Anasını Gör Kızını Al 5 — KURUN 3111 KÂNUN 1937— “Kızımın babasısınız!, Ra A Tomen E Mik Artık çekinmeyi mekinmeyi mi Stmez el, laşalım, muluşalım demeğe dü, Muhatap, kaşarlanmış bir göz süz - ii mai bu kadar da var hm im Mi memmun, yal-! me larmı öpeyim, kö ola Dekan bi ir O am > ke vi e tılmış, gözli Kaya kız, mi in di in yi benim diyo e güvenmiyorsaı Me iy Apaçık söyle de ben de bi Mağ Örme, ir daha elleri yakalayıp üsüste “2, boyna sarılıp yi ie Dİ. ymadan e ei e sana.. Banı bir ii ze var ama in bi, ağız a türlü al e iki diz Ki melâl melâl bakıyor. Bi * şey söyliyeceksin galiba, Söy- Sign, a si göndereceğiz? ia niye yine. kaşları ik vd bir eli teyzeci Mürgy 02 bir ere savurup cıga- ti iki yil — pe or? Ge mı aakiaplari e ade Ondan âlâsı mı var?. i ia ei leri, kö z ea çeri Vel yoğu “Sta, abalarla dışarı taşıdı; sata Ki, kesildi... Bre, e kimsecilelerin bebe yok.. İn domuzun hı ığmı yine bet deh rin cepleri Le şike meci- dad, Sirişçi çanağı ağzında, He, arman a kalıp cıgara- dün fes kalıplatma onda, poti şan, da, Ayvazlığı yalnız salta- b Koll suratla be- # 28 in g İl i 5 ö 8 2 esi biraz! & (min sen, hırsız! şapa oluruver- Arabayı gir yanıma koş- iki dudağının köşesinde, Yazan: Sermet Muhtar Alus ma Gl İbibi el e) | 2 KE a birin) çektikten Bea N mini tellendireyim del... Tim on tütün taba-| bu Sikardı, ra sardı; Edaya Tr rd İ m No. 92 yi yanl bil y boyu kadar kalmış! olan izmarit sönmüştü, Bir tanesini da- ha — Eteklörime, ayaklarıma Ne yalvarma, ne ne aburu; keçe terliklerirmin altını yalama, ne . Şimdi sana bir şey likleri ama belki de inanmaya- varsa, üçüncü ehlim sol kolağalarından ah ek, aj söker yol de- gil, Elini, belimden ai içine dal irdi.. diye. yap Kill elini Gafil içine na İm tıklrm lira ile tıkaç ke- silmiş... 1 Gevezenin cığarası söner derler. Du- daklarının arasında sıkışmış kalmış olan etsarayı bir iki çekti. Duman gel- miyor. Bir tanesini daha yaktı: İumbar misali; e in hepsi altın.. (Al kâyanımeığım!) di yerek torbayı göğsüme sokmağa ydi mı?.. (Hoşt, hadi oradan kö- pek; beni hırsız yatağımı sanıyorsun?) torbayı e atar atmaz, mum esildi narmıssuz. (Kıyma bana gız gar- işim çoluh uk sahibiyüm.. Mapu- ürütme benil) di tekrar erim altında yuvarlanıyor. Biri- bırakıp ötekini yakalıyor. ne iz elmali ne altla- —T Yine lasana, nedir o, bir yelpaze) ymış gibi, kafasını, ai iri ray bacaklarını sallaya sal- laya; — Aman teyzeciğim, ne yaman mış- sın sen, Vallahi: korktum 'senden.' Bun dan böyle yardımcım sensin; beni gam, kasavet yuvasında koruyacak kası yok!., diyordu. Aynıhayat, (sözümü keşme de din- le!) demek isti ie elini kaldırıyor; hâlâ da dinletme d. baş- ra zır ayva- EN öne LT ki e şit bir mahlük rl hâlâ ikidiz üstünde, (di, yok mi . BİR eşin dah yı ye dinliyor, du. çe- olduğunu malin m gel ME devam an - Mektuplara eri Bi ei yen Muhabbetnameli le ve le ir bir gönderirim, a bir e rim, ceva, öyle bir getirtirim, öyle bir tire ki gör de sen de şaş... Hamamın me bu başbaşa v2 iki saate yakın devam etmişti. ne diz akal Aynmhayatın EN — Dur en pe ani galiba! — Aman teyzeciğim!., ynıhayat, hi sürgüsünü çekti. göğsünde, boynund dolanmış havlu, elinde çildişi sık ta ak fırladı hamartı- dan odasına doğru bir koşuş ki. (Arkası var) bül mrlydteite i Clarek Gab- le'in başından filmlerdeki a e bi- le geçmiyen bir macera Ötede; beef Rulilanlar orkan a- am, ce İzan Gable -bu hâdise ile üphes daha kadınlardan e ve & beki ki dı ih se kork m haklı periiem isbat iştir... bu meseleye o DON rel Füme Sinirlerinizeiz ki hâdiseden bahsederken şöyle diyor: — Mistres eşli m denile; hayatımda görmüş: değilim, düm, ne adımı ni Hele İngilere ye ayak basmış değilim... Basıma bö; le bir şey geleceğini de aklıma ii. mezdim. Artistin bu hâdiseye bu kadar e&- hemmiyet vermesi, bu kadar sinirlen- mesi sebepsiz değildir. Çünkü ona ço" tuhaf ve fena bir şey isnat edilmekte dir. Hâdise sudur: / Mistres Morton isminde ini ve e yaşlarında bulunan bir kadın Gable'i kızmın babası olmakla al mi ei sinemi binme davayı a miş ve iğ e ahkı din Ew il itham ediyor; mm babasısınız... alan! diyor, Ben sizi ilk defa o- Nr ? İn larak BER giyorsumuz ha? i tanımıyı — a tanıya ül? — Hayır ri — Nasıl tanımıyor sunuz? İngilte- rede beraber değil miydik? — ir ei adi ike rakım. 1022 vi Ma senli agar Essex'de be: MUZ leg — Hayır, yalan salise VE yanlışınız var. — Ne yalan söylüyorum, ne de yan- ve ii siz yalan söylüyorsunuz. Es- le yanyana komşu bik Evlerimi- a ba- kın: Size ne kadar besyo ai da inkâr edemezsiniz ya! Kadının bu kadar kuvvetle iddia- sında ısrar etmesi, hakikaten onu ya- kmdan tanıyormuş ve hakikaten bera- ber yasamıslar gibi sene ve yer tayin etmesi bir an için artisti b şüpheye düşürmüş ve kendi kendin. — Acaba sahiden ir git. tim mi? bu kadmı muyum ? E at, CI dan a; e İryitereye e medi Bien Hi dm mi m söylüyordu! Gable id- iii o tarihte Amerikada bulundu- . ğa dn niçin bu iddiada hulıninığ” tur Bu, pek izahı kabil olmıyan birşey- dir. Çünkü, Mis istres imyeii ani sakat olmıyan adımdır, yani ledikleri bir hayale kaplan Rayı delilik buhranları geçirme! ileri gelmiyor. Bu ani yea ii iddi- ada bulunarak en yalan söyle- diği anlaşılıyor. O halde, yn ie söylemek mec- buriyetini hisset Bu, izahı daha Yapi Di bir mesele- başında hel r insan dü- an n olduğunu isbat bi: | mağ Yi Bir kadın, sinema artisti Glarck Gable'i bu iddia ile ilham etti; yalan söylüyordu; sebebi de.. Clarck Güble ir adamdır. O Plank bu iddiada bu- t edeb Ne ir olduğu te benzedi ai söyle- mesidir, Tate Mistres Morton'un kızı Gvendoline artiste son derece ben- zemekte: O haldi ın, kızının Gable'e ben- sörüsindefi rini ederek mi bu iddi- ada bulunmağa cesaret etti? Fakat, babası olmadığını kolayca isbat edebi- Misres Morton'un bunu da düşün- ımdır. Fakat, wn ilecek Dr şey ki seyi Bu muammanm izah edil. Ze in nihayet büldüklarini'zan-| işaretler: “Hali sevmeyen adam İnsan vardır, ki halinden hoşnut- tur. İnsan vardır, ki ha linden yasa değildir. Ya geçmiş günleri geri çe- virmek ister, onun hayi aile ra gider. “Zaman olur ki hayali cihan de- ger,, sözünü bir hazla ge > ka- bul eden insan ta ket Yahut geçmiş 2: LEME onun için kaybolmuş bir saadettir. Bir daha ona dönmek imkânı yoktur. Onu ucaklamak, sms! rmak isteni- lir. Bir hiçe doğru geri, geri, arka, arka yürüyen insan adiyen eniyi eskiye, ei ihtiyara a ica mek istiyen : bir acayip mahlüktur. öyle acayipliğe e lüzum ktur. R gel günlerdedir. Gelecek rn in: > bir ana gi- gebe kalabilirler. Ve istikbal on: elli latin çocuklar gi- bi izleri içinde r.O, boy bugünle- ri bekler, bugünlerin ii yanar. Yarm EE için bir maden galerisi- dir. Oradan yepyeni bir ülken, yep- yeni bir Ke cihanı doğacaktır. iki cins Lİ linden, nünden memnun deği , gü“ Dergâh âlemi, tekkeler, müritler, tan tec | şeyhler, insanı hayati rit eden bütün müesseseler ve nihayet dün- yayı “bir lokma, bir ,, adesesi arkasmdan seyreden insanlar kendi- leri ha; ir âl enafil- lâh Tasa zaferi, tarikatlarm birbiri de > sanda sa her zaman halin yan insanların LE ira Dini vecitler, an'anelere iyki — yecanlı hayat daima insanı e peşinden koşma; emre dili eder. Ve bu peşinden koşulan e Get mazi bazan heyecanla, ba- nediyorlar ve hâdisenin şu şekilde ce« reyan ettiğini söylüyorlar: 1 mda mü nd si emeli hat tâk yedi ileri sürülüyor. tistin 1922-1923 senelerinde İngilte.. yi Essex'de yeter eme İ kadn tabif büyük bir para karşısmda bunlara kanarak bu saç- ma ve ls iddiada balm Yakı n derece gülünç v pese dâvayı kaybetmişti Sadri Ertem zan sun'i tedbirlerle ihya edilmek istenir, Afyon; haşhaş sase ml ölü zamanlarm sübadelmev kol ilime arar a Dergâhları Kipi es eşikleri». ni aşını ni insanlar ölmüş bir manın anlaman umarak: maktadırlar. # Halinden hoşlanmayan insa: ai rine, hayatıma da intibak halinde eri ğildir. — rar ya istikbale dolu disğinyi ümek, koşmak, Vuş- ndadır.* Halin kadrosüs manen darağas idir. eler, mabetler a öl vutamas inema, seyahat, K ler, arkaizme doğru aya tezi arzuları hep bu hal olmamaya karşı aranan biridir. Kendi içindeki sinemayı, kendi ekranmı seyrederek memnun b insan niçin gidip Şarloyu inl