r ona ab HT BA N (Baş tarabı 11, 12, 13, 14 Birin- ci teşrin sayılarımızdadır.) Kendisine türlü yemek- ler götürüyordu. Arap yediği kılıç - emişti, Fakat aldığı yara ile derek be ni bu hale iii Şehrimizi de yine sihirle dört dağ şekline getirdi. A - halisini de balık yaptı. İşte o dağlar benim idarem altında olan şehirdir. O göldeki balıklar benim idarem al- Müslüman, siyah arabm yanma gider, İş- budür. Padi bu garip halden dok müte- essir oldu. “Benim derdim birken şim- di iki oldu, oğlum, sem artık keder etme. Yakın mi ee aşi ge her halde bu belâdan kurtara dedi. Son- ra mel'un kadının Mİ olduğunu ki Ge Ze rabın yanındadır, an- cik bana ee etmek için buraya “getir. iri yine gider.,, a p verdi. Paşa an imi onde bekledi. Gece r köşeye çe - kilip ni — e kılremi ak 151. TEŞRİN 1995 — Binbirgece K SR yordu, Padişah arabın sadasını taklit derek bir hastanı! Karışık kadin'arâp ei imei sevim” inden şırdı, Ondan sonra adini) si bii sesini tak- e — > benim "sevgilim, o benim bu hallere gelmem hep senin yüzünden- ür Levin e öşee el çekiyo; çektikçe pi Te dürtü iii “dedi, üzerine kadın şöyle dedi: 5m istiyorsun, şimdi gider, icabmı yaparım.,, Kadın bu sözleri söyledikten sonra kalktı, gk eline bir tas su aldr. Su ynaymcaya kadar üzerine serpince zevci Mir iü duz Ayağa kalktı. Bun - dan sonra kadın dönüp arap zannet- tiği şahın ELİME geldi: e sizin güzel hat Lİ 900 göçmen Tekirdağından Muratlı İskele boyundaki göçmen ka mun “evinde birkaç sâat dinlendi. rilen göçmenler derhal vagonlar- ç Muratli ve Lüleburgaza yollan- göçmenler arasında Bel- çikü köylerinden “bir köylü “dayı oyuniyle © gelmiştir. iyi beygir ve a arabalariyle de gelenler vat Galali vapuru göçmenlerin cimi katar da gel,'bir kere yü- zünü si yim. Ve bitaz zevk ve safa & & 7 ireyi Dedi. Badak im sesini taklit ederek bu defa yabı verdi: — Evet, zevcihi kabem Fakat şehir ahalisi-kaldı. Onlar daima ba - na beddua ediyorlar, Onlar ket ş ven gönlüm li edem dar su al ya Re e dağlara set si de sihirden kurtuldu. Dağlar velki gibi şehirler oldu. Göldeki ba . lıklar evel i insanlar oldu.,, rabın yanıma “geldi. “Bir kere yüzünü gö- reyim,, dediği zaman pa: “ah ve enin ederek yanıma gel, elimi vere - yim.,, dedi. Kadın yaklaştı. O vakit ol kılrcmı öküek kahirenin Başını bedeninden Yi li gelişi ancak bir sihir e seri il il sonra her ikisi yol hazır - dı. Siyah arabın bulunduğu kubbeli lıkları yaptılar. tten yere gitti ve içerisine girdi. Arabın nra padişahım ülkesine gelebildiler.! üş bir şamdan ile bal -| olup biten macerayı balıkçıya anlat- mumlar yanıyordu. ve anber ko -| tar Ye gün yedi gece şenlikler uları her tarafını tutmuştu. Derhal| yaptılar. ik çekti, Arabın başını kesti. Bir (SON) attı. Arabın elbiselerini ken - di dili ve döşeğine — yattı. Öyle bir halde ki pi b gören a - raptan f: mezdi. T dın ride adir Mi kaybettim. Adeti veçhile zevcine işkence etmek i -! Yenisini alacağımda isi muteber yaptıktan sonra geldi. sini sesinizi işitsem ne olur!, değildir. (V. No. epi Feriköy: Rum kilise ön sokak 35.) L Feride eşya dikten sonra hiç durmadan tekrar Köstence yolunu tutu. Ardından da “Nazım; vapuru gelecekir. Tutrakan ve Silistre kazaların-| dan da üç binden ziyade göçmen bugünlerde gelmek üzere Köstem ceye gelmişler. Bunların arasında esnaf ve manifatura eya? eri varmış. Eşya've malları mai - lara yüklemekte olan bi. -| kardeşlerimiz de Tekirdağa > eray mp Tekirdağı » mız i Türk manifatu-| racıya e Bugüne kadar nakiedağikmeza| gelen Römanyalı kunduracı ve bakkal göçmen! sinde ikişer katl tadırlar. Kerestelerini beraberle rinde-g timizin dehiz ve parka doğru gi den'en güzel caddesini bir ka Doğu ellerimizin ekonomsal yaşa! ya) . - . vi şında önemli bir ilerleme olaca ka; (Özel) — Borçka de- mir kind kabul muamelesi bitirilmiştir. Daha önce döşemesi üzerine baştan, başa kum. seril - mek süretiyle sağlamlık deneme si yapılmış; çok iyi sonuçlar alın- dığı işitilmiştir. “Kamyonlarm Çoruh nehrin - den kayıkla geçirilmesi için en 32 pa saatlik'bir zaman yetiriliyor lu. Demekki Hopa Kars caddes “ kilometre kısaldığı gibi'tah mil, ee ve ei masrafı ka zanılmış oluyı Köprüyü b aLniYİ için yakn ka- zalardan (bay, bayan) birçok se- 'yirciler vapur gezintisi yapan bi kisım yolcular bile köprüyü göl çi Borçkada Çoruh üstünde yapılan köprü daha güzelleştirmiş oluyorlar. Halim Ö: i izdemir Bir çocuk Yanarak öldü. bir ire ateş dör ve diri diri yanmıştır. Bu acıklı vaka si olmuştur: psüdün rat harman yerinde kendi endir; ne oynarken eline nasılsa bir ateş geçirmiştir. Bunun kimse farkına .warmamış-çocuk'da bu ateşle har- man yetinde saman: yığınlarını tu- tuşturmuştur. Samanlar ve sapla- rı çok geçmeden alev almış, za vallı çecuk da bu büyük alevler arasında : korku ve can acısiyle| ağlamağa; bağıpanl çırpinma - lâami mışi Alevler aelerine sardığı) bir sırada etraftı ığ - lıklarını lal ımişlerse de geç rmak mümkün olmamı: cudünün birçok yerleri ağır suret- te yanmıştır. Bu yanıkların tesiri ile çocuk çok geçmeden ölmüştür. kalındığı . için zavallıyı üs! | meğe geliyorlar. Zaten: pe ; yolcunun yalnız köprüyü 1 se güzergâhındaki tabi a likleri görmeden dönmesi i oğru bir şey oli : Ka olu: ve | günden, güne ekonomik bir i al dır. ; 0se üzerine male : Hopa, Borçka ve Ari rı Vatanımızın en , .beaxlarını 4 Artvin ve Borç ) 8 I mese a baylığının doğu em güvenli adımlarla ilerle yardım edecektir. Borçka — Artvin kısmı da rıldıği takdirde Kars ş0: havalinin ticaret haya li bir rol öyniyacaktır. El Aradığım Kadın? Bi) Aşk, Macera ve Hayat Romanı | Yazan : Kadircan Kaflı , hasta imiş. Ferit Bey iyi onu ve evlenecekler. Iki de acıdı ve bunun için.. sözü işiten Zübeyde birdenbire — ek döndü ve baktı. Yüzünde bir tartma esleri sıklaştı. Ko - Tama girdi. Beni yürütmek için sanki du: yordu: — Gidelim.. Buradan gidelim!.. — Gidelim... bamıza girdik ve eve geldik. “Zaten, duyduğumuz son sözler ba- na 4 okumuştu. içimde, e bir fağfur kâsenin 7 var çi o sesi Koi y Kendi — Artik oldu olacak... Hire ne dersa desin!.. Kalbimi bile kiri #eğim.. Bu bir vicdan borcudur. Ça- ik evlenmeliyiz. Mbeydeyi teyzesinin iki odalı kü- da gelin tacı, boy- nunda İnciler, geri rmda elmas Bölem: 23 Ir yüzükler ve baştan ayağa kada yagi sırmalar içinde yuvamıza ge- tirdi; Çek mes'üttu. Herkesin * ona im * Tenmesi de bu saadeti büsbütün art - tarryordu. — Pek yorgunum, bugün beni rahat bırak. — P ml olma!.. Haydi gecen hayırlı ol “irtesi gün bms li genç gör- 8: — Daha:yaşlı bir kadın bulsâk.. Ne mağ ei "örgülü olur. Hizmetçi işi, evin kapi içeri- ye aitti ve büna hiç iphesiz o ka - rışırdı. — Sen bilirsin Zübeyde.. gemin m Nasıl is - ç vakte kadar oturduk. alt Alie 'elerden, geçmiş gin eb hatıralarından k onuştuk. > iğ türlü sözünü bi ciro, © dın ziyaretçilerden, gelen eken) dan uzun uzun Dae | Saate baktım — im ai ti Dedi irinlşti Yüzünü bir korku sar- dr, — Şey.. sahi,. çok yorulmuşum da emen Uyumak İs - irlamak kolay mi ei Mi öy- le gevezeleri de vardı ki Anladım Peki Zübeyde. Hemen uyu! ğer ir hasta gelmişti de.. Pek çapraşık buldum. rapçi beri sana söyleme" yi unutmuşum — Sen iin Eeee * Kafalarımız, alarm hiç şüp - esiz onunla anlaşamazdı. O; benim hayalimdeki kadın pes uzaktı. Fakat vücutlerimizin anlaşabilecek - lerini ve b diğer eksik taraf- ları bol bol illere MIŞ - trm. Fakat'nı Zer Tu, vallı ka” Bu dm vr kadın ii değildi. eca kaç m 2 > — ie insan bunun icin mi ev- lenir?. Diye çok ciddi bir yüz ve bakışla sordu. a karşı sustum. Fakat “birer su Ee gibi çengelleşen kaşla- ımda, baka kalan gözlerimde ceva - il okuyabilirdi. Zam sonradan anladım ki ruh laşması, fikir. anl denilen lı evliliği eki hiç bir ro - lü yoktur, Bir çiftin iyi bir çift ol - ması İçin sadece vücutlerin anlaşmâ- sı gerektir; ere ee biri nizi.mavi, diğeri yeşil gi n.. Bu “> ikame yil, anlaş - rattığı güzel ve tatlı sil şim, çile demir üstüne düşen amlaları gibi uçar... Mes'ut olmanın bu biricik anahta- rını ele ini ral her v göze al- d z geç 0 1 ka rımı çHlöecek Bar “leri iazdin. Ba- a darıldı. Gözleri ke bir; KAASAYĞNN ml ine Giğya kaçtı Z. İnsan büken için mi lk ir e rak olan iki içek bile kendi yapraklarınm arası - na gömülüp köri) Elbet vi ola- aktı. Bu bir Kadın, bir dişi © değil, bir derili mndeli gibi tin ii inip boy göstersin! ii dedeler yatağımdan fırladım ve kendimi . zuntusu za arile siri ve tıkandım. #5 Önceden sed düşündürüy Acaba bu ahlaşmamazlık df zamana kadar” bir papaz gibi ? m için w Faki bu düşüncemi bir. dok” an çabucak önledi: yan bir ihti cek bulamazsa çiğner veya bir ağaç kab rir, b - Kavuşmak ihtiyacını doy' ğı zaman da kendi kendini “Ben de kendimi yiyordum: ) sından Ai 2 MN ari başka birisi söylemis”