Yarın SAYIFA 18-1 inci Yıl O Sayı 6338-278 © Pazartesi 2 Eylii (9 uncu ay) 1935 Ankarada yapılan büyük geçit töreni gönderdiği yukarıdaki resimler, bu tö renden iki görünüştür. Milli müdafaa bakânı general Kâzım (Özalp, geçit esmini: seyrediyor. Ağustos zafer ve tayyere bayra- urdun her ma irmik kut - Manken Ankarada ordumuzun Püyük bir geçit resmi eş yaz > kz Ankara özel fotoğrafçımızın | Ruzvelt, bitaraflıki projesini imzaladı İ © Londra yiz (A.A.) — Ingiltere- dis Ababa elçisine, imtiyaz meselesi diz daki haberler doğ imparatoruna, in- i imtiyazı e ol bir imtiyazın, rihli andlaşma- ım ikinci ma i mucibince, bu andlaşmayı imzalamış lan devlet ara ira > nışma mevzuu teşi ettiğini Adi bl daki eiitse ri yazılmaktadır. A;) — Petit Pari: yağı ile Ri edi iş olduğu: nu ve lirmekte Sosyetenin müzeler B. Art- hur Biritien, m d Millians ve yem Westru aşlıca hik ekine kim. ln bilinmemektedir. Ankarada: EE ii sanat sergisinde ressam gi Saminin ese- Kiel başı) un) — Kamutay, Sü) 2 zırlanmasında bir işçi Li çalışmış 0- Cumuriyet lan halkevi er ii t Celâl Gü- e halkevile özel kollek-! vönle tertip arkadaşı nir EN tafer iz tablolar ve heykellerden buradan yi kutlula Yinin © ilgili olanlar Ankara halke-| mak a ie! ikm İç büyük salonunda toplanarak manalı bir sergi haline konmuş - 30 aj 8 Utku pilâstik Ar ser gisinde alinan izerler şunlardır: Tahlo a Vülg, Eideki eserler 85 çeşitli büyük *| 1. Fi Ibrahim — Zeybeklerin |. sam, © Utku ile ilgili muhtelif res -| gidişi, şa eğ ve heykeltraşların hazırla - Bis“ İlkAte Sergingplo ve. 7: büistten ibarettir. Sim çile A kii e eril sergi tekniği bakı “| | © yayasi Sana geldiniz; ; halkevinge ye dur. Şimdiye kadar) 3. Kerim, — Kılıç döven Ankara” de p, © yaplı gps içerisin- il hem ge tkU Sergisi hemen 1 Zak € en für. "Bu eserin ha” (Sonu Sa, 2 Sü 5) Ababa, 1 ( va Habe gevenler, petrol e ya: enberi devam * | Tİ bir i iş öldüğünü söylemekte dirler. (Sonu Sa;? Sik, 2) “Amerikada Güzelliğin en mükem- tipi ” Amerikada estetik işlerile uğra - zamanlarda Amerikan 'n mükemmel zellik tipinin ne li araştırmış- lar, son kıları arasında e I gü - lardır. Uzun boylu incelemelerden sonra bu pe mama la koy - duğumuz ç kızda bulmuşlardır. Bu Am eril erim İndi Mis Filiz” dir. İngiltere, Habeş imparatorundan imtiyazın geri bırakılmasını istedi imi NN AAA yy yy Me yagyi Habeşistanda gizli insanlar, Habeşistan dağlarmda mi Hnkişikimda İtalyan düşmanlığı, seyyah sn iza yerler, ge- j ji ilmemiş ormanların esrarı ve Bü KENE orta; emk birğ kadm: Marsel Prat! BU KULADE MACERA VE eli Me YANDA "BAŞLIYORUZ '* v pre yi a yy ty değdi in “bir ediple... Bizim en büyük şairimiz Yunus Emredir! Türk romancılığının kendine mahsus bir karakteri meydana yelemesii Altı yeni 'sene kadar evvel: Yedi kendi d Kn verdirmesi güzel bir şey de- Bay Cevdet Kudret Si imdi en büyük e şairini! türlerden bir şey almıyalım de- gaya Fakat bunu Mi miyorum. Belki aldığımız şeyi ken ima gözönünde tut- türkleştirelim: Yunusun yaptığı iii gibi, et iğ Duyuş, b — Görüş, e —| | 2 — En büyük romanclınız. © Anlatış, larak kimi tanıyorsunuz Kısacası; kültür itibarile Türk 5 Şiirde İrteniğiki şa ol ” gun bir isim olsun verebilirim, Oldukça uzun bir ömrü bulu-| Fakat romanda n ki bu- ni ii inen Elem zan Bir ek kiş O; vakası, ifadesi, şahısları, şa- ununla, her biri baslı başına hanların tahlili, hayat | telâkkisi ir medeniyet olan yabancı kül- (Sonu Su, 5 $ü, 3) Esrarengiz Habeşistan)