24 Nisan 1936 Tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 5

24 Nisan 1936 tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

pp iş ledli ” TE PE 5— KURUN 24 NİSAN 1936 — | işaretler | | ... Uzaktan .. Yakından... İGezintiler n | Mecmua bolluğu | Sai başlarında gazeteci kö- şeleri, bir bah tarlasına ne ka ten ire: le sohbeti b sikleti ar- t Ni sinemaya giden lar ona <akrar sane e bak çekirdeği, kestane ile birlik- te bir kerre daha insanların eline geçecekler. Bazıları bir yaz gü- bir yaz güneşi geldikleri dönecekler. H'çtiler, gene hiç olacaklar. url, armış, bir yokmuş e EM kadar olsun larını unutt muvaffak olanlar kendilerini b bah. #iyar sayacaklardır. akat mecmua ve broşür bol- luğunu sadece bu zaviyeden gör- mek çok ii ve kısa bir görüşün ifadesi ol Meli bolluğu e değildir. Bir nisan yağmuru, par- lak bir güneş, kâğutları öküzler. den ii ara kadar her'cins mah- lukün zevkine, Papi göre tad, arzusuna göre ne ad aye Eye yül . Bu bollukta iki “hideyi nâ- bit, lik sezmek imkânsızdır. İyi kötü hepsinde insan zekâ- Kargalar tutulacak! Sofya belediyesi EN pin a ii ediyordu. in iyi sözleri konuşan kargalar da tutulacaktı. Lui, ğrudan doğruya değil Vİ kuşlar vasıtasile kendi şahsiyerine arruz Ri şiddetle emi istiyo; ağ po isinin hu” EM yeni bır em i Iki lm en polisi yeni bir ii ,sistemi vücu uda getirmiş- : Müe r yere iotmiz olan Banhkarlari ânı ve mağaza dahilini göstere ip > larak riye giriyor, gangterlri yakalıyı Gündüzleri de kasa dairesinde üre "sin kü. çük ilik düğmesi gene bu hizme- te iğ) 'akat ün bunlar şimdilik pro. je e denebilir. z i Meşhur spanyada Kali, er adam almıyor siraya mia Si zamanlarda İspanyada ikti. halde 'kiine geçen sol cenah partileri - masından İl sinin, insan enerjisinin bir his- sesi var. Ve kısacası hepsi bir masrafın Aliyeeietir; ie ki, rolatifin ime dışı boyalı, içi mürek- tabii bir neticesidir. ipkanede makine saatlerini bir oya gibi işli- en a bu işi kendisine son bir talih oltası farzeder. işi ir: Mecmualar pa- r, diye... O kendini meçhul mahalleler arasından ketler, her zaman m defa hüsranla i büslerdir. Kı sa zamanda kaybolur giderler. Mecmua vardır ki, bir fikri lotrini anlatmı atmak, her gün bir az daha kafasındaki" ni parti haline sokmak, bir daha fikir tarlasına tohum serp- mektir. mecmuanın Oi rında bira misyon sahibi olmanın takati, yüzlerinde fikrin asaleti Mecmua vardır ki, bir baharın ük günü gibidir. Tazedir, ilıktır, güzeldir, rul ndır. Ba Sadri Ertem (Sonu Sa. 6 Sü. 2) birliği hükümet araclari ının önüne geçmek için çok şiddetli davi Gemi — Evet, irili artı onra beni ya pa tadırlar. Rakipleri ola nah | adamın ne kendi Şahsı için miş sinemaya ea için in seveceklerdir. partilerin ileri gelen aim nl diği — ğı geçmek üzereyi Bazı genç kadınlar da filmle: ları, bir çok mensupları tevkif edil. ere marn Dünü ie ile) limi ae şimdiki amli miştir. Bu yüzden a a-| Şarlonun daha w zamanlar sevile-| görmemek için deta yer kalmamıştır. ili DE tipte ii spike ni sevmiye lacak? rdır. 47 yaşına basmış!| y Wels, Şarloyu Holivuttaki esma kırk Herkesi güldürüyor, kendisi kederli! ŞARLO | ingiltere emper- alist değildir! Bashard o Çin e m İngiliz mis ri komünistleri ek ay esaret hay tı nlarda kendisi mıştır, le anlatıyor Konvel Evan; Profesör biri Kederli Şarlo İngiliz muharriri i H.G, ” i en de asker i 4S k vekile Di 5 Yy dp ei nasıl kurtulduğunu şöy- in Üci tlerinin reisi olan ki: Biz bü y , e a nr izde mine etmeyiz Son al-| varlık aranamaz. Pek seyrek ül dığımız m. at üzerine sizin bu ce.| Keler padişaha saltanatı ve mil ekli epin SİZİ lete hükümeti verebilmişlerdir., bain İngiltere emper. Tarih k ibi yalist bir memleket değildir. Bunun) 7 TÜ #0y, Kan, iklim gibi biri için serbestsiniz. o Gidebilirsiniz!, ok sebeplerin birleşerek doğur- kk duğu ist'si bir vakit ku A.manyanın istilâsı al Ne > “Taht,, yakları mutlaka ke inimeii ra ve keyif temellerine 1 Niyuz Kronikl gazetesi profesöi AF. memleketin şın Almanya bklamdak bir makasesini neşretmekte Alm ihi el atı hatta sale ailen indr. n nok arini endi. cej Neva ve 1500 tayyare olacaktır. Bir günde iki ai andan hakimiyetin kutlulanırken, Dün bir millet eline pesin on se. w ertlem bayramlarla kaleler mak en büyük bir borçtur. # “Çocuk bayramı,, nın Türkiye- de gün oluşu da üstünde durulma: bir dönüm noktasıdır. ğa değer Osmanlı çağının ne sanatında, ne felsefesinde çocu- ğun yer aldığı görülmez. Bi ile bir k edebiyatımız, bi giyi onlara indiren ilmimiz, rt bir çocuk dü gin bir varlığımız yol küçüğün ne büyük bir şey olduğu sezilmiştir “Onlara e sahip- rUZ. iş kendisini pek meyi leri eek üstleri muştur, Sevimli komiğin bu| istemiştir. Türkiyede en uzun baya da yedi ie basmış ol. Şarlo şu cevabı vermiştir; larınkidir. Bir hafta sii. leri geliyorm — Bilirim, canım ika eki ya vesıtam özlerini Mae . ezgin sürer, Bi bir hafta içinde hem eğlenirler, hem staj görürler. İşte şimdi, yazarken pençer 3 Bu satırları emin önünden G ben, ik “(Lütfen sayfayı çeviriniz) Teirik ağız im söyledikleri frikörper - ismi de içimi e LR Taklek defter- deki adı i alacak! 2 Yazın İstanbul lisesi talebesi Pendikte kamp kur bi yaz eyl | çamları Burç olan sırttadır; oya gibi bir sahil, girl, gm Iı kuytu kayalıkların arasında temiz bir yuka pe bir yanda biribirine uzanıp kol atan eski ağa: n ormanı, şurada em yeni yetişen ve tatlı yi reçine kokusu dağıtan nç çamlar... Tur yoluna uzak ve sapa de az olan bu çam ibidir. Vaktile ağzının tadını bilen bir ke çın kayaların üstü; olduğu için gelip iki ormanı, Heybeliadada ayrı bir iş burada yal- | yu E batışı iş. Keşişin kim bi- ağ yüz yıllık tarihi ita ye taş yapısı, sonra. la sağma, soluna eklenen çatı ayazma ha- Jini almış; bir zamanlar buraya mum dikmeğe, dilek istemeğe gelenler olurdu, ağ tadını bilen son ke- şiş de göçüp gittikten sonra ayazma kapandı; daha sonra da bir il yı Rüm cemaatinden satın N aldı, şehire ve yola uzak esi azmanın ne > Mera merak edip de e iki k kalkıp gelen- ler öi buranm bu yaza kadar yönünü em . ğını, in yaz başında da mi bir kaç ça duğ unu gördüler, sonra da merak etmekten vaz a birliği kampı işte burasıdır. 3 Ayazmada Erenler oturuy: Erenler, içelde, Antalya dağlarında yaşıyan Ko- nargöçer, Tahtacı aşi len mensuptu. Türkmendir. Gözünü dünyaya açıp a lup biteni nlamağa başladığı ilk yıllı gördüğü şu old Bir boydan bir soydan olan insanlar kadınlı, erkekli bir arada çalışırlar, bir arada dinlenirler, bir arada yiyip içerler, rada eğlenirler, ii daha büyüyünce Di yüzündeki insanların Üre ahtacılardan ibaret olmadığı, öğre rendi, Yi. mk gibi giyinen, közlüler ve kasabalılar vard gözle bakıyorlar, kızılba, geldikçe fenalık etmek lar köylülerle, kasabalılarla d için mi ün olan her şeyi yapmalıd: B m asabaya indirip satıyorlar, parasi en ile seri ıp geri e zamaı raları pek fazla değildir; çünkü ancak dokuz on yaşına gelmişti ni aşiretlerine kıran girdi, hi öçebe Türkmenler d. na ait hal na kaçmağa ba: m Kimi öld. me ları, yerleri, yurtları dağılmıştı. Sağ ocuklar da şehire indirilmişlerdi. Türkün kızılbaşı. o yi abilni yaptı, İstanbula ni a burada Üniversite eçecekti ama a sırada müsabakaya ei Avrupa ye e N ri onra kendisini Almanyada e aa > 918 savaşından sonraki karışık yıl. larda almaya düzgün #ahsil imkâı fakat yı ll la döndüğü zaman Ade a savaşı kazanı! mi sila Da sorbada tuz Sağlam bir alışan genç adam li e işli ük duy, cali yi edebi wvetli bir mistisi uyandırdı, sonra beki 2 kr ei bektaşi ile ve ve an'anelerine merak etti. Bek. taşiliğin mağ ve li Türk dini olan Şi vamı ve Türk milli sesesi olduğu dava- sına gönül verdi. Üniversiteyi bitirebilseydi yaza. in mevzuu bu tr. Buna ait ti & bitiremedi, tezini yazamadı; gi yavaş yavaş, bir bektaşi tekkesi ve bektaşiler | gibi yaşamağa başlad Arkası var)

Bu sayıdan diğer sayfalar: