«A TEYZE kle m Artık bambaşka bir kadın ol: lesinde in üm Demek ki, artık olmıyas al kıyı meti leri, her gibi görüyordu. ndaki iin isini ları ç0- suk sevmediğine Me rrmi herkesten mu ei i yahşi “8 çe içinin biraz terahladıği duyu" > gün, Sıdıka teyze hastas Jan lar “korkunç bir ii, diyorlardı. Bütün geceler, uzadıya sayıkladı. Mo « sırrımı, bu gecelerin birinde Dn vurdu, Ateşi, çok arte Biz güzl kadınım hinlenbize sn kence e Sessiz eli yıklıyordu: — Anne, kuzum, şu çocuğu Sesi yavaş yavaş söndü Eş yavruyu kucaklama) ki çin ak kalkan buz m tütün halka hr el lerce ip çin için yanan Su vu ka iin de nefesinde eyabimilerd. PARASIZDIR Süre ETE Fazıl İkinci sayfamızda “Taban iş adlı bir fıkrasını Rar Len larâı, Çüskü onlar şiiri berrak FİKİR VE SANAT MESELELERİ: Şiir ve mana Yazan: Sadri Ertan f dı. Mistik şark şiirinde de bir akıl Bi bir mânayı sl eken hemmiyetini kaybetmiyordu. yi birinci plânda bir esas. telâkki pile vi Di çeşmi olarak kendini ka bul et ları şürlerin aş “Elmana H batı ile anlatırlardı. Vakıa vezni, E reyi, musikiyi çok yerinde kullanan eni mânaya ehem- miyet yermiyen tstasna Jnaanları eli orayi , mânasız Şiiriz, beşeri bir vi ldı. Ben lâhut âlemindi deği masut âleminde yaşıyorum. geride bırakan Jan ancak büyük HE EB zat, Hayri Muhit, ii asmen Ahm Muhip, Oktay. Samih Rifat, Orhaji Veli Melih Cevdet şuur haricinde" zaviyelerden bakarak vermek istedilet Dadaistler, Kübistler, Sürrealistler) Türk şiirinde böylece kendi. izle çizmeğe çalıştılar, e nuna müphem bir. ha mun için onu çok defa giir Ti sayarlardı. a ol Aristot olsun iasanı sikinin ve dansın yu- sali olarak kaldı gitti Molyer'in urfaya jantiyom,, u Pl tonun ve Aristotun anladığı mânada Tatla tefrit ortasmda akıl, hikmet mu- vazeneyi tesis ederdi. ak- ve mânalı fanliyetize isti- Jimnastik ve meç talimleri yapmıya kim, t li sa « Ta ister şuurun üstüzde, ister sut altında olsun güzel olmak vasfunt hafaza eder, Genç şairlerden Feridun Fazli ml il iz suztuyorum: Ben kuşları > seviyorum. 3 Nasıl e severse günd ln, ölçülü v Tikatüirize edilmeğe ile Nihayet mat ederdi. Şiirin, zevkin ölçülü hü- A e a sokardı. rebiliriz. Klasik şiir böylece insanm. bir i 4, lirizm yerin: ktadı “şi in bu şekilde anlaşılışı şark şi- i Bunun hududu içine girdi. İ olduğ Yük bir muhteva bolluğuna kavuştu; bir yandan aklın ve mütevazin, ölçi Andırıyor bilmeceyi. Kaçırıyorum geceyi. a m martılar ii ga Tini tanımak istiyenler onlarm ifade Hafta içinde, gazeteler de dahil çme yazılar ilâvesi “5 zekâyı hedef edinen dava şiiri, didak- dığını tahmin ediyoruz. | berleri olsa bile, bunların Hatti, ha- hepsini hut, “KURUN, bu kiti yazılardan by nr hat- tenin fikir hareketlerini ik yi