Anasını Gör Kızını Al Yazan: Sermet Muhtar Alus No.72 ai kuruşun ka Böründüğü a Hacı torbadakil, Mağa başlamış. Gitükçede, karısma mam katmerleşmiş, düşkünlüğü Karısı, an kaplamak için yorgan esimi iyor Yirmilik yerine kuruş Yanma — vk Gülnaz Kapıdan geçen kârpuzcunun sesini İtin bugün öğleye soğukluğumuz. Yok1) mu diyor? — Nah, Sultan Mahmut yüzlüğü!. ki karpuz, iki kavun al!.. Hâlâ mı — Anladım, eğlenecek bir şey isti- İİ; a ; il i i ; ii i İ z ; MÜ ; 7 r Nİ hi Wi İİ li sille ağ gn Szülüyo, tanıdığımız slk aklar vi takipçileri baştan Ze “eğ önünde, | yim?) diye alık al orana dururken dağlara selâmün kavlenin rüzgârı değil, asıl kendisi yok- lıyor. Bir ci senede böyle geçiyor.. Bir ak- şam, ezanlar okunduğu, sular karardığı halde Ayşe hâlâ me: cınm helali halâ mey: ret cihetini yolun dünyadaki kaazsı belâsı çoktur. B: bir der- de mi sardı tutuna tutuna, zor na » aşağı” yapayım?. Ne e Oranm mi yali ak. “Ortalık bin bir ayak.. iyorlar, başına toplanı- yorlar, Yerini, ak kl söyliyecek hal- değil... Tanıyanlar çıkıyor: — Muratpaşa camisinin karşısındaki Hacı berber!.. O yahu, karısının hesaplarını müş- trilerinin suratmda çetele tutan dız — ii 'nalları diksin, dünyadan bir kodoş eksik olsun!.. Nüket m vazifesi Yoldan büyük bir cenaze alayı ge- la. (Arkası var) vik yanındaki Refik A — Bu ne diş dedi. Refik Ahmet — Merhuma ça gm cevap verdi? İ iiyordu. OLARENCE HATRY Meşhur hayduilar | Hayatlarını nasıl geçirdiler, nasıl geçiriyorlar? i İngilterenin. en AL CAPONE AET F 5 — KURUN ST TEŞRİN 1936 — - mmm ARLETTE STAVISEY HAUPTMAN LEOPOLD HARRIS i büyük haydultar hapıshanesinde le | rı dünyayı saran meşhur hay. il Bunların ie öderler, yahut yük bir kısmını hapishanelerde ge-| Mi Bunların en meghunlartni burada kısaca gözden geçirelim Amerikan “Ga dutları li meşhuru Al Caj Bir zamanlar bütün ya Al Ca. ponenin eğ ye din. Bu hay 'n nihayet ele geçirildi ve alani Mia mahküm edildi. Bunların da en ie denilen hay.| rın di i-İ Meşhur eme ro- ların âdetlerini Dünyanın en güzel yeri Bütün yerini im etihöktedinler. “ Mim sil me isimli meşhur roma. nım Çi Viki Ban Kolamboya geldiği zaman uğu bu dünya vi eğ da deki r ki: — Ora ia seyyahların görmediği leri sap Bu uğum güzellik, güneşli gökler ma ağaçların. göll kağ ve e rmaklarda değildi. metindeki güzelliği pa bu dünya cennetinde uzun boylu kalamıyacağını anlamış ve me. deniyete avdet etmiştir. Bu münasebetle Bali adası hakkım. da malümat verelim: ada Cava. adır. Yerlileri heykeltraş. ık ve demir işlerinde gayet mahir. dirler. Adanın yes mahsulleri pirinç, tütün, muk, la ve 'kerdir. 1917 senesinin kânunusani yeli bir zelzele olduğu yp burada 5 den fazla insan ölm Banyo mevsimi m günahlarını taşımak| £ olacaklar? dünyanın en zengin mahpusu da yatıyor Al Capone bugün mi olmüş, bir kaç kere ye karti en azılı haydutlarının rüldüğü uş. en nihayet yal nmıştır. ytan adası,,nda ven “Mo. Leopold e) a — hapistedin del hapishane, de ya: r. Bi) ve cezası 1940 ağustosunda Mineli zamanlar haydutların 1 numaralısı te bulunan eşle mir lan Al Cepone, şimi numaralı ge bir de kadın vardır ki, model hapishanede haydutlarm aki.| sınm yüzünden onun da ismi i böyük betine model oluyor. ir vakaya k enelerde m en bi girmiştir. meşhur haydudu e e Bu, Bu, Fr bir rezalet ha. göste; dir. iyeci in dır, lan on sene evvel ilk defa o. taviski, hâdise ile alâka. larak le Ameril .İ dar görülmüş ve muhakemeye başla, paya geçerek bütün dünyada meşhur neticesi al olan tayyar. in ismile birleşen bu haydut, en tüyler nin tahkikatı tai ür; i i ancak geçenlerde muhakemi ili lanılmıştır. Tayya MM Eİ ame e İngilterede en “büyük,, ım muhakemesi i i lunduğu rar muhakemi letildi ve en nihayet idama mahküm edildi. İngiltere, ayki itibarile pek gildir. Fakat Leo. 1: küm olan Harty yedi sene daha mah. ünvanmı cak kadar müthiş facialara âmil işaretler: J Inkılâp ve sanatkâr Sadri Ertem İnkılâpçı memleketlerde san'atm e girebilir.Cemiyet demek olan sanat halletmek (o mecburi iyetintle kaldığı kârlarla gene cemiyet demek olanin | mühim bir mesele vardır: kılâp, ruhta, idealde, hayatı anlayış» San'at ile inkılâp arasındaki mü - ta bir birlik yapabilirse san'atın ha « nasebeti tayin rikası, san'atın inkılâpçı, davacı hü“ İnkılâpları büyük heyecanlar iğ viyeti ortaya sie 5 san'at kaybederek ei Kaliteye giden, kaliteli eserlere alini alır. Bazan da susayan ve inkılâbının hedefi kalite müte - madiyen bir zıddiyet havası eser. Mücerret güzeli ayıran san'at ile re- alitenin ta kendisi halini alan inkılâp harek: Ci eti arasmda aykırılıklar göze İnkılâp Sm i mi mileer meyen si karıştıran havası içinde san'at bazan bir tahrik vastıası haline girer. Bu rikin hizmeti olduğu müddetçe siyasi manası vardır. Siyasi faaliyet- lerin birinci plânı işgal ettiği müd - detçe san'at ikinci plânda siyasetin âleti halini ei Bunun her yerde gö- ze çarpan bir mahzuru vardır. ci plâna geçmeyi kabul eden san'at kalitesinden . fedakârlık eden bir san'at halini al insanlık basit politika çığırtkanlığın- e ağa ki memnun olmamak ge- rel Ne bir tabloya bir bayrak taka « rak, inkılâp san'atı, ne de biraz po » litika çeşnisi koyarak bir eser vücu » İki da getirmeğe imkân vardır. İnkılâpçı san'at her şeyden önce bizde halis san'at derine, Mai o- Z caktır. Si . öre bir cemiyetin malıdır. O el Seviyesi ein o inkılâbın di - vii içinde olup bitenlere karşı lâ kayt kalami namosu ol tan , bir fuzuli sis halini al nkılâpçı san'attan bunu İ F uzuli habini simce san 'at kolay, ruz. Yani ii Em Ye - - ı ı basit bir alizmi Kaliteli san'at da inkılâbın emri- imbikten süzülür gibi süzülecektir. sie