ahinin (ayyar€ gezinlisi 1— Son gelen habe: — Ankarada otomibille göre ia gittiği a en gizi yerleri gezdi. törenle kal — Trene binip Kayseriye . gi Her gittiği yerlerden am. 2 — Adanada çok iyi kar. na tel etin Kay. inni Valinin hararet seride ike büyük babasının © ie tebrik etti. hasta glam dair bir tek . Ankaraya dönün Ez Bilmece — 9 Şaşarak ağzım aç. birinci harfim. olur, a ile ii güzellik anlaşılır; üşüme bir bak, alnımın ii budur, e zi eml 0 Dir dör Bir ana gönlü gibi duygu ile çarpa. Dördüm. beşim ve altım bulmanı yeka Beni seven yavruya “yavruml,, ie taparım Kollarım arasına alır, öyle koru iz değilim diyor üç, dört ile beş al 7 büyüklüğü var başardığım Mind Ülkeye gölge deil e saçtı kanadım, Gönlünüz bende olsun, gözleriniz ilerde. Yedinci bilmecenin çözümü ere le ise dördüncüye bir de (r) kö bağ GİR yalım. (Sakar) eder. Bilmece- sa bu aman üç harfe bir de katarız. (Saka) üre ii ur. Beşinci harfi © İulmak için kism temiz rengi imi ear) 5 idir Öye akan, bütün dünyada bir > e yeli Bia İmiş, el re bunları Yen bi tayyaresine binerek Bursaya gitti, Hesap > ir arkadaşı di- zilmiş üç ayni Ri yel Meselâ: 777 sonra bunun hangi iki adedin darbedilmesile mey Tabii dana geldiğini sorun. Tabii birder. bilmiyeçek. Ama bize sora: vevabını ve- larının. yeküinu me des değil Öyle i 21X31 090, 388 amları tutarı 2 tür. 24X37» üç adetle bir rakam 444 dedi diyelim. Gene 50- ğ a dönüm günü hazırlıyan, bize en büyük zaferin yolunu açan şanlı hidisenin yeri (Sakar. yı bulmuş oluruz. 6 — Şahin, amcasının kızı- na kendi tayyaresini gösterip, her parçası hakkında bir çok bilgiler verdi. 7 — Bundan sonra yapaca- Zi uzun ve mühim.bir sevaha- ti anlattı. Küçük bilgiler — Bir bardak sütten ziya. de bir dömateste su vardır, — Bir Çin kei e kazanırsa kaybeder re koyar ve GELEN başa üzerine binmesine izin verir. un hangi adetlerin damn küğmni bilir mi- in eyince hemen, üç ne dördün e vi ettiğini vi diğiniz a in “darbıns nere b yaş 1 terse gene böyle başka adete ver söylesin, (Shakespeare) ve muasır « Arının ölümünden sonra İngil tere tiyatrosu iki asır kadar bir inhitat devresi aczetti. Bu ara - e ta kaldı, asırda Cengisre öner ne de 18 ram) 1 şöyle sıhhatli adlar, ere kğ pi olan tiyatrolar tekrar pesildr. Bu açılış pek de öyle Heyizli li Her ne kadar "restorasyon, tiyatroya yep yı e taylar el Gl m yar karşı kin besliyen- Bugünkü Gayiliz Ee Dramın Doğuşu larla musikili. piyesleri temsil e e e başl b süz yatlara biri bir “hi. i şeriye” vesilesile ii e serleri temsile başladı ve za - meşhur Şekispirye da şöhretini temeilendirdi. Ti - yatro, hilei geriyeyi masıl kul - lanıyordu?.. Seyirciler, ilk ör ce musikili bir revü veya piyesi seyrediyor, dinliyorlar, bir klâsik eser temsilinde bulu- nuyorlardı. Bu suretle emri kra- liye karşı sözde ayrıkı bir hare- kı sahip oldı ; aç an'anesi ve göleti müesses, himayeli tiyatroların yanı ba - ta garip garip veçheler göste - ren sahne teşekkülleri yüksel - e EE Bu yükseliş âde- bir sağanağı andır - trk o orada burada küçük te - şekküller halini aldı. Yeni te - me meydana gelmesi ve tiyatro bolluğu ingiliz sahne li merçte tiyatronun hiç sılaşamıyoruz. Ze ve seyler diyatroya yalız ie Yazan Bile iyukar oğlu olan ve mirliğine geçi : komedi Di râ e ELİ İmer an a de yazdığı im Lavender'de, rtson'ur ini, nüfuzu - şev iy ruz. lar Nor veş piyesçisi İbsenin biraz da le ifade edememişse de, 1893 de yazdığı b Madam Tan keri isimli ve bunu takip eden diğer erlere onun tesir Bero ppm esine İbsenin muzlimi sokmaya çalıştı. Eiki nin yan ye den doğrumu yayılan çöz hava ve iğ geldi ki, imei bir hiddet kasırgası uyandı eserleri yazılış itibarile mu - vaffakiyetli, güzel ve okuru çe- Jörahim Hoyi e ir, Tü müş kı en tanır lan ve ente yi "sonra tiyatronun sosyal hayatmda dar ha mühim bir mevkii olduğu inanına vararak, onu âdet, e mücsseseleri nakz kabul et bul ve iddia etti. Bu fikrini yaye mak için de uğraştı. Bu devrenin diğer bir kuy » Oscar Wilde' ar Wilde ti * vetli dramcısı (1856 - 1900) Oses kâ ve nükte, umumiyet ve seriyetle paradoksal bir ük sağlıyan: ile girdi. Mele ge yin ek eek li tün piyeslerinde hep onun m lak, süslü, a ümcekli ve radoksal konuşuşlarına ei - niz. im çi gar son piyes” teki Çeidi ehemmi - yeti.) ee bir ağ ei aç ede Yi mevkii de Sheridas. nın piyeslerile boy ölçüşebileni Kkomedidir. Bi 'id ya oya yeniden allak neyi anlamış, kavramış olan mu ve fikri getiren ilk savaşçı o harririn “İahı "ha dram resmen yalnız ve yal * o William Robertson (Vilyam Ro o yatan alınma Biz e ytl ami: bertson) (1829 — 1871) oldu. | önce gelen ve geçen meslek - etti. Klâsik dramdan da o Bügün eserlerini okurken be - © daşlarınn da Bim e, Beaumont (Bo - © genmiyoruz. İptidatliği kabası © ha hakiki idiler. mon), Fleteher ÇEleşer), Con: © baliğr karşmnda dügünüyoruz. Pinero lik sana'tında greve ve salrenin eserleri kas» o Düşünüyoruz ama, 865 deilk & denemeler yapar, ve tiyatro - İs, 1766 da bumü » © defa olarak sahneye edebi savaşır, değiş miyet,, isimli eserler yaratırken H. A. Jones A, Yone) öz âtre) verildi. Diğer kumpanya- ir repsükuyar » — İyamıyoruz, nuyordu. İlk önceleri aşırı de - geye tak