| İSTAN! BUL. | Yazan: © Niyazi Ahmed Okan . Ni Tefrika No, Mem kuruluşu i « Bununla beraber, Haydarpaşa çok . kurunlarda belli baş- e bir sem t olduğu da söylenebilir. iddia, Haydarpaşa ile aras bi âddan önce, Haydar Paşa böş Yer değildi. Wahim Ağa çayırı mescidi İ Bu mescidi, i üçüncü Wbussaade ağası ın me” Ir, yi Camiin havlusunda abdest a - ân su deposunda (Sahibülhay- /* velhasanat Şuhi usta) ibabesi İm: Burası 1773 yılımda Camiin (avlusunda ağalarından çolak imed Dedeile 1721 de ölen ustafanın mezarları var - J EŞİT, >» ılmıştır. , AYRILIK ÇEŞMESİ: — Bu - gi luk a Ayrı 'eşmesi denmsinin Mvebi; her yıl buradan “Sürrei hayün ”” nır, herkes akrabasını, tanı Ain burada uğurlar, ondan ay - “Bu çeşmeyi evvelâ oOGazenfer e eda adında biri yapmağa başla - t bitiremeden ölmüştü. Geldi bir bayile ehli tarihin dedi i Pak ihya eyledi Ahmed Ağa.. |, Çesme üzerindeki tarih 1154 #fi, Burada Abdülmecit de (1260- | “© bir karakolhane yaptırdı. | Bağdat caddesi üzerinde, Sa” Ahmet Efendi, eyvan su- E 5 J m eriği Mey r 5 Ri e e 5 G : » Çe Me. adını aldı. Üzerinde. iğ erzumede: ağn muhtaç idi bir böyle tarha bu mekân,, ei Haydarpaşadan ye, çeşmenin (o çok yerinde yapılmış olduğuna işaret edilmek- şa ile Ayrılık çeşme - ih dır. Bunların ad- larını ve hayatlarını kısaca yaz - mağı muvafık buldum. Mühürdar İbrahim Münip Ef.: Bu zat, bir kölenin oğlu idi. Haya- tında büyük memuriyetler aldı. Reisülküttap oldu. 1774 yılmda e ni murahhas tayin o- h akdedilerek gelir - ken, iie azledildi . Münib Efendi o azlinden sonra 1775 de defteremini, > şehre- mini ve baş muhasebeci o! 1778'de gene Rusya sen öle: lemeye memur edildi ve sonun - daikinci defa şehreminliğine geti - rildi. 1785 yılı oRamazanında dünyaya gözlerini yumdu. il aşa: benin yaveri idi. Sonra muzikai hi yuna zabit oldu. 1866 da Heci da sonra muzika (kumandanı, daha sonra mirlivalığa yükseldi. 1876- da altmış yaşmda iken öldü. İyi musiki bilen bir zattı .. 5 Ahmed Tevfik Paşa : Asker- likten erikli kadar yükselmiş - t. Bağdat, Ankara, Suriye, Di- çemdtz valiliğinden bulundu. 1878 de LejlA Kadm: Üçüncü Osma- nın baş kadmı idi. 1794te öldü. Ayrılık çeşmesinde gömülüdür. Rifat Kadn: Üçüncü Musta - fanın dördüncü kadınıdır. 1803 Ramazanında öldü. e iy geldiği kurun önce bir görünüş. pıcı başı, kasap başı sonra güm - rükçü oldu. ne nazırlığına yükseldi. zırlığ da verildi. 1828 de Boğaz muhafızı dn yle da öldü. Zen- gin bir ai Yaver iğ : Yaver Paşa Har- biye Mektebinden ilk çıkan zabit- | lerdendi. İbrahim Sarım Paşa: Abdül - mecid kurunu ye Ayasofya türbedarı ız Musa Efendinin oğludur. Reisülküttap Not Efendiye da- mad oldu. o Sonra hocalık âmedi hülefalığma yükseldi. 1829 da Halil sefaretinde baş - kâtipilk hizmeti ile Rusyaya gidip geldi. 7 iye çit iy; ile Londra sefiri oldu. Bir si sonra dahiliye müsteşarı, bir se - ne sonra da sadaret müsteşarı soi ralran sefiri, İrandan dim Sayda defterdarı oldu, bir sene sonrada azledildi 1841 de ticaret nazırı, ayni se hariciye nazırı oldu, 1843 te az - edildi. Sonra sırasiyle mecli: zası, ikinti defa Londra (sefiri, iknci defa ticaret ve ziraat nazırı, emini, sadaret müsteşarı, vezirlikle maliye nazırı, meclis reisi oldu. (o Bu işinde özledilerek Bursa valiliğine tayin edildi. Bu - radan da azledildi. 1852 de Trabzon valisi oldu. Ayni sene az- ledildi. Bir sene sonra öldü. Tahsin Paşa: Harbiye mezu - nudur. Yaver Paşaya damadı idi. Miralay, sonra mirliva oldu. ( Devamı var ) sa mat na -| — KURUN > İinclinen 1934 —- ç KURUN isim babası Hergün yüz ad 14 va Kemaleddin Şükrü Orbây ancak: Alem, nd ış: Muharebe. . 2808 — Sandugaç: Bülbül, 2809 — Sandulaç: Bülbül. 2810 — Sanduvaç: Bülbül 2811 — Sang: Amber, cemaat, 2812 — Sınır: Burç. 2813 — Sanku: Methuş. 2819 — ği Muhayyile, zi - 2820 — Sansak: İntiba. 2821 — Sansı: İzdiham. 2822 — Sapıl; İsti İstihkâm. 2823 — ret ihtilâl. 2824 — ngistan. ari sile 2826 — Sara: Cesare, kuvvet. 2829 — Sargıh: Cazip. 2830 — Sargut: yari İhsan. 2831 — Sarın: Ga. 2832 — Sarı yıldız: Zühre 2833 — Sarmış: Meraklı. 2834 — Sarnav: Kaside. 2835 — Sarsağ: Sefil. 2836 — Sartık: Azat, hür. 2837 — Saru: Taraf. 2838 — Saruç: Kils. 839 — Satan: Bayi. 2840 — Satıç: Mertebe, rütbe. 2841 — Savan: Muvakkat. arp. 2844 — Eğ Muharip, peh- 2845 — imi Hâkim, muha - ; ir, mübaşir. 2846 — Sardı Ticaret, 2847 — Savgat: Balan hediye, ihsan. Savut Şila? 2849 — Savı: Karar. 2850 — Savıgu: Mahkeme. 2851 — Savlak: İddia: 2852 — Savrın: Aht, hediye. 2853 — Savsa: Aheste 2854 — Savsar: Samir 2857 — Savut: Zırh. 2858 — Savtur: Allaha ısmar « ık. 2884 — e Zühre. 2885 — Dilbaz. 2886 — ae Farklr. 2887 — Seçilmiş: Güzide. — Seçkin: Güzide. e Seriye, 2899 — Selici: Keyfli, neşeli. 2900 — Selik: Kibar, zarif. ishaklı Türk Tayyare cemi- yeti şubesi kâtibi Bay Mehmede Eski soy adınız olan Cingit sö- zünü desgilerde bulamadık. Yal - Zafer demek olan Cingu ve yar mânasına gelen Cing vardır. amm ar AET FİTRE — ZEKÂT ayda Tayyare Cemiyeti e- vinize zarf bırakacaktır. Fitre ve zekâtınızı bunun içerisine ko- yunuz, adınızı, sanınızı yazıp ge- ri veriniz. Erta iye bulmamak için çok nazik ml bu süslü İstanbul hanı- h keskin zekâsı bunu © bana ki olmak ii bep a ir ee olanların başıma © Umut güneşi insanı ısıtma - İayrüvor. ai ironi artık sağ- pa hatas astasını taburcu ediyor. vi burada © kadar iyi bakıldı hk durduktan sonra geri - *oaldığı kilolarla her halde mikrobu yendi. di Bare beraber döne - a ide dönüş o hazrrlığımızı için bir hafta kadar kala- « Galatada bir küçük otelin ği odasına yerleştik. artık Kisa daha Ben (Meral) i yanıma ( alarak hemen ıya çıkıyorum. Her çı- kışrmızda Ergin otelin balkonun - dan biz köprü üstünde kaybolun - ve kadar duruyor. z Bu küçük oda içinde, tıpkı Ak - hisardaki o kerpiç evin odasında Zavallı bugüne kadar candan bir baba sevgisi tatmamıştı... Ergin o- nu tek kolu ile kucaklıyor. Fakat göğsüne bastırıp Otambir baba sevgisi ve ihtiyacı ile öpeceği sıra- da kendini toparlıyor ve bir kaba- hat işlemiş gibi (o hemen onu yere bırakıyor. Meral, kanamadıği bu yarım sevgiye de alıştı. Manisada iken yanında odasına bile giremediği babasının kendisine bu kadar ol - i biliy “ g B Onun çocuk düşünüşü ile buldu - gu öyle fikirler var ki insanın yü- reği sızlıyor. (Baba sevgisi onun ruhunda olmıyan bir boşluk gibi.. Şimdi böyle bir elle olsun okşa - e sevincinden gözlerinin içi titriyoj çi gittiğimiz vakit ken- dinden va babası için eşya alma- mızı istiyor. Ergin artık eski çalışma haya - yatına dönmeğe hazırlanıyor. Sık sık: — Senin ve çocuğum için çalı - şacağım.. Elimizde, avucumuzda bir şey kalmadı.. Dört yıl hasta - me çalışabilsem! . Diy: iz la barlalığmelen o kadar yılmışım ki: -— Aman Ergin... Sen çalışma .. lie 'eni kaybetme de zarar yek, razıyım.. Hnttü bu n çalışmış İstanbulda kal... bir vazife bul.. Ayrı yi ğa bile razıyım... Tek sen sağlığını kaybetme.. Biz istediğin zaman kalkar, geliriz. İstanbulda tanıdıklar var. natoryom var.. Biraz yalla ie san derhal yatabilecek hastahane- ler var.. Manisa öyle değil... na kalırsa sen Burada hafiften Ben Manisaya döneyim... rada olduğu için kendine yeni bir iş bulmak da kolay olacaktı. , Kararlı riya dizer; bulunca | ; z Manisadan png nin şu vi zama - nında rahat, iyi bir iş bulması im- kânı var. Fakat bu vazifenin onu asr ihtimali beni düşündürü- yor. Nihayet (Meral) le Manisa- ya dönüyoruz. adi Bu geçe yaz onun ve benim en mes'ut günlerimizi aldı götür - dü.. Kış geliyor.. Sağlıksız insan - mi sıkılmıyorum.. tani mak kolay değil.. Lokanta meklerinin, otel hayatımın sana - toryomda kazandıkları silip sü - pürmesinden korkuyorum. dink i İl i i hks