ia a erten nese > yerime, > er erene saye, im OOMESUL BİR AKI . mese senses ieensasssi 0 ssunssnmsmdasseaess seansa İD 1 İ İ © Ziver Pş. zade merbun BAHA B. | | in kerimeleri Halide Hf. ile Ordu 1 meb'usu ve gazetemizin sahibi imtiyazı ğy Ahmet İhsan Bin mahdumu Ali #; ” İhsan Bin nikâh merasimi, Bebekle i Robert Kolej muallimlerinden enişteleri i Hüseyin B. in köskünde 27/73! . pazertesi günü icra kılınmıştır. Gazete 4, miz tahrir heyeti iki tarafa'da ebedi. ai imei mi r | in 5 saadetler Otemenni, çok samimiyetle * tebrik ederler. te Ti iz e NN ae, — Lf ye aaa lm yama, pe i emele e ane iten sesi renas A arel Bütün bunları, aynı fikir ve hissiyata sahip olmağı sevkeden, mağeri gayeler ve hedefler tanzim ve ittihazına sürükliyen proletler edebiyatıdır. Pek tabii- dir ki barjava münekkiteri sovyet muharrirlerimi ve mukabeleten de soviyet muharrirleri burjuva müinek- kitlerini anlamıyacaktır. Panleorov (delta bunlarla istilaya ediyor ve «Onlar herşeyi biliyorlar, çok oku muşlar ve her nevi edebi inceliği kavramakla asla güçlük çekmiyorlar» diyor. Proletariyen edebiyatı izah etinek için Panferov diyor ki: «Bazıları zannediyorlar ki komünizm bol şeviklerin bir icadıdır ve prületer edebiyat bir edebi mektebi diğer birimin takip etmesi hakkındaki kafin- nün bir muhassalasıdır. Hayır! bu suretle düşünmek doğru değildir. Pek tabiidir ki proleter edebiyatı bir ekoldür; ancak, Ayin zamanda şunru ile hreket edei amele sınıfının kuvvetlerinin şiddetli bir silihi, dahn doğrusu proletaryanın bir harp silâlıdır.» Praleter edebiyatı çök oazandikkatı colbetniskte ve endişeler tevlit etmekten fariğ olmamakladir. Bügün burjuva memleketlerin gazete ve meğmunlari mürksizmle, sınıflar urasındaki kavgalurla ve prole- taryanın rolü ile mücüdele etmektedirler, Bu misâller proleter edebiyalırın yavaş yavaş gayelefine ulaş- makta olduğunu ispat eden en canlı delilleriir. Cemiyetlerin ileride alacakları şekilleri kestiremiye- ceğimizden proleter edebiyatının istikbalini tayin etmek te hakikaten güçlür. Muhakkak olan birşey varsa o da proleter edebiyatının uzun zaman muakkip ve muharritlere malik olacağı ve cihan edebiyati tarihinde çök mühim bir dönüm noktası teşkil edeceğidir. Bitirirkeon gene Panferov'üü Kendi ekolü hakkin- daki düşüncesini zikretmek isterim: «Proletüriyen sün'ât artık yoluna girmiş ve şahsiyetini bulmuştur, hiçbir hail bizi çok büyük bir titizlik ve doğruluklu hesap edilmiş hedeflerimize vâsıl olmaktan menede- imiyecektir.» Bülent Nuri A, SERVETİFÜNUN ( a ERO ei e Gece terennümü “ Me Bahçenin havayı sarmış kokusu, Rayıha akıyor fıskıyelerden. Sanırım kalbime çağlıyor bu su, Sevdanın kül edip geçtiği yerden. Bahçenin, mehtabın ve açıklığın Bütün sükünunu sanki içtim de, Bu serin akıştan o yanıklığın Son. kıvılcımları söndü içimde. Bu havuz başında bu an ne tatlı! İnce bir terennüm: su, gölge, yaprak! Aşk perisi gibi yorgun kanatlı Saatler geçiyor uzaklaşarak. Bahçenin üstünde bir tılsım gibi Uçarken şimdi bir sessiz yarasa, Kalbimde son yanan yıldızım gibi Bu an hiç geçmese, sabah olmasa! Saatler geçiyor fakat.. saatler! Ay, mavi bir sorguç fıskıyelerde. Bu leylâk kokulu, sudan demetler Bülbüle soruyor: - Sevgilin nerde?., Bir hicran sesidir bu ses diyorum Dinlerken havuzun terennümünü. Sulara bakarak yadediyorum Gece renginde bir saç büklümünü... 19-7.931 Halit Fahri Gelecek Nüshamızda Randevulardan İkincisi KUMAŞLAR Kıvış kivış açılırken... Yazan: MEHMET SELİM