ASRIN ÇOCUKLARI ci üren Ferenç Körmend: il -— SAF HAYAT Tiren böyle çığlık kıyamet kopan is tasyona giriyor, duruyor. sıra > çevirmiş. men binası 1- şık içi zeki Paulanın kendisine u- zattığı elini tutarak, vagondan aşağı- ya iniyor. Yüzü sapsarı. Bir tek lâkır- etmiyor. Dudakları titriyor. Sehwester'le Janos daha evvel indiler. bavullar nerde, e Digi telefon edi ve acaba e n gö i? diye. luruyor. Bir iki tiren daha izi onlardaki yol- ından bir iki ki- uzakta indirdiler, Tarifelerde gösterilen tiren vakitle- rinden hiç birine inanmak kabil değil imseni, i bildi- bazan arabalarm beklediği asıl pi an, Şimdi tirenler birbiri arkasma geli- yor. Biri kalkıyor, biri geliyor, Sonra « On oldu. Bun- ların hemen hepsi askeriğ tiren. tiren. So v O tire- ni Blliyenlerin hiç biri bundan bir şey anlamıyor. İstasyon h ep gürülüü meli E 'n defa bakı- yor, sanki yeni bir > kya gibi. Tel grafı dün sabah değil, evel'si “İyi. e, babal eve gelin diye gönderdiği o ilk telgra- fa Aim olarak bir mektup yazmıştı, ondan sonra bir daha bu ni Dİrriie ka- dar haber alamamıştı babaları onlar- dan, Klara anne © , mektubunde: “Anla EE stosta geleceksin, hir öyle haratrm tık, Yakınd İşallah 5 örü Bu tubu de okumaz babaları başmı ein narasıma almıştı. Sanki başı döni lu. Zira Sırbiya ile şarki rusya anak ilk çarpışma tam ogün ol vrupa alev içinde idi, herkes iel ki dünya nâzik G anlar geçiriyordu. Büyük bir umut kırgınlığı içinde: ö imi ei eN orĞU. düşünüy, Ke Ee kimse a ona tavsi- luna: ocUS. AX- di harbi aduğunm sürmesi hâdiseye ENA hareketi de- “Bu ta elek bir daha bir ha- ber çıkmamı Ondan sonra gönder- diği o iki in bir cevap gelme- mişti, “Belki almamıştır,, diye diyin vermiyorlar» di! Tmesin ama, orada ka- Şehirde pk mübalâğalı şa. yialar dolaşıyordu: az basli zenginlera, masum hayr eza cefa ediyorlarmış. Bu haberler yalnız en- ermekle iş insanın um ven kesiyor, sabrmı tüketiyordu. ele Alaman Sen el ve rl harp baş a, dair haberler geldiği ogün çi tel gelmeseydi Andrassy caddesin- deki evde kim bilir nasıl bir ölüm ha- vası esecekti! g o kısa telgrafı gözleri kar öfke ir şükran hissi duydu, içinde börk : saadet hissetti: çok Şükür karısı, e GÖMÜK MAĞ, Ber- * Artistleri taklit eden kadınlar Onlar . — MİEYAE e Si artistlerinden kopya ediyorlar... 'k de haksız değiller. Çünkü erkek- Me bir ilâh haline getirdikleri ie lara benzemeği herhalde her kadın is- e kadın her devirde, meşhur id etmiştir. On beşinci Dal iile yale gözdeleri, va ransa, kakam iin Avrupa k: na ies ti. Madam pompalı yüksek ökce sn çıkardığı zama bu modayı derhal ak ter, w EE Bugün de her kadının, ayni hislerle, bir Greta Garboyu;'bir Marlen Ditrihi taklid etmesi, taklid etmek * istemesi gayet tabiidir., akat, bunu bay tabii görmekle be- raber, doğru bulmayanlar da var. Bir İngiliz kadın-muharriri, kadın modaları ve tuvaletleri üzerinde sinemanın tesi- rini gözden geçirirken, bu noktaya işa- Tet al ve KE Söyle a Bugü Jindelermiş; Bi ve yani emniyet altında bulunuyor- 1 Ogün Berli hareket etseler, yarn Viyanadan geçerler, Peşteye ge- düşünce ile ertesi sa» bah hemen elm koşmuştu. Temkinli, sinirlerine hâkim damadı o, Hişlerine, aklına gelen her seye uyup ruhundaki müvazeneyi kay- betmezdi. Bu hister ve aklına gelenler öyle basit şeylerdi ki hayalden ve fa- rTaziyeden adi bir şey olmaları ka- bil değildi bir a- Demir irade ile, bütün dikkatini tâ zain şeylere toplamıştı: et- rafındaki o canlı faaliyete semada 2 bunu gö Bala aklma getirmi i tu. Asker tire , tal: bakıyor. vi hali va ti yerinde anaları b dan gidiyor. Tiren ie da ağ era başlıyorlar. baları Ezim okuyor, deli gi- bi bir halude lokantaya giriyor, kah- ve içiyordu. Yahut istasyon kumanda- nm ma gidi; lez ya va: syonlarındak suliyetli vazifelerinden behabdişörlür. | dı, Pek seyrek olarak, ami tireni ge- lip de onlar çıkmadılar mı, babaları: “Bunlan da AN “üye düşün- mıyor, “bundan n gelecek- ler,, diye siren Ik babaları, em bekle- miş beklemiş, nihayet e il vakit ye yarısmı aki bulunuyor: du. Ertesi sabah saat yedide, rd istasyona ii O insanın sinirlerini bozan beklemeye, müphemliğe karşı temkinini bozmamak için mücadele tmeye başlamıştı. Gelen gazeteler muharebe hakkında getiriyordu. Ol arpışmalar başlamış, imişti, tirenleri geli- yordu. Tiren geliyordu ama onlar yok- , bi g (Arkası var) lik Vk mede eri ei Me * güzel ie eler iin için; Döl salla sün'i akta ii sun'i bir kadın güzelliği- ne m vam lmasını kabul meni atta bir veni ve ta Garbonun iş beri yeni a e bir Gülen Nakleden : ESİM, öy- le gülüyor. — Di bakışta 0. 'arked: eyi ünkü 6: miş bir ölmedi ve © halile, perdele- rin soluk rengine k du, Cev - mz e ik bula mişti. Pencerenin kenarma, çiçeklere Eeee gittiği zam, resim Hikmet Münir e — Bu resim, beni rahatsız ediyor, dedi. Karısı 1 gülerek: ik bir oğlan çocuğunun başımı ve — eee saçmalama, Bugün asabi- omuzlarını sie Bu oğlan çocu, üyordu, Fakat öyle fotoğ- öm bir ara kendinden utanır gi- Tafçıya veya diye yapıldığı gibi zo- Obi oldu. Sonra uyudu. Fakat ge» raki bir gülüşle değil, candan gülü- ce korkulu ruyalar gördü, Birçok ka- yordu. Resmin Kendisile çerçevesi ara. otiller kı i kovalıyordu. Karısı smdaki ş zemin üzerinde defa ikâyet etti: “BURHAN, 1920,, yazıl — Ayol, ne oluyorsun? Bana tek. Cevdet, bu resimdeki en gü- meat li Tüşünü, hemen hemen > gibi idi. Fakat ikinci uyanıştan Cev Cevdet, şapki Geym det artık uyuyamamıştı. Ortalığın a- Resmi yerinden aldı. Pak AŞAR seyretti, Bir ei bar ie Teğ- tam beş sene evvel bi, ölürken de böyle gülerek imi se ne 'eğini düşün! a gözlerini: kaş Saat yedide, eva İnip resmi yi Pm Cevdetin erkek kardeşi i. me eskisi gibi yüzüne çevirmeği dü. şündü. ei gay « Cevdet, şapkasını bıraktığı yerden ( Tetile yavaşça yerinden kalktr, Fakat alarak oturdukları birinci kat apartı. kapıdan çıkarken ayağı halıya manm koridorundaki elbise askısnm takılıp müthiş bir gürültü ile düşmez — her zaman olduğu gibi — üçüncü ? Karısı uyandı: Ve la: givisine taktı. Ve elindeki resmi, mut. — Ne oluyorsun? diye b; fağa, karısının yanıma götürdü, e ©, Karımın saxine KU ae Cevdetin karısı belki apartıman odasma mutfağın içinde pat di du, Cevdetin güme Adeta ürk. Otekrar mke m çalışır. tü, inmeyi ken en kayarak yere dig“ itin? dedi, Ben; e tü. Daeteiieniei sil GN ve Haki e bile görmedim. döşeme üzerine yayıldı. indekini Bu sırada misafir pISTa göstererek safir mi Birini Teş- mini ta — Evet, Kiye, Koy onu ne. Ben senin esi çıkardı yeri- ki bavulunun içinden Em, — Fakat bu resmi misafir odasına Köymaklığın doğ dert- kine duran uzunca bir tanesi nun içine takılmakla koluna kadar yırttı. i lerimizi e mi yine? — Ne demek o? Burhâtı Mi değilmi ie Ah keşke sende 0- ME bazıları olsaydı... ya ir üren Stiller, çalmadık sinema ve zi m il tüyo bırakmamıştı. at, sinema şirketlerinin hiç biri, a Li Mir düre bir bul ardr. n, sahne vazıt ie ilme” cdi e foto; iri Greta Gar tuhaf bir resmini çeki; lde bir de ser na çıkmışır... Bu ne bir tabii Mi nede Gti Garboj kik? çehresi t güzeldir. güzellikten ei içine ha' rışmış bir güzellik... nun ha Tabit ayal ve sanat Stiller bu resmi aldığı gibi, stüdyo. lardan ir koşuyor, Evveke talebis redde olan nemaya lâzım fani bal ml Gayri tabii, sun'i bir güzel « an sonra, Greta Garbo stüdyo- da çalışmağa başlıyor ve onun res ne, kii dekorlar, hareketler ii içini €p o kendisini olduğundan başka in teren şekil verdiriliyor... İşte, DR kei taklid ettik- leri bu v çok ar- tist yk Briz “ eee modelleri- dir. Onun için, bütün kadmlar sun'ileş- | mektedir... ii Ben bu çaki de bitirdikten son- ra akşam yemeğini H ve gazir bezler gi. kararak Pi Kokünu sardı. Dai“ veyö m beyefendi, diyordu; Biğin © izm zekat. Gelemiye ALBUKİ Cevdet a sıkılma- ğa başladı. tmda. hiçbir zaman, ogünkü kadar drirede bulun. mağı m olmamıştı. Öğleden Kn. ra karı hazırlamağa başlı. yacağım. EMEKTEN sonra Cevdet elle- rini ilama ge verdi, Karısı rad; inledi. Belli baş- h bir EE kamyon Yalnız ka- rIsi # 'anımıza yeni bir ie ta- şmdı. O kadar çok ey ar ki... z e kafes geriler. Az zaman, ibaları da go- k mi e gin sözler sönüyor, e da: hiç al irmıyorsun, va a kon hır. un sen? serzeniş- paniliğe Jerde bulun Mini e bunlara nadiren cevap Ve. alk on buçuktu. Cevdetin karısı ık yatma zamanı olduğuna işaret etti, Gide ba zamanki gi manm kilit ken gözleri Cevdet gayri ihtiyari olarak res- in mı çe . Öyle ki, yüzü perdeye doğru ekme Yatak odasma, geldiği zaman karısı, yatmış bulunuyo! il mak bei dışarı gönderdi. Cev — Olür eee, dedi. Ve derin bir göğüs geçirerek çıktı. Akşam üzeri eve döndüğü zaman, aye 2 cay kn ağ e bile yet edemi; Mi Ke böyle hiç bir iş ve karısının çalışmasına bakma Sn Âd & utanıyordu. Küçük mi ve gm ara eni dileyen bii tavırla dayanmış, on: Derken Bra b elinde tabaklardan biri müthiş bir şangırti. le mutfağın mermer döşemesine tü, parçala; #3 lduğu yerde dez sıçradı, deriyi koridora kırılan tabağa hiç ee det parmağını akları üzerine götürerek süküt İ- şareti verdi: — işitiyor musun? diyordu. Misa- fir odasında biri gülüyor. Cevdet dinledi, Vücudundaki tüyler diken diken oldu. Misafir od: ya. (Sonu: Sa? S8).