EKİB ERE Sec. R EHE. && EE Ba BE EN a NR —— m ŞA A Birinci rivayet # Real nazaran; . 13182 —1320 seneleri esnasında bir şaban ayı or- talarında Kastamonu halkından Ha- erkek; hattâ çoluk ço . cik — Yenisi de inin “bir lisan ile: — Hâşâ.. Köyümüze böyle bir hocanın girdiğini görmedik. Demişler ve bu müşterek ifade lerinde de ayak direm mişler, Zabı ve yenin bütün Za- aştırmaları, kalım; yalı Hafız Hai e ii, Si kayıplara karı: Arada deme geçmiş. Mi, Si yet bu esrarengiz m. mi ö kw emel bir taraf. ek isi Kâmilen al side islâm si i e ii Maile DE ie ia ve Mi HE Sa Ni TA lalili yin mi İkik nm arasına ğlamışlar, ye ei Yemi Sım Büyük bir testere getirmişler, Biça, Sağlık Servisimiz Dİl Hann azn GELE Aa ge Kurünun Hukuk ve mali müşavirlerine he: ran ri sorup öğrenir. lar, Getirip hekimlerine parasız mler | A MEZH EP KAVGALARI SÜNNİLİK ve SİİLİK MÜCADELESİ Tefrika marazi? : 1—2 re adamı — Tıpkı Zekeriya pey: | ga düştü boğuldu. gamber gibi — o testere e ikiye iye idi vaveylâ koparılıyor. içmişler, Fakat ne olduysa zavallı nda o —E, sp ne li, ; luyor. Bir daha izi Zain — Onu bilm Bir e me Bana bu hikâyeyi a anlat- or. Zaha ve e elişe er- mışlardı. » Anlata; ger Hilar dei al ikmali e geçiyor. Uzun bir bir adam değildi. lâyet e kikat başlıyor. Birçok şahidler din- kadılıklarnda bulu nm, sonra leniyor, Artık cinayet bütün üryan- radaki lığril dana ç Mahkeme, il ithal oli iler hakkmda hüküm verece. bir za Ba u zat, muhtelif kim- | Si zaman, — her nedense — mese- ae yin bu rivayeti, çok sa- | le birdenbire örtbas ediliyor. — Neden?.. ii bir lisan ile nakletmişti. Yal. sualim, o zata müracaat edilse, si e bir vukuat dosyası yin Birkaç sani ye düşündükten son- ra, şu ai ni — Keşke Kas anda iken şu- nu araştırmış olsa; Hiç kimseye bühtan ve iftira et- i aklından bile geçirmiyen bu meyi muhterem zat, yalnız ya a Böylemi ğer hususta resmi bir ei olsaydı, iç şüphesiz ki, Mete t edile hikâyenin mühim: bir maksa: durulmuş bir yalan olduğunu öğren necekti ğin dla u (Seyid izm) rai bir Câleri dedesi) idi na da ir suali e r zabıta ve a iye ka EN müracaat edilse; a- caba böyle bir muhakemenin dos - Yasına tesadüf edilir mi?.. Seyid Kâzım, bu sualimi pek ga- ey rib “erin e gibi ve ie bak- tıktan so; rmakla ca Şi iz e de, (birinci rivayet) İkinci t vi zi yet de, M ği Eni Ortalık erir gibi, kim bilir kimin tarafın. ız ve alaka bir köye , du rulmu; elçi ri ibaretti, bi a nd ye - ie gr a inciler, m SE Bir NE bila Alevi dostum, lar dolu iL Ke merkebini kö. | bana şunu anlattıl yün misafir odasına sürüyor mi amazan ü; hocanın biri, — Tanrı misafiri kabul lr mi- | camide vaaze 3 İn Ke ile iniz). Ki e arasmdaki aferetten bi; bahsedi; ei Sul in a köylünün ri göre, bir ki hoşuna gitmi iyor, İn; n bı- Sl bir ir yılandan hiç bir ni. göğsünün alama Ni dar farkı yoktur. Zira, Şa etleri bi ele arasında: z — Bu kızılbaş herif köyümüze en geldi?. Yüzünü şeytan Kk Diy iye bir fısıltı dolaşıyor. Fakat ne olursa b AN İn e misafiri) olduğu — işti, ada- e kabul etmemek b değil dir, Onun i için, yarım ağızla: uyur, sağ Di iyorlar, isafire odanın köşe- vine bir yer süre ya amamile olan kı yün delikanlıları ll geçen en bu fırsatı kaçırmak iste miyorlar. Bu koca ei ile eğlenmeğe karar RR üf bu ya?.. O gün, köy- il Vi bir tavşan vurmuş. Er- tesi gün derisini pazara götürüp sa. cakmış; ii Bİ tepsiye yaln oyu» gi gerçinin önün. Çerçi, Mi irkiliyor: — Bu, Ötekiler, e veriyorlar: — Evet. . Bugün vu- Tuldu. Hiç merak etme. Buyur ye... esi birdenbire yerinden fırlı. yor melun genin mi hiç Eli- ni dönme lânet olsu; .. Elini sürene.. Kp ve: akn yeri — Vay. Zavallı Simi Me gi“ “Her kim ki bir geni ras se.. Katil âletini kullanan kolun sıvayıp bir bal küpüne dal radan rp bir sa, kolunun rı e ise,'ol mikdar sevab o- lur. bie nakledenlere sordum sözleri, bu hocanın ağzından bi zak Tşitiniz zaf i Derhal cevab verdiler; Hayır. Birimi işittik. SL nek camide bulunup da bu vaazı İn id, — Bilmiyo; Sözü zmn a lüzum görme- bir muhavere Sivası a Cermiğe ge dum. Yaylıda yalnızdım. üz tozlu yerine esimi, vi için — Siz, bu yolun en rabacı, Di la toz kaldırm. hayvanları ağır ağır sh Karşımızdan kadınlı, erkekli e köylü kafilesi geliyordu, Bu kafilesi, b sail rabacıyı sin ndirmişti. Onun bi ei le nazarı dikkatimi celbet LAR olsun diye, sormuşi — Ne e Neye öfkelendi). — Bu herifleri ne Kğ görsem tüylerim ağ kal — e kö; — Kim “bunlar?.. — Kim olacak.. Sözüm yabana kızılbaş| b mühimdi... Fakat ben, bununla iktifa e! Mir. Kızıl. başları görünce Le ayağa kal - kan bu cahil, saf ve muhakemesi kıt adamın bütün hislerini öğrenmek eter a sıra, bu baş a elimesini en . Fakat ne olduğunu bilmiyorum. Şunu bana atsan â... ba tiksinilen birşeyden Yazan: ZiYA ŞAKIR bahsedilir gibi titizlendi: — Nesini an ialatayra; hey efendi. Dedi... Ve sonra, elindeki kırba- cın bel > Kaya İyi yon da gi ei — Bunlar.. Hâşâ, hâşâ... Yet m iki millete ri Arayı, etmezler. kii az çoluk çocuk bir ie aşar” ya bir mum yakar. merdan bir horuz 1 Bu horuzu mumur: üs- kışalarlar, Horuz kanat- rparken mumu söndürür. o a yaverirler. ne doğru yvanlar parliyacaklar; bini iş çıkaracal — Hayvanlar neden leri ecel görmedin — Mübarek, önümüzden hışı gibi geçti. Hiç böylesini görme- miştim,. Tam, pişi kalınlığında, — Kızılbaş m — Lan uzun hayvi Tart kid ama. Bereket ver. in ki, gi, ni ti, Bu garib tesadüfün, saf yes ÜZE indeki tesirini anlamak is tim —- ün mü? a zn lari kn edi Alak Tazı ol madı. Galiba haksızlık etti Demiştim. © Arabacı cevab varana. Bel. ki de vermek-istememişti. Sadece kırbacm ucunu bira; v kuvvetle Di eşi me direrek:i — Dee Demekle iktifa, etmişti. Ben Siva Zara kazası dahilinde biri ii saril il fem k yi a isyan hödsesiin vü Yarı enin , ve muhteris bir lan Ki i aşireti reislerin- ee Türk düş - iğfalatma kapılmış; Türkl lere Bi nankörlük yoluna sapmıştı. Gene gn VE sivri akı n etmiş; bir bardak suda, di bir ae ae k istemişti... İsyanın ei ti, tamamile siyasi “bir manzara arz- etmekte idi. Fakat mağ Gi buna hi bir şekil ve: iİsyanın elebaşıları, ii hil aşiret halkını özetin harbi > tirebilmek içi — Tü kler, e gibi bizi ke tehir edecekleri Silâha sa: rılalımi, kendimizi zi mü tasi im Demişlerdiğ Nasılsa bu gandayı duyan o civardaki (süne) Türl köylerinin takım boşboğaz- ları sı adam o! de a Kızılbaşlar kâmilen ny yağma Ne duruyoruz?. silühlanıyorlarmız. Bizi, mallarımızı öldür ecekler, Diye, tedi eye büsbütün başka bir kime ve mahiyet irşat İki ım tahrikâtı da iki uns kiler uyarak biribirin, etmişlerdi. yhude bi e m dökülmesine sebebiyet vermiş- silk o ii şu pa ir ei birçok şeyler 5— KURUN 4 TEMMUZ 1937 m a e dal ilâve e Arme Fakat biz, sö; istemiyoruz; ap tık merlin hakikat cephesihğ gö giy Mezheb ibrik ne.zaman beyi p iz Bu sualin cevabı pek uzun ol. | makla beraber, bunu küçük bir çerçeve Pi pike da müm« ündür.. İlana) > (Saltanat) m aşladığı gündenberi Mezheb ihtilâ çi elin ve dü. şünceli kafaların içtihad ve kanaat- İerile ti şahıslara karşı gösteri- len pe ârlıklarm neticesi ola « gi” ei reti Muham medin tesis etti- ği ime cumhüriyeti) nin dördün- cü in ei e i'yi, mahirane siyi deviren e ik ele çk lime — api bii der bali ikiye el mıştır... Bir kısmı liye ve onun oğul. larile ii sadık kalmışlardı. Diğer r ise, (Emevi saltanatı) ni yaşatmak için vr halifesi) nin etrafında t çinli lardır. een kanlı bir eke) başlamıştı. "akat tam seksen sene bu cidal yal. | niz Aralar arasmda Dieye Türk. ler; bu kanlı mü: uzaktan se ie i kalarak fülen alâkadar olmas Kerbelâ çölleri, . in Frat sas ii Ke aa tndan ira da; bik» Mi nn des vam Meri Nihayet bu Sam halifelerinden. V Veli (Kuteybe bir andanı Horasan valiliğin a tmiş, büyük bir ordu leo: o ii ni t bu ku MB n anm Şam ii İ eir iz rk beyle v b biz : ul Türkü imha etmişti. ali ey miri istilâ ettiği zaman, Türkle- ? astığı dar larının Di beş ie gi Dünya me. deniyetine analık eden Türk mede. di niyetinin eserleri kâmilen n yağma e j dilimi EN iz: serveti ile, Türk mez deniyet eserlerinin en et f şam m yla a nakletmek için Ho- Tasan lunan deve > re bi. le kâfi gelmemişti. (, "kast var) *