eğ, EE 2; BİRİNCİ KÂNUN e Kitaplar. Türk Gramerine Yardımcı Kitap. Yazan Közum Nami Kâzım Nami Beyin hacm çük, e yö e kitabı Gi tabın adr, gramerine âzı mpi 5 kitabının ön sözünde diyor “Türk. in bir işti: ie; enleri doldu. uallim arkadaşları. ce < RE “Bu.örneklerle, bunlara lere göre mi “mağı öğrene n talebe, gramer ri “taplarından, onlara ait kaidı yok nazari bilgilerini de e “tırma; ii Nami ig vi e gü iki büyük p dan biri bir Prensip ipidir: 'Kaideye misal koymak değil, paisalden kaide çıkarmak.,, Öteki ki de gramerin doğuşunu gösterir ge iptir: okutma ve yeti çe grameri. e Ps Bey r sadece gramer tat, hi rduk. Tü rl ' ai Eb | al ri| — “Dil kaan yi değil, gra- mer dilden Şe | e iki preni ize en yola çıkarak an bu yardımcı eee eli in düşünceler ileri sürülmekte aralıkta bir takım g üz börk düşünme! tektir. İsimlere gelen elm sonra fi- İllere gelen ekler de ayrı ayrı göz- den geçirilmiş, sonra si birçok tat bik e kitap tamamlan- mıştı Bu yard kitapta birleştirme | kür edi erden #özlerden ve cümleli bahis yoktur. Khal Nami dolayı kutlarken, Er bir İkinci kitap yazmasını dile; SÜNGÜLERİN Yazan: Yahya Sali” Çoban ateşi,, serisinin üçüncü ni takdim ediyorlar, Şise in beş, e kişi . öp 3 sn yürütülür. kit-br olarak şair muallim Yah-| za nive e enn ve pi i il —- © e ; Piri baba; mesçi çırağı imiş. Hicaz- ya Saim Bey, a güler in Gölge- bei or, artık fırsata kavuştum: onitan ve alle eri üç liradır.) yy; üstaetna srcak helva götürmüş. Us- #inde,, yi eğil Ulu Gazi'ye it-| yıla on asır sığdıracak kadar eN Altı liralık billetlerin imi BE-İ eaa'ileikök ikin yz boym Vo »” kı ç li- hi i ikisi £ e Sp ei simi e yaz, beş An kendi lengerini ia tanımı ğe bu kitapta e ai irlarin yeşildir. “Biletler ve piriyi hoş Manzüim EA Eğ ile ii lunmıyacağına zabitleri ikna et | Himayei Etfal Cemiyeti umumi e 2 N ç E a ece tim. mes ii ie merkezinde ve yerli mallar paza-| dikkate Yedi şeyi namazgâhtal ak ne slmburi iy Ea - am edi! öyleİrında' satılmaktadır. Baloya milli eği - ”. m ir ; iie bu ağaçta k bir kudsiyet göri *H kl n- ise ve Türk eb içi azi çocul eyi (bunun içi e diye » kendilerini tasi — Gaz de bir de türkü va; e de veri i Beyi kitabın- | T ŞİYOR, ur olan parça da “İzcinin Mens 4 adını taşıyor. a Saimin bu parçaları e itün klima sağlık veririz. CÜMHURİYET. Yazan: Kadri Kemal yıl dönümü bütün ya- azmak iste- Onunc: Tarlarda sözlü yazılar yazm b: yd 'üml haris adile Se Şakayı a ki ur. imhui e, kida “Cümi . ! kası, nn Pp) ır. Tür kiye tarihinin bu değe: ŞIY! ateşli yüreğinden | kalmı şiir me- k bir anışlar Ka yet Halk Fır toplanmış iŞ erli .HAKİMİYETİ MİLLİYE AM m e hih ediyorlar; bu doğru idi, op di — at saj azn olmağa, Si zmeden yeni nesil İğ iekkemdekck, Türk talebeleri arasın- © doğan, cigara mücadele teşkila- ından bahsettim, zabitler düşün- ceye dalı Mr orlar. Tram' ER ımı.. atletik” müsa- İM dönen iki genç birisin- en bahsediyorlar, — O mu? bir © | Türk gibi koşar. Bu hoşuma gidi. “İyor, lt eke galat Mi ri aklım Posta T el; İzni Mz men- sup yüksek bir memurla tani tanı hbet li ilmi diğinden yaliğaşa bir şey satın alır Orta Anadoluda li efsaneleri toplamak üzere isyeri Kasabanın ortasından geçen iki , büyük binalaryle Amerikan kale ji id Bir Dolaşma zi Görüşler, Duygular, Düşünceler. Dil Dr. M. » Şükrü. siliyor, bez bağlanıyor, çivi e Amasya'da iken, muhterem valisi Kad ri Mare bektaşi köylerin. — Füsi köyleri ge IŞIYO- — ecnebi mekteplerinin bir yaldız, hat > tim. Vaktiyle ekalliyetlerin azmalarında mühim rol oynıyan bu mektep kadrosu- nu daraltmış, talebesi azalmış, Artık her ha â bazan zehirli bir yıldız olduğunu, | cümiriye Maarifinin bunları çoktan i, mümkün mel yerlere, sein ve vee tfen y lerini rica e Sn mak: erzifon kı bilen bir muai a gör 38 müşkülleri ve bunla- in ia arını Beni tıyor. Bezeli öğren- avcunâ üp muhatabinın i işa - et etmesini istiyor, öteki bu va; İ yeli istifade etmeği fiat ye için cebindeki naim hepsi e -İmasya ve 5 bar etmiyor. Sokakta rastladığım anı t sun'da . orta mekteplerin 5 Merzif, ME ibzal, ettikleri tar ettiler, İlk ra a kapanlar ve muallim Haki Beylerle ir | yarım saat kadar uzaktaki Sarı-köye git ik, dü yor; fakat yemi dayanın öd > parayı emnun di üm yor fal aynı ette | tekerrür ediyor; hala ağ bir aş için, moni farkına varıyor ki bizim İğ m arı tır. nil göste, ii açılışı, Me bu e bir kere > d ra yayan mukaye- “Cümhuri edir. Kadri Kemal Beyi kitabından dolayı kutlularız. 1.N, i bü; ren. nünde tutulacak möreeie Bünlr Gazi Türki yesinil|.. “ Eyi Tanıma... Italya'da bulunan bir kariimiz, bize nra yetin era li bir konferans, kita- itirmekti Türklere meftun, ile havadan a sonra, arkadaşımın 1930 da i- ye'de milliyetimi anlatmaksızın Türkiye ve Türkler hakkındaki ihtısasatını ruyorum, O anlatıyor köründe iii şimdi ca - ulunduğunu * seziyorum; de ira arkadaşı bir İtalyan papazı sudan bahs: tebi çok rağbet gi Namazgâh le Say bir yar oturup hasbıhal sr ifon İrini ve elini anlat. 8 a : söy Merzifon Yaturları. Gani baba; ei köyünde “siz Gani baba Biş ucunda bir e — ini Saz ağacının dalı ekirdeğinden nazarlık r- e inlenimş sudan kerlek, Şifa bu- Bakı huni in saatlik yerde Gergires de yük: de bir yatur vardır. Sun in a) derler. Adı (Rum - dı . Mezar taşının üstünde bakır- ırdır. r. Harp el ba taç| Y: yorum; cebimde İtalyan parasın- dan başka hiç bir nevi para yok, a aniden. biletçi bu parayı tanımıoyr, yanım | rrm e yerdedir. Başı “ağrıyânlar timizin sınırları dışını ani > mi imiz ği alnan | 0 bana fransizca | buradaki tacı giyerler. Ağrı geçer. ie h i d dede; Hızırlık m) 3: çi | eteğinde vardır. Vakti; da daha ince ve girift bir hal alan va- | sine müsaade etmemi rica ediyor, | rada ufak bir köy mi la tan sevgisiyle ve milliyet yazılmış bu satırları aynen ko; sre teşekkür ederek kabul ediyorum. | rı Sli cıya tamir ettirilir fakat eti gene e r de Bakırbaş tekkesi vardır ki ya- T İzi taraflarında Halka Nazaran Bektaşilik Ana- doluya Nasıl Yayıldı? Bektaşi köylerinde dolaşan rivayet- lerin hulâsası şöyle oli O: Ju Orhan yin erzi varında; ie cü LA bununla Ke- nan elinden gelen i Koyun a bi köyünde Rumi Hoca, Oyma: mal düşmüşler. Sağ kalan bab: miyeti kabul ettirerek birer mıntaka; > ler, y de arzettiğim gibi vaktiyle ta zamanında, binleri le Biel «kyani inanılan Hitit devrinde tabia“ tn; ağaçlıklı tepelerle örüp kaynı- yan suları beis b mu. ere ii arı) mabetleri kil edi- uy i yatur türbe, ini“ çikerarik Kürdü ğ yuy6- | Bir Türi ri ün bu kadar centilmen o- boğan ker Rea e Pa | nr manevralara daha başka yerlerde, es- TUZ, bileceğine inanamıyol ve tE-| kat dışarda “kalmış. Kadıya danış haristi; kabul. “Lokantadayım.. bana i İd yerlerde tesadüf -s- cessüsüme dayanamıyarak nazik vi b ere çeker ii Yıka)... 5 e SE © vk N EŞ lar. Çekmi dilir. Eski Cermanlarca olan gence din ve milliyetini sordum, o Da kiram een gibi alarına istemiye- yalnızca Türküm dedi, Seker et- al ğü Gis mesafede Hacı Ve-| -Şimdi ihti ğu ek alak misafiri e bera- çe il i Milünelyirizminkin di mektep hatırala: Mr al dır. Sıvaslıdir. Yanında soğuk bir pınâr | nı dinliyelim. anlatıyorlar; bir Mi kulağı. | Gencin muamelesind 'k müte-| akar. Yağmur yağmadığı vakit burada köyde: Köyün ağası olan Kaşın - söz-|hassis kalmış ve kendi kendime:| kurban keserler, ağaya konuk — Vaktiyle herhalde bi sarhoşt . Bunun salım si ri sm e ehri ılı ÖZ nğani ğında arkadaşlari iie Fenerli dede; rek beride Fen Hacı Veliden bir çey- erli irin vardır. - Sağlı sözleşmiş. (Göçer- sek) ölürsek nereye ya en bir taş li, nerede kalırsa eydi sarı saçlı Kasım ağa, çk Ze gok geçmiş, beyaz dalgalı uzun sakalı, geniş kaşları ei zeki, ERE gönleriy - rıyor — at zabit imei meyi her nasihati rum,. K eraeşer Türke ya- il v2 ve ilâve etti: A- pılan bi dl 1z isnadı, bu manasız| gizim o mille darbrmeseli kimbilir daha kaç defa | gir, Ni tatlar gi deği e | tekrar edecekler. Zabitlerden biri-| ox iy ya bıraktığı gazete yere iyoru! gazete idi ve bu azi'nin resmi birinci sayfaya nulmı a yi zabitin mi itler izl ediyorum; z; endileri: edi; -İHimayeletfal ahseden münasebetle Dr. Ali Semi, m gile i ürkiye Büyük Millet imi i | Reisi “in Paşa e EN, m ve kaldıramadığı ta- tmış. Fenerli Dede dahi; fenerim “İyünde yatar. Meki m sönerse orada yatarım, der. Tepe- in başında söner ve orada yatar, Abdür menim wıltan ; Hırha kö eyi ide yari Şeyh Abdürrahim rumi ile Kâşe sulta- odasını tım, Fal çok olgun bir adami işi Zengin ifadesi, derin nükteleriy- âdeta büyük dikkat sarfettirmeyi İs- e Köyün ye Koç nüz en yaşlısı Abdullah ağa (90) burunlu, uzun ak sakallı, g türk ırkının g— bir tipi. derlermiş. Yarım m bayramında geceleyin gider. Ziya- Siir, ün deği da himayelerinde ertip edilen kos- tümlü balo 7 kânunuevel perşem- ko- be si ri ği alas'ta Balonun girme bilet iza sl bir lk iki hel -İnrm için altı, bir erkek bir hanım|. elbise ile gelmek mecburi rae dir. y bütün cemaat namazdan sonra evvela burasını ziyaret ederler. Sonra eve dönerler, cik bir yere arpa, buğday serpilir. ii indi hacı olmak Epi kur ile ÜL ap az 5 dr o el Dai k amman Kita (x) Sivas'taki Abdülvehhap Gazi ya- turr da aynıdır. Peygamı rındanmış. Çok uzu! arak Emevi hükümdarı Abdülmelikin refakatinde St elmiş. Zaten a: Mü- 8 —— » Şairmiş. Ahiler la muş. Ali kemer se tadian hanedan, e ast Si bilhassa zn lar tarik ln elli » sene bir insan delil imla.