“Anasını Gör | « Kızını Al Yazan: Sermet de vluyu boynuna dı, güya | Öpen işlerinin arası tire ile İ i tarağı aldı. bat kapınm İni çekip diyar — Kapı vi a kalfa!.. bacıt, ei ye çıksamı. Meydana, bak ndaki panga - çoohun, yezit alma nasıl bilir le et... Bir oğlumuzun baş vi bir öle elinciğimiz şu da. <€el terleri içinde... Aman kar. e bit, ne bit, pıtrak... Ben diyim SİZ diyiniz yüz. Bey, hemen pir yon. | e kapıya koştu sc ne oya. iin bağı - e ne yam e ri “kapa ikbal denilen mun - cığm perişan Kl içinde e kulaç * Ölüm Allahın m b Azrail ayhan jf yüreğine indirirsin taze- m beni bu mezbelede gördü, diye vallahi kendini pencere - Me, /#; kil ti ai şişedeki kordiyali de ilmi Zambako paşanın i re- | Kn koşturmuş. Esn Hip , Sat gurt geyi En” N Üney, tünde basılı, (Ha gittim, ha gi- Yl gr? helecanile, E ini pe: le iemede. İemeler, mın Peyker, vücudüni dalar. Zül için, Mf l HP n hn ği R usuletle — bohçasmdan öğsüne sokar ui le merdiven di are li uy ikinet önire Üç numarada ka eğ yedi kupon muka- bal doktorumuz da bu nl biriktirip kendizine mater salı, 'şembe 'asr Aksarayda, Millet cad- camli K mü tar, Muhtar Alus No. 94 — Sağdaki köpek di: sallanıyor; dudaklarımın sol köşetine! sıkıştır!.. Kibriti uzakta ta çak. Kükürt su gasyan verir bana. Cigaranın e A İn toplanırsa armağınm hafifçecik koku- dokünuver.... em öbür elinin avucunu altı - tma!.. iy bam yarısı dolmuştu.. Aynıha - yatın burnundan şıpir şıpır terler dam- yordu. Içinde kör e er olan bu uk- iüt, ei, Kumkapı, Ye- gidiyoruz, Fi iie havuz zu dolmalarını yemeğe! ilk tenbit eli üstüne: — ön Edacığım, gafil olmağa hiç elmez, Çakırın kızı gibi kendini kul - rme; kan kus, n ola- an, kaynanan #lacak beyin ml bin. eze babalılar,| bası a sokulursa > eli nt bir ge gi mı yokla; eli bir bit daha — Kertenkele ile beraber mi yatıyor- sun?... Eda, evet dese bir türlü; hayır dese bir türlü. di. Yine dili durmamada: — Sil terlerimi Edacığım!, — Meni dilini musluktan Kiye ye nemli sürl. — Şu kâğıtlardan birile yüzümü yekis ler misin?., Nihayet sayhayı bastı: — Vesselâm, bittemam!.. Sen sağ, selâmet, bitti! Tekrar, kâğıdı uzaktan tutup mağ - rur mağrur bir süzüşten sonra karşı sındakine çevirdi: — öyle bir mektup, ö: oldu ki Nal lada çık - sa ancak bu kadarını yazar. Araya be- yitler mi karıştırmadım, eş'arlar mı si - trrmadım; çiçek demeti gibi donat- Nemli mendili bol su ile sela ttıktan nra boyi İİİ, ensesinin, önünde gezdirdi: i bir eee sardı. Tüttürdü dinle; imali ola, ei bri e ini anla... iğim, candan, kalpten iaiinkee nasıl eN im ben,.. Ellerini, eteklerini ği ayaklarınm altma yatsam yi- an kes de dinle bakalım, De - nereye kadarmı ckumuştum? 5 ci aim olmasını Rabbi Ta- takaddüs hazretlerinden iafireen leriz.. Şimdi al Nabice Müjgânlarının yaresi işler ciğerim- 5 , den Sevdayı nedamet çıkıyor şimdi se- n Kanlar akıyor şamı seher didele- rTimden Gelmez mi saba, a vefa gonca imden (9) 'erimden'in nununu vınlatır vmlat - maz, kâğıdı fırlattı: — Biraz fazlaya kaçtı Oama ziva: em “bele ede-| öpmek il yan Seir | bi Li Kendi si, dolma! KR ei çükuklari ile babası tayin edi'en kız Geçenlerde gazetemizde yazdı ve şa Norton isminde bir İngiliz. sinema artistlerinden Klark' Key on üç yaşındaki kızının ba- duğunu iddia etmektedir. Ba- Klark Keybılın kanmın tah lil edilmesi $uretile, mevzuubahis kı- zın babası olduğunun isbat edilmesini istemiştir. ığI- Bayan Norton, 13 yaşındaki kızının bilhassa yanak çukurların! Keybıl'e pek benzediğine işarı Yukrada 13 ye ark Keybılı görüyorsunu! Lavrens Tibet karısı ve çocuğu ile beraber Prova esnasın- daki ölü kada Nevyork operasının ve İstanbulda birçok Mi posta ile KL ecnebi ga zetel 0 boş dur: lari amanki gibi, coşkun ve rolü- nün tesiri altında yağd Sierzini yere yuvarlanı- yor, mleği kanlar içinde, Rl alan enli hançerini gn tutarak dehşetle arkadaşına bakıyı Orkestra bütün $ ddetile amal ve ediyor, Bir denbin e figüranlar- n bi bi. onmalıdır. Mehabbetnmelerde bu pu da... (Arkası var) (9) Bestekâr Rifat Beyin hicaz ma- da malümu enam şarkısı. ki Sök isinde yaralıya Koşuyor, Bereket versin ki Yi ağır değil, Hat üçük denecek kadar hafif, netekim Sterzini pi n son! tekrar rolüne devam ediyor ve bitiri- or, (Sonu sa. 6 sü. 5) Amerikanın İ humaralı! güzel kadını Güzelliğin sırrını bo'bol biftek yemekte bu uyor Amerikanın yirmi yaşındaki güzel- lik kraliçesi Louise Lyman İngiltere- mahlüka ayni zamanda mem muhteşem adar gü: ni taravetle nasıl muhafaza ettiğini 'muşlar: diye cevap SE dai. oTUM. be BİRYOE suda yüzü; m, iin; hem de saatlerce yürüyol Bununla bera. ber çok biftek yiyo: Ama nasıl, koraman kocamla biftekler.. Ben ize gelemem. Kâfi de- recede vk ik iyi.. Lâkin çok ye- memelidir. Ve daima idman ira dır. Yalnız şunu söylemeği unuttu 5 — KURUN - 2 ŞUBAT 1937 Amerikarın 1 numaralı güzeli li erim herhalde bir Fran. nmiyeceğim, Kocam ya İngi- "7 piste ez ikan olacak. Onla mes' Ma duygusu var. sızları, n tanıyorum. iç ciddi değiller m De onlar için zl bir iş bidir, Hoş bir e benim için belki en iyi koca olur. işa retler: Kayzer ve u satırları Şam ek önümler bir mektuptan çı kardım: imparatoru İkinci Vilhelm İstanbula eldiği ozaman Avr imparatora bir çiçek etmiş imparator, bu hareketi beğen- memiş, eo ulunan Talât Pa - wvetiniz Garplıla makta değil, İski dinine bağlı çi - manızdadır demiştir. Siz de Vilbel - lil etmek ve neticelere varmak doğru olur. #4 Olabilir ki Kayzer, Talât Ke bir Türk kızmı Avrupa kıyafetini sokmuş diye fena halde sail Kayzerin bu hiddeti, bu ihtarı haki- katen çok kuvvetli mana ifade eden bir semboldür. Bu sembolün neler ifade etmiş mide anlatma: evv: yzere 918 eoğitiğyetiiin nin sebebini serili ?2 918 mağlübiye- tinin al de Piyer Lotivari izah edebili etin nasihatini bir * hakikat sanmak için dünyada iki sebep var- düz — Gerçekten insanm dinyanm er'i ahkâma göre ve din hudutları içinde en in bir ii kuracağı- na inanmış © 1 — Körü ri Avrupa firma- i firmalarının baş komisyoncusu idi. Ve Avrupa denen Avrupa haricine bakışmı, onu anlayışmı ifa- de ediyordu. Kayzer bugün Alman- âlemin i ,yada değildir. Hudutlardan memle - ketine hayran hayran bakıp, geçmiş miştir. tadır. Fa- A e hayalini yaşamaktı â Ka kat h yzerin düşündüğü gibi üşünen, onun gibi nl âlemine nasihatler vermek istiyenler vardır. Talât Pş. Sadri Ertem Kayzer gibi düşünenler son seneler- kendilerince mazurdurlar. Sülüklere ” niçin sülük oldun diye kızmak doğ olur mu? Kayzerin zihniyetini tahlil ede « lim. a erin zihniyeti yalnız kendi- sinin değil, bütün bir Avrupanm on ği dokuzuncu asırda dünyaya vermek is ım parolasıdır. Kayzer, Talât Paşaya çıkışırken, meli Almanya nam ve hesabma ilâhiler « i “Mukaddes cihat” m. modem tediği nizamı ayzer, yani 19 ui rilmiş, Hilmi icin zi dü k istedi mbolü dünyayı zaptetme zami Te. İrtica e istilâcmm niçin i müttefik 'ol artık fazlaca Tİ » Türkiye Lozan sulhundanbeı Avrupalı olmayı, Avrupanm üstün» v (Lütfen, sayfayı çeviriniz)