b ne ek Günlerin peşinden. e Gül ağacından harp silâhı lar Almanya hu Fransız muhabbeti, dikenleri ile kini ve kıskançlığı temsil eder. eleyin hudut , boyunda müsta dikenli ele mv vi ağaçlarından bir ci dafaa hattı oünciğik getirmek: le Fransızlar hem bu dem tarafındaki m in düşman ol- Si l ile emeli birini ie etmek size ait- “Deme istiyorlar.. <del eye mahiyeti- *ni göstermesi rile mana- ,lıdeğil midir? i HASAN KUMÇAYI Japonyanın yeni bütçesi 3 milyar 644 milyona Tok (AA) — iz SE e ar emsali gü; iş o- an en ağır bütçesi, bu Nk maliye Bazırı kafada an kabinenin tasvibi- De arzediln Wes Bemekajansının öğrendiğine göre, t yeni BŞ alelâde ii taslı üç milyon yen fazladır. bi #Bu A Bn ise malüm değildir. e 2(A 2 R Kabine ar 694 milyon Yenlik vü Projesi. hi ittifakla tasvip etmiştir. Grev dolayısile taki- bata uğrıyanlar 3 mil aris, 2 (A.A.) — Hükümetin grev dolayisiyle aleyhlerinde takibata ka- Tar verdiği $: ahısların başlıcaları, u- mumi mesai federasyonu genel sek- Teteri ve Fransa bankası idare mec- Misi âzasından Jouhauş İle demiryol- ları sendikaları genel sekreteri ve bazı sendika azasıdır. Lille, 2 (A.A.) — Grar a ea mele- yer- âr ve dışarı çıkmaktan İmtina etmişlerdir. i Fabrikaların müdürleri, müracaat etmişler ve polis NU ei Vi w vilâyete kuvvetle- Ş en bu ame- leyi kapı dışarı etmişlerdir. yy ATATURK ALBüMü ikinci Tabı yapılıyor Resimli Hafta beştiyatından eser Albümü, kıymetinin mükâfatını & g B ll e gün içinde piyasaya eğ bu- Yünac; Deni etmiyenler acele etmelidirler, pa Le Namık Yazan: Hakkı Dün, Türkiyenin bütün mekteplerinde, ölümünün ellinci yıldö- nümü dalyasy e, Namık Kemal Süha Gezgin Omirüs kadar, Firdevsi anıldı. “Barika a sekin altında ararlar, Fakat asıl ibret tikiskei za» Yemin “Osmanlı” sözünün Türkten başka manı manı İçinde osmanlıca adli bir'dil âşuresi nasıl yok idiyse, ii diye bir insan ei 1 ö t sevgi- be: şii Ker de yoktu ka hları, alevden b & 1 Kemal, bunun en i<xemal kadar sami mi idi, i zafer de, Fatih için de ayni güri Mi duyulur. ası yoktu. Onun Zaten a e idir, n üstünden kâh bir kara bulut gibi geçti. Adı söylen- in eri e 5 ay gibi karanlıkta kaldı. ii gün gene Eee alkıştan bir tün bi arın alın yazısı budur. Çağ, çağ değişen nayata başkalarının m bakanlar, en Alek inkâra “sai lanan zavallılar, onu taşlamağa, kalkıştılar, İslâmcı idi, “ediler, Ümmet zihniyetinde boğulmuştu, dediler, Sama idi dedi Bu nie verirken: vene ii mi diye bir Maya büyük adam olsun kendi kısılacaktı, Va Kemal, “Yavuza,, hayran bir kahramandı, Onun Mağiriş: rini, SlikEğii övdü, Hem bu medihlerine, bir destan şekli verirken, dg g şah” d. Namık Kemal, yaradılışının ta; dır. Osmanlılıkla beraber başlanır e dan olsun ibret almalı değiller miydi şkın r. Şair, nasir, münekkit, e # Kemal, isi la cevherini bu kadar çok parçalara böldüğü elaredüin kuvveti Mi ti yatakta birden müverrih, tiyatrocı n, zindanı k ünü 5 Gi Böyle içinden fışkırdık larlar, Sehir civarını kurtar- mak lâzım Şu fikirler ileri sürülüyor : Semtlerde devlet mahalleleri kurup İstanbul şehrinin Di LERİ imarı artık yılan E ELİN çık . tı. Çünkü bilfiil işe sini bulun . maktadır. Yalnız bu £ g Bp Feriköy civarın da teneke barakalar ve seki şikâyet eden mektep talebeleri m kısım! — meki Bu semtleri canlandırmak için ne gibi bir teşebbüste bulunmak lâzım gel y yollarmın nihâyete erdiği emri 'beş imei açılırsanız kar. şılaşacağınız manzaraların gârabetin- e bir mesele olarak kabul edilirse, de İsti bul ile sr alâkası olma- piç fair şehrin imarı mevzuü bu. dığını görürsünüz, rı da içine ali tenek. e baraka i ii Mi e sale AR düğün erisin de F m nl ileri sürülen fikirler şun öyün imtidadı olan lr 3 rindedir. Buralarda yol, ışık aram: 'zun müddet güzel İstankıalım tar nız, Oturanlarin o kadar giyer hi eserlerini tetkik etmiş olan eğri var ki, bütün bunları sıralamayı bilgin A. Süheyl ii Okmeydanı siz buluyoruz. ipi rp 25 Bir Feriköylü azlattı: yaşatan temiz pir a sürmekte ve bu tezini müdafa et. mektedir. run faaliyeti ile canlandığını sma Okmeydanı bir tramvay ay temdidi ile cidden şehrin w dik, Buralarm bütün çöplerini (obiz bi civarın şenlenmeşini intaç e. kendimiz temizler, atarIE. Istanbullu- iraz geç ii Unca, hava yağmurlu ve kış LLM halimizi sormayın. Imar işlerile alâkadar del v zat ta fikirlerini şöyle izah — Muhakkak ki, DURAN can V a koşuşan çocuklar PE li si mete elek Bunların d yadtırılacak modern evler taksitle satılmalı Otoriter reiimler ve sanat kiii Fikret Adil Otoriter rejimlerin sanat ve edebi yat esteyanlar zerinde, fena bir tesi- l rolası-ile e ,doğru,, avi un az ci arti akbay ei ime il aima & sek idari mevkili si miş menfaatperest kâselisler, (muhalif), o (dejenere), genini (bozguncu) gibi. ai ustur- amg us mak için nereye geleni yaptılar, ve otoriter rejimleri daima al bi elrdeki sitinedan tedbirlerle vakit geçirildiği bu dei rin kargaşalığı içinde, muvaffak da İLe rejimlerde, muharrir ve san tkâr adli bir hata neticesinde elektrik il , kafa. sının içinden geçirdiği hissedildiği an. çereyanın sademesine. tutularak öle ceğini bilen mahküma benziyor, *. Öz sanat için bayağılaşmış, a ba- açlaşmayı asıl sanata varma! bime şüphe e. tmeme tal hatmi ül ve ve mü edeceğim, anım en güzel sesli bülbül olduğu, bülbülün kafesi diği, değil ötmemeği, yaşamağı malümdur. Fakat büken il bni öttüren kuşçular vardır. Bakınız yam un eme ig u bülbülü yakalar, Bir mil alıp bini tleri V: mek lâzım! Fakat bu öyle dile is ateşte az Zn kadar kızdırır, bu- k bir saha yok. ip geldiği gibi olmaz. Meselâ şehirde Ye-| nu bülbülün gözlerine yaklaştırır, fa. mer aliş Sin sonra top i plân dahilinde ga ij > kat ön z, çünkü ik m ya diğer oyunlar oynamak istersek si şehrin veçhesi m ez. Semtle; acıya inle mül edemi Kuş yarısı eve dönmemiz lâzim. aat yapıldığı yok. Mevcut Bimel ke çu, sadece, mili gözlerin Di tara . öhne! Bence buraları dirmek i.| onun harareti seal kuşu kör etmeğe Je yine yol derdine dayanıyor - çin şehir civarlarında istimlâkler ya-| kâfidir. bülü alır, içi ağaç g ni a A alleleri dalları, rn li geniş kafese ar için ie yapılmalı, hali yar, i bir elektrik am Boğaziçinde, Halicin an se ale sahip olabil ceki köşkler ku-| pulü nir ei gözleri yüzde yüz pe yel otur: yn ar, geç V. malı, Bu su EN ir kaç sene için.! kör olmamıştır. Elektrik ziyasını, meh- sait ol dığı ema ne a dn hattâ şehir içinden evvel şehi tap ak kadar bir tiyatr. deri yet e. varı mödernleşebilir. kalmıştır, ve, kı Ki e r meh in Re dert, Beyz vpn iyazi Ahmet iii narak öl da oturanlar için daha fazla vakidir. an, Mişel ellisi un 5 olduğu gibi, a irak iddi i r konağa, yamalı gömleği, sırmadan hil ir? mevkilerine üst tutan ve bütün bunları tek başma yapan m üstünde değduklsrn vatanların bayrağı lıkla; gi atlara, sür. olurlar, bi par. Panyaltıda Yeni bir apartman ansızın © çöktü in galtıda yeni inşa edilmek. te olan bir ld ökmüş, iki ame. Je altında kalarak ağır surette yaralan mıştır. Pangaltıda Dershane sokağmda başlanmıştır. Yalnız diğer i ton kalıp'arı Di öğ Saat dörde çeyrek kala apartmanın üst katmda çal ameleler birdenbire 3 Lemi e akla e oldu; anh iz a ik ae bak ır. Kazadan ta haberdar edilmiş, itfaiye çağı al kalan iki ele mi kurumadan kalıplarının sökülmi ileri geldiği ii 'Tahkikate evam edilmekti ir ep ülün ei Ni kendine ni Yalancı anlar, ve, ölür. hazır. görür, hakikati Kuşçu, bu m farkında değil- r, Olsa dâhi, te izl acak şey, leşi a atmaktan ibaretti ... Sanat nn bir zümrenin Edi haline geirliği formülleri tekrarı ibaret değildir. Bu iptidat hakikat, öto- titer rejimlerde dahi kendini gösteri- yor. ğ Otoriter rejimlerinin muayyen kısa görüşlü düsturlarmı rek gözden eN şahit oluy: OrUZ. Çünkü, a dahi olsa, h:rhangi Milat ayse k olr kimseni > çok, iyi anatla bir alâkası olmak cik GÜZ bu alâka yüksek ol Zu nisebtte aksülâmeli kuvvetli olur, ve bu se! de çabuk gözden düşer. nun için, yüksek sanatkârların, oto- atperestlere bırakmışlardır. Sanat ve edebiyat hür iklimlerin ahsulüğü ” Gi li