Fikir ve sanat meseleleri yat hakkında Gene halkçı edebi- birini anlamaz, anlar gibi görün- dükleri” vakıt da aralarında mesafeler korkunç denebilecek bir azamet peyda mefhum uzviyet gi bütün teferruatını tesbit et. ire e iz e fikirsizlikten * Zine proj dah. ir. Çünkü her oo yatta halkçrlk? eder. Birbirlerinden uzak geyler düşü O Kün değildir. İrtica ile inkelâibm. iyi ile i vas siir ALI İimenin kaburgalarma sığdırmaları ©- min karanlıkta pusu kurmaları bizim Ya: azan: lagan işlerdendir. Ruhlardaki anarşinin yalım fikir tarihimizin ibretle seyredi. : in Sadri Ertem rın kelimeleri vi Mistik e ta ve ei raflarma çekip Fikrin İçimizde vuzuhsuzluğa karşı sonsuz Halkçı edebiyatı, halkı mize fhumun. wanâsına anlayanlar halkın neşesin. öle ni Müp- Son zamanlarda muharrirler. böyle © yetinden ederek şöhret veya istifade iy & AK e Mi a müphem, alaca karanlik bir mevzu fiz © şervet sahibi olmak istiyenlerdir. Bu“ a Bebi, z çin geniş halkm sinirlerine hitap le dost ve di kini Miri Edebiyatta halkçılığa çok md büvi- eki e aç ni biyat, sanat arkadan gitmez, geride ka. Biz suzluğun, fikir pusuları- o tadır. bir sanat soysuzlaşmış demektir. ilim genlerini rm bir © — Edebiyatta halkçılığı, basitlik mani: O—— Seviyesizliği besliyen birsanai cemiyetin, bütün tanzimat boyunca fi. O smda anlayanlar vardır. na halkçı damgasını vurmak mümkün İN eek Ve mani eşine Edebiyatta halkçılığı, halkı eğlendi. geğildir. hastalığın, sefaletin müz hali N günel bi bun Kelimeyi hangi niyete Edebiyatta halkçılığı, idealize etmek bir ga; © hiyetinizde ısrar edebilirsiniz. Karçmız. beslemek manâsnda anlıyanlar vardır. Hlk terbiye etmek de ami Edebiyatta halkçılığı, balkı terbiye emeli dir rin sanat ile A vardır. seviyeyi yük, bir mevzudur. Fislkı okutmak, onun seviyesini yüks şi edebiyat ancak halkım mesele ne İsti <a, halkın “insan haklarından, istifade © Jerini, halkın ruhunu, derin hassasiyes ardı. 1876 Sk eşe tanzim e O “etmesi, onun sadece canlriş kuvveti © tini folkorunu bir ham madde olarak genler hürriyetten ne kastediyorlardı. i zaruri olur. Halkı “ba. kullanan en mütekâmil telmikle dünya onat anlıyorlardı? © Meşrutiyet partizanları “Meşrutiyet, ( manlardır. asmda bulunur. b inkâr eder, de onlar “avam hevam,, düsturuna ina © me basitliğe düşer, ne de allâmelik iddi Unutulmaz eserler: a O şüh ağlar bugün Kesr - ı Şerif z Gülerdi taht - » zerrin üzre cem - güllşende güllerle Sehâ endâm sâkiler elinden bâde geldikçe aranan annaarananamsan azami - KURUN'un İLAVESİ Dururda rindler, dembeste ney dem beste vecdinden Ağaçlıklarda bülbül dürdan feryada gel dikçe Gölü meclle tl - 2 İken > ee Ken er af ti yi a ii geldikçe Hayalinden bakar pâşlde - £ . evrak olan havza Ö şuh ağlar bugün Kasr - 1 Şeref - âbada geldikçe YAHYA KEMAL Aynıssultan (Lisinci sayıfadan devam) gibi duvarlara tırmanmıyorlardı... A; tana im zaman, nan hummalı Gıştılar; akşamların derin sükütunda, kalıkahalarınm neseli akisleri çınla- li ii ira, bahçeni: e Si ii göründü; bali alar gelâm verdi. Galiba nn e Güleryüzlü, sevimli sevi firlerini seven Si eek & meyi edinen ırkın çocuklarına mahsus bir itinayla havuzun kenarına yastıklar, seccadeler getirdi, bahçesi- nin en leziz meyvalarını önüme yığ- — Eğer akşam iş İlm un lık karardıkça suların üstünde Belinden aşağıya dökülen parla ve siyah saçları, gözlerine, gecelerin derin gölgelerini aksettiren uzun ve bülyalı kirpikler vardı. imbilir, ne hazin akşamlar o cey- lân 2 eş çil ie üzme rum... AN Bir yaz sahnes': Tartılıyor; fakat kendisi ağır busuyor Periae Celâl Kimleri okudunuz, okursı a alin, Fuzüliyi, lim i m seviyordum. Nedi Daha yenilerden Ziya, biraz. Fikret, yaa El, e Halit, Peyami Safayı okurum. 2 ye üm iy için il şarttır. a siri kd, e ii b bilmiyo. run için miyele çirkinliğe kaçmıyan, hakiki bir realizm taraftarı olan, erkek ye i ile, (kadınlığını) unutmıyan Peri z Jâl, (Güzel) i mutlak olarak bii vi gi yor. Ve çirkin diye bir şey olamıyacağı.. Da inanıyor, Renklerden en fazla beyaz ve siyahi tercih ediyor. Ni O kadar ki eserlerinde bile, ka in kahramanlarınm ekserisi bu renkle- akici bir nokta» da hikdyecierin ili in hikâ. relerini pini besi ladıkla, ırıdır, Ben de m havuza düşen hayali yanında, Vize celerin rüyası yaşıyodu. Gk ses #iz ve hülyasız gecelerinde, imi > başa kalmamıştı gaçların, suları karartan ER ME me) yaraları, matemlerin, faclaların sü- kün bulmaz acıları vardı. , en tm akla gelmoz hidisat iL ak kökeni nd burada, bu sessiz ve mehtapsız uzlet ei ia veren sükçnunda, acıla- Tını yi ir sermest gibiyim. Ne e İli bir endişe, ne rü- Yalarımı tazip eden bir hayal var. Yal r uzaktan, kalbime tatlı bir hüzün ren, nağmeden ziyade bir enine, bir ma- temli bir ses işitiyorum. Galiba bir kız.. Arapça bir kaside söylüyor; fa- kat bilmem, ağlıyor muydu?... O ka- dar hazin, o kadar Mahi bir sest... Bilmem, bu ses, bana niçin o kadar dı tül Karşıda, emi dibinde, bir dilin se yi karışan delikanlı- ya dedi B. nim m küçük kardeşim... Iıklardan butup getirdi. On iki da ancak vardı. İri siyah söle yaşa; ân ya — Adın ne bakayım?... Sıkılarak başmı — Bir gö süt: nu Km il bir sesi — Neele... dedi, 5 e ali sordum. ime söyledikleri — Çok kolay yazarmı. Tramvayda, bir toplara Konururka tasarladığım. mırım. Onları yim inim i ikâyeci ve