19 BİRİNCİKÂNUN MD LK ER SEE VEE münakalatta-yer ettikten sonra; ği noktaları verem gibi, mirdi, Esnaf işsizleşti, köyü #1 İnsan akını köyle ikili olan oradan da ah kollar halinde sökün 24 korkusu ir zaman, “maki ,, başladı. e sır evelki Bonapart Gö Bağ ei geriliye son millet silahlar elinden alınmış, Gi rı çivilenmiş, demirlenmiş bir milletin bir ve doğduğu anlatılır. Faruk arihin öte rafındaki ve doğusunu tarih içinde likeyi atlattı. tü ki, bu eri Kazâniç tarılınca, doymak bil ile besleniyo; bu Hi mama lida mak -bilmiyen ağzını, dışarıya dışarıda oturan insanlara doğru diler elinde, onun dev canlı destandan. Bir Türkü. İnd lağdan ovayi Semi iye 5 ei Çare bul bu yanmaya, iy değil. misin? nesne Halbuki Mp alın dı, hiçte 'r bakımsız toprağım, 2 yüzün bahçem, EE Gülersen açacağım, Baharım değil ımisin?. Dağlar a sensiz Kahır gülsi gi imensiz. m, gezme ben. Sen Si değil alla Bir Konuşma Parçası, Fatma Asker olaydı gene bu değil Düşünme onu, Bumu bilmez ber şeyi kadın Er olana bir. gelir yense de, Yeter ki: o kendini geriye İŞİ Yenerse, gelmiş demek “yerine Tiyatro. İki Mili Oyun Faruk Nafiz'in yk Halim Hannam ürk tarihinin içine girerek Şiir, ve göğsü Yenilse de, sonuna kadar “olmuş eshiş;” sel Ne yapsın sâklamışsa hakkını Yürttan başka, varsa vermiştir, gönül, “yi : Benzetmez yenilmişe onun cü oyunu; öte 2 koyd ilk 5 BE am ben iki cenkten zaefrle Bunlardan ie olarak aşağıya zı parçalar alıyori Kör olur bana suçlu gözüyle Kahraman'dan Keğii Bu iki yanımı, tatl tarihte-v. davasına eni arasına Burla'dan. Acu n tarihinin Asyayı belli Salur Kazan Hanım, ai bu türk türkü oyununa ği “Burla'dan Tek Ozaha, Bir mızrağı aşmasın imemasın!, r. HAKİMİYETİ. MİLLİYE 74 7-14 Bana son yılların başı bo ölçülü (vezinli) şiirinden gülüyor. Başı bozuk şiirde oluy: şlanahberi' tür! tek Tek kalıp 747 < 14. Bu ölçüde çok güzel ve güzelin bin bir türlü mevzu ki mizah da, hiciv de, de, tehzil de sokak Bugünkü şiirimizin partal - üç failatün — ile bir 14 Tük gibi tek kuzu ve şiir yavanlaştı. Ondan mevzularına aldılar ve şiirde bir an alınca, milli ölçülerin her ünkü şiirlere bakınız, mevzuuna bırakılınca bir anlarda ölçü caba ölçü şart nı ka, Hin dikkat etmeli Şart değilse mesele ölçüleri mevzulara göre taktilerdir? 6-5 — İa mevzüa göre takti taktiler bütün şiire hâkimi olmalı. Mesela işte Uzaktan — pereye ey yiğit, — Kalplere verdiğin heyecan İzaktan uçuyor... Bunda tahta, dümbelek aktan koşan “atlınm m en gel Kendiler Gönlü gi ak olsun, zak olsun, Yeri Ke e Sevenler see in? pl em ei iz ğurda b ei hara gi Biliniye, SAYFA 5 RR inkılap Aimalıyız ana râmolmazsan, e e tihar — inder KARŞI CEPHEDEN. sin Falih Rıfkı * Bey, sanat bir makalede irikitap Proust'un, Yeryer, > ve kekelemi i t hakiykat, gene aad özönündeMaldır ve Huxley'in çebhiimşii aynı. Sahak İMAME e enç ve coşkun heyecanların çok defa kehribayı çöpü, yahut sele Meke ığiyle e me m — a ık için yara Başıboş ve âvâre sanatı inkılap almak Beş “şar,,ma aşmak ve et n mümkün olsun... ka eee. çağırdıklarına imiyen ameliyata gibi, zorla masaya e iykaz .g uzun zamana için artık val onları başıboş olm yam ğını emir Beşi de sayısız başları ve olan Sir ret ei tekkeye yahut garip çi benziyen bu mak ve sakinlerini çağırmak sanatın sanat Raşit Rızayı Ve sanat boş yere harcayan istenilen canlandırmağa bu çok kaldırımlara için Bu, heder olan genç emeklere acıyalım., di Somnambül ındır, matkârı derin uyan vik a Behçet KEMAL. Erzurum Manileri. Yara beni, e beni. Yar koysun yara beni. Ulular bahtı y. Altından tahtı Gir Yüzünde göz izi var: Sana kim'baktı yarım? Bu pınar buz mari Beni bir gelin Yarılı Yaramı kız bağladı Yara bir, yara b