bana nisbet veren zalim kızla meşguldüm. Şimdi odada derin bir sü- küt vardı. Üç hanımla muska- cı Molla, sessiz sessiz benim ağlayışımı seyrediyorlardı. Ne- den sonra Fıtnat Hanım, ağzı- mı açtı: — Yazık bu ihtiyaral - de- di - hemen hemen beni de ağ- latacak. Molla Haşmet, tuhaf bir şi- ve ile mırıldandı: —Asrımızın mecnunu! Onun bir mecnundan eksiği değil fazlası var: Sakalı! Ve sonra sesini yükseltti; — Babalık! - dedi - ağla- ma. Biz seni burayar ağlat mak için değil güldürmek için İgeürtük, Naile H. efendi, ha- lini duyup acımıştır. Bizi ça- ğırdılar, sana bir iyilikte bu- İunmsmızı emrettiler, Bilmem, nasıl bir ümitle te- peden tırnağa kadar titredim, bir çocuk gibi ani bir sevince kapıldım ve sordum: — Silinen rüya geri mi gelir, geçen günler ele mi ge- çer? — Gam yeme, geniş ol, Gülfidan bir dahi görmek mukadderdir! “Kölen olayım Molla, beni umdurup umdurup ta eli boş koymal, diye bağırdım, ye- rimden fırlıyarak dizlerine ka- pandım. Fıtnat hanımın 'gözleri yaşarmıştı, öbür hanımlar da müteessir görünüyordu. Molla Haşmet: — Benim yapacağım şey -dedi- Gülfidanı sana © göster- mektir. Naile Hanımefendiye ancak bunu vadettim. Ötesine karışmam. Bu buluştan zarar |- görürsen vebali benim değil! “Tek bulun, sonra sakalımı yolun ! , diye inledim. Bunun Üzerine Molia Haşmet, elimden tuttu, beni bir mindere oturttu; Evvelâ nerede bulun duğunu, kimlerle buluştuğunu öğren. Bura-ı oturak yeri de- il, yanındakiler orta malı de- gil. Sitknu tam tet ki muradın kolay hasıl olsun. Şu hanım, Naile Hanımefendidir. Koca Ragıp Paşanın kızıdır. Lebibe ———n eman Demokraside kakikat ||| projektörleri P? 2 222 3i Hadımefendi de) hemşirelaridir. Fıtnat Hanım gibi bu iki hem- şirede iyi okumuşlar, O çok yüksek (terbiye ( almışlardır. Babalarına (lâyık, kızlardır. Şairdirler, kâtiptirler, musiki- şinaslardır, Allah için memle- ketin bir çift pırlantası sa; lırlar, ML > İşte bu hanımlar, senin ha- line acıdılar, beni de acındır- dılar, sana bir iylik yapmak- lağımı bana kabul ettirdiler, Gönül işine karışmak istemez- ken hatırlarını kıramadım. “Er- vahı tayyibe,, ye müracaatla Gülfidan hanımı cebren bura- ya getirtmeyi kabul ettim. Benimle eğleniyorlar mı diye yüzlerine baktım. Hepsi ciddi görünüyordu, fakat söylenilen şey, bana eni kunu masal geliyordu. Muska ile sevgiliye şirin görünmek belki kabildi, remil (Oatıp kaybolan her hangi birşeyin nerede bu- landuğunu öğrenmek (belki mümkündü !! Lâkin ervahı tayyibeyi (o Babıâli çavuşlar gibi kullanp kaçak bir ha- layığı onlara tutturmak biraz karışık mesele idi. Ne çare ki inanmak mecbu- riyetinde idim. Gölgeye sarılıp duvara tırmanmak ne ise filâ- nın söylediği de öyle idi, gü- lünçtü, inanılacak (omaslahat değildi... Lâkin oOGülfidanımı dünya gözile bir daha göre- bilmek ümidile bu masala inanıyordum. Hekimoğlu nü kesti: — Ragıp Paşa, vezir kar- deşlerimin en değerlisidir. Şim- di taşradadır, ummam ki kız- larının böyle işlerle (uğraş masına razı olsun. Belliki onları baştan çıkaran, sihir ve efsune alıştıran Molla Haş- ihtiyarın sözü- Thomas oMann'ın meşhur eserinden muktebes ve EMİL JANNIGS İLE MARLENE DİETRIC tarafindan temsil edilen İLGüyfidanı Görünce Allah Dedim, Bayıldım. | t a Sİ mettir. Ocağı yıkılası Mol neler yapıyormuş ta haberimiz olmuyormuş. — Orası bana gerekmez sültanım. Hanımlar mı Mollayı Molla mı Hanımları Obaştan çıkarıyor, bilmem. Ben sadece gördüğümü sölüyorum. — Söyle ihtiyar, söyle. — Molla haşmet beni min- dere oturttuktan sonra kendi- si yanıma çömeldi, hanımları da etrafımıza topladı, büyük bir bez getirterek başımıza sardı, “gözünüzü yumun. Ben açınız demeden açmayın!,, em- rini verdi. Üç kadın ve iki er- kek, ipi kopuk, yatkın bir ça- dır altında kalmışız gibi o be- zin içinde baş başa duruyor- duk. Onlarınki açıkmidi, far- kında değilim; ben gözlerimi sım sıkı kapamıştım. İ Arkası var) Beylerbeyi Kulübünün Kongresi Beylerbeyi terbiyei bede- niye Oyurdu cuma günü saat 13 te senelik kongre sini aktederek heyeti idare ta- rafından verilen rapor okun muş ve heyeti umumiyece bil- ittifak kabul edilmiştir. Yeni heyeti idare riyasetine Hikmet, ikinci reisliğe Âli, kâtibi umu- miliğe Seyfi, umumi kaptanlığa Agâh, muhasipliğe Hadi ve azalığa (Burhan (o ve Ömer Beyler intihap edilmiştir. Yeni idare heyetine muvaf- fakiyetler temenni ederiz. Ekmek ve Francala İstanbul belediyesinden: Teş- rinisaninin dördüncü salı günü sabahından (itibaren ekmek dokuz kuruş on para, francala ondört kuruştur. İsor Bilmecesi Halledilen Bilmecemiz Rİ Aİ A Yeni Bilmecemiz 23456718 Soldan Sağa: | — Ermeni ismi 5, de- run 2. 2 — Keşif 4, mahlük 4. 3 — Parça 2, bir hece2, yemeklerde kullanılan 5. 4 — Evinüstü 3, kibarlık 6, 5 — Büyük 3,yı Tim E 6 — Evet2, bir harf 2. 7 — Akılsız 4, saçsız 3 8 — Memleket pilân 6, sayı 2 > Millet 5, emir 2. “0 — Cennetle arası 4, yuva 4. 11 — Nota2, vapur odası7. Yukardan Aşağı 1 — Hibe 6, mevhum bir dağ 3. 2 — Siyah 4, mandıra 4, 3 — Nota 2, nota2, şikâ- yet 4. 4—Bir hece3, adam 5, 5—Bir oyun 4, çok bilen 4, 6 — Hayvan yemeği 2, hareketsiz 5, nota 2. 7 — Erkek ismi 4, insan 4, 8 — Zabıta memuru 5, ona 3. 9—lk4, erkek 2. 10 — Gelir 4, erkek keçi 4, ” NM — Bir memleket3, söz görünmiyen nota 2, bir cehennemin rabıt edatı 2, Bu Akşam Şehzndebaşında Millet Tiyatrosunda NAŞİT BEY TEMSİLLERİ Karakaş EF. birlikte KIRMIZI FENER Hakiki facia 5 perde, Sinemada (KATİL ELLER) Tekmili birden gösterilecektir. (Bir çek hariktlâdelik) DARÜLBEDAYİ TEMSİLLERİİ ww Salı günlü akşamı sazt 21,80 da yal mz muallim ve talebelere mahsus © ti ti ee Âdil a. in j a, Tl kal zabitana biletlerde. ÜLZk vardır, Cuma günü matime saat 16,30 da akşamı saat 21,98 da Cumartesi akşamı umuma biletlerde tonsilit vardar, Dikkat; — 6 yaşından aşağı elan çocuklar tiyatroya kabul edilmez. 3 Perde 12 Table H. Bamtula Terceme eden: “İda bulunan kazaklar, Türklük Aleyhind€ Yapılan Bir Filin Jerj Hil atlı bir herif, “kac | b “ ka- zaklar ,, ismi altında bir filim | yapmış. Mevzuu kaleme alan da (Rene Bize ) isimli bir serseri, Vak'a (o Rusyanm hayalde mevcut olan (Yumeni) de- nilen kısmında geçiyor. Bura- da bir Hatman vardır: Yermak. Bir de oğlu vardır: Lokaska, Moskof çarlığı henüz vücut bulmamıştır. Kazaklar, Türkiye ile Moskova arasında müstakil bir haldedirler. Hudut üzerin- de oldukları için daimi surette | Türk ve Rus akıncılarının bü- cumlarına maruzdur. Mütemadi akınlar karşısın cidak- cu bir kavim olmuşlardır. İs- tikbale ait ümitleri Hatman Yermakın oğlu (Lokaska) dadır. Fakat bu genç bir kız ka- dar zayıftır. Birgün halkın oğlu ile alay etmesine kızan | Hatman bu gence mükemmel bir sopa atmıştır. İlk odey- nekleri sessizce yiyen/Lokaska) bir an gelir ki kudurur gibi olur, babasının üzerine atlar, yediğinin beş misli dayak atar, Bu hal, oğlunun erkekliği bet hakkında basımana bi A ret haberidir. Hemen ( pir ka) yı kucaklar ve di le olmasını istediğini söyle, Bundan sonra a) Türk akancılarle bir gök “4 cadelelere girişir ve ” sevdiği bir kadınla sl Görülüyor ki mevzu * çr tir, basitin de aşağısıdı” £ kat maksat filim yap gil, bu münasebetle tahkir etmektir. Çünkü yi zuu yazan ve filmi yi seriler, Türklerden ( id > dikçe, mütemadiyen muz yavrusu ) , Gerisi 4 şı koparan köpekler) tedirler. ği Bu filimde nü (Con Cilber) oynamak Sinemayı böyle sefil ii propagandalara vasıta eden kumpanyalar hükümetin ehemmiyetle dikkatini celbederiz. Bu gibi edepsiz lerden memlekete filim Y bile men edilmek icap ye” Çürkü yaptıkları iş me ve ne de namuskârane Sadece düşmanlıktır. Bu akşam MELEK Sinemasında İİ Şimdiye kadar görülen sözlü, en güzeli ve tango, lüks ve aşk filimi olan şarkılı ve danslı filimleri” BİR TANGO LÜTFEN!, nam büyük operet başlıyor. $ (İKİ KALP BİRLEŞİNCE ) filiminin ve ösri Heyeti temsiliyesi baş el büyük yıldızla WILLY FORST ve FEE MALTEN gf iki sevimli artist vardır. Bu filimde işidilecek nefis parçalar herkesin Mİ dolaşacaktır. , ğ üreten: Sözlü ve sesli FOX | CAZBAND | JURNAL dünya hareli KIRALI Feerik güzelliği ile pek yakında GLORYA si Da akşam NEMASINDA sizi o gaşyedecektir. İİ ELHAMRA SİNEMASINDA Halkın mahbubu ve sinemanın İVAN PETROVİTCH GEORGES OHNET'in romanından muktebef PARİS KIRALI Tamamen SUZANNE BIANCHETTİ, birlikte temsil edilecektir. Fransızca sözlü birinci (o bü; ve MARY İlâveten. Sesli ve sözlü FOX ,URNAL ile sesli sözlü varyete numaraları, BİR YAZ GECESİNİN R! Resirzleri canlı ve sesli bale, pek yeni küçük bir #3! ği sir bir facia İ YILDIZININ DİMAĞİ ÇIKAN ESE! Sağ /E9 ZER. 238 77