Miki Mavsın pabucu dama mı atılacak ? Kukla Yıldız; ilk fllmini çevirdi! v smarsararrararerrman in e Çarli Mak Karti ile onu ortaya Ya “çantrlek,, Edgar Berge i İm le yetiştiklerini, all sül siker 3 yaptıklarını bu yaziyı okuyup öğre- i Bilirsiniz! i ; Solduki resimde; Kükle Çar” li Mak Karti, mübdü “karnın” İ dün Konülşan” Edgar “Bergenle | karşı karşıya. Sağdaki resimde; | Edgar Berger; yalnız. . | nceli vi Se ver güldürü er ita Sin arak Vak, nn moloz iy lâyşer gelir. Fantez; bir mo: yen e ada daki; partneri Edgar B ar konuşma muştur. Bunların | ti etiyle bir deb alog numarası, © in *ssam ye mübdileri, Miki Mavs | tıdaki son numarayı teşkil etmiştir. muz, ve Şinbad gibi | Sahi, onu ei gdgar Berge” k yıldızlar mer, | © “Garli Mak Kar in “daima yarında bulunur. Bu n özü Kısa ke lim; Küklayı ietice; we konuşturan daha doğrusu onun yü a odur. Bu PE €ngenin menşti Mişiganda Edgar ledi Çocukluğunda kendi yaşın ii de en yi rkkutmuş » Yaptığı muzipliklerle! Meselâ, ar I Yalenliiie beraber bir yerde bulnür vu ansızın. acaip sederdi; << 5 z a N deri tüj ali zi iğ gâipten kulaklarıma gelen ş€ nani Sar bah geçecek Gal Mak Deki ürbererek dinlerler ve müthiş kor “Annel Baba” “diye BÜ, er hangi bir Amerikan veya fügr | Kuya kâpılarak. A anız BA e lo, <Dtil bağıra çağıra kaçışırları ix Pl abin ilmen de, böyle bir ismin sahibi 5 inden bile rdamazdı “İV, | Dolayısiyle, bir Cilm yıldızı Benges; Gi > Yi, Çarli Mak Karti de, bir Lâkin muziplik bu kadarcı & ten öirağ ekilere nisbetle yeni yeti z, mektepte, sınıfta, ii Mi a it #l, Sir yıldız, onlardan yaşça'daha genç | da garip şeyler vukua Eeli” Zn g ea diz old lde, lada be muallim, bir şey 30 e BE İba, Ötekiler derecesinde vap yapışızdı. Şu iarklk ki, bu ceva) aa İk, dilli Hatta, “Robert e m kendisine sual sorulan yelken ağsmmdan) ko ine Taği ik Marş kadar tanınmıştır!” Ai yerde, her li bir m tan ge ın. cevaptı. Hat iy sa im ei e li ceva sabki:hi ağ derinli â il sym hissini çi e “ «ı bir tonl tü işteki ei pie önlere Ki a yy ifşa ai erin vi di arzusiyle eyl le işini ys yü anla! Edgar Ber ; söyliyen Vi gep, ” likan| de' gençti, Mia ve in ii sd i dece int â buhususiyetin en sm kipa için faydalan: d : nk Ae ei > Sie Şe ergi sıkoyuldu. Bu eleme vak du bil E iğ bk edinmeği düşünm e » & İ inde, Şigagoda bir İ ie vi ayle sesimiz Biraz hava almak, hig br S0) Aramad , dolaşmak, fierindeydi. Derken. bir Kö bir şe başında Güre © bed; bu müvezzi eN Sibiz e dike bakan E akşam kararımı vere si el alışkan ie ka Şikago ğa bir sokak (Sonu: Sa. 8 Sü.) İ : 2x ise, türlü türlüd na EM ni “la el b z rE ie ük e üğina di 7 — KURUN 13 BİRİNCİTEŞRİN 1937 “Tehlike avcıları Otomobil üzerieine son 'süralle gelecek ve siz otomobilin üzerine atlayarak çamurluğa tutunacaksınız... “Sinekleme,, numarasını yapan canbaz kendi f inü gazetelerde nasıl okudu! ölümünü Dü: eilkteniz e işle sün z ük tehlike ar - çok ilenceli yi şeyler o! yerli için büyük İ ilikelerle vi ur, Meselâ, a en büyük - lencesi olan g/ rada iğ ya büyük zan — hatta riya — ve SER j pa içinde çalıştığını bilir mi - İ ema.sanatina gi“ eblikeyi vine almıştır. Bu ğin Hi eş eni ka - dın artistler de ayni vaziyette bulu - nuyorlar. Onların dah vi işlere alışık. olduklarını düşünürsek belki teklikenin onlar icin d la ol duğunu söyliyebilir Fakat, artistlikteki . meslek; icebi tehlikeler görü bu sanatın daha a iel ba kısımlarına ii ler vi Buni İnka tehlike avcıla:1 verilebi - lir. Çünkü, her şeyden evvel, onları alâkadar eden şey bu tahil, işle al ve ondan alacakları 2: mezler, Onlar, en tehli mi al bizzat yaşamak ister * erika anm yü z katlı binala ia en tehlikeli can- bazlı Li yapanlarm' bu. hareketi si - ema hilesi ile, perdede pek güzel aktığmız akat, tehlikeye susamıl$ inacera hevesli kendilerine icin “bül - için Amerikanm en yüksek bi- ee. ani kat kat ter- de EE Ön iri anlatıyor baya li ken i Si sonra da bir kaç bin'lira icin tehlik ye koyan bu pp nelerle biri anlatıyor: Bi tehlikeli” bir müddet. tün heyecanım tekrar “Bundan başka, çok e Büyük bir'pa rada veriyorlardı. e rhel kabul et- tim: Yapacağım şu İ “ Bir yolun ortasında ayakta du - racaktı arşıdan saatte 70 kilo - ir meki gelecek « i çi rü stlarak same LZ nm üzerine ol ktrm. “Bundan ME otomobil v x tün süratile Yı — davanı edecek , bu son süratle gidiş bl çahlarliklarii ieriyerek b a çacak ve otomobilin icine gir ve nz e şoförün yanma ge çiyorum. rün” elinden heee a- rum ve meli yavaşla: m ve förün dışarı atlamasma imkân bıra: kıyorum. “Bundan büyük bir süratlı a tekrar zap bil bu süratle ilerliyı bir kı nün ine gelecek ve korkuluğu aşar: ğ ra yuvarla- nacak “Tabii dosdoğru suyun dibine Bi- e iğ! otomobilin nel rin dibine er değmez derhal edi m açmak ve EM ir dalma y; ya SİNEME. si, suların üstüne lâ cakma ik lâzım zalıyordum., “Anlatırken e insana bü yük bir dehşet veren. bu sahneyi yapmak için derhal konturatı imza- layacktım. Kendimde o kadar cesa- ileli bir sahne aldiğim hiç # ZSİNİZ. ret ve heves eN Fakat, ei pin belki iyi bir tali— buna oldu: “Kendine ayni Sele yapılan başka bunu benden daha ucuz ve heme? şeraitle kal etti, aker da tabii bu işi ona ver di. “ Hâdisenin ve peticelendiğini anlatırsam beni ena lakoyan dalin illere siz iyi tali dersiniz. “Bu işte tehlike ilk dakikada baş - yordu. Yolun ortasında duracaksı - karşınızdan bütün süratile ge- da kalmayarak Bu, imkânsız gi şeydir. *“ Fakat hakik aten imkânsız mite ir. Bir insan in era yi me pedi olan ia hamlede membile o halde, şöyle bir hesap lâzım * Saatte 70 emare giden a iki metre mesafeyi ni n bir zamanda “ic tedip kaleme bir e ka - davranma « ru hesabr.yaptım m tam sekizde bi sa bir zaman. Demekki, Sa siz mel bu hane e biri k kk bir r sok yi e nu - mar Ne nce buji işte ii tehlikeli taraf uvarlan KE SER, parçalanmak işten bile değil - “ Fakat, ben kendime mahsus bir inmi kurnazlık düşünmüştüm: Otomobil köprüden yuvarlanmak üzerciken yn ve bir edi > Otomobil elm anerl e rlatacak ve öulara, iel değil tek başıma lar raz 5 den zavallı arkadaşın cesedini ka riyorlar... “İşte iy a oyun böyle bit- ti. “Eğlence,, nin aldığı facia şekli üzerine, hikâmet filmin gösterilme- sini Yas sak ei Yi Sa. 4 Sü, 5),